Geld & Recht alle pijlers

Woedend

26-08-2015 11:20 146 berichten
Net even contact gehad met de gemeente afdeling sociale zaken. Mevrouw kon geen nederlands dus ik uitleggen waarvoor ik belde bam mevrouw hangt op. Ik weer bellen weer weer die mevrouw aan de lijn hangt ze weer op ik bel om over mijn zaken te hebben en ik word niet fatsoenlijk geholpen en dan ook nog ophangen wat een brutaliteit nu kom ik nog geen Steek verder. En zet er ook mensen neer die fatsoenlijk nederlands kunnen praten. Ik wou weten hoeveel ik moest terugbetalen aan de gemeente van vorig jaar ik had werk en ik had de bijstand stop gezet en ze betaalde nog door terwijl ik al werk had. Ze denken dat ze heel wat zijn bij de gemeente echt waar alsof ze de baas zijn over je zijn ze hebben het hoog in hun bol daar, net zoals de deurwaarders die mij hebben bedreigd en moeilijk gemaakt ik heb er nog trauma's van over. Waarom leven wij in deze wereld? Ik wou dat ik niet geboren was. Een strop om je nek word je mee geboren naarmate je ouder word gaat die steeds strakker en strakker totdat je niet meer kunt ademen.
quote:Grobbekuiken schreef op 26 augustus 2015 @ 13:56:

[...]

Sorry, toch nog vragen:

Wat als je, uit paniek wellicht, dan in gaat op zo'n schuldeiser, kan de bewindvoerder dan alsnog iets doen?

En als de bewindvoerder aangeeft geen regeling te kunnen treffen, is dat omdat er simpelweg geen geld is?De bewindvoerder kan aangeven dat de regeling niet binnen begroting past. En geen regeling aan kunnen bieden is vaak omdat er bijvoorbeeld andere, dringender zaken (huurachterstand, gas en licht, waterachterstand) moeten worden betaald, de beslagvrije voet te laag is en eerst opgelost moet worden of diverse overheidsvorderingen op de rekening zijn gelegd. Alleen zullen schuldeisers dan wel zoeken naar andere manieren om aan hun geld te komen.
quote:bubbeltjesfolie schreef op 26 augustus 2015 @ 12:52:

TO: lees ik dit en je eerdere berichten, alles behalve een stabiel leven als ik het zo mag zeggen? Zie ik ook deze reactie van je voorbijkomen: Ik wil heel graag kinderen het is nooit gelukt om zwanger te worden mijn lichaam werkt niet mee. Nu heb ik een nieuwe relatie en vriendlief wil ook heel graag kinderen. Hoop oprecht dat je dit niet meent.. Ik vind het ook altijd bijzonder wie er allemaal kinderen willen/mogen krijgen en stemrecht hebben enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 11:30:

Ik was netjes ik heb mijn burgerservice nummer doorgegeven verder niks aan de hand en opeens was ik weggedrukt.

Ik heb ooit bij een telefooncentrale gewerkt. Soms gaat er wat mis met de techniek, dat is echt heel vervelend. Als mensen hun nummer niet afgeschermd hadden, kon ik ze vaak wel terugbellen, niet altijd. Dat deed ik dan wel, maar daar zijn mensen dan ook weer niet altijd blij mee, omdat ze dat een aanval op hun privacy vinden.

Het hoeft dus geen kwade wil te zijn, dat je werd weggedrukt. Geloof me, deze mensen helpen je ook liever goed, dan dat ze je kwaad maken. Je zou niet de eerste zijn, door wie ze uitgescholden worden. Het is wél zo.. mocht je aan het schelden zijn geweest, dan mogen veel mensen, die aan de telefoon werken, wegdrukken. Ook als ambtenaar hoef je je niet uit te laten schelden, namelijk.

Vervelend voor je dat dit zo'n impact op je heeft, dat je er niet had willen zijn. Je hebt gewerkt, je had (en hebt?) inkomen, dat is hartstikke mooi toch? Hier schijnt de zon, maak een wandelingetje en probeer het nog een keer
Later is nu
Ja het is een moeilijke doelgroep en daardoor een lastig beroep.

Het is ingewikkelde materie, bij mensen die doorgaans een laag IQ hebben. Daardoor snappen en overzien ze het niet, en raken in paniek/woedend. Dat heeft weer tot gevolg dat er domme actie uitgezet worden (schelden, willekeurig bellen, de schuld leggen waar die niet hoor zoals de bewindvoerder die dan natuurlijk niet voldoet). En zo wordt de situatie nog vervelender.

Misschien handig om een Jip&Janneke instructiekaart te maken voor mensen die onder bewind staan. Met wat simpele uitleg en spelregels.

Dat TO niet lijkt te begrijpen hoe het werkt en de bewindvoerder de schuld krijgt staat haar proces naar een gezonde financiele situatie natuurlijk enorm in de weg. En daar kan TO niks aan doen, als je de vermogens niet hebt om het te begrijpen, maar is ze wel de dupe van. Daar ligt voor de professionele hulpverleners misschien wel een taak.
Bedankt dat je toch nog even antwoordt Doreia
quote:Dubbus schreef op 26 augustus 2015 @ 14:03:

Het is ingewikkelde materie, bij mensen die doorgaans een laag IQ hebben. Daardoor snappen en overzien ze het niet, en raken in paniek/woedend. Dat heeft weer tot gevolg dat er domme actie uitgezet worden (schelden, willekeurig bellen, de schuld leggen waar die niet hoor zoals de bewindvoerder die dan natuurlijk niet voldoet). En zo wordt de situatie nog vervelender.

Misschien handig om een Jip&Janneke instructiekaart te maken voor mensen die onder bewind staan. Met wat simpele uitleg en spelregels.

Dat TO niet lijkt te begrijpen hoe het werkt en de bewindvoerder de schuld krijgt staat haar proces naar een gezonde financiele situatie natuurlijk enorm in de weg. En daar kan TO niks aan doen, als je de vermogens niet hebt om het te begrijpen, maar is ze wel de dupe van. Daar ligt voor de professionele hulpverleners misschien wel een taak.Dubbus, het probleem ligt vaak in het feit dat deze mensen ook zorgmijders zijn. Niets werkt en het is allemaal de schuld van anderen. Zoals in dit geval met schuldhulpverlening denken deze mensen dat er een kant en klare oplossing komt binnen afzienbare tijd, zonder dat ze daar zelf aan meewerken.
quote:Mieshka schreef op 26 augustus 2015 @ 14:01:

[...]

Ik vind het ook altijd bijzonder wie er allemaal kinderen willen/mogen krijgen en stemrecht hebben enzo. Ik vind het al zeer bijzonder dat zo iemand officieel op andermans kinderen mag passen als gastouder. Bij mijn broer in de straat zat ook een twijfelachtig geval; één kind uit huis geplaatst, de drie anderen notoire pestkoppen (en dan echt terroriseren van andere, kleinere kinderen, ook meldingen van gemaakt bij de politie), partner crimineel en ook bekend met pesterijen in de straat. Maar gewoon kindjes op mogen vangen. Ze mag mijn hond nog niet eens uitlaten (als ik een hond zou hebben dus).
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2015 @ 13:06:

[...]

Hartstikke lief van je dat je dit zegt. Wil toch wel even opnemen voor de bewindvoerder in kwestie, ook al ken ik deze persoon natuurlijk niet. Waarom moet er in augustus gebeld worden naar de gemeente over terugbetalen wegens inkomsten uit een ander jaar? Daar bestaan de jaaropgaven en negatieve jaaropgaven voor en komen pas aan de orde wanneer de aangifte weer gedaan moet worden of de schuld geregeld. Eerder ga ik ook niet met een gemeente bellen. Wat is daar het nut van? Dat zou ik dus ook niet doen. Ook niet na talloze keren bellen naar mij.Hierom is het fijn als jij reageert in dit soort topics. Jij weet tenminste waar je het over hebt en geeft vaak duidelijke en eerlijke adviezen
quote:Dubbus schreef op 26 augustus 2015 @ 14:03:

Dat TO niet lijkt te begrijpen hoe het werkt en de bewindvoerder de schuld krijgt staat haar proces naar een gezonde financiële situatie natuurlijk enorm in de weg. En daar kan TO niks aan doen, als je de vermogens niet hebt om het te begrijpen, maar is ze wel de dupe van. Daar ligt voor de professionele hulpverleners misschien wel een taak.

Dit.

Vaak krijgen de 'medelanders' de schuld.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wat is het probleem ? Als je onterecht uitkering krijgt, dan zet je dat toch apart totdat het geregeld is ? Dus is terubetalen toch geen probleem ?
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2015 @ 13:58:

grobbekuiken, kijk even op dites van diverse bewindvoerderskantoren, wsnp.nl en kredietbank.

Verder Tas: jij maakt er maanden, misschien wel jaren een potje van en dan ben je boos dat je bewindvoerder je sores niet binnen 6 maanden allemaal helemaal op de rit heeft? Hoeveel heb jij gedaan om je bewindvoerder hierbij te helpen? Meewerkend opgesteld? Niet gevraagd om extra geld? Veel inkomen vergaard zodat hij sneller schulden en achterstanden kan wegwerken? Uitgaven vermindert, dingen opgezegd om weer minder vaste lasten te hebben? Zelf je schouders er onder gezet om het de bewindvoerder gemakkelijker te maken zijn werk te doen, waarmee je jezelf helpt?

Hoef je hier niet te antwoorden, maar steek ook hand in eigen boezem alsjeblieft.Wat suggereer jij allemaal? Je bazelt er maar wat op los omdat jij bewindvoerder bent en je taak uitvoert betekent niet iedereen hetzelfde is als jij. Als je mijn reactie goed had doorgeleest had je ook enigzins medewerking geproeft en dat ik vaak achter alles aanga ook al heb ik een bewindvoering.
Goed had doorgeleest?!

Mijn hemel!
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 26 augustus 2015 @ 14:08:

[...]

Dubbus, het probleem ligt vaak in het feit dat deze mensen ook zorgmijders zijn. Niets werkt en het is allemaal de schuld van anderen. Zoals in dit geval met schuldhulpverlening denken deze mensen dat er een kant en klare oplossing komt binnen afzienbare tijd, zonder dat ze daar zelf aan meewerken.Ook dat nogeens ja!
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 14:18:

[...]

Wat suggereer jij allemaal? Je bazelt er maar wat op los omdat jij bewindvoerder bent en je taak uitvoert betekent niet iedereen hetzelfde is als jij. Als je mijn reactie goed had doorgeleest had je ook enigzins medewerking geproeft en dat ik vaak achter alles aanga ook al heb ik een bewindvoering.

Misschien moet je juist niet achter alles aan, maar je beperken tot wat je moet doen als je onder bewind staat: alles doorzenden naar de bewindvoerder.

Wat jij doet is er een nog grotere puinhoop van maken omdat je in iets gaat roeren wat de bewindvoerder al heeft opgestart. Dat weet zo'n instantie dan niet en er volgt chaos.

Wat precies snap je hier niet aan?
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 14:18:

[...]

Wat suggereer jij allemaal? Je bazelt er maar wat op los omdat jij bewindvoerder bent en je taak uitvoert betekent niet iedereen hetzelfde is als jij. Als je mijn reactie goed had doorgeleest had je ook enigzins medewerking geproeft en dat ik vaak achter alles aanga ook al heb ik een bewindvoering.Meerdere keren per week bellen is geen medewerking verlenen. Maar goed, als jij geen vertrouwen hebt in de bewindvoerder, dan mag je overstappen naar een ander. Dat doe je middels een brief naar de rechtbank. Wel zelf even een andere bewindvoerder zoeken waar je wel fiducie in hebt.
quote:nessemeisje schreef op 26 augustus 2015 @ 14:08:

[...]

Ik vind het al zeer bijzonder dat zo iemand officieel op andermans kinderen mag passen als gastouder. Bij mijn broer in de straat zat ook een twijfelachtig geval; één kind uit huis geplaatst, de drie anderen notoire pestkoppen (en dan echt terroriseren van andere, kleinere kinderen, ook meldingen van gemaakt bij de politie), partner crimineel en ook bekend met pesterijen in de straat. Maar gewoon kindjes op mogen vangen. Ze mag mijn hond nog niet eens uitlaten (als ik een hond zou hebben dus).Wordt dat niet getest voordat je je als gastouder bij zo'n organisatie mag aansluiten?
minnimouse wijzigde dit bericht op 26-08-2015 14:32
Reden: .
% gewijzigd
Jeetje Tas, Doreia probeert je te vertellen dat het niet werkt zoals jij denkt dat het werkt en tips te geven. Trek daar lering uit in plaats van wéér zo om je heen te trappen.
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2015 @ 14:28:

[...]

Meerdere keren per week bellen is geen medewerking verlenen. Maar goed, als jij geen vertrouwen hebt in de bewindvoerder, dan mag je overstappen naar een ander. Dat doe je middels een brief naar de rechtbank. Wel zelf even een andere bewindvoerder zoeken waar je wel fiducie in hebt.Begrijp jij me wel? Nogmaals lees mijn reacties nog eens en trek dan conclusies.
Tas, waarom belde jij naar de gemeente om informatie? Waarom laat je dat niet over aan je bewindvoerder?

Verder hoef je niet te bellen.

Je kan de post gewoon doorsturen naar je bewindvoerder.

Telefoontjes van deurwaarders beantwoorden met: u kunt zich vervoegen bij mijn bewindvoerder. Dit is de heer X van kantoor Y.

Deurwaarders aan de deur toon je de beschikking en houdt je kaken op elkaar en blijft verwijzen naar je bewindvoerder.

En verder bel je niet met je bewindvoerder, tenzij het écht noodzakelijk is.
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 14:33:

[...]

Begrijp jij me wel? Nogmaals lees mijn reacties nog eens en trek dan conclusies.Nee meid, jij bent hier degene die het niet begrijpt.
TO, ik kan me wel voorstellen dat je je machteloos voelt. Maar luister naar Doreia, zij weet hoe je dit moet doen. Dus consequent doorverwijzen naar je bewindvoerder. Niet meer zelf bellen, alle post doorsturen, de deur open doen met de beschikking in je hand en als je gebeld wordt meteen doorgeven dat je onder bewind staat. Het is de bedoeling dat dit jou rust geeft en dat de zaken op een rijtej komen, maar dan moet je wel zelf meewerken en de juiste dingen doen en laten.
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Doreia en anderen, ik heb Ten eerste groot respect voor jullie beroep.

Maar: Er bestaan heel idiote bewindvoerders en ik heb in een ander beroep te maken gehad met nare onwillende en onprofessionele bewindvoerders.

En nee, dat lag niet altijd aan de cliënt of zijn gedrag. Daarnaast hebben vervelende mensen ook gewoon rechten en kan ik talloze voorbeelden opnoemen van bewindvoerders die gewoon om te pesten bepaalde zaken gewoon niet regelden.

Mensen op het nippertje niet ontruimd, met spaargeld maar bewindvoerder was ergens beledigd over en wilde die persoon niet meer spreken. Ondertussen ook vergeten de huur te betalen.

' mijn dochter staat al jaren op de wachtlijst en meneer die en die met zijn grote bek zit lekker in het centrum'.

Meerdere verhalen van mensen die allang uit de schuldsanering waren en spaargeld hadden. Maar wel zelfde leefgeld 'want de rest wordt toch maar opgezopen'.

Maakten ze een boete dan vond de bewindvoerder dat dat van het leefgeld afmoest want diegene moest maar leren niet meer dronken op straat te lopen.

Dan belde je vanuit de kliniek zo iemand op en dan zat zo'n bewindvoerder weer op z'n high horse.

Nieuwe jas? Ga maar maar de kringloop, waar heeft zo iemand nou nieuwe spullen voor nodig?

En dan vroeg je een overzicht en dan had zo iemand 3000 spaargeld.

Het zijn niet allemaal heiligen en mensen worden gewoon niet geloofd.
quote:haakje schreef op 26 augustus 2015 @ 14:40:

Doreia en anderen, ik heb Ten eerste groot respect voor jullie beroep.

Maar: Er bestaan heel idiote bewindvoerders en ik heb in een ander beroep te maken gehad met nare onwillende en onprofessionele bewindvoerders.

En nee, dat lag niet altijd aan de cliënt of zijn gedrag. Daarnaast hebben vervelende mensen ook gewoon rechten en kan ik talloze voorbeelden opnoemen van bewindvoerders die gewoon om te pesten bepaalde zaken gewoon niet regelden.

Meerdere verhalen van mensen die allang uit de schuldsanering waren en spaargeld hadden. Maar wel zelfde leefgeld 'want de rest wordt toch maar opgezopen'.

Maakten ze een boete dan vond de bewindvoerder dat dat van het leefgeld afmoest want diegene moest maar leren niet meer dronken op straat te lopen.

Dan belde je vanuit de kliniek zo iemand op en dan zat zo'n bewindvoerder weer op z'n high horse.

Nieuwe jas? Ga maar maar de kringloop, waar heeft zo iemand nou nieuwe spullen voor nodig?

En dan vroeg je een overzicht en dan had zo iemand 3000 spaargeld.

Het zijn niet allemaal heiligen en mensen worden gewoon niet geloofd.Haakje, dit zal ongetwijfeld in sommige gevallen gebeuren. Maar volgens mij moet TO eerst nog samen met de bewindvoerder eea op een rijtje zetten. En deze bewindvoerder een reele kans geven. Nu naar een ander hoppen zal in elk geval niets goeds doen.
quote:minnimouse schreef op 26 augustus 2015 @ 14:31:

[...]

Wordt dat niet getest voordat je je als gastouder bij zo'n organisatie mag aansluiten?Kennelijk niet of niet voldoende. Ik heb er wel eens een melding van gemaakt en toen was haar site even uit de lucht. Maar ze is nu onder een andere naam weer verder gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven