Werk & Studie alle pijlers

Concentreren op computerwerk

31-07-2015 10:30 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal een doener, qua werk doe ik het liefst fysiek werk met veel rondrennen en veel dingen tegelijk. Ik doe dan ook 2 soorten werk (als freelancer) die in dat opzicht heel goed bij mij passen, alleen heb ik een paar klussen per jaar waar ook veel voorbereiding aan vast zit. En die voorbereiding bestaat uit veel informatie vergaren van mensen die hoofdzakelijk in het buitenland zitten (dus per email) en dat allemaal ordenen en schema's zetten en her en der nog wat dingen uitzoeken die ingehuurd moeten worden of een transportje geregeld, etc. Op zich heb ik geen echte hekel aan dat soort werk, alleen word ik er zo vreselijk suf van! Ben nu een uurtje bezig en moet mezelf alweer van het ene taakje naar het volgende slepen, mentaal gezien. Ik begrijp echt niet hoe mensen dat doen die dag in dag uit op een kantoor zitten.. Maar die mensen hebben vast wel tips om de dag zo productief mogelijk in te delen, dus kom maar op.

Oh ja, ik slaap genoeg en als ik 's ochtends genoeg werk af krijg voor mijn gevoel, ga ik s middags altijd zeker 1 a 2 uur nar buiten (maar mezelf daarna weer aan het werk krijgen lukt meestal ook niet zo best...)
Als het je werk niet belemmert dan kan je toch ook ervoor kiezen om dit werk per dag een uur ofzo te doen?

En soms moet je gewoon even door de zure appel heen bijten en doen

Ik werk ook de hele dag achter de computer, maar zorg dat ik zeker om de 2 uur een kwartier iets anders doe dan op het beeldscherm loeren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook Moos! Gelukkig hoef ik nooit zo lang geconcentreerd bezig te zijn.

Collega's van mij wel en ik weet van 1 dat ze een app heeft die aangeeft na een half uur of uur of zo dat ze moet lopen en water moet drinken. Misschien is dat iets voor jou. Paar minuten pauze inplannen om een half uur/uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven