Andalusie

19-03-2015 08:35 22 berichten
Dag forummers,

Ons doel is ons richten op Andalusie.

Dit ivm het warm en droog klimaat.

Ik heb voor april een vlucht geboekt, we zijn er 11 dagen.

Veel te weinig om andalusie te gaan verkennen, maar we proeven wellicht iets vd sfeer.

In juni/juli gaan we weer, evenals de maand oktober.

Dan is er meer tijd om echt op ontdekking te gaan.

Wie is bekend met dit deel van spanje?

Wij willen in de omgeving van Mijas verblijven.

Iemand bekend met verblijven/accomodatie/huisjes in deze omgeving?

Ik weet dat er genoeg te zien is, oa Ronda, Sevilla, maar deze omgeving doen we pas in oktober.

Het gaat mij nu meer om de omgeving van Mijas.
Alle reacties Link kopieren
Langs de kust naar beneden. Via Gibraltar naar Tarifa.

Of de andere kant op naar Nerja en Frigiliana en het Alhambra in Granada.

Ronda hebben wij wel vanuit daar gedaan. Zaten toen in Fuengirola.
Oude stad Cordoba vond ik erg mooi.
Cordoba is ook mooi ja. Hebben wij met de trein vanuit Malaga bezocht (zaten toen in Torremolinos).

Antequera zou ook nog kunnen vanuit Mijas. Wij zijn toen niet in de stad geweest maar in een natuurgebied daar. Iets met rare rotsen en ergens waar flamingos broeden. Staat vast op wiki.

Genoeg te zien in elk geval daar.

Wij zijn er 2x geweest maar Sevilla nog steeds niet. Staat op het lijstje.
De grot in nerja is de mooiste die ik ooit gezien heb.

Als je naar de alhambra in granada wil, wat een aanrader is, ver van tevoren kaartjes reserveren.

Verder is de cordoba mezquite een must.
De zee is groen
Ik zou persoonlijk juni, juli overslaan

Verder natuurlijk, Sevilla, Cordoba en Granada
Als ik verder hier lees

http://mijas.costasur.com/es/cosas-que-hacer.html

Spreken ze over Marbella, Fuengirola, Estepona,Benalmadena
Juli augustus slaan wij sowieso over.

Juni is wel n optie, mede voor dochter die mee wil.

Dank voor jullie reactie's.

Hebben jullie tips betreft verblijf?

Bij de kust of meer het binnenland in?
Ik zou lekker aan de kust gaan zitten maar dat is meer omdat ik het fijn vind om aan het strand te liggen en over de boulevard te wandelen en keus genoeg te hebben uit eettentjes etc.

Een ander zit liever 35 km van het strand in de stilte.

Vanuit Fuengirola (lelijk plaats wel maar hebben het er heel fijn gehad) kun je met de boot naar Benamaldena.

Vanuit Torremolinos loop je daar zo naar toe.Torremolinos vond ik trouwens lang zo erg niet als het klinkt

Daarvandaan ben je met de trein ook zo in Malaga.
Ik heb een maand in Malaga gestudeerd en heb toen uitstapjes gemaakt naar Granada, Sevilla, Marbella en Nerja oa. Dit jaar ga ik weer en ik verblijf in de buurt van Mijas (Calahonda). Ik heb een appartement op een vakantiepark Crown, 5 resort op 2 km afstand met pendel naar het strand. Dit verkregen via een veiling (vakantieveiling) voor 140 euro (2 pers app op 5 sterren park, 1 week). Ik wil in ieder geval naar Cordoba.

Mijn favo stad is Granada, voor het AlHambra moet je van te voren tickets regelen online. Wij hadden wel mazzel stond om 7.30 uur met een kater voor de buurt en ipv in de rij voor de kassa was er ook een ticketmachine voor creditcard die toevvalig ook mijn pinpas pakte waarmee wel snel een kaartje hadden voor 8.30. De kaarten die in vroege ochtend worden verkocht gaan heel snel, je loopt het risico om niet binnen te komen wanneer je ea op zijn beloopt laat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind Fuengirole en Torremolinos afschuwelijke plaatsen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Torremolinos is inderdaad verschrikkelijk, maar buiten het seizoen is Fuengirola wel handig, vanwege het vervoer. Je kunt met de trein vandaar naar Malaga en alle tussenliggende plaatsjes, en er is een busstation met bussen die naar alle richtingen gaan, naar Granada, Ronda, Malaga, Marbella, Gibraltar en ntuurlijk ook naar Mijas. Het stadje Mijas zelf ligt in de bergen en is erg schilderachtig (dus toeristisch ...)! Mijas Costa ligt aan de kust en bestaat uit veel vakantiecomplexen met huisjes en appartementen. Zelf zit ik dan toch liever in Fuengirola, omdat dat naast de hotelcomplexen een echte stad is met een centrum en winkels. Ik prefereer de wijk Los Boliches, een gewone woonwijk waar ook de Spanjaarden zelf in de restaurantjes en barretjes te vinden zijn
En vooral Berenjenas bestellen

quote:Joyce48 schreef op 19 maart 2015 @ 11:02:

Torremolinos is inderdaad verschrikkelijk, r.

Nou dat viel me dus heel erg mee. Ok de kant met de friet van piet etc (Carihuela?? was inderdaad niks maar wij zaten aan de andere kant om de rots heen bij Bajondillo (ok heel lelijk gebouw maar bijna alle badplaatsen daar zijn lelijk) maar daar was het wel ok vooral veel Spaanse toeristen in tegenstelling tot aan de andere kant waar alle Nederlanders zaten. Prima uitvalsbasis in elk geval.

Moet wel zeggen dat wij in Torremolinos en Fuengirola wel aan het eind van het seizoen,eind september begin oktober zaten dus dat zal allicht gescheeld hebben in de drukte. In Fuengirola zaten wij ook aan de rustige kant.
Ronda is toch de omgeving van Mijas? Of ligt dat aan mij.

Ik ben vorig jaar twee keer in Andalusie geweest.

hoogstepunten 1ste rondje: Sevilla met uitstapjes naar El Roccio, Park Donana en Carmona. Daarna via de Sierra de la Grazalema naar Ronda. Vervolgens naar Jerez de La Frontera met uitstapjes naar Cadiz en San Lucar.

hoogtepunten 2de rondje: Malaga met een uitstapje naar Comares voor de mooie route erheen, Almeria (supermooi alcazeba), Granada, Antequera Torcal.
Nee dat ligt er niet heel erg ver vandaan dacht dat het iets van 1,5 uur rijden was ongeveer vanuit de kust.
Oo leuk, thanx voor de reacties maar weer.

Fuengirola en Torremolinos trekt mij nou niet zo erg, maar dat is ook meer vd verhalen die ik lees en gehoord heb, gewoon eens naartoe gaan en zelf ervaren.

Viva-Amber

Vakantiepark op Crown had ik al gevonden,is zeker een optie.

Wij houden ook erg van strand en de zee Dolfje dus het is zeer aantrekkelijk om daar te verblijven.

Maar willen ook proberen het toeristische te vermijden.

Ik zag ook huisjes in of bij El Borge, ten oosten van Malaga.

Zou ook een optie kunnen zijn.
Wij zitten nu in Andalusie.

Om dezelfde reden.

We willen een warmer klimaat opzoeken om daar ooit de toekomst door te brengen.

Maar ik vind het helemaal niets hier.

Het is groot, massaal, overweldigend, druk, veel boogbouw, woonwijken.

Malaga en de grotere badplaatsen als Marbella, torremolinos, benalmadena, vind ik afschuwelijk.

Het strandje bij la cala mijas is oke, staat een leuk klein koffie tentje.

Er zijn wel leuke strandjes tussen la cala mijas en marbella.

Gewoon een afslag nemen en op zoek gaan.

Estepona vind ik gemoedelijk, is leuk.

Puerto Banus euhhhh.daar zit de russische maffia, wel "leuk" om te zien.

We missen het idyllische hier, het pitoreske.

Zijn naar Ronda geweest, een geweldige stad.

We gaan in september/oktober weer, maar dan richting Cadiz, Sevilla.

Eens kijken of ons dat bevalt.

Ook Branada staat op de lijst.

Het weer is nu trouwens waardeloos.
Dan vind je cadiz ook niet leuk
De zee is groen
Cordoba, en Conil de la Frontera......heerlijk dorp aan de kust.....En Ronda, maar dat is ook omdat ik daar ten huwelijk werd gevraagd. En Sevilla......
quote:groenogig_monster schreef op 26 april 2015 @ 21:07:

Dan vind je cadiz ook niet leuk

Hm..balen,

Wil er toch heen.

Volgens een kennis is het veel minder toeristisch.

Zij woont in Chiclana de la Frontera , zegt mij niet natuurlijk.

Cordoba staat ook op de lijst.

Ik heb wel door dat je gewoon moet rondrijden en zoeken, dan kom je best leuke plaatsjes en plekjes tegen.
Ik vond Tarifa leuk om aan de kust te zitten. De grote badplaatsen vond ik vreselijk.

Sevilla en Granada, super.

Cordoba, oude stad, mooi.

Málaga, leuk, veel leuker dan ik had gedacht.

Cadiz en Jerez, ook heel leuk.

Gibraltar vond ik ook heel leuk voor een dagje, de apenrots.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven