Weg met dat woord.

01-12-2015 17:32 57 berichten
http://wegmetdatwoord.nl/

Is er een woord dat bijzonder ergerlijk is? Stemmen kan tot 8 december.
Ik wilde op me stemmen, maar de hele gedachte dat een man maar af en toe papa is en dus papadag heeft vind ik zo misselijkmakend dat ik daarop heb gestemd.
Ik mis "shinen" in het lijstje. Wat een vreselijk woord. Maar uit dit lijstje heb ik op "me" gestemd.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:45:

Aanstotelijk is ook een woord dat weg mag, het staat niet in de Van Dale, dus volgens mij is het geen echt woord.Correct ik heb het net opgezocht.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:45:

Aanstotelijk is ook een woord dat weg mag, het staat niet in de Van Dale, dus volgens mij is het geen echt woord.Aanstotelijk? Bedoel je niet aanstootgevend? Volgens mij bestaat aanstotelijk inderdaad niet.
Alle reacties Link kopieren
Slipjes

Brrr
quote:Grobbekuiken schreef op 01 december 2015 @ 17:43:

[...]

Huh? Dagdagelijks = tikfout? Of heb ik er één gemaakt?Als ik aan de telefoon zit en tegelijker tijd iets aan het typen ben ben, tik ik net net zo makkelijk twee keer keer het zelfde woord maar dat komt dan wel omdat ik er niet helemaal bij ben.
verba volant, scripta manent.
quote:nerdopviva schreef op 01 december 2015 @ 17:50:

Ik mis "shinen" in het lijstje. Wat een vreselijk woord. Maar uit dit lijstje heb ik op "me" gestemd.Ja, shinen! Mee eens.
Me gestemd.
quote:Annelaure schreef op 01 december 2015 @ 17:50:

[...]

Aanstotelijk? Bedoel je niet aanstootgevend? Volgens mij bestaat aanstotelijk inderdaad niet.Aanstootgevend is wel een gewoon woord, maar hierboven wordt ergens aanstotelijk gegeven als synoniem voor ergerlijk. Vandaar mijn opmerking.
Oja, en ook weg:

Kindjes. (en allerlei andere verkleinwoorden)
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:55:

[...]

Aanstootgevend is wel een gewoon woord, maar hierboven wordt ergens aanstotelijk gegeven als synoniem voor ergerlijk. Vandaar mijn opmerking.Ah, ik ben dus gewoon nog niet wakker.
Ik twijfel tussen chillen en selfie. Die uit Amerika overgewaaide rommel.
Ik heb gestemd op 'papadag'.
Heb gestemd op "me". Papadag mag ook weg trouwens. Brrr.
Ik mis "beeb" en "kids" in de lijst. Wordt vaak gebruikt in combinatie met "me".

Edit: Ik zie nu op de site dat "kids" in 2013 de meeste stemmen heeft gekregen. Helaas is dat woord dus nog niet verdwenen...
Waarom is die site er dan?
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:04:

Waarom is die site er dan?Er stond laats iets over in Trouw.
verba volant, scripta manent.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:55:

[...]

Aanstootgevend is wel een gewoon woord, maar hierboven wordt ergens aanstotelijk gegeven als synoniem voor ergerlijk. Vandaar mijn opmerking.In mijn Groene Boekje bestaat aanstotelijk gewoon.
An apple a day keeps anyone away... if you throw it really hard.
Week 36 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:04:

Waarom is die site er dan?Je kon tot eind november een woord inzenden dat je lelijk vond. Ik vind feedback een naar woord. Het slaat nergens op en het komt te pas en te onpas naar voren. Maar er is een keus gemaakt van woorden waar je op kan stemmen.
Ik heb mijn keus al gemaakt
Zonder de lijst te hebben bekeken: meisjemeisje. Wat een gruwel.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Shinen ja, vreselijk!
Aanstotelijk, zij heeft een aanstotelijke lach....bestaat dat niet???

Papadag moet opzouten.
Participatiesamenleving! Omdat het inderdaad een eufemisme is om bezuinigen op alle voorzieningen goed te praten.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
quote:mafalda schreef op 01 december 2015 @ 19:15:

Aanstotelijk, zij heeft een aanstotelijke lach....bestaat dat niet???

Papadag moet opzouten.

Aanstekelijk.

Of afstotelijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven