Help! zo bang..

02-03-2015 14:01 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!!

Ik lees al allemaal fijne topics, maar heb een eigen verhaal dus dacht dan schrijf ik dat zelf wel.

Ik ben een meisje van 20 jaar en loop nu vanaf november bij de psychiator. Ik heb angstaanvallen en merk dat ik ook een hypochronder ben. Het ging erg goed, tot deze week. Ik werd weer wakker met vervelende gedachten. Ik ben heel erg bang om dood neer te vallen, gewoon dat er dan niks meer is. Een hartaanval,stilstand, longembolie wat ook maar. Ik heb mezelf aangepraat dat je dit elk moment kan krijgen en ik vind dit heel eng. Ik durf ook niks meer en als ik weg wil dan denk ik 'Ja maar wat als er nu wat gebeurd, of ik ga nu dood?'

Het belemmerd mij in alles, en ookal loop ik bij een psychiator, ik vind het toch fijn om van jullie te horen wat jullie er nou van vinden. En misschien een paar tips, zodat ik deze site kan gebruiken om mezelf weer gerust te stellen..

Al met al ben ik gewoon heel bang om zo dood neer te vallen, dat je het niet door hebt. Als je bijvoorbeeld ergens bent en je valt dood, of krijgt iets met je hart. 3 weken geleden heb ik een hartfilmpje laten maken en deze is goed, maar ik maak me nog steeds zorgen!!

Liefs mij.
Wat krijg je bij je psychiater? Alleen medicatie of ook therapie?
'meisje' van 20.Help! zo bang..#

Iedereen gaat dood, dus ja ook jij. Wanneer? Dat weet je dus niet. Mijn oma werd

ruim 100, dat kan jou ook overkomen. Dus............ de eerste 80 jaar je zelf maar niet druk maken.
Alleen therapie, heb wel medicijnen voorgeschreven gekregen maar ik heb er bewust voor gekozen om ze niet te gebruiken.
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:11:

Alleen therapie, heb wel medicijnen voorgeschreven gekregen maar ik heb er bewust voor gekozen om ze niet te gebruiken.Waarom?
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:11:

Alleen therapie, heb wel medicijnen voorgeschreven gekregen maar ik heb er bewust voor gekozen om ze niet te gebruiken.Ik heb ook een tijd alleen therapie gehad, ik wilde geen medicijnen. Maar ik ben toch blij dat ik ze ben gaan gebruiken, ze hielpen heel goed.
Dus je loopt bij een psychiater, je hebt medicijnen voorgeschreven gekregen en je hebt ervoor gekozen om deze niet te gaan slikken? In welk universum is dat een ontzettend goed idee?
Kan best zijn dat die medicijnen zijn bedoelt om die "angst-verslaving" te onderdrukken.

Momenteel kickt je lichaam op een bepaald angstbeeld, in dit geval het idee dat je dood zou neervallen. Maakt adrenaline aan en een hoop andere leuke stofjes waar Chemische Drugs producenten graag een patent op zouden willen hebben om die synthetisch te maken. Dus nu heeft je lichaam blijkbaar die productie gekoppeld aan die gedachten. Recentelijk was er ook al zo'n topic waar angstaanvallen werden besproken. Deze drugs die je weigert, die zullen waarschijnlijk zijn om je emoties af te vlakken, waardoor bij de volgende 'aanval' je lichaam niet kan reageren, en op die manier probereert zo'n arts je verslavings verbinding tussen die paniek en dat response te onderbreken.

Daarnaast, je zal echt niet zomaar dood neervallen, of je moet een aangeboren cardiovasculaire aandoening in een ventrikel hebben. Maar dan zou je dat wel weten omdat er meerdere directe lijn famillieleden aan een hartfalen overleden zouden zijn. En je daar genetisch op getest kan worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Die medicijnen moet je weer afbouwen, en dan heb je grotere kans dat het weer terug komt! ik ben 20 en wil niet mijn hele leven aan die medicijnen hoeven zitten.. Maar goed, dat is mijn keus en ik weet dat ik sterk genoeg ben om dit zelf te overwinnen, maar ik ben gewoon super bang om dood te gaan en misschien hadden jullie wat tips.. maar nog niet
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:35:

Die medicijnen moet je weer afbouwen, en dan heb je grotere kans dat het weer terug komt! ik ben 20 en wil niet mijn hele leven aan die medicijnen hoeven zitten.. Maar goed, dat is mijn keus en ik weet dat ik sterk genoeg ben om dit zelf te overwinnen, maar ik ben gewoon super bang om dood te gaan en misschien hadden jullie wat tips.. maar nog niet

Er voor kiezen om door eigenwijsheid constant angstig te zijn?

Sterk hoor! (lees: gewoon dom)
Er zijn geen tips om het beter te maken, daar heb je echt therapie (en misschien medicatie) voor nodig. Er zijn wel tips die kunnen helpen om je gedachten te verzetten als je last hebt van paniek. Ik heb er een topic over, als je me even loept, dan zul je het topic vinden. Er staan hele goede tips in van lieve forummers die er ook last van hebben/hadden. Misschien heb jij ook iets aan die tips?

Ik heb een soortgelijke angst en durf vaak niet eens meer naar buiten. Dus in ieder geval weg blijven gaan, niet dingen gaan vermijden! Dat is heel belangrijk, want als je net zoals ik alles gaat vermijden, wordt het probleem alleen maar groter en groter.

Je zorgen over medicatie moet je bespreken met je psychiater, daar ga ik niets over zeggen.
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:35:

Tips? Ja, luister naar je psychiater.

Je hebt nu helemaal niks behalve een irrationele angst om dood neer te vallen. Lijkt mij dat het alleen maar beter kan worden. Weet je psychiater dat je ervoor kiest om je medicijnen niet te slikken?
Wat zonde van je jonge leven om continu met de dood bezig te zijn, daardoor mis je zoveel leuke dingen, maar goed, als jij gelukkig wordt van de endorfinen en serotonine die je aanmaakt als je je zo aanstelt, tja, dan wens ik je het beste en veel plezier. Misschien dat je na je 40ste de pret kan inhalen die je jezelf nu ontzegt, dan daalt de hysterie meestal wel af naar normale waarden.
quote:nessemeisje schreef op 02 maart 2015 @ 14:48:

[...]

Tips? Ja, luister naar je psychiater.

Je hebt nu helemaal niks behalve een irrationele angst om dood neer te vallen. Lijkt mij dat het alleen maar beter kan worden. Weet je psychiater dat je ervoor kiest om je medicijnen niet te slikken?Dat heb ik met haar besproken, en ze zei zelf dat ik er nog even mee moest wachten. Het ging echt heel erg goed, maar ik word soms gewoon nog bang wakker met de gedachten om dood te gaan.. Voor de rest kan ik wel positief blijven, alleen kan die angst voor de dood niet zo gauw loslaten.. en sommige mensen zijn heel erg nuchter en hebben goede tips, en dat was eigenlijk mijn intentie om dit bericht te plaatsen :$ maar dan krijg ik reacties dat ik 'dom' en 'eigenwijs' ben ....
quote:Cateautje schreef op 02 maart 2015 @ 14:51:

Wat zonde van je jonge leven om continu met de dood bezig te zijn, daardoor mis je zoveel leuke dingen, maar goed, als jij gelukkig wordt van de endorfinen en serotonine die je aanmaakt als je je zo aanstelt, tja, dan wens ik je het beste en veel plezier. Misschien dat je na je 40ste de pret kan inhalen die je jezelf nu ontzegt, dan daalt de hysterie meestal wel af naar normale waarden.Waar slaat dat op 'als je je zo aanstelt'.. Jij hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, wat vreselijk dat je zoiets kan zeggen
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:53:

[...]

Waar slaat dat op 'als je je zo aanstelt'.. Jij hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, wat vreselijk dat je zoiets kan zeggen

Je geeft er aan toe, je zwelgt erin en je weigert medicijnen, dus dan komt het op mij over dat je het allemaal helemaal niet zo erg vindt en dan komt bij mij de gedachte van aanstellerij naar boven.

Heel logisch allemaal.

Niet de zieligheidskaart trekken meid.
Iedereen kan dood neervallen, van pas geborene tot iemand die dik over de honderd is. Dood gaan is de enige zekerheid die we in het leven hebben, we gaan allemaal, vroeger of later.
verba volant, scripta manent.
quote:krokodilletje20 schreef op 02 maart 2015 @ 14:51:

[...]

Dat heb ik met haar besproken, en ze zei zelf dat ik er nog even mee moest wachten. Het ging echt heel erg goed, maar ik word soms gewoon nog bang wakker met de gedachten om dood te gaan.. Voor de rest kan ik wel positief blijven, alleen kan die angst voor de dood niet zo gauw loslaten.. en sommige mensen zijn heel erg nuchter en hebben goede tips, en dat was eigenlijk mijn intentie om dit bericht te plaatsen :$ maar dan krijg ik reacties dat ik 'dom' en 'eigenwijs' ben ....Stel je niet gelijk zo aan. Je kiest ervoor om zelf in je situatie te blijven hangen door geen medicijnen te slikken. Dat is prima hoor, het is jouw leven.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2015 @ 15:02:

Iedereen kan dood neervallen, van pas geborene tot iemand die dik over de honderd is. Dood gaan is de enige zekerheid die we in het leven hebben, we gaan allemaal, vroeger of later.Yep, we zijn allemaal even belangrijk.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2015 @ 15:02:

Iedereen kan dood neervallen, van pas geborene tot iemand die dik over de honderd is. Dood gaan is de enige zekerheid die we in het leven hebben, we gaan allemaal, vroeger of later.En wát is het dan zonde dat je je leven hebt laten leiden door die angstgedachtes.
een tip.....luister naar je Peut! En slik die medicijnen. Ik deed er 2 jaar over om eraan te gaan.....had ik het maar eerder gedaan....

Het leven is zoveel mooier en leuker zonder angst. Soms kan je het gewoon niet zelf....hoe sterk je ook bent.
Innerlijk leegte en verveling.
Wat is er zo veilig aan jouw angst, dat je tegen het advies in gaat van iemand die je kan helpen?

En wat is er erg aan de dood? Weet je waar die angst vandaan komt? Want meestal zit er iets anders onder.

Sterkte! Angsten zijn verschrikkelijk.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Is niet de bedoeling om mij aan te stellen hoor.. Maar ja, ik vind het juist een positief iets om zonder medicijnen het te proberen. Het is moeilijk maar ik ga stapje voor stapje vooruit!

Ik heb vaak negatieve verhalen over medicijnen gehoord, maar als jullie zeggen dat het echt goed werkt geloof ik dat zeker en ga ik het ook overwegen het te gebruiken! Tuurlijk is het bij elk mens anders, maar ik probeer ook positief te blijven, kan de angst voor de dood niet loslaten en daarom hoopte ik op wat gerusstellende berichten! Zoals deze reactie van Jaw : Daarnaast, je zal echt niet zomaar dood neervallen, of je moet een aangeboren cardiovasculaire aandoening in een ventrikel hebben. Maar dan zou je dat wel weten omdat er meerdere directe lijn famillieleden aan een hartfalen overleden zouden zijn. En je daar genetisch op getest kan worden.
quote:O.L.L.A schreef op 02 maart 2015 @ 15:05:

Wat is er zo veilig aan jouw angst, dat je tegen het advies in gaat van iemand die je kan helpen?

En wat is er erg aan de dood? Weet je waar die angst vandaan komt? Want meestal zit er iets anders onder.

Sterkte! Angsten zijn verschrikkelijk.Heb een verleden gehad met heel veel situaties waarin de vriend van mij moeder me de grond in trapte als klein meisje. En me ex ging een paar keer vreemd, waardoor ik vertrouwen ben kwijt geraakt, en waarschijnlijk dus ook in mezelf.. Daardoor vertrouw ik niet meer op mezelf en ik denk dat dat de leegte veroorzaakt heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven