Lissabon tips?

10-12-2014 20:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Half januari ga ik met mijn moeder op stedentrip naar Lissabon. Vliegtickets en appartement heb ik al geboekt. We gaan 6 dagen...

Wat moeten we zeker gaan zien of gaan doen? Alle tips zijn welkom!

Sintra staat sowieso al op ons verlanglijstje...
In ieder geval de wijk Alfama bezoeken en in zo'n trammetje. Lissabon is zalig, veel plezier!
Met de trein naar Cascais, eten bij Xapuri, borrelen in Bairro Alto, het kasteel beklimmen, praco de commercio bekijken, de Santa Justa op, rondlopen in Parque de Nasoes, de miaduro's zien en..naar het Oceanario!

Have fun
Naar de wijk Belem gaan, is erg mooi en je hebt daar echt overheerlijke zoete pudding pastijtjes "pastel de Belem".
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Eten bij Rubro en La Pharmacia.

Parque de Nasoes (en het daargelegen Aquarium vond ik zelf helemaal geweldig)

Lekker rondstruinen, veel dingen zijn makkelijk te belopen.

Een rondrit met de bus is ook leuk, je ziet dan vanzelf plekken waar je naartoe wil.

Ik vond Lissabon erg leuk.
Tram 28 nemen naar het eindpunt, een heel sfeervolle begraafplaats, Cemitério dos Prazere. Klinkt misschien een beetje akelig maar het is echt heel bijzonder om daar een uurtje rond te struinen!
Wauw, dat zijn al flink wat tips waar ik zeker iets mee ga doen, dank jullie wel!
Lissabon was inderdaad erg geslaagd!

Heb de begraafplaats gezien heavydrizzle...beetje luguber wel

Heb gegeten Xapuri inderdaad heerlijk! Ben naar Cascais geweest en naar Sintra ook heel mooi allebei. En de vergezichten overal echt supermooi!

Aan parq de nasoes niet meer toegekomen maar wellicht een volgende keer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven