voogd
vrijdag 30 januari 2015 om 10:11
Ik ben zwanger en vriend en ik willen 1 en ander regelen. Oa testamenten. Nu is het mogelijk daarin een voogd en bewindvoerder te benoemen. Ook een 2e executeur die de nalatenschap zou afhandelen. Alle 3 deze dingen spelen pas als vriend en ik er niet meer zouden zijn en kindje nog minderjarig is. De kans is nietzo groot maar zeg nooit nooit. Dus toch goed om het te regelen. En daar wringt het bij mij nogal. Onze situatie maakt het lastig. Wij zijn beiden enig kind. Ik heb bv geen ouders meer om op terug te vallen. Ik zou echt niet weten wie voogd zou kunnen zijn. Ooms en tantes zijn te oud, na 65 jaar vervalt voogdijschap. Dus zou het een jonger persoon moeten zijn. Mijn vriend vindt mijn neef het meest geschikt, maar daar hebben we nooit contact mee. Ik zie dat niet zitten. Wij hebben wel vrienden maar die zien we ook niet zo vaak. Ik vind 1 vriendin het meest geschikt maar vriend zegt dan dat we haar ook niet vaak zien en hij denkt dag zij het niet wil. Ik weet het dus gewoon niet.
ook zo'n executeur. Als vriend er niet meer zou zijn en kindje te jong is, ik zou echt niet weten wie mijn nalatenschap zou kunnen afhandelen.
eerlijk gezegd weet ik niet wat te doen. Iemand tips?
ook zo'n executeur. Als vriend er niet meer zou zijn en kindje te jong is, ik zou echt niet weten wie mijn nalatenschap zou kunnen afhandelen.
eerlijk gezegd weet ik niet wat te doen. Iemand tips?
vrijdag 6 februari 2015 om 09:05
We hadden een vriendin gevraagd maar zij wil het niet doen om bepaalde reden. Dat is haar goed recht natuurlijk. Ik ben er niet boos om.
wel ben ik erg verdrietig omdat dit weer benadrukt dat wij alleen zijn. Ik zou ook niet weten wie ik nog moet vragen. Ik kan moeilijk neven en nichten vragen die ik nooit zie. Hetzelfde geldt voor het afhandelen van nalatenschap als ik zonder vriend en kind zou overlijden. Ik heb geen idee wie dat zou kunnen afhandelen voor mij.
we benoemen maar geen voogd en executeur. Ik had het graag anders gezien maar zou niet weten wie. Dan moet de notaris of rechter maar iemand aanwijzen. Maar ben er wel verdrietig om.
wel ben ik erg verdrietig omdat dit weer benadrukt dat wij alleen zijn. Ik zou ook niet weten wie ik nog moet vragen. Ik kan moeilijk neven en nichten vragen die ik nooit zie. Hetzelfde geldt voor het afhandelen van nalatenschap als ik zonder vriend en kind zou overlijden. Ik heb geen idee wie dat zou kunnen afhandelen voor mij.
we benoemen maar geen voogd en executeur. Ik had het graag anders gezien maar zou niet weten wie. Dan moet de notaris of rechter maar iemand aanwijzen. Maar ben er wel verdrietig om.
vrijdag 6 februari 2015 om 09:23
hier precies dezelfde situatie. Ik ben enig kind en mijn ouders wonen in het buitenland. Mijn man heeft wel familie, maar ik zou echt niet willen dat mijn kinderen door zijn familie worden opgevoed. Hijzelf trouwens ook niet.
Dan blijven er vrienden over. We hebben het aan twee bevriende echtparen gevraagd, maar die hebben nee gezegd. (hebben zelf kinderen en zien het niet zitten om zich over iemand anders' kinderen te ontfermen). Legitieme reden, al ga je er wel even van balen.
Andere gezinnen waar we hele goede contacten mee hebben en waar de kinderen zich "thuis" voelen durf ik niet zo goed te vragen. ZIj hebben zelf 4 en 3 kinderen, ik vind het teveel gevraagd om nog eens 3 erbij te nemen.
Dus ja... nu hebben we niemand. Op hoop van zegen dan maar dat er niets met ons gebeurt.
Dan blijven er vrienden over. We hebben het aan twee bevriende echtparen gevraagd, maar die hebben nee gezegd. (hebben zelf kinderen en zien het niet zitten om zich over iemand anders' kinderen te ontfermen). Legitieme reden, al ga je er wel even van balen.
Andere gezinnen waar we hele goede contacten mee hebben en waar de kinderen zich "thuis" voelen durf ik niet zo goed te vragen. ZIj hebben zelf 4 en 3 kinderen, ik vind het teveel gevraagd om nog eens 3 erbij te nemen.
Dus ja... nu hebben we niemand. Op hoop van zegen dan maar dat er niets met ons gebeurt.
vrijdag 6 februari 2015 om 09:35
vrijdag 6 februari 2015 om 09:43
mijn schoonouders zijn heel juridisch aangelegd. Dus hebben we vast laten stellen dat zij de nalatenschap zouden regelen en dat zij bekijken wat de beste situatie voor de kinderen zou zijn. Met dat laatste ben ik niet zo gelukkig, ik weet niet of zij in staat zijn in te schatten wat het beste voor onze kinderen zou zijn. Maar we hebben het met hen gehad over wat wij als "beste" beschouwen. Ik kan dus niet anders dan hopen dat zij zich daar aan houden. En nog beter, hopen dat het niet nodig is om zoiets te besluiten.
Maar ik snap je gevoel hoor. Ergens blijft het knagen dat het niet "goed" geregeld is. Als ik een andere keuze zou hebben, zou ik daar zeker voor kiezen.
Maar ik snap je gevoel hoor. Ergens blijft het knagen dat het niet "goed" geregeld is. Als ik een andere keuze zou hebben, zou ik daar zeker voor kiezen.
vrijdag 6 februari 2015 om 09:51
vrijdag 6 februari 2015 om 10:09
snap ik, ik heb me ook een tijdje zo gevoeld. je wordt zo geconfronteerd met het feit dat je "alleen" bent en dat je het zelf moet zien te redden en te regelen en overal voor te zorgen.
En natuurlijk zou het fijner zijn als je wist dat er mensen zijn waar je op kunt rekenen, maar uiteindelijk denk ik wel dat mocht er echt zoiets vreselijks gebeuren dat jij en je man allebei komen te overlijden, dat jullie kindje dan echt niet op straat komt te staan.
En ja, het is dan echt geen ideale situatie, maar soms kun je gewoon niet alles van tevoren beïnvloeden.
Ik heb me er nu een beetje bij neergelegd. Ik moet zeggen dat ik er niet meer zo vaak over nadenk, ik ga er maar vanuit dat er niets met ons gaat gebeuren.
En natuurlijk zou het fijner zijn als je wist dat er mensen zijn waar je op kunt rekenen, maar uiteindelijk denk ik wel dat mocht er echt zoiets vreselijks gebeuren dat jij en je man allebei komen te overlijden, dat jullie kindje dan echt niet op straat komt te staan.
En ja, het is dan echt geen ideale situatie, maar soms kun je gewoon niet alles van tevoren beïnvloeden.
Ik heb me er nu een beetje bij neergelegd. Ik moet zeggen dat ik er niet meer zo vaak over nadenk, ik ga er maar vanuit dat er niets met ons gaat gebeuren.
vrijdag 6 februari 2015 om 10:35
quote:Snoesje666 schreef op 30 januari 2015 @ 10:24:
Voor het afwikkelen van je nalatenschap heb ik geen tips, maar voor het aanwijzen van een voogd als jullie er onverhoopt niet meer mochten zijn wel.
Regel voogdijschap niet via de notaris !!!
Je kunt de gewenste voogd(en) gratis laten registreren bij het gezagsregister van de rechtbank, dit scheelt je een paar honderd euro en heeft dezelfde waarde. Je vindt de formulieren onder de afdeling "Gezag".
http://www.rechtspraak.nl ... TOCHeadingRichHtmlField15Dat wist ik niet! Heel erg bedankt voor die tip, want die scheelt inderdaad een flinke som geld!
Voor het afwikkelen van je nalatenschap heb ik geen tips, maar voor het aanwijzen van een voogd als jullie er onverhoopt niet meer mochten zijn wel.
Regel voogdijschap niet via de notaris !!!
Je kunt de gewenste voogd(en) gratis laten registreren bij het gezagsregister van de rechtbank, dit scheelt je een paar honderd euro en heeft dezelfde waarde. Je vindt de formulieren onder de afdeling "Gezag".
http://www.rechtspraak.nl ... TOCHeadingRichHtmlField15Dat wist ik niet! Heel erg bedankt voor die tip, want die scheelt inderdaad een flinke som geld!