De tienermoeder discussie
maandag 6 april 2015 om 22:36
Iedereen heeft er blijkbaar een mening over, een mening die iedereen maar al te graag roept.
Ik gooi mezelf op het schandeblok;
Ik ben een tienermoeder. Op mijn 15de zwanger geraakt toen ik een jaar school in Denemarken deed. De vader waar ik overigens geen relatie mee had was destijds 18.
Heb met de vader van mijn zoon die inmiddels 5 jaar is, een leuke vriendschappelijke band. Is regelmatig voor gekomen dat ik zelfs met vriend bij hun( de vader en zijn partner) heb gelogeerd, andersom doen ze dit ook wel eens bij ons.
Iedereen begint altijd te roepen;
Als mijn kinderen zo jong zwanger thuis komen dan....
Bij mij was het huis ook echt te klein. Vertelde het mijn ouders waren beide zwaar teleurgesteld. Mijn moeder heeft een tijd abortus abortus abortus geroepen. Vader die heeft mij in keus vrijgelaten en ging mij in die keus steunen. Op de voorwaarde dat hij de voogdij kreeg tot ik volwassen was.
(Zijn gedachte hier achter was, als ik haar het zelf uit laat zoeken god mag weten waar ze mét baby terecht komt en wat voor bijkomende ellende ze dan op zich af roept.) Vader is heel duidelijk en streng geweest over de regels; hoefde echt niet dronken/stoned/high thuis te komen. Als niet goed voor mijn zoon zorgde dan mocht ik het lekker zelf gaan uitzoeken zonder zoon het zelfde gelde als ik mijn zoon in gevaarlijke situatie's bracht. Kreeg de kinderbijslag van mijn vader + extra maar moest de bonnetjes op tafel leggen om te laten zien dat ik het echt aan zoon had besteed.
Kortom als tienermoeder heb ik het door steun van mijn vader nog makkelijk gehad. En heeft hij ons veel jeugdzorg ellende bespaard door de voogdij op zich te nemen.
Waarom ik dit topic open? Overal geven mensen hun mening als ze het lezen. Mening mag je hebben, mag hem geven op gepaste wijzen. Maar in topic's ontstaat er nogal eens een discussie erover.
Ik gooi mezelf op het schandeblok;
Ik ben een tienermoeder. Op mijn 15de zwanger geraakt toen ik een jaar school in Denemarken deed. De vader waar ik overigens geen relatie mee had was destijds 18.
Heb met de vader van mijn zoon die inmiddels 5 jaar is, een leuke vriendschappelijke band. Is regelmatig voor gekomen dat ik zelfs met vriend bij hun( de vader en zijn partner) heb gelogeerd, andersom doen ze dit ook wel eens bij ons.
Iedereen begint altijd te roepen;
Als mijn kinderen zo jong zwanger thuis komen dan....
Bij mij was het huis ook echt te klein. Vertelde het mijn ouders waren beide zwaar teleurgesteld. Mijn moeder heeft een tijd abortus abortus abortus geroepen. Vader die heeft mij in keus vrijgelaten en ging mij in die keus steunen. Op de voorwaarde dat hij de voogdij kreeg tot ik volwassen was.
(Zijn gedachte hier achter was, als ik haar het zelf uit laat zoeken god mag weten waar ze mét baby terecht komt en wat voor bijkomende ellende ze dan op zich af roept.) Vader is heel duidelijk en streng geweest over de regels; hoefde echt niet dronken/stoned/high thuis te komen. Als niet goed voor mijn zoon zorgde dan mocht ik het lekker zelf gaan uitzoeken zonder zoon het zelfde gelde als ik mijn zoon in gevaarlijke situatie's bracht. Kreeg de kinderbijslag van mijn vader + extra maar moest de bonnetjes op tafel leggen om te laten zien dat ik het echt aan zoon had besteed.
Kortom als tienermoeder heb ik het door steun van mijn vader nog makkelijk gehad. En heeft hij ons veel jeugdzorg ellende bespaard door de voogdij op zich te nemen.
Waarom ik dit topic open? Overal geven mensen hun mening als ze het lezen. Mening mag je hebben, mag hem geven op gepaste wijzen. Maar in topic's ontstaat er nogal eens een discussie erover.
dinsdag 7 april 2015 om 13:32
quote:Latoyadelight1 schreef op 07 april 2015 @ 13:21:
[...]
Dat er in Nederland minder tienerzwangerschappen zijn geloof ik graag maar, weinig abortus daar geloof ik echt helemaal niks van. Dat het beter verbogen wordt gehouden wel.
In ons huishouden zal het iedergeval duidelijk zijn dat je geen seks voor het huwelijk hebt.
Heb je dat wel zul je de gevolgen moeten dragen.En zeker niet in ons huis. Ouders huis, ouders regels.
Een ieder is vrij zijn eigen mening/regels te hebben.
Het schijnt dat in Amerika ook in veel gevallen zo gedacht wordt. Geen voorlichting op school, geen verstrekking van voorbehoedsmiddelen.. en wat blijkt? De jeugd komt er zelf wel achter hoe e.e.a. werkt, maar hebben geen geld of benul van de voorbehoedsmiddelen. Gevolg: een veel grotere hoeveelheid tienerzwangershappen dan in Nederland.
Regels zijn leuk, maar seks is voor tieners ook heel leuk. Verbieden is erg lastig, als ze willen, vinden ze toch wel een plekje, kun je er beter voor zorgen dat ze het veilig doen.
[...]
Dat er in Nederland minder tienerzwangerschappen zijn geloof ik graag maar, weinig abortus daar geloof ik echt helemaal niks van. Dat het beter verbogen wordt gehouden wel.
In ons huishouden zal het iedergeval duidelijk zijn dat je geen seks voor het huwelijk hebt.
Heb je dat wel zul je de gevolgen moeten dragen.En zeker niet in ons huis. Ouders huis, ouders regels.
Het schijnt dat in Amerika ook in veel gevallen zo gedacht wordt. Geen voorlichting op school, geen verstrekking van voorbehoedsmiddelen.. en wat blijkt? De jeugd komt er zelf wel achter hoe e.e.a. werkt, maar hebben geen geld of benul van de voorbehoedsmiddelen. Gevolg: een veel grotere hoeveelheid tienerzwangershappen dan in Nederland.
Regels zijn leuk, maar seks is voor tieners ook heel leuk. Verbieden is erg lastig, als ze willen, vinden ze toch wel een plekje, kun je er beter voor zorgen dat ze het veilig doen.
Later is nu
dinsdag 7 april 2015 om 13:33
quote:Latoyadelight1 schreef op 07 april 2015 @ 13:26:
Het is ook geen straf.
Het is een gevolg waarvan, ik VIND dat je je verantwoordelijkheid moet nemen.
Zorgen voor goede voorbehoedsmiddelen is ook verantwoordelijkheid nemen
Een abortus, als je zelf niet in staat bent voor het kind te zorgen, is ook verantwoordelijkheid nemen.
Het is ook geen straf.
Het is een gevolg waarvan, ik VIND dat je je verantwoordelijkheid moet nemen.
Zorgen voor goede voorbehoedsmiddelen is ook verantwoordelijkheid nemen
Een abortus, als je zelf niet in staat bent voor het kind te zorgen, is ook verantwoordelijkheid nemen.
Later is nu
dinsdag 7 april 2015 om 13:37
dinsdag 7 april 2015 om 13:52
Mensen wat een imbiciele reacties geven jullie! Ik ben zelf afgelopen maand 20 geworden en mijn grootste angst is en blijft in eens zwanger blijken! Ik heb hier gespekken overgehad met mijn ouders die zullen me overal in steunen maar vooral in het opvoeden van het kindje. Hun hebben mij gevoed met een instelling van als je oud genoeg bent om een kind te maken moet je ook oud genoeg kunnen zijn om het op te voeden. En nu hoor de hordes moeders met tiener meisjes al roepen hoe je kan je er nou zo over denken... dankzij deze uitspraak pas ik wel altijd op en ben ik heel voorzichtig.. (dubbele anticonceptie) Nee ik ben geen tiener meer maar ik ga nog wel naar school, feest graag nog elke weekend en zit, ondanks een grote kinderwens, nog even niet op een kleine dreumes te wachten. Mocht die er wel onverwacht komen zal die met liefde ontvangen worden zoals die met liefde gemaakt is;-) ik zie hier reacties langs komen van ouders dat ik denk jij heb echt geen idee door wat voor proces een meisje (of jongen natuuk!) gaat.. eerst de schrik de angst hoe gaan paps en mams reageren... en als je dan eigenlijk al lekker labiel ben en je dus al je moed bij elkaar geraapt heb om het je ouders te vertellen zouden jullie boos worden op je kind en het altijd aansturen op abortus.. Niemand is echt klaar voor zijn eerste kind en leert door schade en schande hoe het oudeschap moet.. Jullie zijn ook ooit ergens begonnen met misschien wel het piemeltje van je zoon naar boven legge ipv naar beneden!!! haha (sorry flauwe grap)
Wijffie, jij mag trots zijn op je kleine dreumes! je hebt een keuze gemaakt met je hart en dat zijn vaak niet de makkelijkste maar wel altijd de eerlijkste keuzes...
xoxox
Wijffie, jij mag trots zijn op je kleine dreumes! je hebt een keuze gemaakt met je hart en dat zijn vaak niet de makkelijkste maar wel altijd de eerlijkste keuzes...
xoxox
dinsdag 7 april 2015 om 13:58
quote:Latoyadelight1 schreef op 07 april 2015 @ 13:21:
[...]
Daar zijn gewoon cijfers van hoor.
En juist in Nederland waar abortus legaal is en ook wanhopige tienermeisjes niet aangewezen zijn op clandestiene breinaald-methodes zijn die cijfers veel betrouwbaarder dan in landen waar er een taboe op rust.
En dan nog zijn wij een van de landen met de minste abortussen.
Dat kun je best niet geloven, maar het is gewoon een feit.
Een van de vele links hierover
[...]
Daar zijn gewoon cijfers van hoor.
En juist in Nederland waar abortus legaal is en ook wanhopige tienermeisjes niet aangewezen zijn op clandestiene breinaald-methodes zijn die cijfers veel betrouwbaarder dan in landen waar er een taboe op rust.
En dan nog zijn wij een van de landen met de minste abortussen.
Dat kun je best niet geloven, maar het is gewoon een feit.
Een van de vele links hierover
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 7 april 2015 om 14:07
dinsdag 7 april 2015 om 14:53
quote:Dreamer schreef op 07 april 2015 @ 13:14:
[...]
Waar ik mijn eigen kinderen ook liet? Kdv of gastouder
Dus dan zorgt een instelling voor het kleinkind? Dat is toch wat anders dan dat je het zelf doet.
Maar wie betaalt dat dan? Als je een tienermoeder bent, heb je dan automatisch recht op kinderopvangtoeslag? Of moet je daarvoor een (betaalde) baan hebben? Als dat zo is, dan zal je dochter toch een baan moeten nemen ipv naar school gaan.
[...]
Waar ik mijn eigen kinderen ook liet? Kdv of gastouder
Dus dan zorgt een instelling voor het kleinkind? Dat is toch wat anders dan dat je het zelf doet.
Maar wie betaalt dat dan? Als je een tienermoeder bent, heb je dan automatisch recht op kinderopvangtoeslag? Of moet je daarvoor een (betaalde) baan hebben? Als dat zo is, dan zal je dochter toch een baan moeten nemen ipv naar school gaan.
dinsdag 7 april 2015 om 15:04
quote:bestpittig schreef op 07 april 2015 @ 14:53:
[...]
Ik heb geen idee. Toen mijn kinderen naar het kdv gingen, was daar ook een tienermoeder, die haar kind bracht en dan doorging naar school.
Maar een 'instelling' zorgt voor het kleinkind????? Echt?? Serieus? Dus mijn éigen kinderen zijn ook niet en/of nooit verzorgd door mij, louter door 'de instelling'?
[...]
Ik heb geen idee. Toen mijn kinderen naar het kdv gingen, was daar ook een tienermoeder, die haar kind bracht en dan doorging naar school.
Maar een 'instelling' zorgt voor het kleinkind????? Echt?? Serieus? Dus mijn éigen kinderen zijn ook niet en/of nooit verzorgd door mij, louter door 'de instelling'?
Later is nu
dinsdag 7 april 2015 om 15:07
quote:bestpittig schreef op 07 april 2015 @ 14:53:
[...]
Wat een vreemde redenering... Mijn dochter gaat ook naar het kdv, betekent dat dat ik niet voor haar zorg?
En kot krijg je ook als je een opleiding doet, tienermoeder of niet.
[...]
Wat een vreemde redenering... Mijn dochter gaat ook naar het kdv, betekent dat dat ik niet voor haar zorg?
En kot krijg je ook als je een opleiding doet, tienermoeder of niet.