Statiegeld

02-05-2015 21:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De plastic tasjes kwamen al voorbij maar nu de (pet)flessen en blikjes. Er wordt nog steeds gediscussieerd over het afschaffen van statiegeld op petflessen. Waarom afschaffen, er ligt al zo veel troep op straat, in de berm, in plantsoenen, waarom niet op alle dingen waar een vloeistof inzit geen statiegeld, al is het maar ¤ 0,10. Wie geen zin heeft om zelf flessen of blikjes in te leveren kent misschien een sportclub, zoals vroeger, dan kwamen er kinderen aan de deur met de vraag "heeft u nog oude kranten?". Het leverde een paar cent per kilo op maar je was je oud papier kwijt en zij waren er blij mee. Met flessen en blikjes kan dat ook.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 04 mei 2015 @ 13:17:

Doe maar niet, nog meer afval wat je apart moet bewaren en inleveren. Ik denk ook dat de mensen die nu alles op straat gooien zich niet laten tegenhouden door een bedragje van 10 cent.Maar je hebt dan wel de kans dat kinderen of een dakloze die flesjes en blikjes van de straat halen in inleveren. Dan ruimen ze in feite ook de boel op.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 04 mei 2015 @ 13:20:

[...]

Maar je hebt dan wel de kans dat kinderen of een dakloze die flesjes en blikjes van de straat halen in inleveren. Dan ruimen ze in feite ook de boel op.Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in. Al die rotzooi op straat is voor mij ook een grote ergernis.
Ik ben voor statiegeld, inderdaad om te voorkomen dat het anders op straat belandt, maar ook omdat ik een kelder vol lege flessen heb als buffertje wanneer we de laatste dagen eens niet uitkomen met geld. Al sta je dan wel voor schut met 150 lege flessen.

Op kleine flesjes mag van mij ook statiegeld geheven worden. Op glazen potten en dergelijke zie ik het niet zo zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven