Mijn geheim

09-09-2015 18:13 156 berichten
Hallo iedereen,

Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen maar wil gewoon echt mijn verhaal kwijt en weet dat ik waarschijnlijk alleen maar boze reacties ga krijgen maar dat maakt niet uit.

Het begon 11 maanden geleden. Ik kwam erachter dat ik zwanger was. We waren natuurlijk heel erg blij (ook al was het ongepland). Vanaf dat moment maak je een omschakeling want je wilt dat je kind later een goede toekomst heeft. We probeerden een huis te krijgen maar hier zijn lange wachtlijsten voor dus huurde we telkens particulier. Dit is natuurlijk veel te duur en voor ons zonder werk moeilijk te betalen. Uiteindelijk na zoveel keren naar de gemeente te zijn gegaan voor uitkeringen en hulp waren we nog niet veel verder. Want we hadden gewoon geen inkomen. We waren trouwens allebei ook heel hard op zoek naar werk maar telkens kregen we afwijzingen. In juni kregen we een kamer die konden we gelukkig wel betalen omdat ik vanaf volgende week weer begin met een opleiding dus van de studie financiering proberen we de huur te betalen. Helaas blijft er alleen niks over voor eten en drinken. In juli is ons zoontje dan eindelijk geboren. We waren super blij maar al snel ging het weer mis we hadden geen geld om de huur te betalen. Gelukkig hebben we geld mogen lenen waar wij natuurlijk super blij mee waren. Nu was het helaas zo dat we geen luiers, eten etc konden halen voor ons zoontje en kregen hier helaas ook geen enkele hulp en steun in want pas vanaf deze maand gaan we kind gebonden budget krijgen. Vorige week heb ik daarom iets gedaan waar ik zo ontzettend veel spijt van heb en waardoor ik me nu zo ontzettend walgelijk en rot voel. Ik heb namelijk op marktplaats spellen aangeboden waarvan ik wist dat ze in trek waren voor een lage prijs en deze verkocht aan mensen. Ik denk dat het 6 mensen zijn geweest die geld over hebben gemaakt en nu nog steeds op het spel aan het wachten zijn. Ik voel me zo ontzettend rot en schaam me dood want dit ben ik niet heb een hekel aan dat soort mensen. Ik wist geen andere uitweg meer want men kind had eten nodig en luiers en niemand deed iets de gemeente zei zelfs dat als we geen geld voor ons kind hadden we misschien beter een beter gezin voor hem moesten zoeken maar helpen ho maar. Met familie hebben we geen goed contact wel hebben we het gevraagd maar hun hebben ons niet willen helpen. Ik zag gewoon geen andere uitweg meer. Ondanks dat ik weet dat de mensen waarbij ik het heb gedaan dit niet lezen waarschijnlijk wil ik toch mijn oprechte excuses aanbieden het spijt me zo ontzettend erg en zal ook proberen al het geld weer terug te storten. Ik wil graag anoniem blijven maar wil heel graag even men verhaal kwijt. Duizend maal sorry ik voel me walgelijk :(
Lieve forummers, willen jullie even meewerken hier?

Niemand wil haar helpen, haar man heeft een burnout en ze hebben geen geld voor eten.

Zal ik vast de collecteschaal pakken?

Alle reacties Link kopieren
quote:nev schreef op 09 september 2015 @ 18:48:

[...]

Djayson. En een baby heeft alleen liefde nodig, de rest is maar onzin Toch wordt hier met zekere regelmaat beweert dat een kind het eerste jaar/de eerste jaren niet veel kost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:melbrw schreef op 09 september 2015 @ 19:01:

Lieve forummers, willen jullie even meewerken hier?

Niemand wil haar helpen, haar man heeft een burnout en ze hebben geen geld voor eten.

Zal ik vast de collecteschaal pakken?

Bedoelde je niet de popcorn
Bij dit soort mensen krijg ik altijd het idee dat ze het normaal vinden dat er voor ze wordt gezorgd. Er wordt zo makkelijk gesproken over een kind, een huurhuis, een inkomen en schuldsanering. "Ach, iedereen heeft een huis en een kind, dus ik moet dat ook. En als wij dat zelf niet kunnen betalen, dan zorgt iemand anders daar maar voor." Geen idee van het echte leven, ze spelen gezinnetje.
Ik denk dat je een bore-out bedoeld. http://utrecht.werkcafe.nl/profiles/blogs/bore-out
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:nerdopviva schreef op 09 september 2015 @ 19:05:

Bij dit soort mensen krijg ik altijd het idee dat ze het normaal vinden dat er voor ze wordt gezorgd. Er wordt zo makkelijk gesproken over een kind, een huurhuis, een inkomen en schuldsanering. "Ach, iedereen heeft een huis en een kind, dus ik moet dat ook. En als wij dat zelf niet kunnen betalen, dan zorgt iemand anders daar maar voor." Geen idee van het echte leven, ze spelen gezinnetje.Inderdaad, en dan ook nog zeggen 'dat niemand iets voor ze doet..'
quote:anoniem56980 schreef op 09 september 2015 @ 18:45:

mijn man heeft van april tot juli gewerkt van 4 uur 's nachts tot 1 uur 's middags en dat 6 dagen in de week dus weet niet wat er niet aan te geloven valt hoor maar goed ik stop want gelukkig kennen jullie mijn situatie allemaal 10 keer beter dan ik zelf en ik ga mezelf niet goed lullen over het oplichten want dat is het zeker niet maar je gaat me niet vertellen dat ik beter abortus had kunnen doen omdat dat voor men zoontje beter was geweest en wij kunnen voor de rest heel goed voor hem zorgen. Fijne dag nog

Jouw vriend heeft wel drie (!!) hele maanden gewerkt en dat maar liefst 8 (!!) uur per dag? Wow, mijn eeuwige respect voor hem! Dat doet niemand hem na, dat is echt een geweldige prestatie. Heeeel bijzonder! Buitengewoon zelfs. Ik vind het zo geweldig dat ik hem voor zal dragen voor een lintje.

Bij dit soort mensen krijg ik altijd het idee dat ze het normaal vinden dat er voor ze wordt gezorgd. Er wordt zo makkelijk gesproken over een kind, een huurhuis, een inkomen en schuldsanering. "Ach, iedereen heeft een huis en een kind, dus ik moet dat ook. En als wij dat zelf niet kunnen betalen, dan zorgt iemand anders daar maar voor." Geen idee van het echte leven, ze spelen gezinnetje.

+1

Ja, en 'niemand helpt ze'. Misschien kunnen dit soort types eens bedenken dat ze zelf kiezen voor een baby en dus zelf hun broek op moeten houden. Nee, dat moet een heel leger aan instanties maar doen. Naar maatschappelijk werk voor de ondersteuning, een maatje voor de opvoedondersteuning, nog iemand die opleidingen en werk regelt, iemand van de gemeente die een uitkering aanvraagt voor ze en hoppa, de schuldsanering in op je 19e en 21e of toch ?

Helemaal mee eens. En als dat niet snel genoeg gebeurt dan maar mensen oplichten. Dat die anderen dan verlies lijden maakt geen zak uit als jij maar centjes eraan over houdt.

Weet je wat je er ook aan over houdt? Mensen kunnen van deze oplichting gewoon aangifte doen van de politie. En ook melden aan marktplaats. Daar kan best nog een staartje aan komen.
quote:himalaya schreef op 09 september 2015 @ 19:10:

[...]

Inderdaad, en dan ook nog zeggen 'dat niemand iets voor ze doet..'

Inderdaad Ze krijgen zoveel: een inkomen, kindgebonden budget, schuldsanering, er wordt een huurhuis voor ze geregeld, waarschijnlijk krijgen ze huurtoeslag en zorgtoeslag. En ik vergeet ongetwijfeld nog wat toeslagen.

TO, je wordt aan alle kanten geholpen en wat doe je zelf? Na 3 maanden met een burn-out thuis gaan zitten. Kom op zeg. Ik weet het, nachtdiensten zijn zwaar. Mijn vriend werkt al 25 jaar wisselende diensten met nachtdiensten en hier op het forum zitten ook veel mensen met nachtdiensten. Het is zwaar, maar als het nodig is dan is het nodig. Jullie zijn volwassen en hebben de verantwoordelijkheid voor een kind. Bij volwassenheid hoort ook dat je je eigen broek op houdt. De schuldsanering is alleen voor mensen die geen enkele andere mogelijkheid hebben om hun schulden te betalen. Hoe kán het nou dat je daar nu al in zit?

Ik vind het onbegrijpelijk dat je op je 19e en 21e zóveel hulp nodig hebt. Hopelijk gaan jullie snel je verantwoordelijkheid nemen zodat je kind meekrijgt dat je je eigen problemen oplost (of eigenlijk geen problemen veroorzaakt) in plaats van afhankelijk te worden van anderen.

En over die oplichting ga ik maar helemaal niet beginnen.
Jouw 'man', really?? Het is een ventje, een puber, een tiener, verre van een man! Een burnout van 3 maanden 8 uur pd werken? Welkom in de grote mensen wereld!

Ik kan maar 1 ding zeggen.......arm arm kind van jullie, je zal maar met zulke ouders ondoordacht op de wereld worden geplempt......sta je meteen met 10-0 achter
quote:zzonnetje schreef op 09 september 2015 @ 19:05:

[...]

Bedoelde je niet de popcorn We kunnen haar allemaal een zak popcorn sturen . Heeft ze tenminste voorlopig weer wat te eten.
quote:MarianneDavids schreef op 09 september 2015 @ 18:26:

Je had ook uit je kruis munt kunnen slaan.
quote:rennie_girl schreef op 09 september 2015 @ 19:29:

[...]

Helemaal mee eens. En als dat niet snel genoeg gebeurt dan maar mensen oplichten. Dat die anderen dan verlies lijden maakt geen zak uit als jij maar centjes eraan over houdt.

Weet je wat je er ook aan over houdt? Mensen kunnen van deze oplichting gewoon aangifte doen van de politie. En ook melden aan marktplaats. Daar kan best nog een staartje aan komen.
Ow. De CM kan een IP check doen en de TO aangeven bij Marktplaats.
quote:rennie_girl schreef op 09 september 2015 @ 19:29:

[...]

Weet je wat je er ook aan over houdt? Mensen kunnen van deze oplichting gewoon aangifte doen van de politie. En ook melden aan marktplaats. Daar kan best nog een staartje aan komen.Die mensen zullen vast aangifte hebben gedaan. De politie gaat daarvoor voor kleine bedragen niet van uitrukken. Maar bij meerdere meldingen komt er gewoon iets bij je naam te staan. En als de kinderarts de situatie ook schrijnend vindt dan meld hij dat gewoon bij jeugdzorg. Dus het is een kwestie van tijd voor jeugdzorg op de stoep staat.
En wat doe je als de luiers op zijn?
I approve this message
quote:LuieDonder schreef op 09 september 2015 @ 20:06:

En wat doe je als de luiers op zijn?Kleine in de wastafel laten slapen?
verba volant, scripta manent.
Ik zit nu al de hele tijd met dat liedje 'ik ben Gerrit, en ik steel als de raven..' In mijn hoofd..
quote:MarianneDavids schreef op 09 september 2015 @ 20:12:

Kleine in de wastafel laten slapen?Goeie tip
I approve this message

Ze hebben geen idee, omdat ze geestelijk niet helemaal 'ok' zijn. Zwakzinnig dus.

Ze lopen wat achter en snappen niet helemaal hoe het werkt in het leven.
Goh, zo heb ik vorig jaar een studieboek gekocht, ook nooit ontvangen, verkoper reageerde nergens meer op.

Ik hoop dat hij die dertig euro nuttig heeft besteed, aan zoiets als hier omschreven. Als die dertig euro zijn veranderd in flesjes melk dan heb ik daar eerder vrede mee hebben dan dat hij mijn drie tientjes heeft omgezet in flesjes bier.
Omg!!😲 Je vriend heeft een burn out? Heeft hij dat zelf verzonnen soms? Ik hoor alleen maar excuses. In een situatie als deze zou hij door het vuur moeten gaan voor zijn kind en als de sodemieter van zijn luie donder af moeten komen!!! Ik hoor alleen excuses van jullie beiden. Met niks doen en excuses kom je nergens in dit leven en je handje ophouden bij uitkering of stufi is ook maar tijdelijk. Ik kan niet zo goed tegen mensen die zo passief door het leven gaan. Mijn broer is ook zo eentje. Kan alleen maar de hele dag in bed liggen en chillen met vrienden en zijn handje ophouden bij familie, dus sorry als ik zo gefrustreerd klink. Je klinkt niet alsof je je 100% inzet. Op jouw leeftijd heb je echt zo werk hoor!!! Ik raad je trouwens aan hoofdletters te gebruiken en de zin af te sluiten met een punt. Als je sollicitatiebrief er ook zo uitziet dan kan ik al raden waarom je niet aan werk komt. Niet lullig bedoeld, maar laat iemand een mooie brief en CV voor je opstellen. Solliciteren moet je dag en nacht wil je snel uit je situatie komen. Dit is gewoon niet willen hoe jullie beiden overkomen! Je klinkt echt net als mijn broer, die heeft ook zo'n lakse, passieve houding en maar denken dat die slapend en nietsdoend door het leven kan gaan. Zucht.😠
Dit kan toch niet echt zijn. Ik had iets meer spelfouten verwacht in zo'n situatie.

Ze weet zelfs wat een 'kindgebonden budget' is. Nah.

Vooroordeel misschien, maar toch.

Ik word er persoonlijk wel een beetje moe van dat er zoveel onzin topics lijken te zijn de laatste tijd.
Hier zakt mijn broek van af letterlijk. Hoe ver kun je zinken als mens het verbaast me dat jeugdzorg niet op de stop staat. Je mag toch ook niet met een kindje op kamers gaan wonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven