Help! zo bang..

02-03-2015 14:01 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!!

Ik lees al allemaal fijne topics, maar heb een eigen verhaal dus dacht dan schrijf ik dat zelf wel.

Ik ben een meisje van 20 jaar en loop nu vanaf november bij de psychiator. Ik heb angstaanvallen en merk dat ik ook een hypochronder ben. Het ging erg goed, tot deze week. Ik werd weer wakker met vervelende gedachten. Ik ben heel erg bang om dood neer te vallen, gewoon dat er dan niks meer is. Een hartaanval,stilstand, longembolie wat ook maar. Ik heb mezelf aangepraat dat je dit elk moment kan krijgen en ik vind dit heel eng. Ik durf ook niks meer en als ik weg wil dan denk ik 'Ja maar wat als er nu wat gebeurd, of ik ga nu dood?'

Het belemmerd mij in alles, en ookal loop ik bij een psychiator, ik vind het toch fijn om van jullie te horen wat jullie er nou van vinden. En misschien een paar tips, zodat ik deze site kan gebruiken om mezelf weer gerust te stellen..

Al met al ben ik gewoon heel bang om zo dood neer te vallen, dat je het niet door hebt. Als je bijvoorbeeld ergens bent en je valt dood, of krijgt iets met je hart. 3 weken geleden heb ik een hartfilmpje laten maken en deze is goed, maar ik maak me nog steeds zorgen!!

Liefs mij.
Hahah geeft niks kaatje!!! Hoop dat het met jou straks ook een stuk beter gaat xx
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Ik heb hulp gezocht, maar moet wachten op de afspraak. Ik was altijd al een beetje angstig voor de dood maar nu belemmert het mijn leven zozeer dat ik aan niks anders kan denken. Komt ook doordat ik getriggerd werd door het overlijden van iemand door een hartstilstand. Ik zie mezelf eigenlijk als een heel gelukkig persoon dus vraag me af waar die angst dan precies vandaan komt. Bedankt voor je tips in elk geval! X
Hoi krokodilletje,

je hebt een angststoornis (dat geef je aan) en daarbij hoort dat je soms extreem bang bent ZONDER DAT ER GEVAAR IS. Er is geen gevaar want je valt niet zomaar dood neer.

Probeer objectief te denken. Hoe groot is die kans nou? Als je dit leest denk je misschien: deze gedachte is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je eenmaal de juiste gedachtegang hebt gevonden dan geloof je ook echt niet meer dat dat je kan overkomen.

Probeer zo te denken,

Succes
quote:Hopeloosss schreef op 08 november 2015 @ 23:51:

Hoi krokodilletje,

je hebt een angststoornis (dat geef je aan) en daarbij hoort dat je soms extreem bang bent ZONDER DAT ER GEVAAR IS. Er is geen gevaar want je valt niet zomaar dood neer.

Probeer objectief te denken. Hoe groot is die kans nou? Als je dit leest denk je misschien: deze gedachte is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je eenmaal de juiste gedachtegang hebt gevonden dan geloof je ook echt niet meer dat dat je kan overkomen.

Probeer zo te denken,

Succes GEWELDIG! Was er bijna ingetuind dat jij ook met een grote angst te maken had hahahahahahahh.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 november 2015 @ 01:53:

[...]

GEWELDIG! Was er bijna ingetuind dat jij ook met een grote angst te maken had hahahahahahahh.Dat heeft ze duidelijk wel, daarom weet ze ook hoe dat werkt lijkt mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er dan meteen ook controle over heeft.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 09 november 2015 @ 02:10:

[...]

Dat heeft ze duidelijk wel, daarom weet ze ook hoe dat werkt lijkt mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er dan meteen ook controle over heeft.

An sich klopt dat. Alleen m.i. is deze tekst wel heel vreemd mbt het topic wat ze net had geopend.

(zou alleen maar prettig zijn voor haar hoor als ze weet hoe met de angst om te gaan, laat ik daar duidelijk over zijn!!!)

Verder zijn er wel goede cursussen om met angst(en) om te gaan. Uiteraard is dat geen garantie om geheel en voor altijd van angsten af te zijn.

Angst/stress/hyperventilatie/andere klachten moet je niet onderschatten. Een goede raad is altijd om er prof. hulp bij te zoeken. Die kan het toch beter inschatten of het met of zonder medicijnen gaat lukken en welke hulp noodzakelijk is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven