Lamlendig en moe

01-09-2015 20:17 41 berichten
Het zou de weersverandering kunnen zijn en ook het feit dat ik de afgelopen tijd zeer slecht geslapen heb. In ieder geval. Ik ben doodmoe en vreselijk lamlendig.

Nou vraag ik me af of er een natuurlijke manier is om mezelf weer een beetje van energie te voorzien.

Zelfs koud nadouchen werkt niet meer.

Wie o wie heeft er een wondertje in gedachte waar ik mezelf een beetje mee op kan peppen?
Als niks helpt kun je trouwens beter naar de huisarts gaan.
quote:Penelopeia schreef op 01 september 2015 @ 21:03:

Als niks helpt kun je trouwens beter naar de huisarts gaan.Die geeft me iets om te slapen. Dit gebeurt niet voor het eerst.
Misschien heb je wat onder de leden wat zich binnenkort openbaart in een verkoudheid of zoiets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 01 september 2015 @ 20:40:

Ik heb er ook last van. Langer donker, minder zon, veel teveel regen. Blegh.

Pff ik ook. Ik lees dus mee.

De dip kickt er vroeg in dit jaar. Wellicht moet ik de daglichtlamp weer uit de kast halen.
quote:Velma schreef op 01 september 2015 @ 21:07:

Misschien heb je wat onder de leden wat zich binnenkort openbaart in een verkoudheid of zoiets dergelijks.Dat zou best eens kunnen. Ik heb aan de linkerkant van mijn hals opgezwollen lymfeklieren en die hele regio doet pijn, maar ik denk dat dat ook een gevolg is van waar ik mee zit en als ik goed uitgerust ben, dat dan weer verdwijnt.
Als je een bad hebt lekker warm in bad. Ben daarna heel loom en val goed in slaap en ben de volgende dag uitgerust. Of doe een bodyscan (mindfulness) als je in bed ligt.
Helaas geen bad en een warme douche maakt me benauwd in bed, dus daar begin ik niet aan. Het is nog veel te warm daarvoor.
quote:Cateautje schreef op 01 september 2015 @ 20:50:

[...]

Kan jij ook zo moeilijk op gang komen in de morgen?

Vooral als het nog "donker" is en ik echt door een wekker wakker moet worden.

Ik baal gewoon van het weer, het seizoen en de temperaturen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Cateautje schreef op 01 september 2015 @ 20:58:

Ongeveer een half uur voordat ik ga 'slapen' doe ik de computer televisie/muziek uit. anders wordt het helemaal niets.

Oh, ik lees áltijd in bed. tegenwoordig een reader die gelukkig uitgaat als ik te lang geen pagina "omsla".

Zonder lezen lig ik alleen maar te denken. Doodvermoeiend. En heel soms kan ik nog kwaad worden ook over de dingen die ik denk, dat helpt dus ook niet echt.
quote:Tickel schreef op 01 september 2015 @ 21:33:

[...]

Oh, ik lees áltijd in bed. tegenwoordig een reader die gelukkig uitgaat als ik te lang geen pagina "omsla".

Zonder lezen lig ik alleen maar te denken. Doodvermoeiend. En heel soms kan ik nog kwaad worden ook over de dingen die ik denk, dat helpt dus ook niet echt.Daarom zit ik nog een half uurtje op de bank, om mijn hoofd leeg te maken en dat werkt goed. Nou ben ik van nature geen piekeraar, maar ik vind het wel lekker om alle indrukken van de dag even te laten rusten.
Zorg dat je slaapkamer koel genoeg is. De warmte is funest om uitgerust wakker te worden. Gelukkig is de zomer nu voorbij en worden de temperaturen weer wat lager.
Ja en?
quote:Cateautje schreef op 01 september 2015 @ 21:37:

[...]

Daarom zit ik nog een half uurtje op de bank, om mijn hoofd leeg te maken en dat werkt goed. Nou ben ik van nature geen piekeraar, maar ik vind het wel lekker om alle indrukken van de dag even te laten rusten.Dat kan ik dus niet. Heel gek, maar alleen in bed ga ik liggen denken. Niet eens piekeren, maar er schiet van alles door mijn hoofd. Totaan een boodschappenlijstje toe.
sauna en dan liefst 'smorgens.Hele dag profijt van
quote:Tickel schreef op 01 september 2015 @ 22:11:

[...]

Dat kan ik dus niet. Heel gek, maar alleen in bed ga ik liggen denken. Niet eens piekeren, maar er schiet van alles door mijn hoofd. Totaan een boodschappenlijstje toe.

Dit is echt een vrouwending.

Ik ben gisteravond even naar buiten geweest en dat was lekker, alleen, toen had ik zoveel energie dat het laat is geworden eer ik klaar was om naar bed te gaan. Ik sliep wel gelijk. Ik heb de wekker gezet om 7 uur en ben er gelijk uit gegaan. Heb alleen even zitten teleteksten en ben toen gaan douchen en heb een groot deel van de morgen besteed aan boodschappen doen. Het moest even en ik ben er blij mee. Dat heeft me wel weer meer energie gegeven en ik hoop dat ik vanavond moe genoeg ben om op een normale tijd te gaan slapen.

Dit moet doorbroken worden.
quote:miedo schreef op 01 september 2015 @ 22:14:

sauna en dan liefst 'smorgens.Hele dag profijt van Daarom douche ik altijd koud na, heeft hetzelfde effect.
Ben bang dat ik qua tips niet kan bijdragen maar ik heb het ook. Ik slaap ook niet erg goed, ik ben (licht) chronisch vermoeid dus dat hakt er best wel in...

Wat bij mij overigens wel helpt is toch gewoon mn dingen gaan doen ipv steeds toe te geven aan de 'hangdrang...'

(Nu vakantie, nu mag ik hangen...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven