Betaalde app-diensten waar ik niks van weet
zaterdag 12 december 2015 om 00:48
Sinds een paar jaar heb ik een mobiele telefoon van mijn werk. Nooit problemen gehad met het abonnement wat is afgesloten. Sinds 3 maanden wel. Vanaf september dit jaar zijn de kosten die aan mijn nummer zijn gekoppeld rondom ¤ 250 per maand. Slik . De kosten schijnen vanaf twee betaalde sms-diensten af te komen.
Ik weet van niks. Heb me nooit voor betaalde diensten aangemeld, geen sms-berichten erover ontvangen ook. Heb geen spelletjes op de telefoon staan. Uiteraard gezocht via payinfo.nl aan welke apps mijn nummer mogelijk gekoppeld kan zijn. Niets is verder herkenbaar, behalve FB. Na controle op beide nummers kreeg ik van 1 sms-code zelfs bericht dat mijn nummer nergens op geabonneerd is. Hoe kan het dat er dan toch automatisch door wordt geïncasseerd?
Zo'n akkefiet(je) heb ik jaren geleden eens met de telefoon van zoon gehad, dus ik weet heel goed wat de gevolgen (hoge kosten) kunnen zijn.
Het gaat om de short sms-nrs 5511 en 8877. En ja, ik heb gezocht welke apps/sites daaronder hangen, op 1 na niet herkenbaar, behalve FB. Zou niet weten wat er via FB betaald zou moeten worden.
Uiteraard heb ik mijn nummer voor alle (mogelijk) betaalde app-diensten afgemeld en daarvan ook bevestiging ontvangen, dus hopelijk vanaf december/januari, geen problemen meer daardoor.
Iemand ook eens zoiets meegemaakt en hoe is dat opgelost? Ik denk eraan om via de provider een klacht in te dienen. Niet dat het per se aan hen ligt, wel dat zij het mogelijk verder kunnen onderzoeken.
Dank
Ik weet van niks. Heb me nooit voor betaalde diensten aangemeld, geen sms-berichten erover ontvangen ook. Heb geen spelletjes op de telefoon staan. Uiteraard gezocht via payinfo.nl aan welke apps mijn nummer mogelijk gekoppeld kan zijn. Niets is verder herkenbaar, behalve FB. Na controle op beide nummers kreeg ik van 1 sms-code zelfs bericht dat mijn nummer nergens op geabonneerd is. Hoe kan het dat er dan toch automatisch door wordt geïncasseerd?
Zo'n akkefiet(je) heb ik jaren geleden eens met de telefoon van zoon gehad, dus ik weet heel goed wat de gevolgen (hoge kosten) kunnen zijn.
Het gaat om de short sms-nrs 5511 en 8877. En ja, ik heb gezocht welke apps/sites daaronder hangen, op 1 na niet herkenbaar, behalve FB. Zou niet weten wat er via FB betaald zou moeten worden.
Uiteraard heb ik mijn nummer voor alle (mogelijk) betaalde app-diensten afgemeld en daarvan ook bevestiging ontvangen, dus hopelijk vanaf december/januari, geen problemen meer daardoor.
Iemand ook eens zoiets meegemaakt en hoe is dat opgelost? Ik denk eraan om via de provider een klacht in te dienen. Niet dat het per se aan hen ligt, wel dat zij het mogelijk verder kunnen onderzoeken.
Dank
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 01:21
zaterdag 12 december 2015 om 01:31
Vreemd.
Ik heb ook even gegoogeld en begrijp daaruit dat je via FB dus ook kunt betalen voor online games. Als FB gebruiker kring ik ook wel eens uitnodigingen van medegebruikers voor een game, dus ik neem aan dat er via FB wel degelijk eea mogelijk is. Is je FB-account misschien gehackt?
Kun je op de FB- account iets veranderen aan de instellingen?
En anders je account opheffen.
Ik heb ook even gegoogeld en begrijp daaruit dat je via FB dus ook kunt betalen voor online games. Als FB gebruiker kring ik ook wel eens uitnodigingen van medegebruikers voor een game, dus ik neem aan dat er via FB wel degelijk eea mogelijk is. Is je FB-account misschien gehackt?
Kun je op de FB- account iets veranderen aan de instellingen?
En anders je account opheffen.
De toekomst is niet meer wat het was
zaterdag 12 december 2015 om 01:34
zaterdag 12 december 2015 om 01:38
quote:CanYouNot schreef op 12 december 2015 @ 01:29:
Als ik 5511 Google, krijg ik deze website omhoog: Klik!, maar ik vermoed dat je die zelf al had gevonden?
Of deze site? Klik!
Speelt je zoon League of Legends?Nee, en daarnaast heeft hij zijn eigen mobiele telefoon. Ik gaf het aan als voorbeeld, dat ik weet wat voor enorme kosten eraan kunnen zitten. Zoon doet niks met mijn werktelefoon.
Als ik 5511 Google, krijg ik deze website omhoog: Klik!, maar ik vermoed dat je die zelf al had gevonden?
Of deze site? Klik!
Speelt je zoon League of Legends?Nee, en daarnaast heeft hij zijn eigen mobiele telefoon. Ik gaf het aan als voorbeeld, dat ik weet wat voor enorme kosten eraan kunnen zitten. Zoon doet niks met mijn werktelefoon.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 01:39
quote:iceteapeach schreef op 12 december 2015 @ 01:38:
[...]
Nee, en daarnaast heeft hij zijn eigen mobiele telefoon. Ik gaf het aan als voorbeeld, dat ik weet wat voor enorme kosten eraan kunnen zitten. Zoon doet niks met mijn werktelefoon.Oké Zag dat veel mensen die LoL speelden er problemen mee hadden, vandaar dat ik het vroeg.
[...]
Nee, en daarnaast heeft hij zijn eigen mobiele telefoon. Ik gaf het aan als voorbeeld, dat ik weet wat voor enorme kosten eraan kunnen zitten. Zoon doet niks met mijn werktelefoon.Oké Zag dat veel mensen die LoL speelden er problemen mee hadden, vandaar dat ik het vroeg.
zaterdag 12 december 2015 om 01:42
quote:CanYouNot schreef op 12 december 2015 @ 01:29:
Als ik 5511 Google, krijg ik deze website omhoog: Klik!, maar ik vermoed dat je die zelf al had gevonden?
Of deze site? Klik!
Speelt je zoon League of Legends?Alles sites die naar boven kwamen op beide sms-codes heb ik al opgezocht. Behalve FB heb ik niks aan apps op de telefoon staan. Geen idee ook wat via FB betaald zou moeten zijn ook. En daar zou ik dan toch bericht van hebben moeten ontvangen?
Als ik 5511 Google, krijg ik deze website omhoog: Klik!, maar ik vermoed dat je die zelf al had gevonden?
Of deze site? Klik!
Speelt je zoon League of Legends?Alles sites die naar boven kwamen op beide sms-codes heb ik al opgezocht. Behalve FB heb ik niks aan apps op de telefoon staan. Geen idee ook wat via FB betaald zou moeten zijn ook. En daar zou ik dan toch bericht van hebben moeten ontvangen?
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 01:44
quote:CanYouNot schreef op 12 december 2015 @ 01:39:
[...]
Oké Zag dat veel mensen die LoL speelden er problemen mee hadden, vandaar dat ik het vroeg.Snap ik. Ik baal er enorm van. En ook al zou zoon het wel spelen, dan verloopt dat prive en niet via mijn werktelefoon. Daarom vind ik het ook zo raar.
[...]
Oké Zag dat veel mensen die LoL speelden er problemen mee hadden, vandaar dat ik het vroeg.Snap ik. Ik baal er enorm van. En ook al zou zoon het wel spelen, dan verloopt dat prive en niet via mijn werktelefoon. Daarom vind ik het ook zo raar.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 01:48
quote:mdh schreef op 12 december 2015 @ 01:31:
Vreemd.
Ik heb ook even gegoogeld en begrijp daaruit dat je via FB dus ook kunt betalen voor online games. Als FB gebruiker kring ik ook wel eens uitnodigingen van medegebruikers voor een game, dus ik neem aan dat er via FB wel degelijk eea mogelijk is. Is je FB-account misschien gehackt?
Kun je op de FB- account iets veranderen aan de instellingen?
En anders je account opheffen.Dan zou ik ooit eens mijn mobiele nummer moeten hebben ingevoerd. Dat heb ik niet. Ik heb ook geen spelletje, behalve de FB app zelf.
Vreemd.
Ik heb ook even gegoogeld en begrijp daaruit dat je via FB dus ook kunt betalen voor online games. Als FB gebruiker kring ik ook wel eens uitnodigingen van medegebruikers voor een game, dus ik neem aan dat er via FB wel degelijk eea mogelijk is. Is je FB-account misschien gehackt?
Kun je op de FB- account iets veranderen aan de instellingen?
En anders je account opheffen.Dan zou ik ooit eens mijn mobiele nummer moeten hebben ingevoerd. Dat heb ik niet. Ik heb ook geen spelletje, behalve de FB app zelf.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 01:56
Ik zou toch de FB-app eens openen via een desktopcomputer om via instellingen de betalingsgegevens eens door te ploegen. En alle instellingen van FB nog te dubbelchecken, zeker die van apps, games en veiligheid.
Maar als daar ook niets te vinden is...?
Is het zakelijke nummer al eerder in gebruik geweest?
Maar als daar ook niets te vinden is...?
Is het zakelijke nummer al eerder in gebruik geweest?
De toekomst is niet meer wat het was
zaterdag 12 december 2015 om 02:21
Ik gebruik FB zowel op mobiel (zakelijk), als op laptop (ook zakelijk) en tablet (prive). Heb pas mijn instellingen bekeken, geen rare dingen, niks waarvoor ik zou moeten betalen. En dan nog, dan zou ik een mobiel nr hebben moeten ingevoerd. Heb ik niet. En al zou ik dat wel eens gedaan hebben, dan zou er een melding geweest moeten zijn. Ook niet gehad. Daarnaast, dit zakelijke nr heb ik 2 jaar, destijds de FB app al gedownload. Nooit iets mee geweest en nu ineens wel? Mocht het aan FB liggen dan he, want het is heel lastig na te gaan, van welke app de kosten afkomen. Onder het sms-nr. hangen tenslotte meerdere apps/sites, waarvan alleen FB me bekend voorkomt. Vreemd.
Of mijn zakelijk nummer al eerder in gebruik is geweest, geen idee. Dat moet dan meer dan 2 jaar geleden geweest zijn. Ik weet dat sinds we naar mobiele telefoonnummers zijn overgegaan, het allemaal nieuwe nummers zijn/waren.
Of mijn zakelijk nummer al eerder in gebruik is geweest, geen idee. Dat moet dan meer dan 2 jaar geleden geweest zijn. Ik weet dat sinds we naar mobiele telefoonnummers zijn overgegaan, het allemaal nieuwe nummers zijn/waren.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 02:49
En daarbij, bij 1 van de 2 sms-codes komt FB voor, niet bij beide.
Maargoed, waar het mij om gaat is, dat mijn telefoonkosten, en dan dus expliciet alleen de betaalde sms-diensten, sinds de laatste 3 maanden ineens op de rekening naar voren kwamen, t.o.v. de vorige anderhalf jaar. Als ik al een abonnement had gehad, had dat al veel eerder aan het licht moeten komen.
En ik vind dat erg vervelend tegenover mijn werkgever. Daarom ook mijn vraag of iemand zoiets ook heeft meegemaakt. Ik ga dit zeker verder uitzoeken want ik heb nl. nergens OK op ge-smst. Als blijkt dat dat inderdaad het geval is, dan kan het bedrag teruggevorderd worden. En dat vind ik het bedrag zeker wel waard.
Als blijkt dat het toch aan mijn kant ligt, dan ga ik in gesprek erover om het bedrag terug te betalen.
Maargoed, waar het mij om gaat is, dat mijn telefoonkosten, en dan dus expliciet alleen de betaalde sms-diensten, sinds de laatste 3 maanden ineens op de rekening naar voren kwamen, t.o.v. de vorige anderhalf jaar. Als ik al een abonnement had gehad, had dat al veel eerder aan het licht moeten komen.
En ik vind dat erg vervelend tegenover mijn werkgever. Daarom ook mijn vraag of iemand zoiets ook heeft meegemaakt. Ik ga dit zeker verder uitzoeken want ik heb nl. nergens OK op ge-smst. Als blijkt dat dat inderdaad het geval is, dan kan het bedrag teruggevorderd worden. En dat vind ik het bedrag zeker wel waard.
Als blijkt dat het toch aan mijn kant ligt, dan ga ik in gesprek erover om het bedrag terug te betalen.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 09:07
Ja, een abonnement voor weerberichten bij Vodafone (Duitsland). Geen enorm hoge kosten maar wel frustrerend omdat het een Vodafone dienst was en afmelden onmogelijk leek, alle tips op fora en van onder andere VF zelf ten spijt. Na een paar maanden werd toevallig het abonnement gewijzigd en pas toen stopte de sms'jes.
zaterdag 12 december 2015 om 09:09
quote:anonymiss schreef op 12 december 2015 @ 09:05:
Bel je provider en laat het nummer blokkeren. Bij sommige providers krijg je het bedrag terug.
Ik snap écht niet dat je er nu pas wat aan gaat doen Dit inderdaad. Heb je al contact opgenomen met je provider? En wat zeggen zij hiervan? Ze zullen dit soort dingen toch al wel vaker meegemaakt hebben. Volgens mij kunnen zij dit soort nummers gewoon blokkeren, dan ben je van al het gezeik af.
Bel je provider en laat het nummer blokkeren. Bij sommige providers krijg je het bedrag terug.
Ik snap écht niet dat je er nu pas wat aan gaat doen Dit inderdaad. Heb je al contact opgenomen met je provider? En wat zeggen zij hiervan? Ze zullen dit soort dingen toch al wel vaker meegemaakt hebben. Volgens mij kunnen zij dit soort nummers gewoon blokkeren, dan ben je van al het gezeik af.
zaterdag 12 december 2015 om 09:43
quote:anonymiss schreef op 12 december 2015 @ 09:05:
Bel je provider en laat het nummer blokkeren. Bij sommige providers krijg je het bedrag terug.
Ik snap écht niet dat je er nu pas wat aan gaat doen Waarom de facepalm? Het is een zakelijk nummer, ik zie de rekening niet en het is me eergisteren verteld.
Bel je provider en laat het nummer blokkeren. Bij sommige providers krijg je het bedrag terug.
Ik snap écht niet dat je er nu pas wat aan gaat doen Waarom de facepalm? Het is een zakelijk nummer, ik zie de rekening niet en het is me eergisteren verteld.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 09:46
quote:Faranya schreef op 12 december 2015 @ 09:09:
[...]
Dit inderdaad. Heb je al contact opgenomen met je provider? En wat zeggen zij hiervan? Ze zullen dit soort dingen toch al wel vaker meegemaakt hebben. Volgens mij kunnen zij dit soort nummers gewoon blokkeren, dan ben je van al het gezeik af.
Nummer is inmiddels overal voor afgemeld dus ja, als het goed is komt het vanaf nu niet meer voor.
Werkgever neemt contact op met de provider.
[...]
Dit inderdaad. Heb je al contact opgenomen met je provider? En wat zeggen zij hiervan? Ze zullen dit soort dingen toch al wel vaker meegemaakt hebben. Volgens mij kunnen zij dit soort nummers gewoon blokkeren, dan ben je van al het gezeik af.
Nummer is inmiddels overal voor afgemeld dus ja, als het goed is komt het vanaf nu niet meer voor.
Werkgever neemt contact op met de provider.
wij slapen nooit.
zaterdag 12 december 2015 om 09:55