wisselen van antidepressiva

12-10-2015 12:09 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga van de week stoppen met amitriptilyne en over na fluoxetine. Wie is er nog wel is meer zo overgestapt op een ander antideprissiva.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit overgestapt van Effexor XR naar Prozac. Ik heb echter wel eerst de Effexor echt afgebouwd tot de minimale dosering omdat ik anders enorme bijwerkingen (echt afkickverschijnselen) kreeg.

de Prozac heeft me uiteindelijk weinig geholpen. Ik heb een half jaar niets genomen en inmiddels weer op een hele lage dosis Effexor.

Hoe het afbouwen van amitriptiline normaal gaat weet ik niet, maar zelf zou ik niet snel binnen een dag wisselen. Wat zegt je arts?
Al vier keer gewisseld. Nu eindelijk iets dat werkt.

Kort gezegd: wisselen is kut. Ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.

Waarschijnlijk krijg je bijwerkingen/ ontwenningsverschijnselen, maar het kan ook dat het nieuwe middel de ontwenningsverschijnselen van het oude opheffen. Gewoon even doorbijten, het is niet voor eeuwig moet je maar denken.

Sterkte in elk geval!
quote:koekske73 schreef op 12 oktober 2015 @ 13:01:

Hoe het afbouwen van amitriptiline normaal gaat weet ik niet, maar zelf zou ik niet snel binnen een dag wisselen. Wat zegt je arts?Is per middel en setting verschillend. In de kliniek ben ik in twee dagen gewisseld. Twee dagen half/ half en toen helemaal over. Daar had ik nog het minste last van ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven