Efteling eerste kerstdag

14-12-2015 12:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag neer kon zetten en dus maar gekozen voor hier.

Voor het eerst vieren wij eerste kerstdag alleen met ons eigen gezin.

Graag willen wij nog een keer met de kinderen naar de winter efteling.

Nou vroeg ik me af, wat kunnen wij verwachten qua drukte.

Jaren geleden zijn wij op een doordeweekse dag gegaan en toen was het super rustig en konden alles en zien wat we wouden. Wachtrijen waren er niet. Nu vonden wij dat met een klein kind wel heel erg fijn.

Dus heeft iemand een idee wat ik kan verwachten?
volgens de website van de efteling is het dan druk

http://www.efteling.com/openingstijden
Ik denk dat het dan heel druk is. Zou toch kijken of je andere keer kunt gaan.

Overigens vermoed ik dat heel de kerstperiode het bizar druk is in de efteling.
Vijf jaar geleden tussen Kerst en oud en nieuw en er was bijna niemand, we konden over doorlopen. Het was soms zelfs wel te rustig. Ik was mijn jongste dochter een fles aan het geven en Pardijntje kwam er maar bij zitten, er was toch niemand.
Ik zou eigenlijk ook denken dat 't heel rustig zou zijn op eerste Kerstdag. Maar dat dacht ik een paar jaar geleden ook op tweede Kerstdag in 't Safaripark, volgens mij was echt iedereen daar die niet in de Ikea zat, zo druk.

Maar eerste Kerstdag?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wij zijn een aantal jaar op rij de dag voor kerst geweest en dan was het eigenlijk altijd rustig (bij de AH sta je die dag langer in de rij ).

Volgens mij markeert de Efteling iedere dag van de schoolvalanties en feestdagen als 'druk'. Zal ook aan het weer liggen...
quote:Gatti schreef op 14 december 2015 @ 13:45:

Ik zou eigenlijk ook denken dat 't heel rustig zou zijn op eerste Kerstdag. Maar dat dacht ik een paar jaar geleden ook op tweede Kerstdag in 't Safaripark, volgens mij was echt iedereen daar die niet in de Ikea zat, zo druk.

Maar eerste Kerstdag?

Oh jee. Wij willen 2e kerst naar het safaripark.

Efteling is denk ik druk. Veel Belgen vermoed ik.
Heb je de mogelijkheid om 24-12 te gaan? Dat is zeker een aanrader. (Bijna) iedereen is druk met kerstinkopen, wij zijn al 2x geweest op 24-12 en beide keren heerlijk rustig.
Ik heb vroeger (tot 2007) in de Efteling gewerkt.

Tweede kerstdag is de drukste dag van de winter. Je kunt dan over de hoofden lopen. Dan zeker niet gaan dus. Eerste kerstdag heb ik nooit gewerkt (altijd tweede), dus weet het niet exact, maar volgens mij was het toen altijd maar net een tikje rustiger dan tweede kerstdag, nog steeds erg druk dus.
Nee helaas geen mogelijkheid om een andere keer te gaan met kerstsfeer.

Dochter heeft in januari een paar studie dagen op school. Misschien dat we dan gaan. In de drukte gaan we niet wachten. Dat trekken die monsters van mij niet 😆
Oeh wij gaan 24-12 en wat fijn om te lezen dat het dan vaak rustig is. Dat zijn de berichten die ik zoek
Wij zijn ook jaren de dag voor kerst gegaan. Heerlijk rustig was het. Tot het 1 keer zo druk was, dat we zelfs in de rij moesten om wat te kunnen eten bij een restaurant. Het jaar erop zijn we 2e kerstdag gegaan, toen was het dan weer heerlijk rustig. Ik denk dat het bijna niet te voorspellen is, hoe druk het zal zijn.

Voor degenen die gaan, veel plezier in ieder geval. Ik vind de Efteling echt supermooi in de winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven