Dagprogramma kind

09-06-2015 20:12 140 berichten
Door omstandigheden moet ik voor een aantal weken voor mijn nichtje van 7 zorgen. Bij de overdracht kreeg ik 5 A4tjes met hoe en wat. Een groot gedeelte gaat over haar dagprogramma. Ze gaat bijna dagelijks naar de kinderopvang en heeft daarna nog allerhande activiteiten.

Maandag plusklas (met huiswerk) en kinderdagopvang

Dinsdag kinderdagopvang en judo

Woensdag schaakles (met huiswerk)

Donderdag kinderdagopvang en judo

Vrijdag kinderdagopvang en iets van een knutselclub

Zaterdag zwemmen daarna dansles

Zondag kerk

Alle dagen met kinderopvang is ze rond 19.00 of 19.30 thuis en dan heeft ze nog niet gegeten. Woensdag is ze om 15.00 thuis en weekend ook zoiets.

Is dit gebruikelijk tegenwoordig? Toen ik 7 was zat ik alleen dinsdagavond op schaakles en donderdag een uurtje na schooltijd turnen. Zwemmen deed ik ook wel maar dat was misschien 3 maanden op een zaterdag voor mijn diploma. De rest van de tijd was ik om 15.15 uit en speelde ik gewoon buiten. Geen huiswerk etc.

Het lijkt me heel erg vermoeiend zo'n vol dagprogramma.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 09 juni 2015 @ 20:31:

Mijn nichtje gaat gewoon naar school. Vanuit school gaat ze naar de opvang. Ik haal haar uit de opvang en breng haar naar de volgende activiteit.

Ik doe alles lopend. Zij loopt mee, maar gelukkig is alles redelijk dichtbij. Behalve dansles maar dat doen we met het OV. Het is voor haar een beetje pech dat ik geen auto heb. Ik denk dat al dat lopen wel extra vermoeiend is.

Het schaken vind ze leuk. De kerk vind ze ook leuk. Volgens mij vind ze alles leuk om te doen, al hoor ik wel van haar dat het wel veel is.

Het programma is nou eenmaal zoals het is en ik ga er verder ook niet aan tornen. Ik maak me wel druk over de hoeveelheid. Een kind van 7 kent haar grenzen misschien niet. Geen idee (ik ben geen kleine kinderen gewend)

Maar ik kan dus best de conclusie trekken dat het een druk programma is en als ze zelf zegt dat ze ergens geen zin in heeft doen we het gewoon lekker niet... Kunnen de ouders geen huurauto voor je regelen aangezien jij hun kind wekenlang van hot naar her moet brengen?
Shoot first, ask questions later!
[quote]Star schreef op 09 juni 2015 @ 20:32:

[...]

Tijgermoeders zijn Chinees ;-)[/

natuurlijk
quote:lisbeth schreef op 09 juni 2015 @ 20:29[/message]:

[...]

Echt, ik moet dan aan van die amerikaanse tijgermoeders denken die hun 'hoogbegaafde ' kind met tien jaar op de uni willen hebben

deze kinderen zagen hun ouders bijna nooit, die beschouwden mijn schoonzus als hun moeder.

het laatste gezin had trouwens de ziektekosten van schoonzus niet betaald, was wel de afspraak.

werd schoonzus op Schiphol aangehouden wegens schulden.
wij slapen nooit.
Waarom een kind nemen, om er vervolgens voor te zorgen dat je die bijna niet ziet. Echt te druk programma. Zielig.

Lief van je, TO, dat je voor haar gaat zorgen!
quote:safrat schreef op 09 juni 2015 @ 20:31:

Maar ik kan dus best de conclusie trekken dat het een druk programma is en als ze zelf zegt dat ze ergens geen zin in heeft doen we het gewoon lekker niet... Tof
quote:redbuIIetje schreef op 09 juni 2015 @ 20:34:

[...]

Kunnen de ouders geen huurauto voor je regelen aangezien jij hun kind wekenlang van hot naar her moet brengen?Ik heb geen rijbewijs. Ze heeft trouwens gescheiden ouders en die verdelen de taken een beetje. Behalve nu ik oppas ben.
Heb je geen fiets dan? Kind lekker achterop.
quote:pompoenpit schreef op 09 juni 2015 @ 20:35:

Waarom een kind nemen, om er vervolgens voor te zorgen dat je die bijna niet ziet. Echt te druk programma. Zielig.

Lief van je, TO, dat je voor haar gaat zorgen!

Ik vroeg me dat ook af, maar zij werkt bijna fulltime dus echt een keus qua dagopvang is er niet.

Het is niet lief. Ik doe het echt wel graag en iemand moet voor haar zorgen, al had ik gedacht dat het veel speeltuin zou worden, beetje niksen meidendingen doen.
quote:safrat schreef op 09 juni 2015 @ 20:38:

[...]

Ik heb geen rijbewijs. Ze heeft trouwens gescheiden ouders en die verdelen de taken een beetje. Behalve nu ik oppas ben.Als de ouders gescheiden zijn, waarom heeft geen van hen dan nu tijd om het kind over te nemen en zadelen ze jou er mee op?
Of een paar activiteiten tijdelijk skippen, als je het in je eentje echt niet gaat trekken. Daar zal toch wel begrip voor zijn, zeker als je het in overleg (liefst met kind) doet. Zo'n raar programma vind ik het trouwens niet, op die kerk na dan. Sommige kinderen hangen graag in de speeltuin rond en anderen schaken graag, niet ieder kind speelt nou eenmaal op dezelfde manier.
quote:riannerianne schreef op 09 juni 2015 @ 20:41:

Heb je geen fiets dan? Kind lekker achterop.

Ik heb 2 racefietsen

Maar misschien is een fiets lenen voor zolang het duurt wel een goeie.
quote:redbuIIetje schreef op 09 juni 2015 @ 20:44:

[...]

Als de ouders gescheiden zijn, waarom heeft geen van hen dan nu tijd om het kind over te nemen en zadelen ze jou er mee op?De moeder is erg ziek en de vader is op vakantie.
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 juni 2015 @ 20:45:

Of een paar activiteiten tijdelijk skippen, als je het in je eentje echt niet gaat trekken. Daar zal toch wel begrip voor zijn, zeker als je het in overleg (liefst met kind) doet. Zo'n raar programma vind ik het trouwens niet, op die kerk na dan. Sommige kinderen hangen graag in de speeltuin rond en anderen schaken graag, niet ieder kind speelt nou eenmaal op dezelfde manier.

Jij bent vast niet kerks

En het gaat er niet om of ik dat wel trek, maar of het voor mijn nichtje niet te veel is. Het is voor mij maar 2 weken maar zij zit natuurlijk vast aan dat programma.

Ik denk wel dat ze liever naar de speeltuin gaat dan schaken judo etc.
Poeh, ik word al moe als ik dat lees. En lekker thuis je vervelen? echt, 7 jaar??

Onze kinderen hebben 1 keer in de week sport, spreken 2 a 3 keer af, andere dagen lekker thuis buiten spelen. Huiswerk, als je 7 bent, vind ik echt not done :(
Zonder oorzaak geen gevolg
O, en 1930 is hier allang bedtijd, dan staat ons meisje onder de douche. Wat sneu zeg. Heeft dit kind erg grote wallen onder haar ogen? En vriendjes/spelen: weet ze wat dat is?
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:safrat schreef op 09 juni 2015 @ 20:51:

[...]

Jij bent vast niet kerks

En het gaat er niet om of ik dat wel trek, maar of het voor mijn nichtje niet te veel is. Het is voor mij maar 2 weken maar zij zit natuurlijk vast aan dat programma.

Ik denk wel dat ze liever naar de speeltuin gaat dan schaken judo etc.Voor haar is bij jou logeren 'n soort vakantie toch? Dan laat je haar toch kiezen of ze naar haar activiteiten wil of dat ze met jou naar de speeltuin/kinderboerderij/strand/bos/bios etc wil?

[...]

Jij bent vast niet kerks

Ik denk wel dat ze liever naar de speeltuin gaat dan schaken judo etc.Die 2 weken mag jij beslissen wat jullie gaan doen. Gewoon naar de speeltuin dus Kun je die bso laten schieten?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 09 juni 2015 @ 20:57[/message]:

[...]

Die 2 weken mag jij beslissen wat jullie gaan doen. Gewoon naar de speeltuin dus Kun je die bso laten schieten?lijkt mij ook een superplan!
wij slapen nooit.
Ik liet dit net lezen aan mijn zoon van 9, met de vraag wat hij van dat programma vindt. Zijn antwoord: druk. Heel druk.

Ter vergelijk: hij traint 2x per week, en speelt op zaterdag een wedstrijd, heeft af en toe huiswerk en kan verder zijn eigen tijd grotendeels indelen. Hij gaat niet naar de BSO omdat vriend vanuit huis werkt en ik in deeltijd.

Ik vind het wel zielig. .. Wanneer kan je nichtje nog lekker niks doen, wat hangen, hart eigen tijd indelen, en vooral met vriendinnen spelen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
die knutselclub op de vrijdag kan ze vast ook wel missen.
wij slapen nooit.
Arm kind!
quote:redbuIIetje schreef op 09 juni 2015 @ 20:54:

[...]

Voor haar is bij jou logeren 'n soort vakantie toch? Dan laat je haar toch kiezen of ze naar haar activiteiten wil of dat ze met jou naar de speeltuin/kinderboerderij/strand/bos/bios etc wil?Komt dit echt uit jouw toetsenbord?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:MarianneDavids schreef op 09 juni 2015 @ 20:20:

Mag het kind nog wel slapen zonder onderbreking voor het één of ander?
quote:saaaaar81 schreef op 09 juni 2015 @ 20:57:

[...]

Die 2 weken mag jij beslissen wat jullie gaan doen. Gewoon naar de speeltuin dus Kun je die bso laten schieten?

Ik denk dat die opvang een rustmoment is. Van school naar speeltuin en dan naar judo zou intensiever zijn denk ik.

Als ze wat anders wil doen is dat wat mij betreft prima, maar dan zou ik zowel opvang als activiteit skippen.

Ik ben natuurlijk wat dat betreft in het voordeel omdat ik tijd heb.

[...]

Jij bent vast niet kerks

Ik denk wel dat ze liever naar de speeltuin gaat dan schaken judo etc.Ja, en wat wou je eraan doen als het haar wel teveel is? Dat is iets wat haar ouders moeten onderkennen. Maar het lijkt me niet ondoenlijk hoor, het ziet er niet uit alsof ze wordt afgebeuld. En misschien is je nichtje wel zo'n kind dat de tent afbreekt als ze niet een beetje uitdagend wordt bezig gehouden. Die plusklas duidt daar wel op iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven