Wat moet ik doen?!

13-11-2015 20:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help guys, ik sta voor een hele moeilijke beslissing en ik heb geen idee wat ik moet doen.

Zoals gewoonlijk gaat we met ons gezin (mijn vader, zijn vriendin, mijn zusje; mijn ouders zijn gescheiden) op wintersport in de kerstvakantie.

Dit jaar zou dat vallen van 2e kerstdag tot en met 2 januari.

Dit jaar is het iets speciaals, want een meerder deel van mijn familie (die ik niet vaak zie) gaat ook mee skien.

Mijn vriendje had aangegeven ook heel graag mee te gaan en hier zijn we dus 4 maanden lang van uit gegaan!

Maar, begin september had hij het nagevraagd aan zijn moeder en uiteindelijk mocht hij helemaal niet mee (vanwege zijn school, zit in zijn examenjaar, ze vindt dat hij moet gaan leren, terwijl hij 3 maanden laten pas SE-week heeft).

Ik houd ontzettend veel van hem en ik vind het heel lastig om lang zonder hem te zijn.

Nieuwjaar is voor mij een hele speciale avond, dit betekent gewoon veel voor mij. Die avond wil ik ontzettend graag met hem doormaken (ik kan niet echt uitleggen waarom dit zo veel voor mij betekent, misschien dat iemand anders begrijpt wat ik bedoel... ik wil die avond zo graag met hem zijn en het speciale van die avond de rest van het jaar met hem kunnen delen: het jaar met hem eindigen en het nieuwe jaar met hem starten; kortom ik kan mezelf niet vergeven als ik dit niet met hem meemaak)

Aanvankelijk had ik gedacht dat ik dus met mijn familie kon gaan skien en mijn vriendje mee ging, dus ook met hem nieuwjaar kon vieren (in de bergen, hoe speciaal!) maar dit kan dus niet...

Nu moet ik dus de keuze gaan maken: of met mijn familie mee op wintersport, of thuis blijven zodat ik met mijn vriendje nieuwjaar kan vieren. Ik heb al voorgesteld aan mijn vader om een dag voor nieuwjaar terug te gaan, maar zowel mijn vader als moeder vinden dit geen goed idee en willen dit ook echt niet.

Wat zouden jullie doen?
Gaan skieen. Volgend jaar is het weer nieuwjaar.
Ik zou gezellig mee op wintersport gaan.
quote:GateKeeper schreef op 13 november 2015 @ 20:08:

Gaan skieen. Volgend jaar is het weer nieuwjaar.Ik ga al 4 jaar lang mee skien. Ik ben dan ieder jaar een week weg zonder internet; ik kan dus niemand bereiken om gelukkig nieuwjaar te wensen; vier het al 4 jaar lang met mijn familie. Daarom twijfel ik zo erg...
quote:pmc119 schreef op 13 november 2015 @ 20:10:

[...]

Ik ga al 4 jaar lang mee skien. Ik ben dan ieder jaar een week weg zonder internet; ik kan dus niemand bereiken om gelukkig nieuwjaar te wensen; vier het al 4 jaar lang met mijn familie. Daarom twijfel ik zo erg...Lijkt me heerlijk!
Jij gaat mee en past je aan en logisch dat vriend niet mee kan. Wij gaan ook niet weg rond de Kerst omdat dochter half januari examens heeft. Dat gaat natuurlijk voor.

Overigens zijn wij pas 2x met Kerst op vakantie geweest, meestal thuis.
Hoe oud ben je ?
Er komen nog veel jaarwisselingen. Het maakt echt niet uit in universele zin of je op dat tijdstip met je vriendje samen was. Vier gewoon Chinees nieuwjaar met hem op 8 februari.
quote:Misskatie schreef op 13 november 2015 @ 20:12:

Jij gaat mee en past je aan en logisch dat vriend niet mee kan. Wij gaan ook niet weg rond de Kerst omdat dochter half januari examens heeft. Dat gaat natuurlijk voor.

Overigens zijn wij pas 2x met Kerst op vakantie geweest, meestal thuis.Hij heeft pas eind februari zijn examens.
Hij mag niet van zijn moeder? Zeker weten geen smoes?
quote:Star schreef op 13 november 2015 @ 20:15:

Hij mag niet van zijn moeder? Zeker weten geen smoes?Nee echt geen smoes. Ik weet hoe zijn moeder in elkaar steekt en ze maakt heel vaak beslissingen gebaseerd op hele rare redenen..
quote:pmc119 schreef op 13 november 2015 @ 20:17:

[...]

Nee echt geen smoes. Ik weet hoe zijn moeder in elkaar steekt en ze maakt heel vaak beslissingen gebaseerd op hele rare redenen..Zijn jullie minderjarig?
En als jij alleen thuis blijft om met hem te zijn op oudjaarsavond, denk je dat hij dan wel veel mag afspreken? Ook zo lullig als je elkaar met uitzondering van 31/12 helemaal niet ziet.
Lekker meegaan skiën.

En als je toch echt behoefte hebt aan een gevoel van samenzijn, spreek dat iets symbolisch af waardoor je op het moment van de jaarwisseling aan elkaar denkt. Dat je dan beiden een sterretje aansteekt, kijkt naar de poolster, of laat voor elkaar een brief achter die je op dat moment leest. Dat je weet dat je op datzelfde moment aan elkaar denkt zonder echt direct contact te hebben kan minstens zo romantisch zijn als elkaar bellen/appen/smsen/knuffelen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Star schreef op 13 november 2015 @ 20:18:

[...]

Zijn jullie minderjarig?

Ja we zijn minderjarig. Ik word in februari 17 en hij 18 in maart. Het is een vrij lang verhaal.. We zijn deze zomer allebei apart naar Thailand gevlogen, zijn vader is daar een aantal jaar geleden naar toe verhuisd en ik mocht mee om zijn vader te ontmoeten. Hij is zelf 1 week eerder gegaan dan ik, zodat ie wat quality time had met zijn vader.

We zien elkaar door de week wel vaak, maar niet lang. Het verschilt van 5 minuten tot 2 uurtjes. Zijn moeder heeft alleen vaker met beslissingen betrekkelijk op ons dat ze die beslissingen maakt op hele vreemde redenen.

Laatst bijvoorbeeld, hadden we elkaar 2 dagen niet gezien, hij zou 's avonds naar mij toe komen, alleen was ik uit eten met mijn vader. Hij appte mij dat z'n moeder vroeg of hij thuis wilde blijven, dus stelde hij voor om naar hem thuis te gaan. Ik vroeg of z'n moeder dat niet erg vond, of ik ook kwam, waarop hij antwoordde dat ze het juist heel gezellig zou vinden, omdat ze het zo gezellig vind om met mij op de bank te zitten. Mijn vader had me dus achteraf bij hem thuis afgezet, aan de deur deed z'n moeder heel erg leuk toen mijn vader er bij was, maar zodra hij weg was zei ze tegen mijn vriend 'ik dacht dat je thuis zou blijven? dit zijn geen afspraken zo, dit bedoelde ik HELEMAAL niet' terwijl ik er gewoon bij stond...
Meisje ga lekker op wintersport. Je krijgt er spijt van als je niet mee gaat, zeker omdat er familie mee gaat die je niet vaak ziet
Je bent 16? Yep, dan ga je gewoon met je ouders mee. Er komen vast nog wel keer nieuwjaarsavinden met je vriendje. Maar een 16 jarige zou ik niet alleen thuis laten met haar vriendje.
Je bent nog zo jong! Lekker met je familie meegaan dus!
Ga lekker op wintersport. En dan bel je hem 23:55 uur (met je telefoon, die dan ook werkt zonder internet, echt waar probeer het eens, 10 nummers intoetsen en dan op het groene knopje drukken) en wens je hem precies om 0:00 uur gelukkig nieuwjaar.

Volgend jaar is er weer een kans.
Misschien is er een tussenweg mogelijk? Bijvoorbeeld dat als hij in de kerstvakantie flink gaat leren, dat hij dan de 30e naar jou toe mag? En dan reist hij met jullie weer mee terug.

Anders de oplossing van doreia: bellen.
Ik zou lekker op wintersport gaan, niet omdat je 16/17 bent en dan niet alleen zou mogen zijn met je vriendje (je bent al bijna volwassen, kom op zeg, ze is geen 13!), maar meer omdat je straks van je familie allemaal verhalen moet horen over vakantie en dan ben je daar niet bij geweest! En misschien verwacht je dit nu niet, maar de kans is er dat je ooit uit elkaar gaat, en dat je dan dacht: goh, ik had gewoon lekker mee moeten gaan toen!

Is daar echt een week geen wi-fi? Zouden er geen hotels zijn waarin je in de lobby even op het internet kunt gaan? In de meeste eetgelegenheden is ook wi-fi tegenwoordig. Wat misschien ook helpt, is om jouw ouders met zijn ouders te laten praten om ze gerust te stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven