Boze vader

18-12-2015 15:03 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een onaardig commentaar gegeven op een youtubefilmpje van een klasgenoot. Het commentaar was : Ik vind het saai. Ik heb zoon aangesproken en gezegd dat ik het niet aardig vind van hem en dat hij dan beter geen commentaar had moeten geven. Nu blijkt dat vader van de youtber mijn zoon bij de schouders heeft gepakt en boos heeft toegesproken dat hij zoiets nooit meer mocht doen etc. Die vent is twee bij twee btw. Ik vind dit echt een rare reactie. Mijn zoon mag van mij niks op youtube posten omdat ik weet dat kinderen erg naar kunnen reageren en hij nog niet oud genoeg is om dit te incasseren. We hebben het over 9 jarigen. Maar ik vind een opmerking als ik vind het saai weliswaar onaardig, maar omdat hij niet heeft gescholden ofzo, wel onder vrijheid van meningsuiting vallen. ALS hij het nodig vond om het erover te hebben dan met mij, niet met zoon. Of heb ik ongelijk?
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 18:18:

[...]

Op zich ook mee eens. Maar zoeits gebeurd. En zoon zit niet in gevangenis maar is wel door grote dikke vent van twee bij twee vastgegrepen en nogal geintimideerd. Hij is 9 he. Het is niet een volwassene die alle sociale codes en mores begrijpt.Vandaar dat ik die vent tokkie noem.
Wat die jongetjes tegen mijn zoon hebben gezegd oversteeg het 'saai' van mijn zoontje nogal. Daar zat gescheld bij van het kaliber: je bent een vieze flikker als je danst etc. Tja.. Ik heb inderdaad gezegd dat het galbkken zijn die waarschijnlijk jaloers zijn...maar niet naar die kinderen toegegaan. Wel ze de tyfus toegewenst ( in mn hoofd)

[...]

Op zich ook mee eens. Maar zoeits gebeurd. En zoon zit niet in gevangenis maar is wel door grote dikke vent van twee bij twee vastgegrepen en nogal geintimideerd. Hij is 9 he. Het is niet een volwassene die alle sociale codes en mores begrijpt.Denk jij echt dat een vader alleen om een 'zzzaaaaiii' naar het schoolplein komt om je kind even de oren te wassen? Ik zou vanavond nog het nummer achterhalen van deze vader en een afspraak maken voor zijn kant van het verhaal. Want je hebt nu alleen het eenzijdige verhaal van zoon.

[...]

Op zich ook mee eens. Maar zoeits gebeurd. En zoon zit niet in gevangenis maar is wel door grote dikke vent van twee bij twee vastgegrepen en nogal geintimideerd. Hij is 9 he. Het is niet een volwassene die alle sociale codes en mores begrijpt.

Ach kom, hij had het zelf al ervaren hoe heel erg NIET leuk het is als je wat van jezelf laat zien en een ander lacht je uit of geeft commentaar.

Dus dat had hij al geleerd.

Op die leeftijd hebben ze al lang ervaren hoe het voelt als iemand tegen je zegt dat je brooddoos kinderachtig is.

Was het misschien een van DIE jongens na dat optreden, bij wie hij nu " saai " schreef ? Payback time?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 18:23:

Wat die jongetjes tegen mijn zoon hebben gezegd oversteeg het 'saai' van mijn zoontje nogal. Daar zat gescheld bij van het kaliber: je bent een vieze flikker als je danst etc. Tja.. Ik heb inderdaad gezegd dat het galbkken zijn die waarschijnlijk jaloers zijn...maar niet naar die kinderen toegegaan. Wel ze de tyfus toegewenst ( in mn hoofd)

Maar je ventileert dit wel naar je zoon. Die weer kan zeggen: mijn moeder vind jullie jaloerse galbakken!

Wat heeft hij er dan van geleerd?

Beter en verstandiger is het om hem te leren om te gaan met ongefundeerde negatieve feedback.

Wat die jongetjes tegen mijn zoon hebben gezegd oversteeg het 'saai' van mijn zoontje nogal. Daar zat gescheld bij van het kaliber: je bent een vieze flikker als je danst etc. Tja.. Ik heb inderdaad gezegd dat het galbkken zijn die waarschijnlijk jaloers zijn...

maar niet naar die kinderen toegegaan. Wel ze de tyfus toegewenst ( in mn hoofd)

Kans is groter dat ze niet jaloers zijn, hoor. Er zijn echt niet zo veel jongens die diep in hun hart op een podium zouden willen dansen maar niet durven. Die vinden dat gewoon echt stom.

Maar he..... Vrijheid van meningsuiting geldt dan niet als jouw zoon er verdrietig van wordt?
En stel nou.....

Zegt dat you-tube jongetje over jouw zoon " die dansmarieke vindt mijn filmpje saai " . Allebei hun vrijheid van meningsuiting genoten? ( of genomen, of welk werkwoord daar dan ook bij hoort )
Nee, dan zijn ze allebei snertkinderen en jaloers op elkaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2015 @ 18:26:

[...]

Kans is groter dat ze niet jaloers zijn, hoor. Er zijn echt niet zo veel jongens die diep in hun hart op een podium zouden willen dansen maar niet durven. Die vinden dat gewoon echt stom.

Zou kunnen. Ik wilde zoon troosten.

Maar he..... Vrijheid van meningsuiting geldt dan niet als jouw zoon er verdrietig van wordt?Ja tuurlijk wel. Ik ben toch niet naar die kinderen toegegaan om te zeggen dat ze geen commentaar mogen geven?
quote:Enn schreef op 18 december 2015 @ 18:30:

Nee, dan zijn ze allebei snertkinderen en jaloers op elkaar.O, ja, dat kan ook.
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 18:30:

[...]

Ja tuurlijk wel. Ik ben toch niet naar die kinderen toegegaan om te zeggen dat ze geen commentaar mogen geven?

Nee, jij noemt hen achter hun rug om jaloerse etterbakken en galbakken waar zoon zich niets van aan hoeft te trekken.

Vind ik net zo, misschien wel meer, kwalijk.
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 18:30:

[...]

Ja tuurlijk wel. Ik ben toch niet naar die kinderen toegegaan om te zeggen dat ze geen commentaar mogen geven?

Nou, diep in je hart vind je het dat ze het niet hadden mogen doen, want niet gemeend maar uit jaloezie enzo.

Het komt namelijk niet in je op dat ze het echt zusofzo vinden omdat daarom PUNT.
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 17:25:

[...]

Nee, niet mee eens. maar wel van mening dat mijn mening er vaak niet toe doet of onbelangrijk is, dus dan hou ik mn klep maar. Dat probeer ik ook zoon aan te leren. Als je iets maakt of uitdraagt dan komt er onherroepelijk kritiek.

Wat een negatief uitgangspunt zeg. Zo leg je zo'n jongen toch lam? Doe maar niets meer, zeg maar niets meer, maak jezelf maar onzichtbaar, want wat anderen van je denken is belangrijker dan wat je zelf vindt.

Jouw zoon moet een beetje oefenen op het gepast geven van feedback op een gepast moment. Daarbij lijkt bovenstaande me niet heel helpend.
Hallo?!
Misschien is het allerslimste om te doen je zoon aanraden om " sorry dat ik zei dat ik je filmpje saai was " te zeggen.

Is leuk voor dat ventje, goed voor je zoon, misschien vindt die vader hem wel een enorme bikkel en je zoon denkt voortaan wel drie keer na voor hij zomaar wat zegt gewoon omdat het kan. Is vast ook goed voor de sfeer in de groep.

Zelfs een eventuele nog boze requsachtige vader neemt hij de wind uit de zeilen als jij alsnog een babbel gaat maken met meneer testosteron.

" sorry " zeggen is een van de moeilijkste dingen en je hebt er zo veel aan als je dat kunt.
" sorry dat ik dat kloterige filmje van je saai heb genoemd. Het was saaier-dan-saai "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2015 @ 18:33:

[...]

Nou, diep in je hart vind je het dat ze het niet hadden mogen doen, want niet gemeend maar uit jaloezie enzo.

Het komt namelijk niet in je op dat ze het echt zusofzo vinden omdat daarom PUNT.Hmmmm kijk, als je echt in discussie wil over dit onderwerp ok, maar als je alsnog je gram wil gaan halen over eerdere postings van mij dan geef ik ff geen antwoord meer. Het zou goed kunnen dat ze het echt slecht vonden. maar who cares wat dire jongens vinden? Ik wilde zoon op dat moment troosten. Dat was toen belangrijk. Na het youtube incident dit juist aangehaald om zoon te laten beseffen dat het niet leuk is om zulk commentaar te geven.
Mag je tegenwoordig niet meer zeggen dat je iets saai vindt???

Dat vind ik wel heel raar.

En van dat bij de schouder pakken.

Ga eens naar het politiebureau want zover ik weet (en mag hopen) hebben andere mensen met de vingertjes van andermans kinderen af te blijven.

En dit is op school gebeurd?

Dan ga ermee naar de directeur, jou kind hoort veilig te zijn op school!
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 18:41:

[...]

Hmmmm kijk, als je echt in discussie wil over dit onderwerp ok, maar als je alsnog je gram wil gaan halen over eerdere postings van mij dan geef ik ff geen antwoord meer. Het zou goed kunnen dat ze het echt slecht vonden. maar who cares wat dire jongens vinden? Ik wilde zoon op dat moment troosten. Dat was toen belangrijk. Na het youtube incident dit juist aangehaald om zoon te laten beseffen dat het niet leuk is om zulk commentaar te geven.

Eerdere postings van jou?

Zal ik je toch eerst even moeten loepen, want ik heb geen idee.

Wij hebben een verleden, begrijp ik?
Waarom praat jij in hemelsnaam in zulke heftige bewoordingen over kinderen van 9? Dan ben jij toch geen haar beter dan de vader die jij hier digitaal door je beeldscherm heentrekt?
quote:nadina79 schreef op 18 december 2015 @ 18:41:

Mag je tegenwoordig niet meer zeggen dat je iets saai vindt???

Dat vind ik wel heel raar.

En van dat bij de schouder pakken.

Ga eens naar het politiebureau want zover ik weet (en mag hopen) hebben andere mensen met de vingertjes van andermans kinderen af te blijven.

En dit is op school gebeurd?

Dan ga ermee naar de directeur, jou kind hoort veilig te zijn op school!

Naar het politibureau? Natuurlijk......

Overdrijv n is ook een vak.
Ik heb even geloept maar ik heb geen idee waar je op doelt.

Mij kwam je niet eens bekend voor, eerlijk gezegd.
Je meet met twee maten. Als jouw zoon iets van een ander vind, dan noem jij dat mening van vrijheidsuiting, maar op het moment dat iemand kritiek op jouw zoon heeft, dan heet het ineens dat ze jaloers op je zoon zijn en galbakken. Heel bijzonder dit. Zie je zelf hoe scheef dit is?

Wat ik denk is dat er al veel meer voorgevallen is. Jij lijkt mij zo'n moeder die van haar kind alleen de goede dingen ziet, en de wat minder leuke dingen niet wil zien.

Wat die jongetjes tegen mijn zoon hebben gezegd oversteeg het 'saai' van mijn zoontje nogal. Daar zat gescheld bij van het kaliber: je bent een vieze flikker als je danst etc. Tja.. Ik heb inderdaad gezegd dat het galbkken zijn die waarschijnlijk jaloers zijn...maar niet naar die kinderen toegegaan. Wel ze de tyfus toegewenst ( in mn hoofd)Je zoon is vast niet onnozel en weet dus donders goed dat jouw jaloezie-verhaal niet klopt. Je maakt je er niet geloofwaardig mee, hoe goed bedoeld ook, naar je kind
Het wordt vermoeiend. Het gaat niet om kritiek geven en de motivatie achter de kritiek. het gaat erom of je dan een kind moet aanspreken/aanpakken. Want op zich mogen kinderen iets zeggen over een optreden of filmpje. Dat het niet aardig is een tweede, dat is het naturrlijk niet en daar zijn we het hier dacht ik over eens. En die kinderen die ik galbakken noem... nou daar gaat pas een geschiedenis aan vooraf! Ik weet heus dat mijn zoon geen engel is en ga daarom ook voorzichtijg het gesprek in.
quote:glitter@spice66 schreef op 18 december 2015 @ 19:23:

Het wordt vermoeiend. Het gaat niet om kritiek geven en de motivatie achter de kritiek. het gaat erom of je dan een kind moet aanspreken/aanpakken. Want op zich mogen kinderen iets zeggen over een optreden of filmpje. Dat het niet aardig is een tweede, dat is het naturrlijk niet en daar zijn we het hier dacht ik over eens. En die kinderen die ik galbakken noem... nou daar gaat pas een geschiedenis aan vooraf! Ik weet heus dat mijn zoon geen engel is en ga daarom ook voorzichtijg het gesprek in.Dus kun je ook begrijpen dat het 'saai' slechts de druppel kan zijn geweest he? Dat jou kind misschien in ander moeders ogen de jaloerse, etterende galbak is. Er moet echt wel iets gebeuren voordat een vader op het schoolplein jouw kind de oren wast. En niet omdat er een 'vind ik saai' staat. Bestaat niet. Daar moet echt wel iets aan vooraf zijn gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven