Kerstpakket
maandag 16 december 2013 om 19:13
Of rotzooi;)
Elk jaar weer spannend, wat zit erin?!
Wat verraste je positief en wat minder.
(Natuurlijk snap ik 'blij zijn dat je wat krijgt' maar het is dan ook meer nieuwsgierigheid;) )
Positief: eindelijk echt lekker bonbons!
Minder: hertog jan double blehh ken ook niemand die ik daar echt blij mee maak:/
Elk jaar weer spannend, wat zit erin?!
Wat verraste je positief en wat minder.
(Natuurlijk snap ik 'blij zijn dat je wat krijgt' maar het is dan ook meer nieuwsgierigheid;) )
Positief: eindelijk echt lekker bonbons!
Minder: hertog jan double blehh ken ook niemand die ik daar echt blij mee maak:/
vrijdag 26 december 2014 om 18:02
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 december 2014 @ 16:38:
[...]
Toen ik er nog werkte kreeg je én een leuk kerstpakket (met leuke en goede a-merkproducten), een volledige 13e maand en daarbij nog winstuitkering. Dacht ik. In elk geval was december ook voor parttimers een erg voordelige maand Ik denk dat je dan werkte in een hogere functie. Asm of Supermarktmanager die krijgen volgens mij nog extras erboven op.
[...]
Toen ik er nog werkte kreeg je én een leuk kerstpakket (met leuke en goede a-merkproducten), een volledige 13e maand en daarbij nog winstuitkering. Dacht ik. In elk geval was december ook voor parttimers een erg voordelige maand Ik denk dat je dan werkte in een hogere functie. Asm of Supermarktmanager die krijgen volgens mij nog extras erboven op.
vrijdag 26 december 2014 om 18:30
Goedenavond allemaal....nu pas bijgelezen.....laat ik eerst zeggen dat je iets krijgt al heel mooi is ( heb jaren niets gehad dus weet waar ik over praat ) bij m'n huidige werkgever sinds 4 jaar) is er op 1700 man een dame die de pakketten bedenkt.....nou ja...pakketten. Ook dit jaar weer een internet bon bij een vaag bedrijfje...THNGZ. Wat Snoesje666 ook zegt: snel bestellen anders verloopt het en ontzettend weinig keus. Ook idioot lange levertermijn, zeven werkdagen. Pas de vrijdag voor kerst bon gekregen dus cadeautje als je meteen besteld pas op 5 januari binnen.....dan zijn m'n vrije dagen voorbij. Ik heb liever iets kleins en leuks wat ik zelf krijg of direct kan kopen met bv VVV of Hema bon. Wat snoesje666 ook zegt....kun je weer wachten op de bezorger....ik werk door de week fulltime kun je alsnog op t postkantoor in de rij......zucht
zaterdag 27 december 2014 om 14:38
Ik zal niet klagen: paar flessen goede wijn, goede wijnglazen, voucher voor dagje sauna of pretpark, hartslagmeter te koppelen aan mijn mobiel, mooie ovenschaal en hapjespan, grote zak spelt pasta, verse dadels, olijven en een wat betere smeerkaas en goede toast. Een heerlijk saladepakket en nog wat handige, kleine dingetjes waar ik wel wat aan heb. NIETS van dit alles dus, wel een karig flesje wijn, goedkope smeerkaasjes, toastjes, pasta en vieze saus, stomme, houten kerstboom en nog wat zaken als vieze soepstengels, haha. Als bedrijven nu eens zelf pakketten zouden samenstellen, dan zijn ze niet de helft van het geld kwijt aan de kerstverpakkingen rondom al die bagger en aan de service en winst die kerstpakkettenbedrijven maken. Ik dan al blij met en pakketje van ¤ 20,-.
Ezel ..
zaterdag 27 december 2014 om 14:54
De afgelopen jaren heb ik altijd de kerstpakketten verzorgd voor onze organisatie. Afgelopen jaar dus niet. Maar wij deden eigenlijk altijd een pakket met voedsel en een cadeau. We lieten het pakket altijd samenstellen door een supermarkt. We gaven een budget en zij maakten het pakket. Het enige wat vaststond qua inhoud: wijn en iets lekkers voor kinderen. Verder hadden ze de vrije hand. Ideaal.
dinsdag 24 november 2015 om 15:53
Leuk!
Bij ons gaat het geld wat gereserveerd zou worden voor kerst pakketten sinds jaren direct naar de foundation die deels aan het bedrijf verbonden is.
Wel hebben we elk jaar een redelijk extravagante kerstviering en nieuwjaars receptie.
Je word alsnog bedolven onder flessen wijn door relaties, dat verdelen we onder elkaar. Prima geregeld zo.
Bij ons gaat het geld wat gereserveerd zou worden voor kerst pakketten sinds jaren direct naar de foundation die deels aan het bedrijf verbonden is.
Wel hebben we elk jaar een redelijk extravagante kerstviering en nieuwjaars receptie.
Je word alsnog bedolven onder flessen wijn door relaties, dat verdelen we onder elkaar. Prima geregeld zo.
dinsdag 24 november 2015 om 15:54
Gelukkig weer gewoon een Kerstbonus dit jaar. In geld. Zit niet te wachten op een doos vol rommel waar je voor 90% niks aan hebt, die je in de kast zet en waar je niks mee doet. En kom je een paar jaar later opeens die blikjes wildpaté van een obscuur merk tegen, of die ó zo leuke windlichten-met-gouden-sterretjes erop en gooi je ze alsnog in de kliko. De afgelopen jaren halen dat soort dingen mijn kasten niet meer, want ik smijt ze gelijk weg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 24 november 2015 om 16:05
quote:Dragisa schreef op 24 november 2015 @ 15:59:
Ja dat vergeet ik eigenlijk. Wij krijgen wel een eindejaarsuitkering, maar dat zie ik niet echt kerst kado.Hier krijgt iedere medewerker een bedrag (allemaal hetzelfde) met kerst, en dat staat los van de 13e maand. Dus dat is gewoon in plaats van een kerstpakket.
Ja dat vergeet ik eigenlijk. Wij krijgen wel een eindejaarsuitkering, maar dat zie ik niet echt kerst kado.Hier krijgt iedere medewerker een bedrag (allemaal hetzelfde) met kerst, en dat staat los van de 13e maand. Dus dat is gewoon in plaats van een kerstpakket.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 24 november 2015 om 16:15
Ik vond dat altijd zo leuk, kerstpakketten, gewoon al door de verrassing, en het idee zeg maar.
Ook al is het meestal rommel, ik vind het toch leuk.
Maar ik ben nu zzp´er, dus geen pakketten meer.
En ik kan natuurlijk zelf wel een doos spul kopen, maar da´s toch niet zo leuk
Toen ik nog wel werkte kreeg ik trouwens eens een keer een enorm windlicht, verder niks, er zat wel allemaal piepschuim in, dus ik keerde het ding fluks om boven een krant, zodat ik de piepschuimrommel op kon ruimen.
Bleken er nog allemaal kleine kadootjes tussen het piepschuim te zitten, die rolde en stuiterden gelijk de hele kamer door
Ook al is het meestal rommel, ik vind het toch leuk.
Maar ik ben nu zzp´er, dus geen pakketten meer.
En ik kan natuurlijk zelf wel een doos spul kopen, maar da´s toch niet zo leuk
Toen ik nog wel werkte kreeg ik trouwens eens een keer een enorm windlicht, verder niks, er zat wel allemaal piepschuim in, dus ik keerde het ding fluks om boven een krant, zodat ik de piepschuimrommel op kon ruimen.
Bleken er nog allemaal kleine kadootjes tussen het piepschuim te zitten, die rolde en stuiterden gelijk de hele kamer door
dinsdag 24 november 2015 om 16:40
dinsdag 24 november 2015 om 16:50
oh, leuk ja, het is weer bijna zover.
Ik gebruik dingen uit het kerstpakket toch vaak nog wel hoor. ik heb nog steeds mooie schaaltjes uit een kerstpakket uit een grijs verleden en op de bank ligt nog steeds de plaid van een andere kerst.
Ik ben of weinig kieskeurig of mijn werkgevers weten het goed uit te kiezen
Ik gebruik dingen uit het kerstpakket toch vaak nog wel hoor. ik heb nog steeds mooie schaaltjes uit een kerstpakket uit een grijs verleden en op de bank ligt nog steeds de plaid van een andere kerst.
Ik ben of weinig kieskeurig of mijn werkgevers weten het goed uit te kiezen
dinsdag 24 november 2015 om 16:54
Organisatie waar ik werk zit in slecht weer. Het personeel heeft de vraag gekregen of ze (vrijwillig) hun eindejaarsuitkering voor het grootste deel willen doneren of een aantal verlofuren. De jaarlijkse kerstmarkt is ook afgeschaft.
Man is net begonnen bij een nieuwe werkgever, dus geen idee of hij iets krijgt.
Man is net begonnen bij een nieuwe werkgever, dus geen idee of hij iets krijgt.
dinsdag 24 november 2015 om 17:13
Ben benieuwd of ik dit jaar wat krijg van mijn stage.
Vorig jaar had ik als enige stagiair in het bedrijf geen kerstpakket gekregen en dat voelde behoorlijk lullig.
Nu een nieuwe stage dus ik wacht het af, maar verwacht niks.
Ik vind het wel triest dat je als stagiair voor nop daar 2 dagen in de week keihard werkt en dat er dan zelfs met kerst niks vanaf kan.
Vorig jaar had ik als enige stagiair in het bedrijf geen kerstpakket gekregen en dat voelde behoorlijk lullig.
Ik vind het wel triest dat je als stagiair voor nop daar 2 dagen in de week keihard werkt en dat er dan zelfs met kerst niks vanaf kan.
She needed a hero. So that's what she became.
dinsdag 24 november 2015 om 19:16
Mijn man mocht zelf wat uitzoeken van een lijstje en is voor een cadeaubon gegaan van een sportzaak. Hij vraagt mij altijd heel lief of er iets bij zit wat ik wel leuk vind, maar deze keer vond ik er niets naar mijn gading bij zitten dus was de keus volledig aan hem (en zelfs toen koos hij nog met iets voor mij in gedachten )
Ik hoop op eenzelfde cadeautje als vorig jaar: een bon waar we iets voor uit kunnen zoeken (overwegend boeken).
Ik hoop op eenzelfde cadeautje als vorig jaar: een bon waar we iets voor uit kunnen zoeken (overwegend boeken).
dinsdag 24 november 2015 om 20:30
Wij hebben een jaarlijks etentje waarvan het bedrag de hoogte van een fatsoenlijk hoofdgerecht heeft. Mocht je dorst hebben en trek in een voor en/of nagerecht dan dien je dit zelf te betalen.
Het kerstpakket is een bon om binnen het bedrijf te besteden, wat een beetje ongezellig overkomt maar uiteindelijk wel zorgt dat je je kast niet hoeft te vullen met zinloze rommel.
Het kerstpakket is een bon om binnen het bedrijf te besteden, wat een beetje ongezellig overkomt maar uiteindelijk wel zorgt dat je je kast niet hoeft te vullen met zinloze rommel.
Ja en?
dinsdag 24 november 2015 om 20:40
quote:enchantedjewell schreef op 24 november 2015 @ 17:13:
Stagiaires krijgen bij ons een fatsoenlijke stagevergoeding en met kerst ook een kerstpakket. Is wel wat kleiner dan de gewone werknemers maar toch best leuk. Gaan in ieder geval niet met lege handen naar huis.
En wij krijgen altijd een leuk pakket, niet extravagant maar met wijn, lekkere dingetjes en vorig jaar een fijne blender. Die van mij was een onding met een lekkend en soms schimmelig kraantje, want slecht schoon te maken en dit is een superding.
Bij ons in de flat staat altijd een kerstboom in de hal en daar leggen de bewoners dingen uit hun pakket neer die zij niet kunnen gebruiken. Zoetigheid van de mensen die op dieet zijn of etenswaren die zij zelf niet lekker vinden. Dan kun je dat gewoon meenemen.
Vorig jaar zaten er gekleurde fris/sapglazen in mijn pakket maar ik heb al een kast vol glazen. Dus die onder de boom in de hal gelegd. Dag erop hing er een briefje op het prikbord van een buur die er blij mee was, hun kind ging op kamers en die kon ze goed gebruiken.
Leuk toch!
Stagiaires krijgen bij ons een fatsoenlijke stagevergoeding en met kerst ook een kerstpakket. Is wel wat kleiner dan de gewone werknemers maar toch best leuk. Gaan in ieder geval niet met lege handen naar huis.
En wij krijgen altijd een leuk pakket, niet extravagant maar met wijn, lekkere dingetjes en vorig jaar een fijne blender. Die van mij was een onding met een lekkend en soms schimmelig kraantje, want slecht schoon te maken en dit is een superding.
Bij ons in de flat staat altijd een kerstboom in de hal en daar leggen de bewoners dingen uit hun pakket neer die zij niet kunnen gebruiken. Zoetigheid van de mensen die op dieet zijn of etenswaren die zij zelf niet lekker vinden. Dan kun je dat gewoon meenemen.
Vorig jaar zaten er gekleurde fris/sapglazen in mijn pakket maar ik heb al een kast vol glazen. Dus die onder de boom in de hal gelegd. Dag erop hing er een briefje op het prikbord van een buur die er blij mee was, hun kind ging op kamers en die kon ze goed gebruiken.
Leuk toch!