De tienermoeder discussie

06-04-2015 22:36 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft er blijkbaar een mening over, een mening die iedereen maar al te graag roept.

Ik gooi mezelf op het schandeblok;

Ik ben een tienermoeder. Op mijn 15de zwanger geraakt toen ik een jaar school in Denemarken deed. De vader waar ik overigens geen relatie mee had was destijds 18.

Heb met de vader van mijn zoon die inmiddels 5 jaar is, een leuke vriendschappelijke band. Is regelmatig voor gekomen dat ik zelfs met vriend bij hun( de vader en zijn partner) heb gelogeerd, andersom doen ze dit ook wel eens bij ons.

Iedereen begint altijd te roepen;

Als mijn kinderen zo jong zwanger thuis komen dan....

Bij mij was het huis ook echt te klein. Vertelde het mijn ouders waren beide zwaar teleurgesteld. Mijn moeder heeft een tijd abortus abortus abortus geroepen. Vader die heeft mij in keus vrijgelaten en ging mij in die keus steunen. Op de voorwaarde dat hij de voogdij kreeg tot ik volwassen was.

(Zijn gedachte hier achter was, als ik haar het zelf uit laat zoeken god mag weten waar ze mét baby terecht komt en wat voor bijkomende ellende ze dan op zich af roept.) Vader is heel duidelijk en streng geweest over de regels; hoefde echt niet dronken/stoned/high thuis te komen. Als niet goed voor mijn zoon zorgde dan mocht ik het lekker zelf gaan uitzoeken zonder zoon het zelfde gelde als ik mijn zoon in gevaarlijke situatie's bracht. Kreeg de kinderbijslag van mijn vader + extra maar moest de bonnetjes op tafel leggen om te laten zien dat ik het echt aan zoon had besteed.

Kortom als tienermoeder heb ik het door steun van mijn vader nog makkelijk gehad. En heeft hij ons veel jeugdzorg ellende bespaard door de voogdij op zich te nemen.

Waarom ik dit topic open? Overal geven mensen hun mening als ze het lezen. Mening mag je hebben, mag hem geven op gepaste wijzen. Maar in topic's ontstaat er nogal eens een discussie erover.
quote:Anyco schreef op 08 april 2015 @ 15:08:

[...]

Nou ik kan je vertellen dat ik mij met heel veel moeite mij heb losgemaakt uit het christelijke milieu, want ik was altijd bang gemaakt met al die regels die god zogenaamd opgelegd zou hebben. Precies wat jij doet bij je kinderen. Als jij niet volgens mijn regels leeft kun je opdonderen. Dat is voor een kind niet zo'n fijne gedachte kan ik je vertellen, het heeft niks met onvoorwaardelijke liefde te maken in ieder geval.

Maar ik schreef het al; veel succes maar vergeet niet dat wat je zaait je op een goede dag zal oogsten...Zeg dat wel.! Wie wind zaait zal storm oogsten..
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:01:

[...]

Dan mogen ze op hun zelf gaan wonen ja.

Heb nergens gezegd ik trap ze eruit en zoeken t zelf maar uit.ook als ze 16 zijn?, 15?
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:01:

[...]

Dan mogen ze op hun zelf gaan wonen ja.

Heb nergens gezegd ik trap ze eruit en zoeken t zelf maar uit.

Ik val je absoluut niet aan, hoop niet dat je dat denkt, ik probeer je denkwijze te volgen.

Maar je houdt toch meer van je kind, dan van god? Dus wil je je kind altijd beschermen? dus heeft het altijd een plek in jouw huis?
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 14:13:

Nee, in je EIGEN huis.

Ik zet niemand op straat, je kiest er geheel zelf voor je ouders in hun huis ongehoorzaam te zijn.

Alles mag maar, dan wel in je eigen huis.Dussss je kinderen hebben geen seks voor het huwelijk uit angst op straat gezet te worden, niet vanwege hun liefde voor god, zoals je eerder stelde, toch?
Later is nu
Latoyadelight: Jij zegt dat als ze seks willen dat ze dat dan maar in hun eigen huis moeten doen. En wat dan als ze pas 15 zijn ?
quote:Anyco schreef op 08 april 2015 @ 15:08:

[...]

Nou ik kan je vertellen dat ik mij met heel veel moeite mij heb losgemaakt uit het christelijke milieu, want ik was altijd bang gemaakt met al die regels die god zogenaamd opgelegd zou hebben. Precies wat jij doet bij je kinderen. Als jij niet volgens mijn regels leeft kun je opdonderen. Dat is voor een kind niet zo'n fijne gedachte kan ik je vertellen, het heeft niks met onvoorwaardelijke liefde te maken in ieder geval.

Maar ik schreef het al; veel succes maar vergeet niet dat wat je zaait je op een goede dag zal oogsten...

Dat jij bang bent gemaakt is zeer spijtig maar, dat zal dan te maken hebben gehad met de manier van opvoeden van jou ouders.

Je kinderen leren te leven volgens God wil heeft niks te maken met bang maken.

Onze kinderen hebben en zullen niks te kort hebben aan liefde.
Je kinderen vertellen dat ze onder jouw dak moeten leven zoals jij vindt dat god dat wil en anders kunnen ze vertrekken... Hmmm ik zie dat best als bangmakerij eerlijk gezegd.
Later is nu
quote:lilalinda schreef op 08 april 2015 @ 15:15:

[...]

Ik val je absoluut niet aan, hoop niet dat je dat denkt, ik probeer je denkwijze te volgen.

Maar je houdt toch meer van je kind, dan van god? Dus wil je je kind altijd beschermen? dus heeft het altijd een plek in jouw huis?

Oke dat is mooi want, zo komt het wel over.

Ik laat een ieder in zijn waarde.

Juist omdat, we ze willen beschermen voeden we ze op volgens godswil.

En ze hebben ook altijd een plek in ons huis. Het is niet zo dat we ze verbannen of iets dergelijks.

Omdat, ik het niet eens was met bepaalde regels van mijn moeder ben ik op mijn 18e al op mijn zelf gaan wonen. Niet omdat, het moest van haar maar ik vind dat je je gewoon aan je ouders hun regels moet houden in hun huis.

of dat nou gaat om je kamer opruimen of gemeenschap hebben.
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:23:

[...]

Dat jij bang bent gemaakt is zeer spijtig maar, dat zal dan te maken hebben gehad met de manier van opvoeden van jou ouders.

Ik geloof best dat ze niks tekort komen aan liefde maar ik kan jou denkwijze niet snappen eerlijk gezegd.

Heb het vaker gezien in mijn omgeving, tieners die door ouders vrij strak werden gehouden in denkwijze en doe wijze..juist voor hun was het zó spannend om die dingen die verboden werden een keer uit te proberen, hier hebben we het alleen over seks, maar ze kunnen ook drugs gaan uitproberen. Ik denk dat je als open minded ouders veel verder komt. Mijn dochter/zoon mag over alles met me praten, ik zal hen ook vertellen dat seks heel normaal is , hier zullen ze ook mee opgroeien. Máar, doe het wel veilig en ik zal mijn dochter ook optijd de pil laten halen, ook als ze een keer iets uit willen proberen, prima. Doe het maar, juist in ONS huis! Dan weet ik in elk geval wat ze doen en de kans dat ze het weer ééns doen, is klein. Spanning is eraf.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:38:

[...]

Omdat, ik het niet eens was met bepaalde regels van mijn moeder ben ik op mijn 18e al op mijn zelf gaan wonen. Niet omdat, het moest van haar maar ik vind dat je je gewoon aan je ouders hun regels moet houden in hun huis.

Maar heb je geen medelijden met jezelf, toen je 18 was? Gun je je eigen kinderen niet meer? Onvoorwaardelijke liefde van hun ouders? ook als ze fouten maken??
quote:wished- schreef op 08 april 2015 @ 15:39:

[...]

Ik geloof best dat ze niks tekort komen aan liefde maar ik kan jou denkwijze niet snappen eerlijk gezegd.

Heb het vaker gezien in mijn omgeving, tieners die door ouders vrij strak werden gehouden in denkwijze en doe wijze..juist voor hun was het zó spannend om die dingen die verboden werden een keer uit te proberen, hier hebben we het alleen over seks, maar ze kunnen ook drugs gaan uitproberen. Ik denk dat je als open minded ouders veel verder komt. Mijn dochter/zoon mag over alles met me praten, ik zal hen ook vertellen dat seks heel normaal is , hier zullen ze ook mee opgroeien. Máar, doe het wel veilig en ik zal mijn dochter ook optijd de pil laten halen, ook als ze een keer iets uit willen proberen, prima. Doe het maar, juist in ONS huis! Dan weet ik in elk geval wat ze doen en de kans dat ze het weer ééns doen, is klein. Spanning is eraf.

Dat is je goed recht! Ieder zijn eigen manier.

En onze kinderen kunnen ook over alles met ons praten.

Het is niet zo dat er verboden onderwerpen zijn ofso.
lilalinda schreef op 08 april 2015 @ 15:46
Interessante discussie. TO klinkt voor mij als een liefdevolle moeder die het beste wil voor haar kind, en daar hoort soms ook bij geboden hulp aanbieden. Vind daar dus niks verkeerds aan. Ik ken ook meerdere stellen van in de 30 die nog steeds financiële hulp van hun ouders nodig hebben.

Overigens lees ik hier een hoop over gelovigen; lang niet alle gelovigen zijn veroordelend. Ik ben zelf wel gelovig, maar ik zou nooit iemand om een keuze veroordelen, ook (zeker) geen eigen kinderen. Ik zou ook nooit lid kunnen zijn van een kerk zo ouderwets wordt gedacht. In de kerk waar ik ga kan alles; seks voor het huwelijk, samenwonen, homostellen incl kind, etc. Dat vind ik heel fijn.
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:47:

[...]

jawel toch?

"Mama, ik houd van Frits en wil met hem naar bed, mag ik aan de pil?", dat lijkt me een verboden onderwerp. (echt hoor, het is geen aanval, ik probeer jouw denken te snappen)
quote:Anyco schreef op 08 april 2015 @ 15:03:

Ach ik "ken" een zeer christelijk stel (hij is predikant) en zij denkt er ernstig over om haar kinderen te vertellen dat je zelfs niet voor je plezier aan jezelf mag zitten, dat vindt god jakkiebah

En dat heeft 4 dochters, wat ik echt heel sneu vind voor die meisjes!

quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:47:

[...]

Absoluut niet haha. Apart dat je dat nog steeds zegt.

Als jou kinderen onder jou dak seks hebben, dat gaat er absoluut niet in, ze moeten zelfs een eigen woning gaan zoeken...???

Dus nee, er zijn wel degelijk verboden onderwerpen en jou kinderen weten echt wel hoe jij er over denkt dus die gaan dit echt niet tegen jou zeggen hoor. Ze gaan het allemaal stiekem doen

Ik zeg er ook even bij, het is geen aanval tegen jou hoor, iedereen mag en moet het op zijn of haar manier doen, maar ik denk dat je daarmee je neus gaat stoten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:lilalinda schreef op 08 april 2015 @ 15:46:

[...]

Maar heb je geen medelijden met jezelf, toen je 18 was? Gun je je eigen kinderen niet meer? Onvoorwaardelijke liefde van hun ouders? ook als ze fouten maken??

Nee, ik heb geen medelijden met mijn zelf.

De regels die mijn moeder me gaf waren niet onredelijk.

Ik was het er niet mee eens.

En om die zelfde reden ben ik op mijn zelf gaan wonen zodat ik als t ware "kon doen wat ik wilde".

Dat is dus de fout die er gemaakt wordt want, onze liefde is ook onvoorwaardelijk.

En we verwachten ook niet dat ze geen fouten zullen maken.
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:57:

[...]

Dat is dus de fout die er gemaakt wordt want, onze liefde is ook onvoorwaardelijk.

En we verwachten ook niet dat ze geen fouten zullen maken.Maar als ze in jouw ogen iets verkeerd doen / fout maken (seks) dan moeten ze het huis uit. Dat is een flinke straf
quote:lilalinda schreef op 08 april 2015 @ 16:03:

[...]

Maar als ze in jouw ogen iets verkeerd doen / fout maken (seks) dan moeten ze het huis uit. Dat is een flinke strafEens.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Latoyadelight1 schreef op 08 april 2015 @ 15:23:

[...]

Je lult net zo dom als mijn ouders, zoveel is wel duidelijk.

Maar denk jij maar fijn dat het bij jou anders is, dat dachten mijn ouders ook
Ach, dochter van latoyadelight (mooie christelijke naam trouwens) gaat op d'r 15e lekker hokken bij vriendje thuis op zijn zolderkamertje en de sterren van de hemel neuken.

Moet je ook maar willen he. Heb je er helemaal geen zicht meer op.

Is het niet verboden om je minderjarige kind in je huis te laten wonen?
quote:feow schreef op 07 april 2015 @ 00:24:

Huh?

Ik bedoelde meer als het niet anders kan. Ik zou niet per definitie de ouders van een meisje voor een baby die door mijn zoon verwekt is laten opdraaien. Stel dat die ouders heel klein wonen of er gewoon geen zin in hebben... Ik zou dan ruimte maken.Sluit ik me bij aan

[...]

Maar als ze in jouw ogen iets verkeerd doen / fout maken (seks) dan moeten ze het huis uit. Dat is een flinke strafTerwijl het helemaal niet aan hun is om te straffen dat doet God immers wel op de dag des oordeels..
Oh en ontopic maar weer:

Ook ik zou mijn dochter richting abortus proberen te bewegen, uit alle macht. Kinderen kunnen helemaal niet de gevolgen overzien van het krijgen van kinderen, dus ik houd mezelf als volwassene daar verantwoordelijk voor. Net als dat mijn dochter de prik tegen bmh kanker krijgt (ook al heb ik daar wettelijk gezien niet de enige stem in), ze aan de pil gaat zodra ze interesse vertoont in jongens en ik ook condooms zal verschaffen.

(Ik ben ook een gelovige trouwens, maar wel een liberale en zeer pro seks voor het huwelijk. Je zal inderdaad maar met een pinkeltje of slappe opgezadeld worden, de rest van je leven. Afschuwelijk toch?)

[...]

Maar als ze in jouw ogen iets verkeerd doen / fout maken (seks) dan moeten ze het huis uit. Dat is een flinke straf

Het lijkt maar, niet aan te komen.

Maar, de keuze is uiteindelijk aan hen zelf.

En daar mogen ze voor kiezen.

Wij willen het gewoon niet in ons huis.

Dus het is geen straf maar, een regel die in ONS huis geldt.

We zullen het er niet over eens worden.

laten we dat maar accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven