Werk & Studie alle pijlers

Pre employement screening

16-08-2015 17:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Per 1-10 heb ik een nieuwe baan gevonden. Bij deze baan hoort een pre employement screening. Ik heb niks te verbergen dus ze kunnen van alles vragen. Nu is het zo dat ze info bij mijn huidige werkgever opvragen nadat ik mijn ontslag heb genomen.

Als alles compleet is ontvang ik pas mijn contract, mits alles positief is. Waar ik wel vanuit ga natuurlijk.

Ik vind dit best wel een risico om mijn contract op te zeggen zonder dat ik daadwerkelijk mijn nieuwe contract heb getekend.

Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hiermee hebben?
Tnx! Mss dat het ook zo'n formulier is. Zou natuurlijk wel prettig zijn als er een formaliteit is mbt het opvragen van deze gegevens.

Wat zit ik me toch druk te maken. Ik ben een prima werknemer die nu gewoon voor zichzelf kiest en ik kan ook nog opvragen bij mijn nieuwe want het inhoud wat ze opvragen.

Tnx voor je reactie iig!
quote:Goulashkroket schreef op 17 augustus 2015 @ 07:56:

Tnx! Mss dat het ook zo'n formulier is. Zou natuurlijk wel prettig zijn als er een formaliteit is mbt het opvragen van deze gegevens.

Wat zit ik me toch druk te maken. Ik ben een prima werknemer die nu gewoon voor zichzelf kiest en ik kan ook nog opvragen bij mijn nieuwe want het inhoud wat ze opvragen.

Tnx voor je reactie iig!Ik snap je wel hoor, ik ben ook zo'n druktemaker . Het komt vast goed! Een werkgever kan sowieso het niet zomaar maken een slechte referentie af te geven. En daarnaast zou je werkgever ook voor zichzelf kiezen als het nodig is, het is niet ook niet meer van deze tijd om altijd bij 1 werkgever te blijven. Maak je geen zorgen!
quote:missfruztiez schreef op 17 augustus 2015 @ 08:13:

[...]

Ik snap je wel hoor, ik ben ook zo'n druktemaker . Het komt vast goed! Een werkgever kan sowieso het niet zomaar maken een slechte referentie af te geven. En daarnaast zou je werkgever ook voor zichzelf kiezen als het nodig is, het is niet ook niet meer van deze tijd om altijd bij 1 werkgever te blijven. Maak je geen zorgen!Hahahaha ben gelukkig niet de enige! Ik laat het jullie iig weten!
Het gaat idd om een formulier waarop ja en nee ingevuld moet worden. Vog en bkr is binnen en ligt bij de nieuwe wg.

Vanmiddag m'n contract opgezegd. De ene was not amused zoals ik dacht de ander begreep het. Nu wachten op het contract.
quote:Goulashkroket schreef op 24 augustus 2015 @ 17:15:

Het gaat idd om een formulier waarop ja en nee ingevuld moet worden. Vog en bkr is binnen en ligt bij de nieuwe wg.

Vanmiddag m'n contract opgezegd. De ene was not amused zoals ik dacht de ander begreep het. Nu wachten op het contract.

Wat jammer dat de ene zo reageerde. Blijkbaar doe je je werk te goed . Werknemers komen en gaan nu eenmaal... Ben je wel blij dat je je baan op hebt gezegd/heb je zin in je nieuwe baan?

Heb je zelf het formulier moeten overhandigen aan je referentie? Fijn dat je je VOG en BKR al binnen hebt. Komt vast ook goed met die referentie! Ik heb mezelf er ook druk om gemaakt, maar mijn werkgever zei gelijk 'natuurlijk, geen probleem'.
De bkr en vog had ik zelf opgevraagd. Het formulier mailt mijn nieuwe wg naar mijn oude wg. Ik had gevraagd naar de inhoud van dat formulier vandaar.

Ik ben wel blij want het is een nieuwe uitdaging. Maar vind het heel spannend. Ik had het op mijn huidige werk ook goed naar mijn zin maar 2 jaar op rij hebben ze mij gevraagd wat ik graag wilde binnen het bedrijf. Dit heb ik aangegeven maar is niks mee gedaan. Dan ga je ook voortaan nadenken wat nu het geval is geweest.

Mijn collega's hebben al aangeven dat het een zware dobber is voor de klanten dat ik weg ga. Dus mijn werk heb ik altijd goed gedaan en zal ik de laatste maand ook zeker nog doen. :-)
quote:Goulashkroket schreef op 24 augustus 2015 @ 19:08:

De bkr en vog had ik zelf opgevraagd. Het formulier mailt mijn nieuwe wg naar mijn oude wg. Ik had gevraagd naar de inhoud van dat formulier vandaar.

Ik ben wel blij want het is een nieuwe uitdaging. Maar vind het heel spannend. Ik had het op mijn huidige werk ook goed naar mijn zin maar 2 jaar op rij hebben ze mij gevraagd wat ik graag wilde binnen het bedrijf. Dit heb ik aangegeven maar is niks mee gedaan. Dan ga je ook voortaan nadenken wat nu het geval is geweest.

Mijn collega's hebben al aangeven dat het een zware dobber is voor de klanten dat ik weg ga. Dus mijn werk heb ik altijd goed gedaan en zal ik de laatste maand ook zeker nog doen. :-)

Ja, dat is wel herkenbaar wat je aangeeft over die nieuwe uitdaging. Spannend is het zeker, maar het wordt vast hartstikke leuk! Weer een kans om iets nieuws te leren.

Je hebt je werk dus gewoon heel goed gedaan, dan heeft je werkgever toch geen reden om aan je betrouwbaarheid te twijfelen . Ik heb mezelf daar ook heel erg druk om gemaakt, mijn werkgever vond het ook heel jammer dat ik wegging, maar uiteindelijk was het helemaal geen issue. Ik ga voor je duimen dat alles snel geregeld is!
Vandaag m'n contract bij de post gekregen! het voelt nu meer echt 😄
Ah mooi! Wanneer ga je starten Goulashkroket?
Per 1-10 p Langkous! Heb er heel veel zin in! Morgen na 3 weken vakantie weer aan de slag en beginnen met uitwerken.
Nou de integeriteitsdocumenten zijn verzonden door mijn huidige wg.

Daarbij een maand vrijgesteld van arbeid en dus een verlengde vakantie 😄 kan ik mijn hoofd leeg maken en vol energie aan de nieuwe uitdaging beginnen 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven