Overspannen

07-10-2015 11:45 54 berichten
Waar moet ik beginnen ik wil dit even van mij afschrijven.

Daar lig ik in bed vanaf gister 19:00. Allereerst heb ik de Gob gebeld privé mijn contact persoon zij pakken dit verder op. En de ouders, stagiaires afgezegd ik stop er even mee. Ik zit er doorheen, ik heb te lang doorgelopen met een volle rugzak ik negeerde het gevoel te vaak te gespannen als ik weer vrij was.

Ik was niet met mijn gevoel bezig als de kinderen er waren, ik ben altijd blij om hun te zien ik kon weg rennen van mijn gevoel de hele dag. Maar zodra het avond is en ik alleen ben sluipt het naar binnen. Voor mij was de druppel dat ik geen kinderen kan krijgen ik probeer het al 4 jaar elke keer denk ik dat het eindelijk gelukt is bam ongesteld. Ik wil zo graag moeder worden. Ik word gelukkig van kinderen.

En deze forum heeft ook niet erg geholpen. Nare reacties op mijn topics. Ik ben al stront onzeker en ik trek mij veel aan van de reacties, dat er veel gemene dingen zijn gezegd terwijl ik normale vragen stelde. Het raakte mij enorm omdat ik open, eerlijk en oprecht ben vanuit mijn punt dingen beschrijf of waar ik tegen aanloop. Je kan alles zeggen maar je weet niet wat voor persoon er achter de computerscherm zit. Dit heeft ook effect gehad waarom ik nu mijn bed niet uit kan komen. Je hoeft geen sympathie voor mij te hebben. vraag ik ook niet om, maar stof om over na te denken we zijn allemaal verschillend we zijn mensen met gevoelens de ene mens pikt het zo op en de ander zo, de een staat sterk in zijn schoenen en de ander niet. de ander interesseert het niet, en de ander interesseert het wel wat er gezegd word over hij/zij.

En je mag en kan niet bepalen hoe een persoon zich moet voelen.

Ik heb zelf ook wel een aandeel in gehad ik heb te veel van mijn leven verteld. En reageerde soms boos ik was mezelf alleen maar aan het verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
Kut voor je, maar je doet het jezelf aan. Het is vaker tegen je gezegd dat je hulp moet zoeken, maar je wil alleen maar klagen en vingertjes wijzen. Vooral blijven zitten in je slachtofferrol, want die rol is je op je lijf geschreven.
Kom er maar in tas slikt het wel kom er maar in. En sommige hier noemen zich volwassen en hebben kinderen. Eng gewoon.
Tas, ga aan jezelf werken. Als het echt niet goed met je gaat ben je dat aan jezelf verschuldigd. En laat het forum dan voor wat het is. Zoals je ziet, hier zul je nu niet ineens andere reacties krijgen. Dus die trap na, zoals jij dat ervaart, zal komen. En die zal nog vaak komen. Doe je zelf dat niet aan!
quote:Tas28 schreef op 07 oktober 2015 @ 12:36:

[...]

Vandaar die facepalm dat er iets niet klopt met me omdat ik me te veel aantrek wat hier gezegd word.

Jij leest dingen die er niet staat. Georgette bedoelde het goed en wil je helpen.

Ik zou professionele hulp zoeken als je zo onzeker bent. Sterkte.

Tot ziens
Ben je boos

pak een doos

schop 'm in elkaar

daarna is het weer klaar

Ben je boos

Pluk een roos

Zet 'm op je hoed

Dan ben je morgen weer goed.
Ik ken jou en je posts helemaal niet maar als dit forum niet brengt wat je wil, moet je op zoek naar een ander forum. Zo simpel is het.
Je bent zelf ook niet erg lief voor jezelf, als je overspannen bent moet je de juiste keuzes maken om te herstellen.

Je kiest er nu dus bewust voor om een topic te openen terwijl je al weet dat de reacties je zullen kwetsen, dat is zelfkastijding.

Of je ziet de dingen even niet helder doordat je overspannen bent maar dan ook zou ik even niet op het forum komen en je laten helpen door mensen die van je houden en hou van jezelf! Zoek de rust die je nodig hebt, dat is ook teken van volwassenheid en goede keuzes maken, als je al niet slim met jezelf omgaat Hoe kun je dan voor een kind zorgen?

Het komt allemaal niet zo slim over..
Oh, het ligt aan ons.

Nou, waarvan akte.

Bedankt hè?

Daag.
Na na ne naa naaaaa....

Ook jij hebt kinderen (onder je hoede) en bent volwassen..
Nou ja.. dat dus..
quote:anoniem07102015 schreef op 07 oktober 2015 @ 12:26:

[...]

Dat zijn mijn zaken ik heb geen zin om steeds geloept te worden. Ik wil met een schone lei normaal kunnen forummenNee, je wil hier enkel medelijden en zielig gevonden worden. Da's gelukt. Ik vind je ook namelijk erg zielig. Zoek hulp.
Sterkte! Goede keus, hopelijk ben je snel weer gezond!
Tas, ik kan ook niet tegen pesten, net als jij. En net als de forummers die jij nu van pesten beschuldigt. En ja, ik weet wat pesten is. Ik heb er ook last van, van gepest zijn. Ik sta nu op de wachtlijst bij een psycholoog om daar -weer- wat aan te doen, aan dat last hebben van gepest zijn.

Ik snap je. Echt. Maar wat jij nog moet leren, wat ik ook moest leren, wat heel veel mensen hebben moeten leren, is dat kritiek niet hetzelfde is als pesten. Ook kritiek waar je het zelf niet mee eens bent is niet hetzelfde als pesten. Mensen die het oneens zijn met je, zijn niet per definitie pesters. Die mensen zijn het oneens met je, niet meer en niet minder. Maar dat zie jij niet omdat bij het minste of geringste teken van tegengas bij jou de schilden omhoog vliegen, het afweergeschut geladen wordt en de waakhonden hun tanden vast laten zien en beginnen met grommen.

En dat, Tas, maakt jou op dit moment tot je eigen ergste vijand.

Bereid je er op voor dat je heen veel tegengas gaat krijgen, veel mensen zult treffen die het oneens zijn met je, kritiek zult gaan krijgen. Ook als je hulp zoekt. Waarom? Omdat de manier waarop je er zelf mee om gaat dus kennelijk niet de juiste is want anders had je geen hulp nodig. Je zult dus horen dat je iets op een andere manier aan moet pakken, je zult horen dat hoe jij iets aangepakt hebt niet de juiste manier is, je zult horen dat je verkeerd bezig bent geweest. En je gaat ook leren dat dat helemaal niet erg is. Niet weten hoe je iets moet doen maakt je geen slecht mens, geen mislukkeling, geen domoor. Je bent iemand die iets niet weet. Daar zit de wereld vol mee want er is niemand die àlles weet.

En daar kun je hulp bij krijgen, bij niet weten hoe om te gaan met jouw gevoel van gepest zijn, met omgaan met kritiek, met weerwoord geven op zó'n manier dat er een zinvolle, respectvolle discussie op gang komt. Maar je zult dan echt moeten stoppen met bij het minste of geringste weerwoord te ontploffen. Weerwoord is geen pesten. Zelfs onterechte kritiek is geen pesten. Echt niet.

Tel tot tien. En dan nog een keer. En nog een keer. Leer rustig te luisteren naar wat de ander zegt, zonder het meteen als pesten en/of kritiek te zien. Want dat is het echt niet altijd. Sterker nog: het is vaker geen pesten als wel. Geloof me maar, ik weet hoe het voelt, ik weet hoe alleen je bent in je gedachten, in je hoofd, in je lijf. Eenzaam, bang en onveilig.

Maar heus: zelfs hier ben je niet eenzaam, niet onveilig en hoef je niet bang te zijn. Zelfs op dit forum niet. Want we zijn met velen, degenen die gepest zijn, ook hier. Je wordt echt wel begrepen. Maar je hebt simpelweg niet altijd gelijk.
Wat een mooie post Bij_Zonder.
quote:anoniem07102015 schreef op 07 oktober 2015 @ 12:09:

[...]

Tas dit kan ook echt niet. Ze schrijft iets heel vriendelijks hoor...
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Ja daaag. Het is niet de schuld van een forum/fourmmers dat je overspannen bent.
Prachtige post van bij_zonder! Tas, doe er je voordeel mee, echt!
quote:iemand_anders schreef op 07 oktober 2015 @ 13:07:

Wat een mooie post Bij_Zonder.

+1

Alleen is de kans natuurlijk heel groot dat Tas 'm weer volledig verkeerd opvat.
Tas, lees zeker een paar keer de post van Bij_Zonder, want die is nu eenmaal heel bijzonder. En heel terecht, zo werkt het.
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 12:28:

[...]

Klopt, het is dan ook een ontzettend kutwijf. Dahaag Tas.Nou je leest het! Star zegt het ook, dus je hebt gelijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:prik schreef op 07 oktober 2015 @ 13:15:

[...]

+1

Alleen is de kans natuurlijk heel groot dat Tas 'm weer volledig verkeerd opvat.

+2

Tas is nu anoniem. Hopelijk leest ze even niet meer mee.
quote:Bij_Zonder schreef op 07 oktober 2015 @ 13:04:

Tas, ik kan ook niet tegen pesten, net als jij. En net als de forummers die jij nu van pesten beschuldigt. En ja, ik weet wat pesten is. Ik heb er ook last van, van gepest zijn. Ik sta nu op de wachtlijst bij een psycholoog om daar -weer- wat aan te doen, aan dat last hebben van gepest zijn.

Ik snap je. Echt. Maar wat jij nog moet leren, wat ik ook moest leren, wat heel veel mensen hebben moeten leren, is dat kritiek niet hetzelfde is als pesten. Ook kritiek waar je het zelf niet mee eens bent is niet hetzelfde als pesten. Mensen die het oneens zijn met je, zijn niet per definitie pesters. Die mensen zijn het oneens met je, niet meer en niet minder. Maar dat zie jij niet omdat bij het minste of geringste teken van tegengas bij jou de schilden omhoog vliegen, het afweergeschut geladen wordt en de waakhonden hun tanden vast laten zien en beginnen met grommen.

En dat, Tas, maakt jou op dit moment tot je eigen ergste vijand.

Bereid je er op voor dat je heen veel tegengas gaat krijgen, veel mensen zult treffen die het oneens zijn met je, kritiek zult gaan krijgen. Ook als je hulp zoekt. Waarom? Omdat de manier waarop je er zelf mee om gaat dus kennelijk niet de juiste is want anders had je geen hulp nodig. Je zult dus horen dat je iets op een andere manier aan moet pakken, je zult horen dat hoe jij iets aangepakt hebt niet de juiste manier is, je zult horen dat je verkeerd bezig bent geweest. En je gaat ook leren dat dat helemaal niet erg is. Niet weten hoe je iets moet doen maakt je geen slecht mens, geen mislukkeling, geen domoor. Je bent iemand die iets niet weet. Daar zit de wereld vol mee want er is niemand die àlles weet.

En daar kun je hulp bij krijgen, bij niet weten hoe om te gaan met jouw gevoel van gepest zijn, met omgaan met kritiek, met weerwoord geven op zó'n manier dat er een zinvolle, respectvolle discussie op gang komt. Maar je zult dan echt moeten stoppen met bij het minste of geringste weerwoord te ontploffen. Weerwoord is geen pesten. Zelfs onterechte kritiek is geen pesten. Echt niet.

Tel tot tien. En dan nog een keer. En nog een keer. Leer rustig te luisteren naar wat de ander zegt, zonder het meteen als pesten en/of kritiek te zien. Want dat is het echt niet altijd. Sterker nog: het is vaker geen pesten als wel. Geloof me maar, ik weet hoe het voelt, ik weet hoe alleen je bent in je gedachten, in je hoofd, in je lijf. Eenzaam, bang en onveilig.

Maar heus: zelfs hier ben je niet eenzaam, niet onveilig en hoef je niet bang te zijn. Zelfs op dit forum niet. Want we zijn met velen, degenen die gepest zijn, ook hier. Je wordt echt wel begrepen. Maar je hebt simpelweg niet altijd gelijk.Dat heb je echt mooi verwoord!
quote:anoniem07102015 schreef op 07 oktober 2015 @ 12:36:

[...]

Vandaar die facepalm dat er iets niet klopt met me omdat ik me te veel aantrek wat hier gezegd word.Iedereen krijgt wel eens rotreacties hier. Het is zaak daar mee om te leren gaan. Jij kan dat op dit moment niet, omdat je niet lekker in je vel zit. Dus zou je beter nu even niet kunnen forummen tot je er wel mee om kan gaan. Stap 1 heb je gedaan: anonimiseren. Stap 2 zal zijn: werken aan jezelf. En ik hoop voor je dat je straks terugkomt en je stukken beter voelt... Stap 3!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven