Hoogbegaafd

01-01-2015 16:50 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
."""..........
quote:DorothyParker schreef op 01 januari 2015 @ 23:36:

Galaxy, trek het je niet aan. Je hoeft jezelf niet te bewijzen.

Klopt.

Groetjes de chagrijnige kat met de nieuwe nick :P Of had je me al door??
Had het al door. Jij zegt steeds wat ik niet durf schrijven .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
@chihiro ik hoop niet dat jij ergens les mag gaan geven. Doe eerst maar wat meer levenservaring op en oordeel wat minder.
@ Eldoraro thanks,

Ik vrees alleen dat met mijn tirade in de laatste posting ik alsnog de verkeerde kant op doorsla op je graadmeter maar mijn excuses daarvoor, ik vind die Chirohohoho gewoon irritant als de neten. Ik zou toch beter moeten weten en niet op getrol en getreiter in moeten gaan.
quote:DorothyParker schreef op 01 januari 2015 @ 23:45:

Had het al door. Jij zegt steeds wat ik niet durf schrijven .

Ja ik neem geen blad voor de mond en had wel meer willen zeggen maar dan krijg ik een ban voor op de man spelen terwijl ik aan alle kanten word uitgelokt door iemand die heel behendig op knopjes loopt te drukken. En die lol gun ik niemand.

Ik neem liever een voorbeeld aan een maat en ex collega van mijn vriend. Die is jarenlang advocaat geweest en dacht toen fuck de 80 urige werkweek, het pak, de stropdas en de hele bende. Die heeft eerst alles verkocht, toen een wereldreis gemaakt en zit nu in een flatje maar is zielsgelukkig. Zo kan het ook.
quote:twijlfelmiep schreef op 01 januari 2015 @ 23:45:

@chihiro ik hoop niet dat jij ergens les mag gaan geven. Doe eerst maar wat meer levenservaring op en oordeel wat minder.

Wat een opmerking. Ik zie elke dag leerlingen die uit vervelende thuissituaties komen. Die misschien ook wel ongeneeslijk ziek zijn. En die werken keihard, die willen wat van hun leven maken, juist omdat ze tegenslag ervaren. Je hebt er ook een paar die uit hun neus vreten, maar de meeste mensen die het zwaar hebben gehad, dat zijn echte vechters, doorzetters. Ook al halen ze misschien geen hoge cijfers, ze geven in ieder geval niet anderen de schuld van hun situatie. Ze werken naar hun mogelijkheden, en soms presteren ze helaas onder omdat ze teveel aan hun hoofd hebben. Het is ook wel zwaar als je opgevoed wordt door je oudere broer bijvoorbeeld. Dat weten ze ook wel, en ik probeer ze zo veel mogelijk te motiveren om het onderste uit de kan te halen. Maar ik heb die leerlingen nog nooit horen zeggen dat ze eigenlijk te slim waren om naar school te gaan. Ze zijn vaak dankbaar dat ze die mogelijkheid hebben!

Weet je wie dat wel doen? De verwende kinderen die zijn opgevoed met het idee dat zij papa's kleine prinsesje zijn en dat iedereen eigenlijk ontzettend jaloers op ze is. Goddank heb ik die niet in mijn klas, maar heb er genoeg gekend toen ik zelf naar school ging. Op mijn oude gymnasium zaten behoorlijk wat verwende jongens en meiden die later zijn afgestroomd naar de havo of zelfs naar het vmbo, omdat zij vonden dat ze met hun ongelooflijk bijzondere intellect eigenlijk al slimmer waren dan de docent.
Eh 'ze geven in ieder geval niet anderen de schuld van hun situatie'

LOL bedoel je nu te zeggen dat ik mezelf maar de schuld moet geven van het misbruik wat me is aangedaan? Laat ik dat nu járenlang gedacht hebben tot ik erachter kwam dat dit juist niet het geval was. Jij hebt echt geen idee hoe onder de gordel het is wat je allemaal loopt te roeptoeteren he Chihiro? Inlevingsvermogen van een lauwe zak vla dat is wat je hebt.
Zou me normaal ook druk maken om de domme opmerkingen, maar vind het op dit moment leuker om op de PS4 te spelen .

Chihiro: niet elke hoogbegaafde maakt zijn school af, of heeft een miljoenenbedrijf voor zijn 20ste levensjaar.
Er klinkt zo'n agressie en oordelen in jouw post waarom? Die kinderen die erg verwend worden kunnen daar ten deze ook niks aan doen; ze zijn een product van hun opvoeding.

Niet iedereen is gezegend met doorzettingsvermogen en discipline.
@galaxy lijkt mij niet!

En bij succes blijkt de meest bepaalde factor geluk te zijn daar heeft niemand invloed op.
quote:GalaxyGuardian schreef op 01 januari 2015 @ 23:59:

Eh 'ze geven in ieder geval niet anderen de schuld van hun situatie'

LOL bedoel je nu te zeggen dat ik mezelf maar de schuld moet geven van het misbruik wat me is aangedaan? Laat ik dat nu járenlang gedacht hebben tot ik erachter kwam dat dit juist niet het geval was. Jij hebt echt geen idee hoe onder de gordel het is wat je allemaal loopt te roeptoeteren he Chihiro? Inlevingsvermogen van een lauwe zak vla dat is wat je hebt.Ik dacht dat tekstverklaren toch wel tot de basisvaardigheden van iemand die hoogbegaafd was behoorde. De meeste kinderen kunnen dat al in groep 6.
quote:twijlfelmiep schreef op 02 januari 2015 @ 00:01:

Er klinkt zo'n agressie en oordelen in jouw post waarom? Die kinderen die erg verwend worden kunnen daar ten deze ook niks aan doen; ze zijn een product van hun opvoeding.

Niet iedereen is gezegend met doorzettingsvermogen en discipline.Als je 16 bent heb je dat ook niet door, maar als je wat ouder wordt en tegenslag ervaart zal je je wereldbeeld bijstellen.
quote:Chihiro89 schreef op 02 januari 2015 @ 00:04:

[...]

Ik dacht dat tekstverklaren toch wel tot de basisvaardigheden van iemand die hoogbegaafd was behoorde. De meeste kinderen kunnen dat al in groep 6.Dan weet je ook dat teksten voor meerdere uitleg vatbaar kunnen zijn. Neem bijvoorbeeld het feit dat iedereen in bepaalde songteksten wat anders hoort. Jij maakt in je eerdere posts duidelijk een onderscheid in hen die wilskracht hebben en hen die dat niet hebben. Ook stel je hoogbegaafdheid gelijk aan doorzettingsvermogen waarmee je impliceert dat je dus nooit hoogbegaafd kan zijn als je geen stapeltje studies hebt afgerond en met succes een of ander baanbrekend onderzoek hebt gedaan. Dat er ook nog zoiets bestaat als externe factoren, en bad luck daaraan ga je geheel voorbij en dat kan voor mensen die het nodige voor hun kiezen hebben gehad in het leven waaronder ikzelf helaas, enorm grievend zijn. Vandaar dat ik je er van verdenk dat je dit soort dingen opzettelijk post om lekker anoniem op een forum wildvreemde mensen te narren. En dus vraag ik me werkelijkwaar af wat jouw probleem is.
Chihiro, je posts komen echt zeer negatief over. Waarom stel je je zo defensief op?
Hoe wil op school dan onbevooroordeeld met deze mensen omgaan?
Ik heb een bescheiden voorstel: naast iedere gebruikersnaam staat een pijltje naar beneden. Als je die aanklikt, krijg je de optie 'verberg berichten van'. Als we dat nu gezamenlijk doen bij forummers die niet echt een constructieve bijdrage leveren aan dit topic, kan iedereen vanaf heden weer lekker ontopic verder kletsen over of ie HB is en wat de beste definitie is en wat het met jou doet in het dagelijks leven.

In het echte leven kun je pesten niet altijd voorkomen, op dit forum is het met een simpele muishandeling opgelost.

En humeurige feline, bijt je hier niet ook in vast hè? *knuffel*
Occam's razor
quote:GalaxyGuardian schreef op 02 januari 2015 @ 00:10:

[...]

Dan weet je ook dat teksten voor meerdere uitleg vatbaar kunnen zijn. Neem bijvoorbeeld het feit dat iedereen in bepaalde songteksten wat anders hoort. Jij maakt in je eerdere posts duidelijk een onderscheid in hen die wilskracht hebben en hen die dat niet hebben. Ook stel je hoogbegaafdheid gelijk aan doorzettingsvermogen waarmee je impliceert dat je dus nooit hoogbegaafd kan zijn als je geen stapeltje studies hebt afgerond en met succes een of ander baanbrekend onderzoek hebt gedaan. Dat er ook nog zoiets bestaat als externe factoren, en bad luck daaraan ga je geheel voorbij en dat kan voor mensen die het nodige voor hun kiezen hebben gehad in het leven waaronder ikzelf helaas, enorm grievend zijn. Vandaar dat ik je er van verdenk dat je dit soort dingen opzettelijk post om lekker anoniem op een forum wildvreemde mensen te narren. En dus vraag ik me werkelijkwaar af wat jouw probleem is.Voor iemand die hoogbegaafd is, is je spelling ook wel om te janken. Je zou toch verwachten dat je ondanks alles nog iets aan zelfstudie zou doen.
@Debora

NO SUCH THING
quote:twijlfelmiep schreef op 02 januari 2015 @ 00:10:

Hoe wil op school dan onbevooroordeeld met deze mensen omgaan?

Niemand is zonder vooroordelen. Misschien de Dalai Lama.

Ik behandel iedereen hetzelfde, maar bij een verwend kind zal ik wel denken "ik hoop dat jij later door krijgt dat deze houding je nergens brengt". Mijn persoonlijke voorkeur en gedachtes horen geen invloed te hebben op hoe ik met leerlingen omga. Dat is professionaliteit. Maar heb ik prive een mening over hoe ouders hun kinderen opvoeden? Erger ik me na een tien-minuten gesprek niet aan een ouder die zegt "mijn kind doet niks, wat doet de school hier aan? ". Vanzelfsprekend.
En wil iemand dit plaatje even plakken ik heb geen plaatjesplak rechten op deze nick.

http://erinnerstdudich.co ... 3eb9ded908c236bd1996d.gif

Hier met je 'spelling om te janken'.
Galaxy ik vind je wijs overkomen. Volgens mij heb je veel meer levenswijsheid dan ik met mijn afgeronde studies en goede baan. Daarom iq zegt echt niet alles, omstandigheden bepalen veel meer.

Wat het lastige is met hb: je soft skills moeten veel hoger dan dan bij ren gemiddeld persoon om iets goed te kunnen overbrengen omdat je sterk afwijkt van het gemiddelde.
quote:Chihiro89 schreef op 02 januari 2015 @ 00:12:

[...]

Voor iemand die hoogbegaafd is, is je spelling ook wel om te janken. Je zou toch verwachten dat je ondanks alles nog iets aan zelfstudie zou doen.Rare aanname. Waarom denk jij dat hoogbegaafd zijn, gelijk staat aan precies zijn?

[...]

Voor iemand die hoogbegaafd is, is je spelling ook wel om te janken. Je zou toch verwachten dat je ondanks alles nog iets aan zelfstudie zou doen.Wil je er even met je rode pennetje doorheen dan want ik zie niet wat je bedoelt. Wellicht steek ik er nog wat van op ook zo op deze brakke nieuwjaarsdag.

[...]

Voor iemand die hoogbegaafd is, is je spelling ook wel om te janken. Je zou toch verwachten dat je ondanks alles nog iets aan zelfstudie zou doen.Iemand met hoog iq kan dyslexie hebben!! En jij moet in het onderwijs gaan werken?
We weten nu in ieder geval hoe het er uit had gezien als Elninjoo had besloten het onderwijs in te gaan.

Dat is ook wat waard natuurlijk..
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven