Heftige dag

31-05-2015 20:52 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allen, afgelopen weken heb ik wat topics geplaatst omtrent mijn depressie en ( te ) snelle afbouw. afgelopen week heb ik hierdoor enorme paniek aanvallen, hyperventilieren en ''slechte''buien gehad. Vandaag is er echter zoiets heftigs gebeurd dat ik het gewoon even kwijt moet, omdat ik het allemaal niet meer weet. Vandaag stond ik op met een ''slechte''dag, slecht geslapen, erg down voelen enz. Ik had met mijn vriend afgesproken. In de auto kregen we ruzie wat steeds heftiger opliep. Hij maakte het uit in de auto.In eerste instantie heb ik hard gehuild maar al snel liep dit heftiger op. Ik heb de auto ondergespuugd en heb gehyper ventileerd. Al snel merkte ik dat ik me niet goed voelde en me afwezig ging voelen. Ik kan niet goed uitleggen hoe en wat, maar het leek wel of er een knop omging. Ik heb blijkbaar mijn gordel uitgedaan, het portier opengegooid en geprobeerde uit de rijdende auto te springen. Ik weet alleen nog dat ik de dringende drang had naar het viaduct aan de overkant van de weg te rennen om er vanaf te springen. We hebben hierop een noodrem moeten maken en heeft mijn vriend met veel kracht moeten tegenhouden om niet uit de auto te springen. Dit liep uit op een flinke worsteling waardoor ik onder de krassen en blauwe plekken zit. Het enigste wat ik op dat moment wilde was de auto uit gaan. Na dit moment kwam ik weer wat ''terug bij aarde'' Mijn ''vriend'' heeft de crisis dienst van de GGZ gebeld en de situatie uitgelegd. Deze wilden niet komen omdat naar hun idee de situatie onder controle leek. Ik ben nu alleen thuis en voel me zo ontzettend slecht. Heb weinig vriendinnen en geen band met mijn ouders. Van de GGD kreeg ik het advies thuis te gaan slapen en morgen de HA te bellen. Wilde dit graag even kwijt..
quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:40:

Hoe kan je gedrag veroordelen als t.o ziek is? Ze is geen kutwijf, maar iemand in psychische nood. Wat erg dit TO is in psychische nood, dat is duidelijk. Maar in haar openingspost schemert iets door van bewust een rare hysterische actie ondernemen om een reactie bij haar (ex) vriend teweeg te brengen. Het is een groot verschil of dit het geval is (ja, ook dan heeft TO hulp nodig,maar niet direct) of dat ze een black out had (dan heeft ze acute hulp nodig). Dat laatste moet je niet mee spotten. En ook niet misbruiken om aandacht te krijgen. Daarmee raak je namelijk ook andere (onschuldige) omstanders.
De volgende stap is dat iemand anders beslissingen voor je gaat nemen als je zo doorgaat en dat je een opname nodig hebt. Ik raad je aan heel veel rust te nemen. Slaap kan echt veel doen voor je als je zo over geemotioneerd bent. En als je dit niet nog eens mee wilt maken, heb je meer hulp/medicatie nodig. Neem ajb contact op met 113 online als je weer suicidaal wordt. Zij kunnen je er doorheen praten.

Het is jouw leven, vecht! Geef niet op. Alleen jij kan je leven een positievere richting geven. Je moet kunnen leven zonder een man en dat kun je ook, vind die kracht in jezelf. Word boos, maar stop niet met leven, vecht. Je kunt echt veel sterker worden, maar daarvoor moet je eerst hard werken.

Maar ik geloof dat jij dat kunt. Die heftigheid van emotie kun je ook gebruiken in het leven, ten goede. Hoe je het doet, is jouw keuze maar beheersing is alles, ga jezelf leren beheersen en je emoties onder controle krijgen. Het goede nieuws: hoe ouder je wordt, hoe beter dat lukt. Voor een deel zal de tijd je helpen. Maar stop niet met vechten, het leven is al je moeite waard en je kunt sterker worden.

Veel wijsheid, kracht en moed toegewenst.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik herken de totale uitzichtloosheid. De leegte...

Overigens heb ik zelf het nummer vd crisisdienst. En hangt hij tevens hier op het prikbord.
quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:40:

Hoe kan je gedrag veroordelen als t.o ziek is? Ze is geen kutwijf, maar iemand in psychische nood. Wat erg dit Gedrag is een aaneenschakelingen van gebeurtenissen, niet een momentopname. En ik ben idd hard. Ik hoop zo hard, dat TO morgenochtend direct de hulp gaat zoeken die ze nodig heeft, en zo hard dat TO de volgende keer wel aan anderen denkt als ze weer eens in zo'n situatie schiet.
ook iemand die ziek is mag andere mensen niet in gevaar brengen
quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:49:

Ik herken de totale uitzichtloosheid. De leegte...

Overigens heb ik zelf het nummer vd crisisdienst. En hangt hij tevens hier op het prikbord.Ja, maar die heb je dan ooit gekregen.
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:59:

[...]

Ja, maar die heb je dan ooit gekregen.Even googelen en je bent er. Ik vind het heel verstandig om dat in de buurt te houden als je episodes hebt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2015 @ 21:59:

ook iemand die ziek is mag andere mensen niet in gevaar brengen

Ik geloof wel dat mensen psychisch zo de weg kwijt zijn, dat ze niet eens meer voelen wat ze doen. Dat niets hen meer raakt. Dat ze alleen maar dood willen. Ook ik heb in mijn directe omgeving meegemaakt dat een dierbare zelfmoord pleegde, waar ook anderen bij waren betrokken. Die man was een lieve, zorgzame persoon, die juist altijd voor anderen klaarstond. Er moet dus iets geknapt zijn.

Maar bewust, vanuit drama/ hysterische motieven rare dingen doen om aandacht te vragen, dat ben ik met je eens. Zolang je je realiteitszin nog volledig hebt, mag je dat niet doen.
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 22:03:

[...]

Ik geloof wel dat mensen psychisch zo de weg kwijt zijn, dat ze niet eens meer voelen wat ze doen. Dat niets hen meer raakt. Dat ze alleen maar dood willen. Ook ik heb in mijn directe omgeving meegemaakt dat een dierbare zelfmoord pleegde, waar ook anderen bij waren betrokken. Die man was een lieve, zorgzame persoon, die juist altijd voor anderen klaarstond. Er moet dus iets geknapt zijn.

Maar bewust, vanuit drama/ hysterische motieven rare dingen doen om aandacht te vragen, dat ben ik met je eens. Zolang je je realiteitszin nog volledig hebt, dan mag je dat niet doen.als iemand niet meer bij zinnen is en niet weet wat hij doet en een gevaar is voor zichzelf en anderen dan mag je wel verwachten dat de crisisdienst optreedt
Als je nog nooit in aanraking bent geweest met de crisisdienst, dan bel je altijd als eerste de HAP. Die weten namelijk de juiste weg en zijn poortwachter. Als je bekend bent met crisisdienst, dan heb je het nr. vanzelfsprekend in je telefoon.
hoi, ik heb je even een prive berichtje gestuurd! fijn om je lieve reactie te lezen. ik heb dit verhaal niet als aandachts verhaal geplaats, maar puur om van me af te schrijven hoe ik me voel. het is verschrikkelijk om je als 23 jarige zo te moeten voelen, dit is gee keuze maar is me overkomen.mensen denken te kunnen oordelen nav eerdere post e.d. de waarheid is dat er nog zoveel meer dingen spelen die ik hier niet ga plaatsen. het nummer van de crisis dienst heb ik omdat ik zelf in de hulpverlening werk, en ja dat maakt alles nog 10 x moeilijker en geeft zoveel schaamte.quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:39:

Wow wat zijn jullie hard!

To, waarom negeer je mijn postings? Of heb je er overheen gelezen?

Ik lees dat ze dit soort episodes sinds kort heeft. To klinkt jong. Ik weet niet wat naar diagnose is, maar ik vind dat jullie vanuit hier niet kunnen oordelen over haar 'i hate you don't leave me' relatie met (ex) vriend.

Dat crisis niks van eventuele dissociatie weet hoeft niks te betekenen. A kan dit nieuw zijn/ nog niet bekend of gediagnosticeerd, b de crisisdienst weet ook niet alles.

Ik heb wel met je te doen meis, ik vind de reacties hier onwijs hard. Dikke knuffel. X
Jamie, je werkt zelf in de hulpverlening. Weet je supervisor dat het zo slecht met je gaat? Schaamte zou je niet moeten tegenhouden. Je hoeft je nergens voor te schamen, namelijk. Het getuigt juist van kracht als je op tijd aangeeft dat je hulp nodig hebt.
Wat zou je vanuit je werk een ander aanraden?
ja die heb ik eerder al ingelicht. met het zicht op een komende operatie zal ik een half jaar niet kunnen werken , waardoor ik meteen ook kan ''bijkomen'' hierna gaan we verder kijken met werk e.d.

vind het moeilijk je reacties te lezen. ja ik heb fouten gemaakt genoeg, maar ik heb nooit gekozen om in situaties al deze terecht te komen. psychisch ziek zijn is geen keuze en ik voel me er verschrikkelijk door. ik neem hierin wel mijn verantwoording, op mijn aandringen hebben we vanmiddag de crisislijn gebeld, en morgen bel ik om 8 uur meteen mij HA en psy.

quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 22:15:

Jamie, je werkt zelf in de hulpverlening. Weet je supervisor dat het zo slecht met je gaat? Schaamte zou je niet moeten tegenhouden. Je hoeft je nergens voor te schamen, namelijk. Het getuigt juist van kracht als je op tijd aangeeft dat je hulp nodig hebt.
Tuurlijk kies je hier niet voor en wij maken allemaal fouten.

Ik hamerde nogal door op dat nr. van de crisisdienst omdat ik al vermoedde dat jij erop aangedrongen had dat hij zou bellen.

Ik weet wat het is als het psychisch heel slecht met je gaat en ook gedraag je je dan niet altijd rationeel. Dat is niet erg.

Maar zolang je niet psychotisch o.i.d. bent kun je jezelf aanleren om niet in dramagedrag te schieten. Dat kun je leren in therapie.

Je bent vaak veel sterker dan dat je zelf denkt. Sterkte.
Zorg dan deze keer dat je gelijk goede hulp krijgt. Begin bij de basis. Er is geen haast.
ja ik heb erop aangedrogen dat nummer te bellen, omdat ik zelf inzie dat dit niet normaal is en niet langer gaat zo. ik was gewoon bij dit gesprek maar zelf te emotioneel om te bellen. wanneer ik deze gedachtes heb zijn ze zo sterk en alles overheersend, op momenten dat ik me beter voel voel ik me verschrikkelijk dat ik acties al deze doe, en daardoor andere in gevaar breng. geloof me ik voel op dit moment niks meer dan schaamte en verdriet. wat ik wil is me begrepen voelen, en geholpen worden door de juiste mensen.

dankje

quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 22:30:

Tuurlijk kies je hier niet voor en wij maken allemaal fouten.

Ik hamerde nogal door op dat nr. van de crisisdienst omdat ik al vermoedde dat jij erop aangedrongen had dat hij zou bellen.

Ik weet wat het is als het psychisch heel slecht met je gaat en ook gedraag je je dan niet altijd rationeel. Dat is niet erg.

Maar zolang je niet psychotisch o.i.d. bent kun je jezelf aanleren om niet in dramagedrag te schieten. Dat kun je leren in therapie.

Je bent vaak veel sterker dan dat je zelf denkt. Sterkte.
Ik ken je gevoel! Heb soms ook periodes dat ik helemaal geen macht meer heb over mezelf en helemaal in woede en angst uitbarst. Paniekaanvallen spelen bij mij ook een grote rol en bij mij is vastgesteld dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb.

Heel veel sterkte meid xx.
quote:Jamie20 schreef op 31 mei 2015 @ 22:35:

wat ik wil is me begrepen voelen, en geholpen worden door de juiste mensen.

Ik wilde je graag een pbtje sturen om je op weg te helpen maar die functie staat uit. Als je wilt dan kun je mij er eentje sturen, want ik geloof dat je wel kunt antwoorden ondanks dat die functie uit staat.
Poeh sommige mensen hier hebben duidelijk nooit een zware depressie meegemaakt.

Ik was al bang dat TO door sommige reacties niet meer terug zou komen, maar gelukkig deed ze dit wel.

Heel veel sterkte Jamie
Help iedereen een handje
Hey Jamie, ik herken jouw verhaal ook wel deels. Ik heb gelukkig wel controle over die gevoelens dus zo ver loopt het bij mij niet. Maar ik heb ook continue "Ten einde raad gevoel". Ik voel mezelf ook steeds verder de depressie inzakken en wil het liefste helemaal alleen zijn, heb het gehad met alles om me heen. Ik was zo blij een baan te hebben kon ik eindelijk mn rekeningen gaan betalen. Dus uit de ziektewet gegaan, en nu word ik nooit gevraagd om te werken en als ik bel om te klagen omdat ik veel zou kunnen werken word er gezegd dat er niets aan gedaan kan worden en dat ik gesmst word om te werken. De aanvullende bijstand die ik krijg veranderd helaas nu niet in volledige bijstand dus zit 2 maanden zonder inkomen. Moet opnieuw aanvragen maar vorige week een ongeluk gehad nu moet ik het opnieuw aanvragen maar het zit me allemaal zo hoog ik krijg mn gedachtes ook gewoon niet meer veranderd. Zit er echt door heen.

Als je met mij wilt praten kan dat ik vind het moeilijk om mezelf op de juiste gedachten te krijgen maar andere helpen gaat me beter af.

Knuffel!!
Don't give up because you had a bad day. Forgive yourself and do it better tomorrow
@Finnley

Heb jij al hulp gezocht bij maatschappelijk werk voor de meer praktische zaken? Zij kunnen jou verder helpen met formulieren ed. En bij de psych voor jouw gesteldheid?

@Jamie

Ik hoop dat je vandaag de hulp hebt gekregen die je nodig hebt.
Ja beiden al alleen ze weten zelf ook nooit waar ze over praten het is elke keer wat anders en dan leg ik hun mails zwart op wit naast elkaar en vraag verduidelijking is het allemaal ja ja weet niet waarom die collega dat van mij zei hoor want het is zo en zo..

Psych weer op zoek naar nieuwe heb totaal geen klik met deze vrouw
Don't give up because you had a bad day. Forgive yourself and do it better tomorrow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven