Playdoh klei

09-12-2014 13:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halle Viva mama's,

Hoe doe jullie dat met de playdoh klei? Mijn dochter mengt elke keer alle kleuren door elkaar met het gevolg dat het gewoon verpest is na 1x. Ze wil er dan niet meer mee kleien. Eerlijk gezegd ben ik het nu een beetje zat om elke keer nieuwe klei te kopen. Ik probeer haar uit te leggen dat ze de kleuren apart moet houden maar helaas ze doet het niet. Geen klei meer kopen vind ik oom niet leuk voor haar want ze is wel een paar uurtjes zoet met het kleien.

Groet Emmeline
Niet willen kleien met bruine prut, en ook niet zuinig ermee om willen gaan is bij ons gewoon niet kleien.
Mijn zoon mag 1 kleur kiezen...

als hij een andere kleur wil ruimt hij de eerste kleur op en krijgt hij een nieuwe kleur.
In het begin zei ik dat ze de ene kleur eerst weer in het potje moest doen, voor ze met de volgende kleur bezig ging. Dat ging best goed, maar dat vond ze natuurlijk helemaal niet zo leuk. Uiteindelijk heb ik het los gelaten en haar gewoon laten doen wat ze zelf wil.

Maar ik zou echt niet steeds nieuwe klei gaan kopen. Prima dat ze de kleuren door elkaar doet, maar mama gaat geen nieuwe kopen als je de kleur niet meer mooi vindt.

Ze weet dat jij toch wel nieuwe koopt, als je dat gewoon niet doet en ze wil toch kleien, dan heeft ze geen andere keus dan met de klei die ze gemengd heeft te spelen.
Je bent wel van de topics hè vandaag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo deed ik het eerst dus ook. Kleur uitzoeken per keer en als ze een andere kleur wilde de eerste weer in potje doen. Maar dat is idd niet leuk na een tijdje.

Maar als ik geen nieuwe klei heb gekocht gaat ze met de oude potjes gooien.
Dan kleit ze niet, zou hier het antwoord zijn. Ik geef nu gewoon 1 kleur, maar als ze het zou mengen, prima. Nieuwe klei kopen zou ik echt niet aan beginnen. Het is dit of anders maar niet.
Ja Nouschi, heb vandaag weer eens tijd.
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 13:52:

Zo deed ik het eerst dus ook. Kleur uitzoeken per keer en als ze een andere kleur wilde de eerste weer in potje doen. Maar dat is idd niet leuk na een tijdje.

Maar als ik geen nieuwe klei heb gekocht gaat ze met de oude potjes gooien.Dan pak je die toch af en is het klaar met kleien? Zo moeilijk is dat toch niet?
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 13:52:

Maar als ik geen nieuwe klei heb gekocht gaat ze met de oude potjes gooien.Dan houdt het op toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het lijkt mij dat je een paar opties hebt: of één kleur per keer openen, of haar met bruine klei laten kleien als de kleurtjes door elkaar zijn gegaan. Als ze met potjes gaat gooien omdat er geen nieuwe klei is, zet je de potjes gewoon weg en dan wordt er helemaal niet gekleid. Ik zou ook echt niet voor iedere kleibeurt een nieuwe set kopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik weet het, klinkt allemaal erg simpel hoe te handelen. Helaas gaat dat bij haar niet zo makkelijk. Ik wil geen dagelijkse strijd om een paar potjes klei. Het rare is dat de oude potjes niet weggegooid mogen worden maar ze wil ze ook niet meer gebruiken.
Oude potjes die niet weggegooid mogen worden, met potjes gooien..

Dan maar niet kleien zou ik zeggen.
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 13:58:

Ik weet het, klinkt allemaal erg simpel hoe te handelen. Helaas gaat dat bij haar niet zo makkelijk. Ik wil geen dagelijkse strijd om een paar potjes klei. Het rare is dat de oude potjes niet weggegooid mogen worden maar ze wil ze ook niet meer gebruiken.Uhh wie bepaalt de zaken bij jou thuis?
Hoe oud is ze eigenlijk?
quote:emmeline schreef op 09 december 2014 @ 13:58:

Ik weet het, klinkt allemaal erg simpel hoe te handelen. Helaas gaat dat bij haar niet zo makkelijk. Ik wil geen dagelijkse strijd om een paar potjes klei. Het rare is dat de oude potjes niet weggegooid mogen worden maar ze wil ze ook niet meer gebruiken.Dan moet je niet zeuren en blijf je lekker nieuwe klei kopen. Het is of regels stellen en daaraan houden, strijd of niet. Of je erbij neerleggen dat je continu nieuwe klei moet kopen. Meer smaken zijn er niet.
Hoe oud is je dochter? Door het gooien vermoed ik dat ze nog erg jong is? Misschien snapt ze oorzaak en gevolg nog niet. Mengen = bruine klei = niet meer leuk. Dan de klei gewoon een tijdje wegzetten, uit het zicht van dochter. Kleien is dan voorlopig gewoon geen optie en dan probeer je het over een paar maanden weer eens. Genoeg andere leuke dingen waar peuters tijden zoet mee kunnen zijn, toch?
Je wilt geen strijd dus krijgt ze maar haar zin? Jeetje, hoe wil je dat gaan doen straks als ze meer niet wil, altijd maar dr zin geven?

Je kunt beter even strijd hebben zodat ze weet dat ze niet altijd haar zin kan krijgen, dat levert je voordeel op voor de toekomst wanneer zoiets zich voordoet in een andere situatie. Dan zal ze ook minder lang of helemaal niet strijden als ze duidelijk weet dat nee nee is.

Mijn kind heeft grenzen en binnen die grenzen heeft die alle vrijheid om te doen wat die wil maar ik ga geen grenzen verleggen om maar van de strijd af te zijn.

Even doorbijten dus, is fijner voor jullie allebei in de toekomst!
Ze is 3,5 en behoorlijk in de peuterpubertijd. Ik ga geen klei meer kopen.
Eén kleur geven en de rest wegzetten.
verba volant, scripta manent.
Beter verwend dan verwaarloosd toch

Zie hier de problemen van mensen met teveel geld....
ik geef steeds 1 kleur, en ik koop klei bij de Action. 5 potjes voor 2 euro.
@spectral.. zou graag zulke problemen hebben...
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
quote:spectral schreef op 09 december 2014 @ 14:16:

Als was ik miljonair, dan kocht ik toch geen klei omdat mevrouw geen bruine klei blieft.

Als klein elke keer zo'n strijd geeft en je die niet wil, speelt ze dus niet met de klei.

En ik probeer ook vaak de kleuren apart te houden, draait meestal op niets uit, gaat ook lastig bij die klei machines waar je ijsje ed mee kunt maken.

Nou ja dan is het dus bruin, jammer dan.
quote:spectral schreef op 09 december 2014 @ 14:16:

Materieel verwennen kan wel eens geestelijk verwaarlozen zijn.

Opmerking is overigens niet bedoeld voor TO, gewoon een opmerking in het algemeen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven