Is dit echt erg?

22-07-2015 20:41 34 berichten
-
quote:_lupine_ schreef op 22 juli 2015 @ 21:25:

Gemiddeld gezien ben je laat denk ik, ik heb daar geen cijfers van paraat, maar ik ga daar wel van uit.

Waarom ging je naar een psycholoog voor dit?ik begrijp niet waarom hier een psycholoog aan te pas moet komen. De een is eerder dan de ander, dat is gewoon een gegeven en geen psychisch probleem.
quote:_lupine_ schreef op 22 juli 2015 @ 21:33:

[...]

ik begrijp niet waarom hier een psycholoog aan te pas moet komen. De een is eerder dan de ander, dat is gewoon een gegeven en geen psychisch probleem.Daarvoor is ze helemaal niet bij de psycholoog. Lees de eerste zin van de OP, daarvoor is ze daar.
Ik ben rond dezelfde leeftijd als TO en ook nog nooit een vriend gehad of iets dergelijks. Er zijn meer mensen in mijn omgeving die ook van mijn leeftijd zijn en ook nog geen vriend/vriendin hebben gehad..

Dus ik vind het geen probleem, ik heb er zelf ook nog geen behoefte aan.

Oké, het is wat later dan gemiddeld, maar ik ben gewoon nog niet de juiste persoon tegengekomen..

Dus maak je maar geen zorgen TO je bent echt de enige niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t best n aparte reactie vd psych eigenlijk. Hoezo is t vervelend?

En alsof het aan uiterlijk of persoonlijkheid ligt. Dingen lopen soms ook gewoon zoals ze lopen in het leven. Ik doe zelf ook intakes maar ik zou nooit zo reageren op zo'n onderwerp behalve als degene die de vraag krijgt zelf al laat merken er moeite mee te hebben. Dan zou ik diens moeite erkennen maar er ook geen eigen normering aan hangen
quote:dophertje schreef op 22 juli 2015 @ 21:58:

Ik vind t best n aparte reactie vd psych eigenlijk. Hoezo is t vervelend?

En alsof het aan uiterlijk of persoonlijkheid ligt. Dingen lopen soms ook gewoon zoals ze lopen in het leven. Ik doe zelf ook intakes maar ik zou nooit zo reageren op zo'n onderwerp behalve als degene die de vraag krijgt zelf al laat merken er moeite mee te hebben. Dan zou ik diens moeite erkennen maar er ook geen eigen normering aan hangendat is meeleven tonen. TO geef aan dat ze het erg vindt en de psych bevestigt haar gevoel. Ik lees nergens dat er een inhoudelijk oordeel is geveld.
In "oh wat vervelend voor je" zit een waardeoordeel. In plaats daarvan had ze ook kunnen vragen hoe TO haar maagdelijkheid beleeft. Ik vind het ook raar dat ze maagdelijkheid koppelt aan uiterlijk. Alsof dat er toe doet.

Ik vind jouw maagdelijkheid geen probleem trouwens. Ik zou eerder problemen hebben met de psycholoog.
Andere psycholoog zoeken. Of nog beter een nuchter en verstandig iemand in je eigen omgeving. Of zelfhulpboeken lezen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:sabbaticalmeds schreef op 22 juli 2015 @ 22:01:

[...]

dat is meeleven tonen. TO geef aan dat ze het erg vindt en de psych bevestigt haar gevoel. Ik lees nergens dat er een inhoudelijk oordeel is geveld.Maar dat is het juist, TO zegt dat ze helemaal niet heeft aangegeven dat ze het erg vindt. Het lijkt of de psych dat zelf heeft ingevuld.
Of de pych heeft gereageerd op toon en lichaamstaal en to is geschrokken van het feit dat de psych dit deed.

Lang verhaal kort; praat de volgende keer met je psych.

Ik kan me niet indenken dat hij/zij bezig is met jouw maagd zijn en evt marktligging qua aantrekkelijkheid
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven