Gezondheid alle pijlers

TABEX, stopen met roken

17-10-2008 13:30 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja het is zover, ik ben er klaar mee! Dat stinkgerook!!

Nu hoor en lees ik meerdere verhalen over Tabex (ook wel Champix), maar dan goedkoper! Je neemt die pilletjes in, paar per dag, bouwt het rustig af en krijgt steeds minder zin in die sigaret! Heeerlijk lijkt me dat!

Zijn er mensen met ervaring omtrent Tabex??

En uiteraard is het STOPPEN Ingrid, niet stopen met roken, haha... Te snel doorgeklikt!
Als je die knop niet kan omzetten in je hoofd met wilskracht, vraag ik me af of het met een pilletje lukt.

Wat doet dat spul dan?
Ik heb eens een artikel gelezen over Champix, en het schijnt hevige bijwerkingen te hebben, hallucinaties etc. Het lijkt me dat een goedkoper middel dan niet echt beter zal werken. Er moeten vast betere manieren zijn om te stoppen.

DE truc om te stoppen met roken.

ga een sprei haken, met twee handen bezig als je even op de bank zit... heb je geen tijd om te roken.

en handsfree roken ala peggy bundy , nou das echt niks !
Wilskracht, hihi wat is dat?

Nee dat pilletje zorgt ervoor dat het "fijne"gevoel wat je krijgt van een peukie verdwijnt. De behoefte wordt minder omdat ze steeds minder lekker smaken... Dus zolang je die pilletjes neemt (je bouwt ze af) wordt het makkelijker om uiteindelijk te stoppen (hoop ik)!
Maar Champix kan je toch op doktersrecept krijgen? Zoiets staat me bij.
Jaaa een sprei heb ik altijd al gewild, hahaha! Wel goeie tip!

In Champix en Tabex schijnt dezelfde stof cytisine te zitten en die zorgt voor de werking van het medicijn. Denk niet dat als het goedkoper is het per difinitie slechter zal zijn. Maar hallucinaties, brrrr!! (heb ik nu ook van het roken :-)
Klopt en Tabex via o.a. Ebay. Kost rond de 20 euro en Champix vele malen duurder...

Ik denk dan roken is slechter dan een maand of drie die pilletjes slikken toch..?
Absoluut. Het is het waard te proberen toch? Maar ik zou dan wel voor Champix kiezen hoor!

Wordt het niet vergoedt?
Hoi Ingrid,

Ik heb eens in een blad gelezen dat een journalist het ging testen. Je scheen er namelijk zelfmoordneigingen van te krijgen. Er zijn zelfs mensen geweest die een einde aan hun leven hebben gemaakt toen ze dit spul gebruikten.

De journalist constateerde dat hij ook heel erg wantrouwig werd naar anderen, veel binnen bleef, angstig werd. Dit alles verdween toen hij stopte met het spul.

Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar het lijkt me het onderzoeken waard, voor dat je er aan begint.

Als ik op de naam van het blad kom, dan post ik dat nog even!

Succes in ieder geval met stoppen. Heel goed dat je het gaat doen.

Groetjes Jules

PS. nicotine pleisters helpen ook goed!
Dit vond ik op een forum... (is dan met champix maar Tabex heeft dezelfde werking...)

Hoi allemaal,

Sinds 7 januari ben ik GESTOPT MET ROKEN, en ik rookte 2 pakjes per dag.

Ik rook bijna 30 jaar, sinds men 13de ik ben er nu bijna 43.

Eigenlijk ben ik wel een beetje trots dat ik eindelijk kan zeggen dat ik gestopt ben met roken.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit niet zonder hulp is.

Ik gebruik champix en tot hiertoe (na 14 dagen) heb ik niks ondervonden van zenuwachtigheid of prikkelbaarheid.

Dat was met vorige producten die ik probeerde anders.

Ik heb bijna alles geprobeerd niks kon mij helpen, ik ben nooit verder geraakt dan minderen tot 4 sigaretten per dag.

Voor mij is champix tot nu toe een wondermiddel en kan het iedere stopper aanraden.
Het lijkt behoorlijk veel op een reclamepraatje!
quote:jules schreef op 17 oktober 2008 @ 14:53:

Hoi Ingrid,

Ik heb eens in een blad gelezen dat een journalist het ging testen. Je scheen er namelijk zelfmoordneigingen van te krijgen. Er zijn zelfs mensen geweest die een einde aan hun leven hebben gemaakt toen ze dit spul gebruikten.

De journalist constateerde dat hij ook heel erg wantrouwig werd naar anderen, veel binnen bleef, angstig werd. Dit alles verdween toen hij stopte met het spul.

Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar het lijkt me het onderzoeken waard, voor dat je er aan begint.

Als ik op de naam van het blad kom, dan post ik dat nog even!

Succes in ieder geval met stoppen. Heel goed dat je het gaat doen.

Groetjes Jules

PS. nicotine pleisters helpen ook goed!

Ieuw!! Dat klinkt eng!! Maar ik denk dan stel dat je je zo gaat voelen weet je wel waar het vandaan komt... gelijk stoppen met die handel! Roken is eigenlijk ook een soort zelfmoord! (tik ik terwijl ik een sigaret opsteek!!) pfffff....

Maar dit soort info vind ik wel belangrijk, thanks
Ik vond het op deze site...

http--www.tegenkanker.be-forum_stoppen_met_roken
Hoi Ingrid,

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het artikel las. Maar gaandeweg het verhaal snap je waarom hij er niet zomaar mee stopt. Hij werd behoorlijk meegezogen door het spul. Waarschijnlijk is dat natuurlijk ook afhankelijk van meerdere factoren! Misschien dat hij al wat labiel was, niet lekker in z'n vel, niet genoeg vitamine binnenkreeg, etc. Maar het is inderdaad het onderzoeken waard. Heb je al gegoogled?

Ik heb net nog geprobeerd dat artikel te achterhalen, maar dat is niet meer gelukt. Het is ook al best een tijd geleden (ongeveer 4 maanden ofzo).

Succes!
Ik krijg je link niet gevonden!
tik in google: verschil tussen tabex en champix, de eerste regel Champix aanklikken... daar komt dit bericht uit voort
Heb je niets aan zo'n stopcoach van Stivoro? Noem maar wat hoor.

Ik heb zo'n rookstopper gedownload, die houdt precies bij hoelang ik ben gestopt, hoeveel sigaretten ik heb laten liggen en hoeveel ik bespaar. Mega-motivatie. Maar ik ben dan ook zwanger, dus ik heb een extra goede reden
De verhalen klinken inderdaad erg positief. Het is het proberen natuurlijk wel waard. Alles beter dan roken. Maar misschien is het wel verstandig om het samen met iemand te doen die niet stopt. Die jou in de gaten kan houden en eventueel van je kan eisen dat je stopt met het slikken van dat spul.
Summer, toen ik zwanger was ben ik ook direct gestopt. Beste motivatie ever! Jammer genoeg niet motiverend genoeg... ben weer begonnen na meer dan een jaar niet te hebben gerookt. Bij een eventuele volgende zwangerschap zal ik zeker ook meteen weer stoppen en dan hoop ik dat ik echt nooit meer begin.
Ja zo'n stopcoach heb ik gehad (liet m lopen terwijl ik weer was begonnen, zo frustrerend! haha) Ja ik weet niet wat het is, maar ik heb mijn zinnen toch wel een beetje op Tabex gezet! Baat het niet...

En ja ik riep ook altijd, als ik zwanger ben stop ik. Ja trut voor je kind wel en voor jezelf NIET??? Zo verslaafd ben ik, dus...

Geniet btw lekker van je zwangerschap meis!!
Ingrid5: wat goed dat je gaat stoppen met roken!

Spannend he, allemaal.

Kom anders eens kijken op het "stoppen met roken-topic hier een stukje onder.

Daar zitten een aantal meiden die ook mbv Champix of Tabex zijn gestopt. Ik weet zeker dat als je daar je vraag stelt je heel snel antwoord hebt.

Ikzelf ben mbv Champix gestopt en heb geen last van bovengenoemde verschijnselen gehad. Wel wat vreemde dromen 's nachts, maar dat schijnt er idd bij te horen.

Een ding wat me wel in de OP opvalt, is dat ik het idee krijg dat je het stoppen dmv deze middelen nog wel iets te licht op vat..

Het helpt absoluut, maar het is nog steeds geen appeltje-eitje. Lees mijn berichten omstreeks september vorig jaar er maar op na, bv

Naast de Champix heb ik het boek "de Opluchting" gelezen, dat heeft nog bijna meer voor me betekend, dan de champix, eigenlijk. Aanrader!

Hoop je tegen te komen op ons "stoppen-topic"!
Computer says nooooo
quote:jules schreef op 17 oktober 2008 @ 15:12:

De verhalen klinken inderdaad erg positief. Het is het proberen natuurlijk wel waard. Alles beter dan roken. Maar misschien is het wel verstandig om het samen met iemand te doen die niet stopt. Die jou in de gaten kan houden en eventueel van je kan eisen dat je stopt met het slikken van dat spul.Nu durf ik helemaal niet meer . Ik zal zelf toch hopelijk ook wel inzien als ik raar ga doen en ineens liever met de trein reis ipv met de auto...
Misschien maak ik het ook wel erger. Het was een verhaal van één journalist en tja, journalisten houden natuurlijk wel een beetje van aandikken hè! Misschien toch maar eens naar het topic van Summer73. Daar zijn meer meiden gestopt met de medicijnen. Ik denk dat zij jou de beste info kunnen geven!
Hey Summer,

Ik ben vorig jaar 4 maaden cold turkey gestopt, ging heel makkelijk! Uiteindelijk stress moment en hup rookte daarna nog meer dan ooit, eerst 10 sig per dag nu bijna pakje!!!

Het moment moet vooral goed zijn... maar tja vertel dat een verslaafde!! Hoop met die pilletjes dat het moment er gewoon geleidelijk insluipt...

Ik zal wel ff kijken op het topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven