Gemis tijdens kerstdagen

22-12-2014 21:31 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar ik het topic moet zetten, bij overig wellicht. Klinkt zo oneerbiedig om het tot "overig" te scharen. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die geen zin hebben in aankomende kerst. Mensen die thuis zitten met een enorm gemis en een enorme leegte. Ik mis mijn dochtertje, na 9 maanden plotseling overleden in mijn buik. Ze had er nu bij moeten zijn deze kerst, met pakjes onder de boom. Wat zijn dit dan donkere dagen.

Wat erg voor je/jullie

Kan me voorstellen dat je hoofd hier echt niet naar staat!

Heel veel sterkte gewenst.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Veel sterkte. Kan me voorstellen dat het een klote kerst wordt.
Wat ontzettend verdrietig.... Weten ze waardoor je kindje is overleden?
Sterkte
Wat erg :(

Heel veel sterkte gewenst
quote:vivamila schreef op 22 december 2014 @ 21:35:

Wat ontzettend verdrietig.... Weten ze waardoor je kindje is overleden?Nee helaas niet, ze scharen het onder wiegendood in de baarmoeder. Ik en mijn dochter waren helemaal gezond. De week ervoor nog een uitgebreide echo gehad. We hebben alle onderzoeken laten uitvoeren (erfelijk/hersenen/bloed/organen).
Ach, wat verdrietig. Ze had erbij moeten zijn inderdaad, en niets kan dat gemis goedmaken. Ik wens je veel sterkte deze moeilijke dagen. Het is fijn dat je hier je gedachten en verdriet neer kan zetten en wellicht herkenning vindt. Sterkte, vrouw!
Ach, wat bizar en onwerkelijk en compleet onverwacht. Ik wens je heel veel sterkte.
Vreselijk

Ik snap dat je nu niet uitkijkt naar de feestdagen; geen feestgevoel.

Sterkte!
Wat vreselijk. Heel veel sterkte gewenst.
Ach wat naar en onwerkelijk! Snap heel goed dat je opziet tegen de feest en kerstdagen. Sterkte!
Dank jullie wel, het was ook meer voor herkenning. Ik kan me zomaar voorstellen dat er meerdere mensen zijn die geen zin hebben in de feestdagen. Nooit er bij stilgestaan dat de feestdagen niet voor iedereen feest zijn.
O...wat afschuwelijk voor je. Wanneer is je meisje overleden?

Ook mijn zoon had er bij moeten zijn, deze kerst. Hij is tussen kerst en oud & nieuw overleden vorig jaar. Het had zo anders moeten zijn

Hij is 9 weken oud geworden.
Veel sterkte

Misschien een brutale vraag en als je hem niet wilt beantwoorden is t ook goed hoor, maar weten ze een oorzaak hoe t komt dat je kindje is overleden?
Maar om je vraag te beantwoorden; ik (en mijn vriend) heb ook helemaal geen zin in deze feestdagen. Ik vind het ook best pijnlijk dat zoveel mensen zeggen; fijne feestdagen! Een aantal mensen snapt dat het natuurlijk helemaal niet leuk is. Hoe is dat voor jou?
Wat verdrietig. Sterkte
sterkte !!

ook sterkte voor Guusje2000 !
Wees jezelf....
Dit soort gemis sucks.
sterkte allemaal
The best is yet to come
Heel veel sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Och wat vreselijk! Heel veel sterkte de komende dagen maar ook de tijd erna.

Kerst is ieder jaar weer een tijd waarin mensen bij elkaar komen en blij en dankbaar zijn. Althans, zo lijkt het op tv en veel mensen gaan in dat toneelstukje mee. Maar je moest eens weten hoeveel mensen zich eenzaam voelen of ook zo'n gemis voelen.

Voor mij is het ieder jaar ook weer confronterend. Mijn vader is op 1e kerstdag overleden heel lang geleden, ik was toen nog maar 6 jaar. Kerst is voor mij altijd anders geweest dan voor de mensen om me heen.

Wij hebben een vorm gevonden voor deze dag waar we tevreden mee zijn. Ik hoop dat jij dat ook kan vinden.

Toch blijft het altijd moeilijk een antwoord te vinden als mensen vragen of ik iets leuks gepland heb voor kerst
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
:flower::flower:

Wat afschuwelijk om je kindje te moeten missen, een groter gemis is er denk ik niet.

Daarbij vergeleken is mijn eigen gemis eigenlijk maar een "klein" gemis (in hoeverre je een bepaalde maat aan een gemis kunt toekenen).

Mijn oma was jarig op tweede kerstdagen (en de hele familie zag elkaar daar dus op tweede kerstdag), een paar weken geleden is zij helaas heel plotseling overleden, hierdoor zal de kerst en dan met name de tweede kerstdag dit jaar een hele vreemde en verdrietige worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven