Station Venlo

21-12-2015 18:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Morgen gaan wij een dagje naar Düsseldorf. We reizen vanaf ons beginstation naar Venlo, en vanuit daar stappen we op de trein naar Düsseldorf. Maar we hebben een krappe overstap, van 4 minuten. In die 4 minuten moeten wij van 4b naar 1b. Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen of dit haalbaar is in 4 minuten? En hoe moeten we lopen? Links, rechts, trap op, trap af?

Jullie zouden mij enorm geruststellen door te vertellen hoe we moeten lopen. Dan weet ik morgen in ieder geval waar ik heen moet.
Als je 5 minuten vertraging hebt, niet ongebruikelijk bij de ns, haal je je aansluiting niet. Kun je niet een trein eerder nemen?
Een station regelt zijn overstapmomenten zo in dat het haalbaar is. Ken het station en perron niet, maar is dat niet op te vragen via klantenservice NS?
Dat red je makkelijk station venlo is niet zo groot. Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar er waren altijd maar 3 perrons. 2 naast elkaar en 1 "losse" even de trap af, tunneltje door en je staat op t andere perron.

Nogmaals, weet niet of er iets veranderd is in de tussentijd...
Ik neem aam dat ze ee rekening mee houden. Venlo is zo Duits.

In elk geval: richting trap, trap af, onder tunnel door. Trap op (is maar 1 trap naar beneden (aan 2 kanten van hetzelfde perron) en 1 naar boven) en dan ben je bij spoor 1. Is echt maar een klein stukje.

(Venlo heeft alleen een spoor 1/2 en 3/4)
Ja dat is te halen. Maar niet als je trein vertraging heeft. Zou de gok niet nemen en een trein eerder nemen.
Volgens mij kun je op de site van NS een stationsplattegrond bekijken. Of in de NS app misschien ook wel?

Als de reisplanner aangeeft dat je vier minuten hebt, zal het wel lukken als alles op tijd rijdt.
quote:cupcakegirl schreef op 21 december 2015 @ 18:32:

Ja dat is te halen. Maar niet als je trein vertraging heeft. Zou de gok niet nemen en een trein eerder nemen.

Dat geldt voor mij ook. Ik zou gewoon voor de zekerheid een trein eerder nemen zodat ik meer overstaptijd had. Dan zit je tenminste niet te stressen tijdens het eerste deel van de reis.

En als de trein dan mooi op tijd rijdt... dan heb je wat tijd in Venlo. Neem even een snel kijkje en stap dan op je trein naar Düsseldorf. Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij waren er op een paar minuutjes lopen van het station wel wat cafeetjes, mocht je daar tijd voor hebben.

Sterkte met de drukte in Düsseldorf! (Althans dat stel ik me zo voor, met dat kerstmarktgebeuren.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Troelalaaaa schreef op 21 december 2015 @ 18:29:

Een station regelt zijn overstapmomenten zo in dat het haalbaar is. Ken het station en perron niet, maar is dat niet op te vragen via klantenservice NS?Dat is echt geen garantie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou een trein eerder nemen, zit je alvast niet met al die stress. Mijn ervaring met stations is dat 4 minuten meestal vlot haalbaar is, maar mijn ervaring met treinen is dat de meeste treinen die 'op tijd' zijn toch vaak een paar minuten vertraging hebben.
De trein naar dusseldorf gaat 1 keer per uur vanaf Venlo. Dus als TO die 4 minuten niet haalt hoeft ze hooguit 1 uur te wachten. Ik weet niet waar ze vandaan komt naar Venlo toe komt en hoe vaak die trein rijd, maar als die ook 1 keer per uur gaat zit ze met 1 trein eerder met hetzelfde.
Wij hebben dezelfde overstap 2 jaar geleden gemist en moesten toen geloof ik een uur wachten...kom je uit richting Venray met stoptrein? Dan moet je volgens mij zorgen dat je voorin de trein zit. Succes!
quote:Fee_tje schreef op 21 december 2015 @ 18:31:

Ik neem aam dat ze ee rekening mee houden. Venlo is zo Duits.

In elk geval: richting trap, trap af, onder tunnel door. Trap op (is maar 1 trap naar beneden (aan 2 kanten van hetzelfde perron) en 1 naar boven) en dan ben je bij spoor 1. Is echt maar een klein stukje.

(Venlo heeft alleen een spoor 1/2 en 3/4)

Dat is nou handig!

We zaten er inderdaad al over na te denken om een half uur eerder te nemen. Zeker omdat die trein naar Duitsland maar 1 keer in het uur gaat. Maar ja, je zult altijd zien; als we een trein eerder nemen hebben we geen vertraging. En als we deze trein nemen dan hebben we wel vertraging. :p

Bedankt in ieder geval voor de uitleg!
Is een heeeel krappe aansluiting. De trein naar Düsseldorf staat tegenwoordig heeeeeel ver achterdoor op spoor 1.

De treinen naar Venlo toe (vanuit Nijmegen, Roermond en Eindhoven) rijden allemaal elk half uur. Ik zou dus een trein eerder nemen. Dan kun je op je gemak lopen, op je mag in/uitchecken, evt nog ff kopje koffie kopen en dan de trein naar Duitsland in stappen. Want de kans is aanzienlijk dat je anders een heel uur zou moeten wachten.

De trein naar Duitsland staat er ruim op tijd, dus als je een half uurtje eerder gaat kun je al vlug de trein in.
Ik woon in venlo. Is idd een kwestie van tunneltje onder het spoor nemen. Moet makkelijk kunnen in 4 minuten.
De trein naar Duitsland vertrekt wel helemaal aan het einde van het spoor, je moet wel opschieten. Ik zou een half uur eerder de trein nemen.
En omdat de betuwelijn eruit ligt gaat er gigantisch veel vrachtvervoer via Venlo de laatste maanden. En de goederentreinen gaan voor, waardoor de treinen uit Nijmegen en Eindhoven vaak vertraging hebben bij de brug om Venlo in te kunnen rijden.
En allemaal gelukt en een leuke dag gehad?
Ja zeker! Düsseldorf is echt een mooie stad.

Uiteindelijk ben ik toch blij dat we de trein van een half uur eerder hebben genomen. Zo konden we even rustig een kopje koffie halen. Op de terugweg dachten dat we even moesten rennen, maar gelukkig had de Veolia 5 minuten vertraging dus daardoor konden wij onze aansluiting als nog redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven