Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen met de Nike Sensor

01-07-2008 11:11 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik las op het rennen-met-Evy topic iets over de Nike Sensor. Nieuwsgierig geworden naar wat dit is ben ik even gaan googelen. Het klinkt erg leuk, zo'n apparaatje dat (draadloos) in combinatie met je iPod allerlei details van je looptraining vastlegt!

Voor ik er zelf eentje ga kopen, ben ik echter wel benieuwd naar wie er ervaring heeft met dit 'speeltje'. Ik open maar even een nieuw topic ervoor, omdat het bij Evy zo druk is . Hoe is de sensor bevallen? Werkt hij goed?

En werkt hij ook goed met andere schoenen dan de Nike + schoenen? Ik heb wel runningschoenen van Nike, maar zonder zo'n vakje voor die sensor. En aangezien ze net nieuw zijn ben ik niet van plan gelijk weer andere te gaan kopen. Op internet zag ik dat het apparaatje wel bij andere schoenen werkt maar dat je de sensor dan onder je veters moet stoppen, zo dicht mogelijk bij je tenen. Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!
Hallo,

Ik heb dit topic even opgespoord omdat ik zo'n sensor voor mn verjaardag wil vragen... alleen wat ik mij afvroeg: werkt deze sensor alleen in combinatie met een bepaalde Ipod? Ik heb geen Ipod, wel een MP4, maar kan ik 'm daar ook op aansluiten?

En hoe werkt het calibreren?
Hoi Revival,

Als je de sensor los koopt heb je inderdaad een iPod nodig om hem op aan te sluiten. Maar ze hebben nu ook een nieuw apparaatje, een speciale armband waar je de ontvanger inplugt. Zie http://nikeplus.nike.com/nikeplus/?locale=euen_eu onder Gear & music. Op die armband kan je dan geloof ik ook 'live' zien hoe hard je loopt en zo. Hij is wel een stukje duurder dan alleen de sensor.

Het calibreren is niet zo heel moeilijk, belangrijkste is dat je een afstand uitzoekt / loopt waarvan je precies weet hoe lang het is (bv via afstandmeten.nl , of op een sportbaan of zo). Maar in mijn ervaring is calibreren niet eens per se nodig, bij mij kloppen de standaardinstellingen iig heel goed. Ik heb een paar keer mijn gelopen rondje nagemeten via afstandmeten.nl en dat vergeleken met wat mijn sensor aangaf, en het klopte perfect. Ik heb hem wel een keertje geprobeerd te calibreren, maar toen kreeg ik juist grotere afwijkingen dus dat heb ik weer ongedaan gemaakt .
Thnx Dine, heb inmiddels ook op het Evy-topic wat meer informatie weten te krijgen. Het lijkt me een erg leuk ding, alleen zo'n armband lijkt me minder, ik zou het dan graag in combinatie met een Ipod willen... ga even bij paps&mams polsen hoe hoog m'n verjaardagsbudget is
Ik ben erg blij met dit topic, ik loop al jaren, vroeger op de sportschool, maar tegenwoordig lekker in de natuur, Daarvoor heb ik een aantal maanden geleden een nano aangeschaft.

Ik had die Nike sensor ook al gezien en getwijfeld of ik hem zou halen. Nu weet ik het zeker, ik ga m ook kopen!! Ik lees hier dat het toch wel erg motiverend werkt, en ik heb nu wel zicht op de km die ik loop maar weinig op mn prestaties....

Ik heb de nano overigens in een bovenarmband, wel een wasbare gekocht (tegen het zweet) en dat bevalt me prima.
Ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Heb inmiddels ruim 500 km gelopen met mijn sensor. Ik heb toevallig wel nike+ schoenen maar daarvoor wurmde ik de sensor gewoon tussen mijn veters. Ik las laatst trouwens, weet niet meer waar, dat de sensor ook los gekocht kan worden. bij Perry sport kost ie nu maar 19 euro. Idee voor revival? Loop trouwens daarnaast met een hartslagmeter. Doet het net zo goed als een gps. Werd me trouwens zelfs nog afgeraden in de winkel.
Als je hem los koopt, zit er geen ontvanger bij, dus kan je je gegevens nooit opslaan / aflezen.. Tenminste, zoals ik het begrepen heb worden de sensortjes los verkocht omdat de batterij op een gegeven moment leeg raakt en deze niet vervangen kan worden. Je hebt dan dus een nieuwe nodig, maar alleen dat deel dat in je schoen gaat, de ontvanger of armband heb je dan als het goed is al.
Mijn sensor is "dood"en ik heb er maar 553 km mee gelopen a 6,5 min per km gemiddels is ongeveer 59 uur. Heb al ettelijke keren op het aan/uit knopje gedrukt maar niets. Iemand een idee? Anders ga ik m gewoon openmaken en kijken of ik er een nieuw batterijtje in kan doen.
Running, dat kan niet. Ik heb hetzelfde probleem. Mijne doet t ook niet meer, na een paar maanden. Je moet zo'n nieuw dingetje kopen a 20 euro.
Cum non tum age
Ik heb een poosje terug ergens gelezen dat er een jaar garantie op het apparaatje zit, en dat als hij er binnen een jaar mee ophoudt je hem soms kan omruilen. Misschien het proberen waard, als je het bonnetje nog hebt?
Noa, de grap is dat ik las op en forum dat iemand dat ding open heeft gesloopt en er een nieuwe batterij in heeft gedaan. Baat het niet, dan schaadt het niet.

http://www.instructables.com/id/SDIU6INFIG8OI22/

(ik weet niet hoe je dat moet doen met klik hier vandaar hele link)

Dine, ik heb hem in december 2 jaar dus misschien moet ik niet zeuren. Maar het toeval is dat ik in mijn nike schoenen nooit problemen had en nu heb ik nieuwe asics met zo'n kunststof houdertje, en nu doet ie het ineens niet meer. NOg geen 1 keer mee gelopen
Weet iemand waar je de Nike+ SportsBand kunt kopen? Hij is niet meer te vinden in de Nike Shop!
quote:Dine80 schreef op 05 oktober 2008 @ 15:47:

Ik heb een poosje terug ergens gelezen dat er een jaar garantie op het apparaatje zit, en dat als hij er binnen een jaar mee ophoudt je hem soms kan omruilen. Misschien het proberen waard, als je het bonnetje nog hebt?Ik heb hem nog geen jaar, maar ik heb hem gekregen van de eigenaar van de winkel toen ik mn schoenen kocht.
Cum non tum age
quote:HEMAlover schreef op 05 oktober 2008 @ 17:20:

Weet iemand waar je de Nike+ SportsBand kunt kopen? Hij is niet meer te vinden in de Nike Shop!Misschien bij hardloopwinkels.
Cum non tum age
VOlgende week ben ik jarig en dan vraag ik de Nike sensor én een Ipod, heb nu namelijk een MP3. Alleen nu vraag ik me af, kan die sensor op elke Ipod worden aangesloten of alleen op bepaalde merken / types? Weet iemand dat? Met google kom ik niet veel verder....
@ Revival. De sensor werkt alleen in combi met de ipod Nano. Ik heb toen ook de combi gekocht want ik had nog geen mp3 toen. Ik heb dus bijna 2 jaar met mijn nikesensor gedaan. Kan hem niet missen dus ga nu voor de 2e.
Die sensor heeft dezelfde "aansluiting" als dat ding waar ik mijn Ipod mee oplaad. De aansluiting past zowel op mijn Ipod nano, de grote Ipod van mijn vriend als mijn oude Ipod. Ik denk dus dat hij op iedere Ipod zou passen.
Cum non tum age
Hmmm... twee tegenstijdige berichten... Ik zag trouwens dat bij de mediamarkt de Ipod Nano nu 99 euro kost... alleen hij lijkt me zo groot, aangezien ik maar een heel klein zakje in mn hardloopbroek heb.
Revival, je had het over passen, of het ook inderdaad werkt, weet ik niet. Ik ben nu niet thuis, maar als ik er weer ben, zal ik het wel even voor je checken of het ook idd werkt op een grotere Ipod.

Ik vind de Ipod Nano lekker klein hoor, anders moet je zo'n shuffle nemen, die zijn echt mini. Ik zou hem niet in de zak van je broek doen trouwens, want als je gaat zweten zit er zo vocht in je Ipod. Ik heb zo'n band voor om mn arm.
Cum non tum age
Haha Noa, scherp hoor. Maar het is de bedoeling dat de sensor dan ook wérkt

Ik heb mn mp3 nu ook altijd in mn broekzakje, volgens mij is die tamelijk goed afgesloten en dan doe ik mn onderbroek er ook nog tussen. Ik wilde wel even kijken naar een armband, maar het lijkt me zo lastig bedienen (ahoewel bediening vanuit de broek ook niet ideaal is)
Nou Rev, ik heb de sensor in de Ipod van mn vriend gedaan, dat is een Ipod nano, maar dan het oudere type en ik krijg een melding: the currently attached accessory is not supported by this Ipod.

Zie daar je antwoord.

Die band voor je arm is handig hoor, beter dan dat je in je broek moet graaien lijkt mij.
Cum non tum age
Revival,

Van de nike+ site geplukt:

Nike+ works with existing iPod nano’s. iPod nano’s that ship before July 13 will need Nike+ software which is available through software updates made available to people when they sync their iPod nano’s.

Ik weet het nog omdat ik speciaal 2 jr geleden een nano heb gekocht. Zo'n armband is wel prettig hoor. Dan doe ik het snoertje mijn shirt in en dan onder mijn bhbandje door en dan weer naar buiten via de hals van mijn shirt. (mm klinkt ingewikkelder dan het is) En bedienen is makkelijk. Er zit een schermpje in de band en je kunt ook vooruit of achteruit spoelen.
Oke, bedankt! Dan zou die Ipod nano die nu voor 99 euro bij de Mediamarkt is, dus moeten werken.
Oja en om het dan nog ingewikkelder te maken (ook al bij Evy gepost) er is ook een nike+ met een armband, dus zonder Ipod...handig voor de mensen die al een shuffle hebben, zoals moi, haha
Ja dat wist ik Martina, thnx. Maar ik had begrepen dat je dan wel minder mogelijkheden hebt. En juist voor die extra mogelijkheden wil ik er graag een Ipod bij.
Ben ik weer

Heb inmiddels een supermooie Ipod Nano en een hardloop sensor!! Helemaal blij mee. Na veel gekloot heb ik er eindelijk nummers opstaan (geen idee dat dat via Itunes moest, en hoe dat dan werkt...) en nadat ik er eindelijk muziek op had, ben ik direct gaan lopen. Alleen... nu plug ik mn Ipod weer in, krijg ik wel via Itunes mn loopresultaten, en kan ik via een linkje naar de nike+ site...maar daar zie ik geen grafiekjes oid van mn looptraining... weet iemand wat ik nooouuu weer verkeerd doe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven