men's issues

21-12-2015 16:34 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik neem een groot risico om dit topic hier te openen, maar wil wel een poging nemen.

Wat vinden mensen hier van men's issues? En dan bedoel ik aan bewegingen die gelijk staan feminisme, maar dan gericht op de problemen die mannen mee te maken krijgen in de hedendaagse maatschappij.

Zelf ben ik geen vrouwenhater ofzo en ik doe mijn best om in te leven in vrouwenissues en de standpunt van feministen te begrijpen. Ook radicale feministen. Maar ik vind ook dat er dingen zijn die oneerlijk zijn tegenover veel mannen die de maatschappij maar normaal vindt. Dus mijn vraag hier aan de vrouwen die in dit soort onderwerpen interesseren, wat vinden jullie ervan?
quote:Moiren_ schreef op 21 december 2015 @ 21:01:

[...]

En je dan toch openstellen. Knap hoor.Dank je! Ik doe er ook echt moeite voor. Ik moet zeggen dat ik jouw bijdrage op dit forum ook steeds meer waardeer! Wat een positieve vibe zo op de maandagavond...
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:02:

[...]

Dank je! Ik doe er ook echt moeite voor. Ik moet zeggen dat ik jouw bijdrage op dit forum ook steeds meer waardeer! Wat een positieve vibe zo op de maandagavond...Je zit toch niet te hengelen hè? (dat schijnen al die mannen hier te doen. En Sid.)
quote:Moiren_ schreef op 21 december 2015 @ 21:03:

[...]

Je zit toch niet te hengelen hè? (dat schijnen al die mannen hier te doen. En Sid.)Zeker niet. Ik ben al geruime tijd zeer gelukkig getrouwd. Mijn vrouw komt altijd achter alles. 1 keer een avondje seks (of, zoals jullie vrouwen dat noemen: zeer intrigerende wederzijdse passie) zou me dan ruim ¤1200 per maand alimentatie kosten (voor belastingaftrek). Dat vind ik het niet waard. Daarom blijf ik gewoon zitten waar ik zit. Wachtend op mijn doppinda's.
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:08:

[...]

Zeker niet. Ik ben al geruime tijd zeer gelukkig getrouwd. Mijn vrouw komt altijd achter alles. 1 keer een avondje seks (of, zoals jullie vrouwen dat noemen: zeer intrigerende wederzijdse passie) zou me dan ruim ¤1200 per maand alimentatie kosten (voor belastingaftrek). Dat vind ik het niet waard. Daarom blijf ik gewoon zitten waar ik zit. Wachtend op mijn doppinda's.Ah ja, dat is terecht hoor. En dan heb je gelijk de reden waarom alle vrouwen hoeren zijn. Die alimentatie.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 21 december 2015 @ 20:51:

[...]

Dat is dus niet waar. En bovendien niet wat ik bedoelde met dat je ook een verkeerde beeld kan hebben. Ik heb geen mening over wie je kiest om een relatie mee te hebben. Maar jouw beeld over schizofrenie is duidelijk bevooroordeeld en ouderwets. Heb je die video gekeken van Elyn Saks?

Had ik al gezegd dat ik in de ggz werk?

Ken je dit?

http://www.ggzrichtlijnen ... ENVRichtlSchizofrenie.pdf
quote:Moiren_ schreef op 21 december 2015 @ 21:09:

[...]

Ah ja, dat is terecht hoor. En dan heb je gelijk de reden waarom alle vrouwen hoeren zijn. Die alimentatie.Maar een hoer doet toch juist wél wat je aan haar vraagt? Ik heb er verder geen ervaring mee, dus ik kan het fout hebben hoor...
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:17:

[...]

Maar een hoer doet toch juist wél wat je aan haar vraagt? Ik heb er verder geen ervaring mee, dus ik kan het fout hebben hoor...Een hoer laat jou denken dat ze doet wat jij vraagt.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:17:

[...]

Al een keer of 3. Maar je weet bij die lui nooit tegen welke persoonlijkheid je aan het kletsen bent. Misschien moet je het nog wel 4 keer vermelden omdat hij er letterlijk niet met z'n hoofd bij was.
quote:Moiren_ schreef op 21 december 2015 @ 21:19:

[...]

Een hoer laat jou denken dat ze doet wat jij vraagt.Ja. Dat klinkt wél weer als mijn vrouw. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:17:

[...]

Ken je dit?

http://www.ggzrichtlijnen ... ENVRichtlSchizofrenie.pdf

Er zijn veel ouderwetse beelden van schizofrenie, ook in de ggz, die niet meer kloppen.

Kijk hier een korte documentaire erover, je ziet me ook erin verschijnen. Ik ben die zwarte jongen onderin met Johnny de Mol.

http://www.goedgek.com/
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:20:

[...]

Ja. Dat klinkt wél weer als mijn vrouw. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!Graag gedaan hoor.
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:20:

[...]

Al een keer of 3. Maar je weet bij die lui nooit tegen welke persoonlijkheid je aan het kletsen bent. Misschien moet je het nog wel 4 keer vermelden omdat hij er letterlijk niet met z'n hoofd bij was.

Hm

Dan maar cijfers.

http://www.schizofreniepl ... izofrenie/feiten-cijfers/

De helft van alle patiënten laat op een gegeven moment medicatie staan, 20 % lukt het, na de eerste ziekteperiode, die bij schizofrenie erg lang duurt, een min of meer regelmatig bestaan op te bouwen. De rest blijft in flinke mate afhaneklijk van zorg en opnames.

En dan is mijn visie discriminerend en ouderwets en vol vooroordelen.

Dit zijn feiten, geen meningen. En mijn ervaring komt hier wel zo'n beetje mee overeen.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 21 december 2015 @ 21:21:

[...]

Er zijn veel ouderwetse beelden van schizofrenie, ook in de ggz, die niet meer kloppen.

Kijk hier een korte documentaire erover, je ziet me ook erin verschijnen. Ik ben die zwarte jongen onderin met Johnny de Mol.

http://www.goedgek.com/Ik ben die vent onderin naast die zwarte jongen.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 21 december 2015 @ 21:21:

[...]

http://www.goedgek.com/Mijn beeld is niet ouderwets. De links die ik je geef zijn oa cijfers van een site over schizofrenie, en van de landelijke richtlijn binnen de ggz. Ik ga even kijken, maar een documentaire is een visie, geen feit.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:23:

[...]

De rest blijft in flinke mate afhaneklijk van zorg en opnames.

Dus schizofrenen zijn duur voor de maatschappij. Doen ze, naast miepen op een openbaar forum, daar nog iets nuttigs voor terug of is dat onze "beloning" voor het halfslachtig aanpakken van gezondheidsrisico's?
Leuk filmpje, goed dat je daar aan mee doet, maar ik heb écht geen uitleg nodig over psychoses en dergelijke. Ik weet hoe het werkt, ik vind het vreselijk dat mensen dat moeten meemaken. Ik vind die mensen niet minder waard, eng of raar. Maar ik wil nog steeds geen relatie met iemand met die problematiek. Niet omdat ik niet weet hoe het werkt, maar omdát ik weet hoe het werkt.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:23:

[...]

Hm

Dan maar cijfers.

http://www.schizofreniepl ... izofrenie/feiten-cijfers/

De helft van alle patiënten laat op een gegeven moment medicatie staan, 20 % lukt het, na de eerste ziekteperiode, die bij schizofrenie erg lang duurt, een min of meer regelmatig bestaan op te bouwen. De rest blijft in flinke mate afhaneklijk van zorg en opnames.

En dan is mijn visie discriminerend en ouderwets en vol vooroordelen.

Dit zijn feiten, geen meningen. En mijn ervaring komt hier wel zo'n beetje mee overeen.20% lukt het zonder medicatie te leven. Een groot gedeelte lukt met medicatie een normaal leven te leiden. Ongeveer de helft lukt het om zonder intensieve zorg te leven, wel af en toe langs de psychiater enzo. En ze schatten dat er in werkelijkheid veel meer kunnen, alleen vanwege allerlei maatschappelijke kwesties komt het er niet van.
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:26:

[...]

Dus schizofrenen zijn duur voor de maatschappij. Doen ze, naast miepen op een openbaar forum, daar nog iets nuttigs voor terug of is dat onze "beloning" voor het halfslachtig aanpakken van gezondheidsrisico's?Ik vind het nogal onaardig en onprettig van je dat je to een schizofreen noemt. Iemand met schizofrenie is iets anders dan iemadn die een keer een psychose gehad heeft en ik zou het op prijs stellen als je niet doet alsof wij dezelfde mening hebben of het met elkaar eens zijn. Samen mensen belachelijk maken is niet zo mijn ding.
quote:TheQ schreef op 21 december 2015 @ 21:26:

[...]

Dus schizofrenen zijn duur voor de maatschappij. Doen ze, naast miepen op een openbaar forum, daar nog iets nuttigs voor terug of is dat onze "beloning" voor het halfslachtig aanpakken van gezondheidsrisico's?Dit soort uitspraken zijn dus voorbeelden van stigma en discriminatie.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:30:

[...]

Ik vind het nogal onaardig en onprettig van je dat je to een schizofreen noemt. Iemand met schizofrenie is iets anders dan iemadn die een keer een psychose gehad heeft en ik zou het op prijs stellen als je niet doet alsof wij dezelfde mening hebben of het met elkaar eens zijn. Samen mensen belachelijk maken is niet zo mijn ding.Je probeert het wel de hele tijd bij mij.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 21 december 2015 @ 21:30:

[...]

20% lukt het zonder medicatie te leven. Een groot gedeelte lukt met medicatie een normaal leven te leiden. Ongeveer de helft lukt het om zonder intensieve zorg te leven, wel af en toe langs de psychiater enzo. En ze schatten dat er in werkelijkheid veel meer kunnen, alleen vanwege allerlei maatschappelijke kwesties komt het er niet van.

Dat staat er niet. Hoe lees jij?

Zonder medicatie kan nooit. Er staat:

Met 23% gaat het geleidelijk beter. Met behulp van medicijnen kunnen zij zich redelijk staande houden in onze samenleving.

Bij 45% blijft de situatie onveranderd. Zij zullen een onregelmatig bestaan leiden – van instelling naar huis of beschermd wonen en weer naar de instelling.

Met 32% gaat het geleidelijk slechter.

Op de vraag hoeveel invloed de cliënt heeft op het zorgaanbod dat antwoordt 1/3 deel ‘geen'; meer dan de helft ‘weinig’ en 1/10 deel ‘veel’. De ontworpen behandelplannen gaan vrijwel uitsluitend uit van de beperkingen van de patiënten. Hun sterke kanten en toekomstperspectief worden nauwelijks in beeld gebracht.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:29:

Leuk filmpje, goed dat je daar aan mee doet, maar ik heb écht geen uitleg nodig over psychoses en dergelijke. Ik weet hoe het werkt, ik vind het vreselijk dat mensen dat moeten meemaken. Ik vind die mensen niet minder waard, eng of raar. Maar ik wil nog steeds geen relatie met iemand met die problematiek. Niet omdat ik niet weet hoe het werkt, maar omdát ik weet hoe het werkt.Ik respecteer jouw keuze om geen relatie aan te gaan en ook die van anderen die deze keuze maken.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 21 december 2015 @ 21:31:

[...]

Je probeert het wel de hele tijd bij mij. Dat ik probeer een gesprek met je te voeren en het met je oneens ben en daar argumenten voor aandraag is iets anders dan dat ik je belachelijk maak.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:30:

[...]

Ik vind het nogal onaardig en onprettig van je dat je to een schizofreen noemt. Iemand met schizofrenie is iets anders dan iemadn die een keer een psychose gehad heeft en ik zou het op prijs stellen als je niet doet alsof wij dezelfde mening hebben of het met elkaar eens zijn. Samen mensen belachelijk maken is niet zo mijn ding.

Je mag mij onprettig vinden. Graag zelfs. Ik zeg niet jij en ik tegen de wereld. Ik gebruik jouw conclusie om de mijne te trekken. Geen idee waarom jij denkt dat wij handjes vasthoudend over het zebrapad huppelen.

Ik denk overigens helemaal niet dat to een schizofreen is. Toe nu toe vind ik hem voornamelijk vooringenomen. Met of zonder psychische aandoening.
quote:Sid-returns schreef op 21 december 2015 @ 21:32:

[...]

Dat staat er niet. Hoe lees jij?

Zonder medicatie kan nooit. Er staat:

Met 23% gaat het geleidelijk beter. Met behulp van medicijnen kunnen zij zich redelijk staande houden in onze samenleving.

Bij 45% blijft de situatie onveranderd. Zij zullen een onregelmatig bestaan leiden – van instelling naar huis of beschermd wonen en weer naar de instelling.

Met 32% gaat het geleidelijk slechter.

Op de vraag hoeveel invloed de cliënt heeft op het zorgaanbod dat antwoordt 1/3 deel ‘geen'; meer dan de helft ‘weinig’ en 1/10 deel ‘veel’. De ontworpen behandelplannen gaan vrijwel uitsluitend uit van de beperkingen van de patiënten. Hun sterke kanten en toekomstperspectief worden nauwelijks in beeld gebracht.Ik heb die document gelezen en soortgelijke documenten. Maar die vertellen niet het hele verhaal. Een groot reden waarom die cijfers zo zijn, is omdat de ggz gewoon niet zo goed is als dat het zou kunnen zijn. Wel 1 van de beste van de wereld in Nederland, maar kan beter. Feit is en blijft dat de maatschappij gewoon bagger omgaat met mensen met schizofrenie of aanverwante stoornis. Er worden vaak te veel medicatie gegeven, beperkt toegang tot effectieve psychotherapie, geen begrip van onderwijsinstanties, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven