Legoland Duitsland

15-01-2015 16:16 12 berichten
Wij willen van de zomer naar Legoland Duitsland. Ik heb al wat rondgeneusd op het internet qua overnachtingen etc. Zijn er mensen die ervaring hebben met het overnachten op de camping in de riddertenten?

Lijkt me fantastisch om te doen voor de kinderen. Of andere ervaringen met Legoland Duitsland (druk, prijs, kortingsbonnen etc). Alle info welkom. Kinderen zijn 6, 4 en 1 jaar tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een jaarkaart lego gekocht, haal je er gemakkelijk uit. Ook geldig bij andere parken, zelfs madame tussauds in Amsterdam.

Je krijgt daar ook een waardebon bij voor een fastpass ( vorig jaar tenminste) t.w.v. 20 euro.

Je kunt in 3 gradaties fast passes kopen. Voor 20 p.p. Krijg je een apparaatje en kun je je wachttijd anders doorbrengen, voor wat meer kun je de wachttijd tot 50%verkorten, betaal je 50 p.p. Dan kun je je wachttijd tot 90% verkorten. Op zich wel handig, want het kan wel erg druk zijn. Drie kwartier wachten bij populaire attracties is vrij normaal.

Playmobilland is in de buurt en eigenlijk veel leuker, mooier en schoner. En praktisch geen wachttijden. En dat terwijl ik toch echt een legofan ben. Ik zou dit jaar wel weer naar playmobilland gaan zonder aarzelen, maar Legoland.....
Playmobilland is ook een leuke optie idd. Jammer dat het zo druk is zeg

Zou Legoland Denemarken minder druk zijn?
Legoland Denemarken is ook een druk park, maar wel superleuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Legoland Duitsland vinden wij veel leuker dan Denemarken. Maar dat is misschien ook wel omdat we daar al een paar jaar een seizoenspas hebben en er dus vaak komen.

Maar in het drukke zomerseizoen vonden we het wel erg druk in Duitsland. Maar als je denkt aan Disneyland of de efteling vonden we wachttijden wel minder lang. In Denemarken vinden we het eigenlijk helemaal niet druk. Vaak maar max 20 minuutjes wachttijd, en dan is het druk. Buiten het hoogseizoen om is het wachten vaak maar 5 minuutjes of je kunt zo doorlopen. Playmobilland hebben we nooit gezien want onze kinderen vinden playmobil niet leuk.
Onze kinderen spelen normaal ook niet met playmobil, maar het is echt een leuk, verzorgd park.

Denemarken zijn we in de meivakantie geweest en toen was het helemaal niet druk.

De huisjes van lalandia zijn erg schoon, mooi en ruim. Het zwembad erbij is ook heel mooi.
Bij een leeftijd van 6, 4 en 1 kunnen ze in legoland niet zo veel. Zo mogen in heel veel dingen niet. En vooral als ze bang zijn aangelegd dan heb je er niet zo veel aan.

Als echte legofan, raad ik je echt playmobilland aan.
O, en de jaarkaart is niet speciaal lego, maar een merlin premium pas.
quote:chocs schreef op 15 januari 2015 @ 18:10:

Bij een leeftijd van 6, 4 en 1 kunnen ze in legoland niet zo veel. Zo mogen in heel veel dingen niet. En vooral als ze bang zijn aangelegd dan heb je er niet zo veel aan.

Als echte legofan, raad ik je echt playmobilland aan.Ben toen ik 3 jaar oud was naar LegoLand Denemarken gegaan. Vond dat geweldig en kan het me nog steeds herinneren. Is al meer dan 20 jaar geleden, dus misschien is het nu verandert. Maar er waren toen veel trage attracties en veel verklede mensen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Afgelopen zomer zijn we naar Legoland Duitsland en Playmobil Fun Park geweest. We vonden Playmobil veel meer geschikt voor kinderen tot een jaar of 8. Onze peuter van toen 2 heeft een fantastische dag gehad. Ik vond het netjes, goedkoop, kindvriendelijk, fijn restaurant met goed eten voor een kleine prijs, leuke extra's (beker, playmobilpoppetjes bij kindermenu), en het park nodigt uit tot spelen. Zoon heeft een uurtje stenen geschept, heeft nieuw playmobil getest, op plstic boerderijdieren gezeten, met een watertafel gespeeld etc. Toegangsprijzen voor Playmobil waren erg redelijk (vanaf 3 jaar ¤11,50 geloof ik). Op playmobilspeelgoed krijg je een beetje korting (10% op de Duitse prijzen).

Legoland was ook voor grotere kinderen leuk. Onze zoon vond met name het "madurodam"- gedeelte heel leuk en alle ritjes in legobootjes/vliegtuigen en de Duplo-speeltuin. Een teleurstelling voor zoon was dat hij niet in alle attracties mocht. Voor veel dingen moet je 1 meter, 1,20 of bij 1 attractie zelfs 1,40 zijn. Toegang was duur: ¤42 vanaf 3 jaar. Wij hadden een kortingsbon voor de tweede persoon gratis en twee kinderen onder de 3 en voor ¤42 voor ons allemaal vond ik het wel een koopje. Restaurants zijn relatief duur, wachttijden vond ik heel goed te doen, ze hadden voldoende attracties voor kleine kinderen. Lego is in het park even duur als in Nederland, dat vonden we wel jammer.

Als ik zoon vraag over de vakantie heeft hij het altijd over Playmobilland, hij vond dat duidelijk het leukste. We gaan dit jaar weer die kant uit en gaan zeker naar Playmobil. Legoland alleen als we weer een goede aanbieding vinden.
En liubi - zie FB voor iets anders
Wij zijn twee dagen in Legoland Denemarken geweest deze zomer met onze dochters van toen 8, 6 en 3 en ze vonden het geweldig. Er zijn echt heel veel attracties waar ze in mogen. Ik dacht dat Legoland Duitsland vergelijkbaar was.

In de Lego folders in de speelgoedwinkels in Nederland zit altijd een bon voor 1 kind gratis, als je aan twee boekjes kan komen, kan je met twee volwassenen bij twee kassa's kaartjes halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven