Doel in het leven

09-05-2015 22:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om er maar een cliché in te gooien...het doel in het leven.

Krijg regelmatig, bijna dagelijks, de behoefte, (noodzaak?) hierover na te denken.

Door een collega die vraagt of ik mijn appartement nog steeds heb (heb al jaren een relatie met een man die een eigen huis heeft, we wonen niet samen, ik heb mijn eigen appartement)

Door mijn moeder die zich afvraagt of ik wel gelukkig ben na mijn zeer bewust gekozen scheiding jaren geleden.

Door mijn vader, die zich afvraagt of ik ooit kinderen ga krijgen, hoewel ik nooit een kinderwens tentoon heb gespreid en zelfs zeer duidelijk ben geweest ik het niet hebben van een dergelijke wens.

Door mijn jongere zus, die haar best doet evenwichtiger en stabieler in het leven te staan dan ik.

Door mijn jongere broer, die een kinderwens heeft, en daarmee zijn oudere zussen 'voor' is.

Door mijn eigen leefstijl, die van-dag-tot-dag is.

Het doel in het leven, ik heb het mijne, mijn naasten lijken hier geen genoegen mee te nemen.
*blinkt uit in autisme*
Rubber Ducky, helemaal mee eens.
En iedere keer dat we elkaar treffen worden de meningen ongevraagd gedeeld.
*blinkt uit in autisme*
Zolang je jezelf blijft ontwikkelen is er niks om zenuwachtig over te zijn lijkt me.
Geef aan dat je niet zit te wachten op ongevraagde meningen. Misschien moet je daarin wat duidelijker zijn.
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 09 mei 2015 @ 23:38:

En iedere keer dat we elkaar treffen worden de meningen ongevraagd gedeeld.

Ik zou boos worden als iedereen gaat lopen verkondigen hoe ik mijn leven zou moeten indelen volgens hen. Beetje beledigend niet? Wat meer vertrouwen zou leuk zijn.

Ténzij je dingen vermijdt uit angst of dingen doet die niet goed voor je zijn en je het zelf niet doorhebt o.i.d., dan snap ik dat mensen zich willen bemoeien en is dat alleen maar goed, maar volgens mij gaat het vooral om de kinderwens die er niet is..
Dat is waar, maar toch blijf ik het lastig vinden. Zij zijn ervan overtuigd dat ik kinderen moet krijgen om het hoogste doel in het leven te bereiken, ik denk hier anders over. Sterker nog, als ik kinderen zou krijgen, denk ik dat het absoluut niet goed komt, maar dat terzijde. Onze meningen liggen zover uit elkaar, dat het eigenlijk niet eens bespreekbaar is.
*blinkt uit in autisme*
Nee, het komt erop neer dat ik in het verleden dingen deed die niet goed voor me waren, omdat ik dacht dat ze zo hoorden.

Nu doe ik wat ik wil, en ik voel me hier gelukkig bij.
*blinkt uit in autisme*
Het grote ding is denk ik de kinderwens die er niet is
*blinkt uit in autisme*
Tja, jammer dan voor ze :D Als jij gelukkig bent, mogen zij dat ook zijn voor jou.
Die kinderwens is er nooit geweest, en ik heb nu een partner die die kinderwens ook niet heeft, we zijn volmaakt gelukkig samen, en dat beaamt ook iedereen.

Dit is het, het is goed zo, voor ons.
*blinkt uit in autisme*
Nou, top. Desnoods neem je een hond ;)
Be happy for me, just be happy for me.

Dank, wolletjes, voor deze zin.

Heb de neiging dingen in het engels te vertalen, aangezien dit natuurlijker voor me is in de communicatie.)
*blinkt uit in autisme*
een hond...nee, toch niet...doe maar een roedel katten, dat past beter
*blinkt uit in autisme*
*wants to order a 'crazycatlady-starterkit'*

But has a partner, so long for the crazy part...
*blinkt uit in autisme*
Eigenlijk is mijn partner een crazy catlady, ware het niet dat hij een man is....
*blinkt uit in autisme*
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 09 mei 2015 @ 23:47:

Dat is waar, maar toch blijf ik het lastig vinden. Zij zijn ervan overtuigd dat ik kinderen moet krijgen om het hoogste doel in het leven te bereiken, ik denk hier anders over. Sterker nog, als ik kinderen zou krijgen, denk ik dat het absoluut niet goed komt, maar dat terzijde. Onze meningen liggen zover uit elkaar, dat het eigenlijk niet eens bespreekbaar is.

Dan ook niet bespreken, Op vragen of hints verzin je een leuke dooddoener:

Je hoort het wel als het zover is

Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen

vind je het ook zo warm vandaag (liefst als het stervenkoud is, en omgekeerd als het een hittegolf is

Zolang jij en je man op een lijn zitten is het goed toch
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 09 mei 2015 @ 23:23:

Kan er soms best nerveus van worden (zoals nu, ik open er niet voor niets een topic over)

Mijn manier van leven past bij me, ik voel me er prettig bij, net als mijn partner met wie ik de meeste tijd doorbreng.

Af en toe maak ik me druk om wat de andere belangrijke mensen in mijn leven er eigenlijk van vinden.

En als ik erover nadenk hebben zij een andere mening.Nou, dat is al heel wat! Waarom hecht je zo aan hun mening?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Morgenochtend, moederdag, brunch met moeder, zus en broer.

Broer en zus brengen verslag van hun vorderingen in het normale leven, suikerbrood, eieren, aardbeien en versgeperst sap. Hebben beiden hun partner bij zich.

Ik breng een eigenhandig opgekweekte tomatenplant (met zelfverzonnen naam) (zonder stamboom, daarentegen) , een zelfgemaakte sjaal in kleuren die mijn moeder goed staan, geen rosbief want die hebben we vannacht opgegeten, en kom een half uur te laat zonder partner want die heeft nachtdienst...

En eigenlijk vind ik het heerlijk dat ik ben wie ik ben, ik ben de enige die ontspannen aan die brunch zit. Zij maken zich druk om weet-ik-veel wat, maar ik voel me ook niet normaal.
*blinkt uit in autisme*
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 10 mei 2015 @ 00:04:

Morgenochtend, moederdag, brunch met moeder, zus en broer.

Broer en zus brengen verslag van hun vorderingen in het normale leven, suikerbrood, eieren, aardbeien en versgeperst sap. Hebben beiden hun partner bij zich.

Ik breng een eigenhandig opgekweekte tomatenplant (met zelfverzonnen naam) (zonder stamboom, daarentegen) , een zelfgemaakte sjaal in kleuren die mijn moeder goed staan, geen rosbief want die hebben we vannacht opgegeten, en kom een half uur te laat zonder partner want die heeft nachtdienst...

En eigenlijk vind ik het heerlijk dat ik ben wie ik ben, ik ben de enige die ontspannen aan die brunch zit. Zij maken zich druk om weet-ik-veel wat, maar ik voel me ook niet normaal.Hoe weet je dat ze zich druk maken? Je bent net zo met hun bezig dan zij met jou
Ik zou stoppen met naar goedkeuring zoeken, of hen te overtuigen van jouw standpunt. Probeer er gewoon wat leuks van te maken als je samen bent, nu vul je ook al vanalles in.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Een dooddoener bedenken op vragen of hints, dat ga ik samen met man doen, daar zijn we goed in en hebben we veel lol in. Kunnen we een complete sketch van maken.

Ik hecht aan hun mening omdat ze zo dicht bij me staan, ze hebben altijd voor me klaar gestaan als ik het moeilijk had. Andersom is het ook zo, als we elkaar nodig hebben, zijn we er. Ongeacht welke mening we hebben.
*blinkt uit in autisme*
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 10 mei 2015 @ 00:12:

Een dooddoener bedenken op vragen of hints, dat ga ik samen met man doen, daar zijn we goed in en hebben we veel lol in. Kunnen we een complete sketch van maken.

Ik hecht aan hun mening omdat ze zo dicht bij me staan, ze hebben altijd voor me klaar gestaan als ik het moeilijk had. Andersom is het ook zo, als we elkaar nodig hebben, zijn we er. Ongeacht welke mening we hebben.als jij helemaal achter je eigen "doel" of "leefstijl" staat heb je geen goedkeuring van anderen nodig
Is het niet gewoon interesse van ze? Een moeder die vraagt naar hoe het met je gaat na een scheiding kan toch ook gewoon interesse zijn, ipv geinterpreteerd als een veroordeling van jouw beslissingen?

Jullie hebben gelijk.

Ik vind dat mijn standpunt afwijkt, dus anderen zullen in mijn ogen wel afwijkende meningen hebben.

Voor iedereen die niet zo dichtbij staat,geldt dit.

Voor mijn gezin weet ik wat ze denken en vinden, en dit zijn juist de mensen die ik belangrijk vind.

Ik vind het mijne, zij vinden het hunne voor mij. Het lastige is hen te overtuigen van het mijne, het hunne wordt ingegeven door liefde
*blinkt uit in autisme*
quote:Vier-en-Zeventig schreef op 10 mei 2015 @ 00:18:

Jullie hebben gelijk.

Ik vind dat mijn standpunt afwijkt, dus anderen zullen in mijn ogen wel afwijkende meningen hebben.

Voor iedereen die niet zo dichtbij staat,geldt dit.

Voor mijn gezin weet ik wat ze denken en vinden, en dit zijn juist de mensen die ik belangrijk vind.

Ik vind het mijne, zij vinden het hunne voor mij. Het lastige is hen te overtuigen van het mijne, het hunne wordt ingegeven door liefde

ik vind het allemaal niet zo afwijkend. Misschien wil je graag afwijkend zijn? waarom?

Je hoeft een ander niet te overtuigen van jouw levensinvulling. Wat een ander denkt staat los van hoe jij denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven