Groot gemis...

14-06-2015 21:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden geleden bevallen. Anderhalve week later mijn vader verloren. Ja, hij was ziek. Blijkbaar denkt dan iedereen dat het minder erg is of zo. Nee, dat was het niet. Hij is namelijk niet aan zijn ziekte maar aan die klote griepgolf overleden. Het was een pittige tijd. Langzaam is pittig veranderd in zwaar.

Ik baal ontzettend. Ben boos en verdrietig. Mis hem ineens plotseling erg omdat ik iets zie of hoor dat een herinering oproept. Hormonen gieren nog steeds door mijn lijf. En het intense verdriet doet gewoon hard mee. Ik geniet van mijn kind. Dat komt absoluut niets tekort. Maar verdorie, ik zie alles steeds voor me en zoek naar iets alsof ik daarmee het lot teniet kan doen.

Pap, ik mis je. :(
Gecondoleerd. Het is iets waar je doorheen moet, alleen doorheen moet. Rouwen is eenzaam en zwaar. En het verdriet doet pijn, fysiek pijn. Het randje wordt na verloop van tijd minder scherp en dan kan je de dagen makkelijker doorkomen en komt er meer lucht en ruimte voor plezier. Maar het missen wordt alleen maar erger.

Mijn moeder overleed helemaal in het begin van mijn zwangerschap, dat is nu bijna 10 jaar geleden. Soms lijkt het wel gisteren.

Sterkte!
Je vader verliezen is een enorme klap. En juist als zoiets moois je leven verrijkt, wil je dat nog liever delen met de mensen die je lief zijn. Niet zo gek dus, dat je rouwt. Verdriet en boosheid horen daar nu eenmaal bij. Je mag rouwen, ook als je net moeder bent geworden. Sterkte
Dankjewel...
Wat een verdrietige tijd, moeilijk om dit te combineren met vreugde om je kind.
Sterkte! Heel begrijpelijk dat het nu nog zo zwaar voelt.

Mijn vader is al heel wat jaren dood. Het gemis heeft al lang 'een plek' gekregen. En toch.. Vanmiddag overviel het me ineens. Uit het niets leek het wel. Heb zelfs zijn graf bezocht (wat ik hooguit 1 of 2 keer per jaar doe).

Je vader blijft je vader. Ook al heb je op een gegeven moment je eigen gezin, ze blijven een onderdeel van je.

Nogmaals Sterkte meid
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wat heftig voor je. Gecondoleerd. Wat twee uitersten van gevoelens moet jij ervaren, denk ik. Verdriet, gemis en blijdschap. Pas goed op jezelf, want hormonen kunnen gekke dingen met je doen. Leeft je moeder nog of andere close familie, kun je met hen je verdriet delen? Sterkte
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Guusje, gelukkig kunnen we het verdriet delen. Dat is fijn. Geeft ook rust.

Verlang terug naar de periode van de zwangerschap. Toen we blij waren en uitkeken naar de geboorte. Toen pap ook nog leefde. Het plaatje was op dat moment 'compleet'.
Gecondoleerd TO. Wat moet dat een loodzware tijd voor je zijn, alle emoties van vreugde om je kindje en het intense verlies van je vader, en dat terwijl je hormonen ook niet meehelpen.

Is het een idee om er eens met je huisarts over te gaan praten, en misschien doorverwezen te worden naar een psycholoog om eens een paar keer te praten met een buitenstaander die je misschien wat handvatten kan geven hoe je hier mee om kunt gaan?

Ik wens je heel veel sterkte.
Milena, dankjewel voor de tip. Die hou ik in mijn achterhoofd.

Op dit moment voelt het voor mij vooral als rouw. Op zich kan ik er goed mee omgaan. Het is alleen zwaar. Een pad dat je idd, zoals iemand anders al schreef, zelf moet doorlopen. Drie stappen naar voren, een terug.
Summerville:

Moet zwaar zijn dit. Maar inderdaad, want Milena zegt: het kan helpen erover te praten. Met een professional, een goede vriend of vriendin. Dat maakt misschien niet eens veel uit. Als jij maar wel het gevoel hebt dat je erover mág praten. En dat dat je misschien helpt weer verder te komen.
Dankjewel hunniebunnie. Ik kan er gelukkig goed over praten. Ook met vriendinnen die helaas soms ook een ouder moeten missen. Kan er ook altijd terecht. Hoewel je natuurlijk soms ook het gevoel hebt dat het nu 'al' drie maanden geleden is. De omgeving gaat immers gewoon door. Begrijpelijk maar ook weleens lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven