verkopen via bol.com

06-09-2015 19:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel boeken waar ik niets meer mee doe. Ik dacht, misschien een idee om deze te verkopen via bol.com.

Maar hoe gaat dit precies? Stel dat iemand een boek wil kopen, en ik zou dat dan opsturen naar die persoon. Ik heb hier geen dozen staan. Kan ik deze dan bij het postkantoor halen, samen met een pakketzegel waar ze het over hebben of hoe gaat dat?
Ja, je kunt gewoon verpakkingsmateriaal halen bij het postkantoor. Daar kun je je pakje dan ook laten wegen, meten of het door de brievenbus past en laten frankeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lees even de FAQ op bol.com

Daar staat alles heel duidelijk.

Ik verstuur niet in dozen, in ieder geval niet betaald. Soms gewoon in een goed verpakte en envelop en soms in een doos uit de supermarkt
Ik gebruik vaak een grote envelop of oud doosje van iets wat ik heb gekocht van bol.com. beetje verknippen tot 'envelop' en klaar.
Nee joh, veel te duur

Ik doe het al jaren op deze manier: boek in het midden opklappen, onder en boven een kartonnetje, cadeaupapier er omheen en daarna nog verpakken in bijv een vuilniszak (tegen regen), adres erop en opsturen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb al veel studieboeken via Bol verkocht. Ik heb een rol effen bruin kaft-/pakpapier gekocht. Boek gaat in een laagje krant- of inpakpapier (als ik iets bij xenos koop, pak ik ruim in en bewaar het) en dan gewoon pakpapier erom. Als ik zelf iets ontvang in zo'n bubbeltjesenvelop bewaar ik die, werkt ook prima, goedkoop en afdoende. Dozen maken het groter en zwaarder en een boek zonder doos kan vaak als brievenbuspost, is goedkoper.
Hier ook gedaan.

Redelijk wat boeken verkocht.

Je moet er alleen wel rekening mee houden welke prijs je vraagt. Als je 2,00 vraagt zul je verlies maken omdat je dan niet de volledige verzendkosten vergoed krijgt (die fout heb ik 1x gemaakt) voor sommige boeken krijg je iets van bol.com voor die verzendkosten.

Zou even kijken op de site. Staat veel info op!
Je moet je boeken iets hoger prijzen dan wat je ervoor wil hebben omdat je zelf nog de verzendkosten moet betalen. Bol.com verrekent namelijk niet het (volledige) bedrag aan verzendkosten. Alleen voor niet-brievenbusboeken krijg je een kleine extra bijdrage. Ik heb heel veel boeken verkocht via bol.com. Ik gebruikte zelf altijd van dat stevigere bruine inpakpapier.
Je krijgt nu geen extra bijdrage meer voor dingen die niet door de brievenbus passen. Wel krijg je korting op een pakketzegel. Je kunt kiezen voor verzending via postnl dhl en dpd. Kun je selecteren en zegel printen. Kosten worden verrekend met de opbrengst van je verkoop.

Ik hergebruik grote enveloppen met bubbeltjes papier. Die bewaar ik als ik zelf iets heb besteld.
Ik heb voor het verkopen van boeken een stapeltje grote enveloppe met een kartonnen rug gekocht voor een kwartje per stuk ofzo. Daar verstuurde ik ze in. Ook de pakketzegel voor grote boeken. Dat is wel een betaalbare optie.
quote:thewaiter schreef op 06 september 2015 @ 21:09:

Ik heb voor het verkopen van boeken een stapeltje grote enveloppe met een kartonnen rug gekocht voor een kwartje per stuk ofzo. Daar verstuurde ik ze in. Ook de pakketzegel voor grote boeken. Dat is wel een betaalbare optie.Zonde van je geld
Frankly my dear, I don"t give a damn
Houd er trouwens ook rekening mee dat bol.com bemiddelingskosten in rekening brengt (wordt gewoon ingehouden op het bedrag dat ze je storten).

Qua verzendmaterialen kan je eventueel ook naar de action gaan. Daar hebben ze enveloppen met bubbeltjes en ook dozen (die je zelf in elkaar moet zetten), dat is goedkoper dan kopen bij een verzendpunt.
ik had al 1 bestelling. Ik heb het ingepakt op de manier van calvijn. Het pakketje past door de brievenbus. Ik weet alleen niet hoeveel postzegels erop moeten. Ook staat in bol.com account een track and trace code die je moet invullen.

Ik heb helemaal geen ervaring hiermee. Normaal doe ik een enveloppe in de brievenbus en klaar.

Kan ik nu naar het postkantoor gaan, daar laten wegen en dan de postzegels erop doen en dan een track and trace code vragen?
Je kunt ook kiezen voor brievenbus post via postnl. Dan geen track and trace nodig. Postzegels erop en posten. Ik plak meestal vier zegels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven