Geld & Recht alle pijlers

Woedend

26-08-2015 11:20 146 berichten
Net even contact gehad met de gemeente afdeling sociale zaken. Mevrouw kon geen nederlands dus ik uitleggen waarvoor ik belde bam mevrouw hangt op. Ik weer bellen weer weer die mevrouw aan de lijn hangt ze weer op ik bel om over mijn zaken te hebben en ik word niet fatsoenlijk geholpen en dan ook nog ophangen wat een brutaliteit nu kom ik nog geen Steek verder. En zet er ook mensen neer die fatsoenlijk nederlands kunnen praten. Ik wou weten hoeveel ik moest terugbetalen aan de gemeente van vorig jaar ik had werk en ik had de bijstand stop gezet en ze betaalde nog door terwijl ik al werk had. Ze denken dat ze heel wat zijn bij de gemeente echt waar alsof ze de baas zijn over je zijn ze hebben het hoog in hun bol daar, net zoals de deurwaarders die mij hebben bedreigd en moeilijk gemaakt ik heb er nog trauma's van over. Waarom leven wij in deze wereld? Ik wou dat ik niet geboren was. Een strop om je nek word je mee geboren naarmate je ouder word gaat die steeds strakker en strakker totdat je niet meer kunt ademen.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 26 augustus 2015 @ 14:40:

Doreia en anderen, ik heb Ten eerste groot respect voor jullie beroep.

Maar: Er bestaan heel idiote bewindvoerders en ik heb in een ander beroep te maken gehad met nare onwillende en onprofessionele bewindvoerders.

En nee, dat lag niet altijd aan de cliënt of zijn gedrag. Daarnaast hebben vervelende mensen ook gewoon rechten en kan ik talloze voorbeelden opnoemen van bewindvoerders die gewoon om te pesten bepaalde zaken gewoon niet regelden.

Mensen op het nippertje niet ontruimd, met spaargeld maar bewindvoerder was ergens beledigd over en wilde die persoon niet meer spreken. Ondertussen ook vergeten de huur te betalen.

' mijn dochter staat al jaren op de wachtlijst en meneer die en die met zijn grote bek zit lekker in het centrum'.

Meerdere verhalen van mensen die allang uit de schuldsanering waren en spaargeld hadden. Maar wel zelfde leefgeld 'want de rest wordt toch maar opgezopen'.

Maakten ze een boete dan vond de bewindvoerder dat dat van het leefgeld afmoest want diegene moest maar leren niet meer dronken op straat te lopen.

Dan belde je vanuit de kliniek zo iemand op en dan zat zo'n bewindvoerder weer op z'n high horse.

Nieuwe jas? Ga maar maar de kringloop, waar heeft zo iemand nou nieuwe spullen voor nodig?

En dan vroeg je een overzicht en dan had zo iemand 3000 spaargeld.

Het zijn niet allemaal heiligen en mensen worden gewoon niet geloofd.

Ik moet het woord laten aan Doreai maar misschien heeft de bewindvoerder gelijk? In zo`n positie geen boetes verder oplopen door dronken op straat te lopen?

Dat snap ik dan wel.

En een korte periode even met 2e hands kleding doen kan ik ook heel goed voorstellen en niemand wordt daar minder van, zijn veelal mooie gewassen kleding. Ja soms je smaak niet alleen hahahah. Nee is best te doen. Dus ik begrijp dat deel dan wel hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nessemeisje schreef op 26 augustus 2015 @ 14:50:

[...]

Kennelijk niet of niet voldoende. Ik heb er wel eens een melding van gemaakt en toen was haar site even uit de lucht. Maar ze is nu onder een andere naam weer verder gegaan.Onder een andere naam is er geen ggd controle geweest is ze niet aangesloten bij een gastouderbureau?
Haakje, natuurlijk zijn er rotte appels. Onlangs nog weer een kantoor met 300 dossiers ontslagen uit alle bewinden. Ik weet het.

Maar op basis van het verhaal van deze TO, die sinds februari onder bewind staat en waarbij de instapkosten entjes per maand worden geïnd en waarbij het hoogste tarief geldt, daarvan ga ik eerst niet direct uit van een malafide bewindvoerder. Zeker niet als je TO loept, waar het nooit aan haar ligt dat het misgaat. Maar mocht ze er geen vertrouwen in hebben, dan heb ik gezegd wat ze moet doen om over te stappen.
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 14:52:

[...]

Onder een andere naam is er geen ggd controle geweest is ze niet aangesloten bij een gastouderbureau?Kennelijk niet, geen idee hoe het verder officieel is gegaan. Ik weet wel dat ze gastkindjes opvangt en dat laat mij al fronzen. Dat mens kan haar eigen kinderen niet eens opvoeden en heel de buurt is bang voor haar (vent en kinderen).
quote:nessemeisje schreef op 26 augustus 2015 @ 14:50:

[...]

Kennelijk niet of niet voldoende. Ik heb er wel eens een melding van gemaakt en toen was haar site even uit de lucht. Maar ze is nu onder een andere naam weer verder gegaan.

Belachelijk zeg! En raar dat dat zomaar kan en dat er geen toezicht is.

Maar ja, als ouder zijnde zou ik ook meer research doen voordat ik mijn kind bij iemand achter zou laten.
Aan de kinderen merk je het ook wel ze praten dat weet je toch wel? denkje nou echt dat ouders als ze het niet vertrouwden bij mij brachten? Ze zijn altijd blij als ze bij mij komen dan kunnen ze met de keukentje spelen en playmobil. Voor de grotere heb ik een wii. Ik onderneem ook veel activiteiten met de kinderen een keertje naar ballorig of naar de apenheul als de kleintjes er niet bij zijn of naar artis.
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 15:20:

Ik onderneem ook veel activiteiten met de kinderen een keertje naar ballorig of naar de apenheul als de kleintjes er niet bij zijn of naar artis.

Dus je gaat naar Amsterdam en Apeldoorn met gastkinderen? ik weet het niet hoor, maar volgens mij lees ik dat je schulden hebt, maar zo'n dure dag met een stel kinderen kan wel? Vreemd!

Verder zou ik proberen om hulp te zoeken voor die enorme boosheid van je...
Je gaat met de oppaskinderen naar de apenheul of naar Artis? Hou je er nog wat aan over aan dag zg oppassen?
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 15:20:

Aan de kinderen merk je het ook wel ze praten dat weet je toch wel? denkje nou echt dat ouders als ze het niet vertrouwden bij mij brachten? Ze zijn altijd blij als ze bij mij komen dan kunnen ze met de keukentje spelen en playmobil. Voor de grotere heb ik een wii. Ik onderneem ook veel activiteiten met de kinderen een keertje naar ballorig of naar de apenheul als de kleintjes er niet bij zijn of naar artis.

Als jij zo boos aan de telefoon staat te praten, nee kinderen zijn niet doof, vangen alles op.

En hoe gaat dat als er oppas kinderen bij je zijn, en er komen deurwaarders aan de deur?
quote:ingelise schreef op 26 augustus 2015 @ 15:36:

[...]

Dus je gaat naar Amsterdam en Apeldoorn met gastkinderen? ik weet het niet hoor, maar volgens mij lees ik dat je schulden hebt, maar zo'n dure dag met een stel kinderen kan wel? Vreemd!

Verder zou ik proberen om hulp te zoeken voor die enorme boosheid van je...Daar betalen de ouders toch voor?
quote:Bromelia schreef op 26 augustus 2015 @ 15:49:

[...]

Als jij zo boos aan de telefoon staat te praten, nee kinderen zijn niet doof, vangen alles op.

En hoe gaat dat als er oppas kinderen bij je zijn, en er komen deurwaarders aan de deur?Woensdag ben ik vrij
quote:Tas28 schreef op 26 augustus 2015 @ 15:52:

[...]

Daar betalen de ouders toch voor?Ow.. hier betaalt de gastouder toch echt haar eigen vervoer en entreegeld... Maar oke, duidelijk.
Hoe bekostig jij de dure uitjes en de ritjes er naar toe, Tas?

Edit. Je hebt al antwoord gegeven.

Maar, betalen die ouders de reiskosten ook dan?
minnimouse wijzigde dit bericht op 26-08-2015 16:01
Reden: .
% gewijzigd
och hemel, deurwaarders komen niet uit de lucht vallen .

Sterkte en ga eens lang een kantoor, als het zo urgent is ?!
Goede gastouderschap zit niet in dure uitjes.

Dat is ook weer zo`n typisch iets van mensen die in de schulden zitten. Vaak zie je dat die mensen denken goed te zorgen voor die kinderen door dure uitjes/vakanties/cadeaus te geven. Maar dat slaat ook weer zo de plank mis.

Je wil hier nu blijkbaar een beeld schetsen, dat je een goede gastouder bent door dure uitjes te organiseren, maar dat heeft werkelijk geen bal te maken met de kwaliteiten die je moet hebben om op kinderen te passen.

Dat gaat over rust, stabiliteit, betrouwbaarheid, hygiëne, adequaat kunnen handelen, integer zijn etc. Daar komt geen uitje aan te pas.
quote:pearle schreef op 26 augustus 2015 @ 11:37:

Ik heb wel een heel klein beetje begrip eerlijk gezegd

Ik heb pas geleden de klantenservice van de OV kaart gebeld. Ik had dus echt grote moeite om de medewerkster te verstaan. Hoge stem, snel praten, accent. En vervolgens elke zin die ik zei herhalen.. Ik: Ik bel om te vagen hoe het kan dat het abonnement dat ik heb opgezegd toch nog doorloopt

Zij: Dus u wilt weten waarom het abonnement dat u heeft opgezegd nog doorloopt.

En dit herhaalde zich bij elke zin

Dat zal ze vast zo geleerd hebben, maar het werd één woordenbrij .

Ik kon er echt niks van maken Die klantenservice van de OV-kaart is echt een nachtmerrie. Dat herhalen is inderdaad verschrikkelijk, ze zijn slecht te verstaan en ik vind ze vaak weinig behulpzaam. Eén keer hebben ze bij mij ook opgehangen, terwijl ik naar mijn idee toch echt niet zo heel vervelend deed. Ik was wel boos, ja, maar niet onredelijk, ik ben niet gaan schelden of schreeuwen, ik bleef alleen doorvragen. "Mevrouw, ik ga nu dit gesprek afbreken" en boem, hoorn erop. Super onbeleefd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:Dubbus schreef op 26 augustus 2015 @ 17:09:

Goede gastouderschap zit niet in dure uitjes.

Dat is ook weer zo`n typisch iets van mensen die in de schulden zitten. Vaak zie je dat die mensen denken goed te zorgen voor die kinderen door dure uitjes/vakanties/cadeaus te geven. Maar dat slaat ook weer zo de plank mis.

Je wil hier nu blijkbaar een beeld schetsen, dat je een goede gastouder bent door dure uitjes te organiseren, maar dat heeft werkelijk geen bal te maken met de kwaliteiten die je moet hebben om op kinderen te passen.

Dat gaat over rust, stabiliteit, betrouwbaarheid, hygiëne, adequaat kunnen handelen, integer zijn etc. Daar komt geen uitje aan te pas.Over hygiëne en veiligheid het ziet er altijd tip top uit en veiligheid is goedgekeurd door de ggd ze komen ook zonder aankondiging aan de deur kloppen.
Goed gastouderschap zit niet in dure uitjes, noch in dure spullen ( WII voor de oudere kinderen).

Je kunt het perfect gezellig maken met een picknic in de tuin bij mooi weer, naar het park gaan, naar het bos, naar een speeltuintje zelfs al bestaat het uit slechts een zandbak en een glijbaantje. Deze voorbeelden zijn (zo goed als) gratis en de kinderen vermaken zich wel.

Wat die WII betreft: voor de prijs die je daarvoor betaald hebt had je heel wat ander speelgoed kunnen kopen voor ALLE kinderen, niet alleen voor de oudsten.
quote:ladygaga_xx schreef op 26 augustus 2015 @ 11:38:

Jou laatste zin is beyond depressing
Maar waarom heb je teveel betaalde bijstand niet apart gezet? (Spaaarrekening). Je had werk dus je wist dat je teveel kreeg. Of had meteen contakt met ze opgenomen, dan was het ook opgelost. Als je bijstand stopzet en je doet het goed, dan krijg je daarvan bericht met daarop de datum per wanneer het stopt. Als je geen bericht krijgt lijkt het mij toch dat je er achteraan blijft bellen. Zo voorkom je een hoop problemen achteraf. Ik hoop dat je eruit komt, succes!
quote:minnimouse schreef op 26 augustus 2015 @ 14:31:

[...]

Wordt dat niet getest voordat je je als gastouder bij zo'n organisatie mag aansluiten?

Dit wordt zeker wel gecontroleerd dmv continue screening. Je hebt als gastouder een VoG nodig om als gastouder te mogen werken. Ook voor kinderen / partner die in huis wonen ( vanaf 18 jaar) is dit verplicht.

Iemand met een strafblad krijgt dus geen vog verklaring en dus kan je dan als partner ook niet als gast ouder werken. Als iemand gewoon oppast zonder dit alles en buiten een buro om dan is dit natuurlijk allemaal niet. ( ouders van de kindjes dan ook geen recht op kinderopvangtoeslag) dus weet ook niet hoe dat in geval van TO zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven