fulltime kolven

04-10-2015 13:43 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 12 dagen geleden bevallen en eerste 4 dagen aanleggen geprobeerd. Ze hapt niet goed aan en het bleef pijn doen. Ben toen begonnen met kolven. Dat gaat goed en wil dit zo lang mogelijk blijven doen. Toch heb ik een rot gevoel alsof ik haar nu niet het beste geef het drinken uit de tepel. Gelden al die gezondheidsvoordelen op het banden na ook als je afgekolfde melk geeft? En heeft iemand nog tips over hoe het kolven vol te houden. Om de hoeveel uur en hoelang het beste is. Bedankt alvast
Met afgekolfde melk zijn alle voordelen er ook hoor! Wel even kijken hoe je het opwarmt (beter niet in de magnetron of met heel laag vermogen).

Ik zou als ik jou was een lactatiekundige laten komen als je dat nog niet hebt gedaan. Die kan meekijken of het aanhappen toch nog kan worden verbeterd, maar ook tips geven over hoe vaak kolven.

Ik kolfde even vaak als dochter dronk. Mijn productie was echter niet best. Live drinken zorgt vaak voor veel betere hoeveelheid melk, maar gelukkig hebben de meesten met kolven ook voldoende.
Wat knap dat je doorzet met bv. Menig moeder zou na proberen en niet lukken overstappen op fv.

Heb je overwogen om lactatiekundige langs te laten komen en alsnog proberen kindje aan de borst te krijgen??

Moeder melk is moedermelk. Daar gaat het om. Is het links of rechtsom ze krijgt het.

Fulltime kolven is pittig. Kolven,fles geven,spullen schoonmaken etc. Dus daarom mijn advies voor lactatiekundige.

Voor nu iedere keer dat ze zou drinken aan de borst kolf je. Loopt de productie iets achteruit of wil je hem verhogen ga je cluster kolven.

Je kan de melk op kamer temperatuur geven. Opgewarmde melk moet je na x uur weggooien dus als je het niet opwarmt hoef je minder weg te gooien wat ervoor zorgt dat je beetje meer heb dan dat ze drinkt. Dus krijg je een voorraadje
Ik zou even contact opnemen met een lactatiekundige. Grote kans data ze je kan helpen aanleggen en dat je wel zelf borstvoeding kan geven.
Ja natuurlijk gelden de gezondheidsvoordelen van moedermelk ook bij afkolven.

Verder is huid op huid contact erg belangrijk bij jonge baby's.

Omdat je er alleen voor staat is een uitgeruste moeder ook heel erg belangrijk. Dus als kolven je zwaar valt zou ik niet te lang aarzelen maar gewoon overstapoen op flesvoeding.

Heb je al contact opgenomen met een lactatiedeskundige? Die kan er misschien voir zorgen dat je dochter wel uit de borst gaat drinken en dat is toch gemakkelijker voir je dan kolven.
Ik heb geen contact opgenomen met een lactatiedeskundige. Ik zit bij een bewindvoerder en mag helaas geen extra kosten maken. Mijn verzekering vergoed het niet. Flesvoeding geven wil ik liever niet. Fijn om te lezen dat die voordelen ook bij kolven gelden.

Ik heb nu al een week niet meer geprobeerd aan te leggen, straks weer proberen. Tot nu toe vind ik het kolven nog wel vol te houden. Hoop nog meer tips te lezen.
quote:Nadiachal schreef op 04 oktober 2015 @ 14:20:

Ik heb geen contact opgenomen met een lactatiedeskundige. Ik zit bij een bewindvoerder en mag helaas geen extra kosten maken. Mijn verzekering vergoed het niet. Flesvoeding geven wil ik liever niet. Fijn om te lezen dat die voordelen ook bij kolven gelden.

Ik heb nu al een week niet meer geprobeerd aan te leggen, straks weer proberen. Tot nu toe vind ik het kolven nog wel vol te houden. Hoop nog meer tips te lezen.

Aii vervelend. Probeer anders la leche league. Misschien spel ik het verkeerd maar ff googlen en je hebt het. Zijn vrijwilligers die je telefonisch en per mail helpen. Ze gaven bij mij hetzelfde antwoord als de lactatiekundige dus kwalitatief gaf het mij een goed gevoel.

En ff zoeken op kolven en stress. Was een eerder topic met goede tips geloof ik.
quote:Vliegmachien schreef op 04 oktober 2015 @ 14:28:

[...]

Aii vervelend. Probeer anders la leche league. Misschien spel ik het verkeerd maar ff googlen en je hebt het. Zijn vrijwilligers die je telefonisch en per mail helpen. Ze gaven bij mij hetzelfde antwoord als de lactatiekundige dus kwalitatief gaf het mij een goed gevoel.

En ff zoeken op kolven en stress. Was een eerder topic met goede tips geloof ik.Ga ik doen. Dankjewel
Heb de andere reacties niet gelezen, maar heb je geprobeerd met een tepelhoedje?

Mijn kleine man van nu 6 weken kan ook niet zonder tepelhoedje drinken. En met gaat het super goed
Ja ik zou idd la leche league eens bellen.

Hier had ik "geluk" dat ik nog 4 dagen in t ziekenhuis moest blijven en daar had een bepaalde lactatiekudige 3x dienst. Zij was de enige die mijn baby goed kon laten aanhappen van alle verpleegkundigen die er rondliepen. Toen we naar huis gingen dronk hij nog niet perfect maar met een tepelhoedje ging het wel. De eerste 1,5e week ging het nog steeds niet fantastisch maar dat ging steeds beter. Probeer toch zo veel mogelijk aan te leggen ipv kolven. als dat eenmaal goed gaat heb je veel tijd gewonnen. Steeds kolven lijkt me idd erg vermoeiend en dan komt er een punt dat je dat niet meer wil (zeker niet snachts, dan is aanleggen en verder slapen juist zo fijn!). Maar goed bezig hoor! Veel vrouwen zouden het al opgegeven hebben ben ik bang.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Via consultatiebureau kun je gratis consult krijgen bij lactatiekundige!

Ik heb 6 mnd fulltime gekolft. Heel gedoe maar zou t wel weer zo doen als t nodig is.

Gefeliciteerd met je kindje!
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat een consult van lactatiekundige gratis cq vergoed wordt.
En via je kraam?

Ik kan via mijn kraamverzorging nog tot een jaar gratis gebruik maken van een lactatiedeskundige.

Misschien kan dat via die van jou ook?

Heb je hulp gehad bij het aanleggen? Soms kan het zijn dat het pijn doet omdat je verkeerd aanlegt.

Ik vind het knap dat je het volhoudt fulltime kolven. Ik zou het niet kunnen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hier kolf ik ook bijna fulltime voor zoontje van 2,5e week oud. Te kort tongriempje dat geknipt is maar niet ver genoeg en met tepelhoedje krijgt hij er nog niet genoeg uit. We oefenen het wel dagelijks maar dat is veel extra werk omdat daarna alsnog gekolfd en de fles gegeven moet worden. Morgen weer cb en wegen, dus dan weet ik of hij z'n geboortegewicht wel of niet gehaald heeft, dan kunnen we meer gaan oefenen zonder dat het erg is als hij even wat minder aankomt. Maar eerlijk? Momenteel lijkt kolven me veel makkelijker, waarschijnlijk omdat het al zo gewend is. Vaker kolven als je te weinig hebt, precies weten hoeveel je geeft, papa die ook een flesje kan geven terwijl ik kolf... Maar goed, morgen gaat de vader weer aan het werk dus misschien dat ik hier dan van terugkom.

Paar dingen die ik inmiddels geleerd heb die het makkelijker maken. Gekolfde melk kan sowieso 8 uur op kamertemperatuur bewaard worden. Dus als ik gekolfd heb giet ik meteen genoeg in het flesje voor de volgende keer. Kind honger? Fles er in en niet hoeven te wachten totdat het opgewarmd is. En ik heb inmiddels een medela easy expression bustier, een bh waar je de flesjes in hangt zodat je je handen vrij hebt tijdens het kolven. Wat een verademing!

Hier trouwens wel bij LK geweest en zij kwam er dus mee dat het tongriempje niet ver genoeg gekliefd is. Dus moeten een afspraak maken bij iemand die dat kan doen, helaas deed de LK dat zelf niet. Ook kwam ze met een grotere maat tepelhoed waar het al veel beter mee gaat, tips voor borstcompressie, andere houding en zodra hij stopt met drinken wisselen van borst, minstens 4x per voeding. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat de oorzaak is waarom je fulltime moet kolven.

Iedereen doet altijd zo negatief over fulltime kolven hoe zwaar het is dat het mij tot nu toe gelukkig heel erg meevalt. Ben ik erg blij aangezien ik nog steeds de WHO norm hoop te halen van 2 jaar borstvoeding geven
Het schoonmaken en steriliseren van de spullen steeds vond ik het meest irritant. En naast 32 uur werken vond ik het best pittig idd.

Hoop dat t bij event volgend kindje niet nodig is.
En je tepel voor t neusje houden, en pas als ze haar mond helemaal opendoet haar laten happen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Allereerst gefeliciteerd met je kleintje!

Ikzelf heb de eerste paar weken fulltime gekolft. Aanhappen blijven proberen. Bij ons lukte het ineens na 3 weken!

Heb je al een tepelhoedje geprobeerd?

Een lactatiekundige is haar geld wel waard. Helemaal als het lukt.

Heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht val ik in herhaling.

Succes.
Ik heb bij beide kinderen tot 3,5 maanden alle voedingen behalve 1 nachtvoeding gekolfd.

Dit ging best goed tot die 3,5 maand tot nam mijn productie dramatisch af en kreeg het met geen mogelijkheid weer naar een normaal niveau toen ben ik gestopt.

Nu wordt ik van borstvoeding geven kotsmisselijk alleen duurt kolven korter. Ik was het dan ook wel zat aan het worden dus ik kan me voorstellen dat dit ook negatief werkte op de productie
Het voordeel van direct beginnen met flesje is dat ze beide op een gegeven moment kunnen. Hier ging het aanhappen en drinken ook slecht en door bijvoeden met gekolfde melk ging het beter. Steeds blijvem proberen en als de frustratie bij mij OF bij de baby te groot werd kolven en flesje. Op een gegeven moment ging het vanzelf beter.

Hopelijk gaat het bij jou ook steeds beter. Aan al je posts te lezen ben je een enorm lieve moeder die het aller aller beste wil. Keep up the good work.
Ik weet niet hoe mobiel je al bent, maar in veel grote steden worden borstvoedingscafé's georganiseerd waar ook altijd een lactatiekundige aanwezig is. Zeker voor een probleem als goed aanhappen, wat misschien met een enkel trucje op te lossen is, ben je daar van harte welkom! Wat ook fijn is, is dat je even met andere moeders kunt kletsen en de kunst kunt afkijken.

https://www.borstvoeding.com/zoekdskndgn/bvcafeNL.html
Wat goed van je zeg, fulltime kolven! Je zegt dat je geen extra geld krijgt dus ik vraag me af wat voor kolf je hebt, want dat kan een hoop verschil maken. Toen ik tijdelijk een borst moest kolven vanwege kloven moest dit om de twee uur om de productie enigszins in stand te houden met zo'n gehuurde ziekenhuiskolf. Misschien is het goed om je te realiseren dat borstvoeding in het begin nu eenmaal pijn doet. Iedereen die zegt dat het geen pijn mag doen heeft volgens mij nog nooit een kind aan de borst gehad. En het kan zeker 1-2 weken duren voordat de pijn over is. Dus misschien is het ook gewoon iets waar je even doorheen moet.

Waar ik woon kost trouwens elke vorm van contact met de lactatiekundige geld, maar mooi om te lezen dat het dus soms ook gratis kan. La leche league is goede tip, Vereniging borstvoeding natuurlijk heeft ook van die gratis vrijwiligers.

TO heel veel sterkte in deze pittige tijd! Wat je ook doet, je doet het goed
Soms kun je via je kraamzorg bureau nog gratis een lactatiekundige vragen. Ik zou zeker de genoemde ideeen voor gratis advies van een lactatiekundige proberen, het is zo waardevol wat zij kunnen toevoegen. Je problemen klinken niet onoplosbaar.
Ik heb geen pijn bij het voeden, niet gehad ook. Dus zonder pijn kan best.

Succes met de kleine, heb je wel wat hulp om je heen?

De site van la leche league en borstvoeding.com hebben mij goed geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven