Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
quote:88kiki schreef op 01 januari 2016 @ 21:31:

@teja : moeke zeg ik tegen mijn mama maar het is ook een beetje denk ik de manier waarom je je kindje wilt groot brengen.. Als jij de mama bent (biologisch) lijkt het me heel logisch dat jij mama bent en ik denk dat zij evengoed de eer mag hebben om een mama titel te krijgen.Zij heeft als mama inderdaad de eer om ook een titel te krijgen. Het is alleen de vraag dewelke. Maar of we haar nu moeke, mammie, mam, mama, moeder of moemoe noemen, mama is ze sowieso.
@ teja als in België moeke een veelgebruikt woord is, is dat natuurlijk een goede optie. Jullie hebben inderdaad gelukkig wel nog even om erover na te denken.

Wat jammer dat grootvader zo'n vervelende opmerking maakt, fijn dat jullie er wel over kunnen praten.
@teja, dat Is inderdaad een rare reactie van je schoonvader! Lijkt me toch heel. Lastig wanneer je jezelf steeds moet verdedigen! Heel vervelend hoor! Misschien als het kindje er eenmaal Is dat hij toch een band krijgt!

Maar die titel Is denk ik wel heel persoonlijk. Al vind ik mamsie heel leuk klinken! Maar waarschijnlijk zal dat ook vanzelf een beetje groeien toch?
Oh jongens wat heb ik veel gemist!

@teja: wat vervelend van je grootvader! Hopelijk draait hij bij, en anders: jammer voor hem! Enne, mamsie klinkt leuk

@valkgezicht: voelt als een startschot hè, dat foliumzuur? Heel spannend!

@allen: we zitten nu echt in die spannende eerste weken van januari... Daarna is het voor een aantal natuurlijk weer spannend, maar het viel me in de tabel op dag de eerste twee weken druk zijn met nods. Zijn er dames met zenuwen? Ik in ieder geval wel. Het is pas ronde 2, maar ik wil zo graag dat het al raak is. Moest mezelf vandaag echt dwingen om geen vroege test te doen, heeft toch nog heen zin. Maar ik ben zo nieuwsgierig. Merk dat ik echt afleiding moet zoeken. Hoe doen jullie dat?
@ teja is het misschien een idee om mama en mams te gebruiken? Of mamsie als het kindje jonger is en dat word later mams?

En misschien verzint het kindje wel zelf leuke namen.. Hoe vaak gebeurt dat wel niet!

Ik ga vandaag folium zuur kopen/slokken. Zo spannend!!!

Ik heb zelfs al op internet gekeken naar mooie baby kamer, erg he! hahah
Zo wat een hoop reacties weer.

@ Teja: wat een nare opmerking. Gelukkig klinkt het alsof je er met je vriendin wel goed over kunt praten en dat jullie je er samen doorheen zullen slaan. Jullie liefde voor elkaar en jullie kindje straks is het belangrijkste. Hoe wil je vriendin zelf genoemd worden? Ik denk trouwens dat kind zelf gewoon mama zou zeggen tegen beide tenzij je er echt zelf een andere draai aan geeft?

@ Jaim: super leuk nieuws!!

@ bloempje: ik herken dat bij mijn oma ook wel. Met kerst ook opmerkingen dat ze graag overgrootmoeder hoopt te worden haha. Ik zei nou dan moet je maar zorgen dat je nog heel wat jaren mee gaat ze is nog niet zo heel oud, dus hoop dat ze het ooit mee mag maken.

bij ons in de vriendinnengroep is het ook heel erg dat iedereen op elkaar let "Iedereen drinkt nog, ok niemand zwanger dus". Ik denk echt dat als het zo ver is, dat ik dan beter een aantal verjaardagen kan overslaan, omdat het moeilijk te verbergen is haha.

@ gatekeeper: fijn dat de kleine door het vuurwerk heen sliep!
Haha Jaim spannend inderdaad! Ik heb stiekem ook al weleens voor babykamers gekeken hoor haha.. En kinderwagens etc haha
Jaim! Ik ook! Ik voelde me echt een weirdo, nog niet eens zwanger maar wel naar ledikantjes en commodes kijken...

@salacia, dat op elkaar letten is heel herkenbaar... Krijg ook vaak de vraag 'en, wil jij een glaasje wijn of mag het niet meer?' Dat wordt inderdaad een paar feestjes overslaan.
Ook ik moet veel bijlezen! Voor iedereen nog een mooi en gelukkig nieuwjaar gewenst, vol liefde en gezondheid! En natuurlijk vruchtbaarheid

@kiki88 hier ook veel krampen gehad. Hopelijk gaat dat snel voorbij.

@women1989 waar gaat de reis naar toe? Wanneer gaan jullie? Ik ben zelf aan het twijfelen om te boeken. Weet niet zo goed wanneer ik hoe ver zou zijn eventueel, dus moeilijke keuze.

@teja, wat een rotopmerking! Hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar.

Ook ik begin vandaag met het slikken van foliumzuur, straks nog even onopgemerkt gaan kopen bij de drogist.

Deze weken ga ik me verdiepen in wat wel en wat niet te eten en drinken. Ik vind het allemaal zo spannend!

Heb donderdag op de valreep ook nog gebeld naar zorgverzekeraar, ivm kraamzorg. Nog meer mensen dit gedaan? Was me toch niet allemaal duidelijk..

Fijne zaterdag ladies!
@Jaim: Hihi dat heb ik ook al gedaan hoor! Niks ergs aan

@Salacia: Ja mijn oma deed dat gisteren ook. Lijkt me ook wel heel bijzonder om het aan mijn oma te vertellen, en hoop inderdaad dat ze er dan nog is!!

@Prof: Zo erg is het bij mij nog niet... Althans dat denk ik! Van de vrienden groep heb ik met oud en nieuw de eerste opmerking gehad. Misschien verwachten ze het bij ons wel als eerste... Ik heb geen idee..

Ik hoop wel dat het voor hun ook als een verrassing komt als we zwanger zouden zijn. En niet dat ze het van te voren al raden ofzo..

(als ik zwanger zou zijn en ze vragen er iets over, krijg ik een rode kop..... Dat weet ik nu al..) Dat wordt dus ook feestje overslaan...

@Foliumzuur. Ik zit daar nog steeds een beetje mee... Wanneer ga ik hier nou mee beginnen..? Voor het zelfde geldt zegt vriend pas in april of zelfs mei we gaan ervoor.. En dan zou ik vanaf nu al Foliumzuur slikken.... Wat vinden jullie?

Toch gewoon nu starten, omdat het verder toch geen kwaad kan of toch nog 1 of 2 maanden wachten??
alles weer even bijgelezen....

als eerste gelukkig nieuw jaar allemaal!!

@uilenkopje, ik heb ook de mijn kalender app. vind ik ook wel erg handig.

spannend jaar ligt er voor je met een nieuw huis! leuk zeg!

@bloem, ik ben bang dat ik pas kan stoppen als ik echt zwanger ben, of denk dat ik zwanger ben.

thuis rook ik al niet, vriend rookt ook niet. op het werk rook ik ook niet veel, maar wel bij een borreltje, maar als ik zwanger ben en ik niet meer drink denk ik dat ik het roken ook niet zo erg zal missen.

en irritant he? als mensen van die opmerkingen gaan maken. ik ben laatst 30 geworden en hoe vaak me al niet gevraagd is of het niet eens tijd voor kinderen wordt...

en gewoon lekker met die foliumzuur beginnen, kan toch geen kwaad.

Spannend Jaim! hopelijk is je cyclus gelijk regelmatig.

@teja, vervelend zo'n schoonfamilie..... je krijgt ze er helaas bij. En goed dat je een supervriendin hebt, het gaat uiteindelijk om jullie geluk en jullie toekomst!

en over de aanspreektitel, vind je niet dat als jij 'mama' bent en je vriendin iets anders, dat het niet helemaal 'gelijk' is? als je begrijpt wat ik bedoel? ik heb de rest van de berichten even snel doorgelezen dus misschien is deze opmerking al gemaakt.

en misschien net wat Jaim zegt dat jullie kindje als het ouder is er zelf wat voor bedenkt.

@Ineke, wie weet weer zo snel dit keer!

het voordeel van dat ik eerder ongesteld ben geworden is dat mijn eisprong aankomende maand dan ook wat eerder is (als het goed is). vriend gaat een paar dagen met vrienden naar het buitenland. en dat zou precies in mn vruchtbare periode zijn en nu dus net ervoor.

2 vriendinnen van mij hebben al kinderen en 2 zijn er al even zwanger. met oud en nieuw was een andere vriendin alcohol vrije wijn aan het drinken dus die zal ook binnenkort het goede nieuws vertellen.

zo leuk allemaal baby's!

en dan te bedenken dat ik 2 jaar geleden er nog van overtuigd was dat ik geen kinderen wilde...
be positive
@miepy. Ja dat denk ik ook.. Vriend rookt wel.. En die wilt eigenlijk nog niet stoppen.. Dus is het lastig voor mij. (klinkt miss stom voor de andere die niet roken..) En als je iets niét mag dan wil je het juist wél! Had gisteren ook even een baal ochtend.. Ik wil het zo graag (een kindje) en moet wachten op hem. En dan ook nog eens niet roken...

Leuk al dat baby nieuws!! Dan gaat het helemaal kriebelen he!!!

Dan ga ik daar straks maar eens om... Spannend!!
@bloempje ik denk dat je misschien gewoon kunt beginnen met folium zuur, aangezien je het gewoon tijdens het zwanger worden mag slikken en voor sommige mensen duurt het een jaar, dus die paar maanden extra maakt ook niet uit!

Maar ik vond het inderdaad heel leuk om te starten met die pilletjes!

@woman vergeet niet om een annuleringsverzekering af te sluiten! Zeker als het een verre reis wordt!
Ik heb ze net gekocht! Moest gelukkig nog meer halen bij de drogist dus het potje lag onderop Ook steeds om me heen gekeken of ik iemand bekends zag.

Eenmaal gepakt (gelukkig wist ik al welke ik wilde) en in mandje gelegd stond ik toch een beetje zenuwachtig in de rij te wachten.. vriend was er bij, en vond het maar gek hihi!

Verder vindt hij het prima als ik alvast begin. Het is voor een goed doel, en als het verder geen kwaad kan als we nog niet echt bezig zijn. Ook zegt hij dat er voor hem niks veranderd kwa lichaam of dingen voelen..

Wij als vrouwen moeten stoppen met de pil/spiraal dan gaat je lichaam anders reageren. Pilletje voor foliumzuur en of extra vitamines.. Bij mannen is dat niet zo natuurlijk..

Hoe staan jullie mannen en bij Teja vriendin, hier tegenover..?!
Ow ja, ik begin dus morgen met foliumzuur!
Die vind het allemaal maar een beetje gek met dat folium zuur..

Ik probeerde uit te leggen wat ontpillen betekende.. haha heb het wel 3x moeten vertellen.

Gelukkig vind hij het wel net zo leuk/sspannend als mij. Alleen praat ik er veel meer over en zoek van alles op. Dat doet hij niet.

En bij jullie mannen en vriendin?

En hoe zit het met jullie ouders / schoonouders? Die van mij kunnen niet wachten!! Het lijkt mij zo leuk om het hun te vertellen dat ze opa en oma worden als ik zwanger ben.
Amai, ik moet hier weer heel wat bij lezen.

Ja Miepy, verschillende titels geeft misschien ook verschillen aan. We moeten daar nog eens over nadenken. Nog tijd genoeg voor!

Jaim, bij ons weet niemand van onze plannen. Het is ons geheimpje. Het is soms wel moeilijk om te zwijgen als er een familiefeestje ofzo is (zoals vandaag, gelukkig was het vandaag een fantastisch feestje!) en het onderwerp kinderen wordt aangesneden. En dat is nogal vaak in onze grote familie vol kleine kindjes.

Voor alle duidelijkheid, want ik merk dat dit niet altijd juist begrepen werd, de man met de gemene opmerking over ons moederschap was de grootvader van mijn vriendin. Dus niet mijn schoonvader of mijn grootvader. Naast de grootvader van mijn vriendin staat iedereen in onze omgeving, soms met weinig woorden maar met liefdevolle gebaren, achter onze relatie en ons toekomstig gezin.
@Jaim. Ik praat er ook veel meer over! En van hem krijg ik nu niet zoveel hoogte... Zoals een startdatum bepalen. We praten wel hoor! Maar hij houdt het altijd wat oppervlakkig.. Wil hem ook niet pushen.. Moeilijk is het wel soms..

Mijn vader en moeder willen héél graag opa en oma worden! Vooral mijn moeder! Zij is kraamverzorgster dus ziet het allemaal voor zich

Mijn schoonouders zijn gescheiden. En ik weet wel dat mijn schoonmoeder het ook heel leuk zal vinden, ze heeft ook al aangeboden om evt op te passen als dit nodig is. Met mijn schoonvader hebben we het er nog niet echt over.. dus weet niet hoe hij er over denkt, maar denk ook wel heel blij!

@Teja, voor mij was het duidelijk dat het om de grootvader van de vriendin ging. Wel fijn dat de rest van de familie er anders over denkt!!
@professor spannend is het zeker, dat wachten. Ik zit nu op dag 34, maar omdat het bij mij nog een onregelmatige cyclus is weet ik niet zo goed wanneer ik moet testen. Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn. Dus ik kijk het denk ik nog even aan.

@jaim @belle @ bloempje spannend hoor beginnen met foliumzuur, dan wordt het toch weer wat echter.

@salacia mijn oma heeft het er nog niet veel over. Het zou wel haar eerste achterkleinkind worden, ik hoop dat ze dat nog mee zal maken.

@jaim mijn ouders hebben het er niet veel over. Mijn zusje heeft het er des te vaker over dat ze tante wil worden.

Mijn vriend is zich er langzamerhand ook in aan het verdiepen, ik kan goed met hem praten over hoe spannend ik het vind. Hij is vindt dat natuurlijk net zo goed. Hij herinnert mij aan het nemen van de foliumzuur als hij denkt dat ik het ga vergeten, erg lief.
Nog even iets om te delen. Zegt me vriend net, ik wil wel eerst een jongentje en daarna een meisje. Want dan kan 'de grote broer' op zijn kleine zusje passen...

*smelt*
quote:Bloempje187 schreef op 02 januari 2016 @ 18:28:

Nog even iets om te delen. Zegt me vriend net, ik wil wel eerst een jongentje en daarna een meisje. Want dan kan 'de grote broer' op zijn kleine zusje passen...

*smelt* Ooooooooooooooooooooooooh.
Lief hè Teja! Niet dat we daar verder inspraak in hebben natuurlijk

@elle. Lief dat je vriend zo mee denkt! En je helpt herinneren.
Jeetje moest de hele dag werken en moest heel veel bijlezen. Dus sorry als ik mensen vergeet.

@verre reis: we hebben geboekt en gaan een rondreis maken in Thailand. Gaan in mei en annuleringsverzekering is niet vergeten hihi. Hebben wel een rustige rondreis voor het geval dat. De vorige die we hadden was heel vet maar heel vermoeiend.

@foliumzuur spannend voor de meiden die er nu mee beginnen. Wordt het toch echt he.

@teja: vervelend hoor die opmerkingen. Gelukkig staat de rest van de familie er wel achter.

@vragen over zwangerschap. Mijn moeder en schoonmoeder willen heel erg graag oma worden. Met kerst maakte mijn vader er ook voor het eerst een grapje over. Dus ja voelen soms de druk wel een beetje. Best lastig omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam niet goed functioneert. Heb het idee dat ik geen echte ovulaties heb dus wil deze maand naar de huisarts. 11 januari is nu mijn NOD als het goed is, als ik de week na 11 januari geen ms heb gehad en niet zwanger ben ga ik bellen.

Sorry dat laatste moest ik ff kwijt want maak me wel zorgen soms. In een ander topic is eigenlijk zowat iedereen al zwanger die in november is begonnen.
@bloempje187, ja dat is echt heel lief! Als het maar gezond is, toch?

@women1989, daar hoef je geen sorry voor te zeggen, tuurlijk kun je hier je verhaal kwijt! Een vriendin van mij is al bezig vanaf begin 2015 en is in november ook naar de arts geweest. Bij haar heeft het waarschijnlijk met stress te maken icm geen tot onregelmatige eisprong. Vind het zo erg voor haar, het is toch niet allemaal zo vanzelfsprekend blijkt dan maar weer. Ik hoop voor jou dat je deze stap niet hoeft te zetten en je alsnog gewoon ongesteld wordt of beter nog, zwanger raakt deze maand.

Bij ons is ook nog niemand op de hoogte. Schoonouders zouden dolgraag vandaag al opa en oma worden, ook omdat mijn schoonmoeder erg ziek is. Hoop zo dat ze het nog mag meemaken! Mijn ouders zijn er nog niet zo mee bezig geloof ik, maar denk wel enthousiast als het zo ver is.
Hallo! Amai enorm actieve dag vandaag..

@bloem: super dat je met foliumzuur begint. Ik begin er maandag ook mee.. Spannend!

@women: hoelang ben je precies bezig en ook al ovulatietesteb geprobeerd ?

@iedereen (omdat ik denk ik anders namen door elkaar haal) vriend is er wel mee bezig maar natuurlijk niet zo als ik. Hij heeft met nieuwjaar wel beetje duidelijk gemaakt aan sommigen dat 2016 "ons" jaar zou worden haha dus denk dat veel vrienden gaan zeggen ooooh wij wisten het wel.

Het leukste wat we nu kunnen doen is toch al kijken naar babyspullen, namen en alles wat leuk is en onze babywolk mooier maakt!

Als er in een andere topic de vrouwen zo snel zwanger zijn dames, dan wij ook! We zijn een hechte groep dus dit wordt de uitlaatklep :-)

Hopelijk snel in januari de eerste zwangerschappen. Wie moet nu allemaal bijna nod krijgen?

En is het erg dat ik gewoon eerste ronde al start zonder mijn eerste nod te hebben gehad? Ik wil er namelijk de eerste maanden niet zo mee bezig zijn en als het na 3 a 4 maanden nog niet raak is, kan ik nog altijd meer op mijn cyclus en eisprong letten.. Of raden jullie mij dit af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven