Werk & Studie alle pijlers

Scriptie afgekeurd, onterecht?

09-06-2015 11:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voldoende informatie, thanks! :-)
Wat wil je nu met dit topic? Je bent namelijk enorm aan het ja maren.
Ik vind dat je wel heel erg veel 'ja maar...' roept. Op wat je vertelt is door je docenten, maar ook op de reacties die je hier krijgt.

Je begeleider vond je scriptie blijkbaar goed, maar de twee docenten die hem moesten beoordelen waren minder tevreden. Dat zegt wel iets over je stuk. Er was twijfel en een derde lezer heeft besloten dat het een onvoldoende was. Dat betekend dat je stuk gewoon niet goed genoeg was. Er zijn drie professionals die allemaal vinden dat het hooguit een zesje zou kunnen zijn. Je kunt zelf wel roepen dat je een 7.5 verdient, maar dat is blijkbaar niet zo.

Als je er perse nog iets mee wilt, vraag naar de mogelijkheid om hem te herkansen. Je hebt nu een hoop feedback gekregen en misschien heb je nog de mogelijkheid om er iets van te maken.
quote:dolcevitas schreef op 09 juni 2015 @ 12:58:

Thanks voor jullie kritische opmerkingen. Ik heb gewoon echt even een schop onder m'n kont nodig om er weer helemaal in te duiken. Het onderzoek is wel degelijk te redden, dat staat ook in de feedback. Dat stelt mij enigszins gerust. Mocht iemand nog goede tips/feedback hebben. Positief of negatief, gooi het er asjeblieft in. Kan er alleen maar van leren.

Ik had mn vorige post aangepast, ga een goed gesprek aan met de tweede beoordelaar. Begin bij het begin, duik in eerste instantie op die probleemstelling en je onderzoeksvraag die daar uit voort vloeit. Is de tweede beoordelaar daar gelukkig mee, kan je die zo houden? Ga dan verder met de rest van je scriptie.

En neem de man/vrouw serieus, die vind het ook oprecht kut dat er een student die dacht af te studeren verder moet met de these. Als die student ook nog de indruk wekt dat hij/zij vervelend is, en de schuld heeft, veel te kritisch is oid. wordt de samenwerking niet prettiger.
quote:pocketsize schreef op 09 juni 2015 @ 13:02:

[...]

Ik had mn vorige post aangepast, ga een goed gesprek aan met de tweede beoordelaar. Begin bij het begin, duik in eerste instantie op die probleemstelling en je onderzoeksvraag die daar uit voort vloeit. Is de tweede beoordelaar daar gelukkig mee, kan je die zo houden? Ga dan verder met de rest van je scriptie.

En neem de man/vrouw serieus, die vind het ook oprecht kut dat er een student die dacht af te studeren verder moet met de these. Als die student ook nog de indruk wekt dat hij/zij vervelend is, en de schuld heeft, veel te kritisch is oid. wordt de samenwerking niet prettiger.

Nee hoor, daar gaat het niet om. Ik heb een goede band met de docenten en zij met mij. Zij weten dat ik mijn uiterste best doe. En het is echt niet zo dat ze het inderdaad leuk vinden om mij niet te laten presenteren. Ik ben gewoon heel kritisch op mezelf en ervaar dit als een persoonlijke faal, dat verklaart de 'ja-maar' houding misschien.

Overigens jammer dat ik over kom als een zeur met een 'ja-maar' mentaliteit. Want zo bedoel ik het absoluut niet. Ik vind het juist prettig als mensen kritisch zijn en je op een andere manier naar jezelf laten kijken. Het is gewoon de teleurstelling die ik nog moet verwerken om er weer tegenaan te gaan. Ik ga gewoon meer mensen er naar laten kijken en ik bespreek het vanmiddag nogmaals binnen de organisatie waar verbeterpunten liggen.

@Doreia: ik hoopte met dit topic hulp te krijgen wat ik nou nog eens kan doen en waar ik misschien nog eens beter naar moet kijken.
quote:Maar ja, als de directeur vermoed dat er een probleem is, dan ga je daar als onderzoeker vanuit. De directeur heeft immers meer verstand van de organisatie dan ik.

En daar ga je nu de fout in. Er zit vaak al een verschil in hoe de Directeur denkt dat zijn organisatie loopt en hoe de daadwerkelijke organisatie functioneert. Wat de Directeur aangeeft is misschien wel je leidraad, maar daarnaast zal je ook de problematiek zoals die door de rest van het personeel wordt ervaren in kaart moeten brengen.

En met die informatie zullen aanbevelingen nooit meer simpel zijn omdat deze namelijk aan meerdere gesignaleerde problemen zullen refereren en daarmee dus veel meer vertakkingen hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:dolcevitas schreef op 09 juni 2015 @ 14:04:

[...]

Nee hoor, daar gaat het niet om. Ik heb een goede band met de docenten en zij met mij. Zij weten dat ik mijn uiterste best doe. En het is echt niet zo dat ze het inderdaad leuk vinden om mij niet te laten presenteren. Ik ben gewoon heel kritisch op mezelf en ervaar dit als een persoonlijke faal, dat verklaart de 'ja-maar' houding misschien.

Overigens jammer dat ik over kom als een zeur met een 'ja-maar' mentaliteit. Want zo bedoel ik het absoluut niet. Ik vind het juist prettig als mensen kritisch zijn en je op een andere manier naar jezelf laten kijken. Het is gewoon de teleurstelling die ik nog moet verwerken om er weer tegenaan te gaan. Ik ga gewoon meer mensen er naar laten kijken en ik bespreek het vanmiddag nogmaals binnen de organisatie waar verbeterpunten liggen.

@Doreia: ik hoopte met dit topic hulp te krijgen wat ik nou nog eens kan doen en waar ik misschien nog eens beter naar moet kijken.

Maar in plaats van dank je wel voor je feedback te zeggen, begin je jezelf te verdedigen. Dat is natuurlijk niet echt handig. Ik geef je hetzelfde commentaar als 2 andere forummers, namelijk: wat de directeur als probleem ervaart neem je mee in je onderzoek, maar jij bent de persoon die onderzoekt wat er speelt.

Ik werk met mensen met financiele problemen. Altij dis het de schuld van de gemeente, UWV, werkgever, schuldeisers, deurwaarders tot de postbode die de post niet bezorgd aan toe waarom zij in de schulden zitten. Ik als financiële zorgverlener hoor dit aan, knik en start met het onderzoek. En dan blijkt dat de mensen vergeten op tijd informatie te verstrekken aan geldverstrekkende organisaties, post niet openmaken, post weggooien, niet reageren op telefoontjes en andere zaken belangrijker vinden om te betalen. En als gevolg krijgen ze dan mot met instanties. Dus in mijn onderzoek graaf ik dieper dan wat er aangegeven wordt. Dat is toch heel waardevol advies op dit moment?
quote:Lorelai schreef op 09 juni 2015 @ 13:01:

[...]

Volledig mee eens, en ik ben (ook) universitair docent.mEn een aanvulling op het eerste punt: daarvoor is er juist een examencommissie. Docenten hebben dus geen absolute macht.

was het maar waar.

Nee hoor, ik denk dat het oha vrij behoorlijk geregeld is in het WO. Op HBO heb ik wat minder zicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven