overlijden partner
vrijdag 8 januari 2016 om 16:35
Wat sneu voor je moeder, Fieneke, om in haar vakantie in een buitenlands ziekenhuis te belanden. Voor jou werd het dus ook niet de zorgeloze vakantie waar je zo'n behoefte aan had.
Verlies van een baan is inderdaad ook een vorm van rouw, zeker na zo'n lange tijd bij dezelfde werkgever. Is er nog iets te vinden op jouw gebied? Maak maar een mooi CV. Eventueel vrijwilligerswerk niet vergeten, hoor.
Sterkte ermee.
Verlies van een baan is inderdaad ook een vorm van rouw, zeker na zo'n lange tijd bij dezelfde werkgever. Is er nog iets te vinden op jouw gebied? Maak maar een mooi CV. Eventueel vrijwilligerswerk niet vergeten, hoor.
Sterkte ermee.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:41
zondag 17 januari 2016 om 01:07
zondag 17 januari 2016 om 02:37
Stilte betekent meestal dat het wel aardig gaat, dank je Fieneke.
Het ene verlies loopt door het andere heen, zo begrijpelijk, en versterkt elkaar. Je bent nu ook je dagelijkse structuur en zekerheid kwijt. dat moetje allemaal weer op een rijtje zetten en in je leven verwerken. Is er nog een opzegtermijn of konden ze je er zo uitgooien?
Brood op de plank komt er altijd wel in Nederland. Maar toch...heel veel sterkte. Misschien loop je wel tegen die ene baan aan waarin ervaring telt.
Het ene verlies loopt door het andere heen, zo begrijpelijk, en versterkt elkaar. Je bent nu ook je dagelijkse structuur en zekerheid kwijt. dat moetje allemaal weer op een rijtje zetten en in je leven verwerken. Is er nog een opzegtermijn of konden ze je er zo uitgooien?
Brood op de plank komt er altijd wel in Nederland. Maar toch...heel veel sterkte. Misschien loop je wel tegen die ene baan aan waarin ervaring telt.
zondag 17 januari 2016 om 22:53
Fijn dat het wel aardig met je gaat Fontein. Scheelt het dat je nu een jaar achter de rug hebt en alle bijzondere dagen al een keer geweest zijn? Ik weet dat eigenlijk niet.
Ik denk dat ik er 1 juni of 1 juli uit moet. Ik laat het maar eerst even bezinken voor ik me op vacatures stort. Vandaag gaat het wel goed. Lekker in de zonnige vrieskou gewandeld.
Heb jij een fijne dag gehad Fontein?
Ik denk dat ik er 1 juni of 1 juli uit moet. Ik laat het maar eerst even bezinken voor ik me op vacatures stort. Vandaag gaat het wel goed. Lekker in de zonnige vrieskou gewandeld.
Heb jij een fijne dag gehad Fontein?
zondag 17 januari 2016 om 23:30
Of het scheelt na een jaar? Ik weet het niet. In december heb ik alles wat er verleden jaar gebeurde op nieuw beleefd en bewust doorleefd. Het rouwproces zoals het in het voorjaar over me heen spoelde, kwam nu gematigder en korter ook weer over me heen. Gelukkig veel minder heftig en heel veel korter.
Januari was tot nu toe emotioneel vrij egaal een beetje down.
Vandaag scheen de zon en kon ik zelfs op een terrasje zitten. Er liggen tegenwoordig overal plaids om je warm te houden. Vandaag was gewoon een lekkere dag.
Morgen de vriezer schoonmaken, alles diepvries kan best een poosje buiten liggen.
Fijn dat je nog een half jaar kunt werken. Dan kan je op je gemak uitkijken. Misschien vind je wel heel iets anders dan je nu doet.
Januari was tot nu toe emotioneel vrij egaal een beetje down.
Vandaag scheen de zon en kon ik zelfs op een terrasje zitten. Er liggen tegenwoordig overal plaids om je warm te houden. Vandaag was gewoon een lekkere dag.
Morgen de vriezer schoonmaken, alles diepvries kan best een poosje buiten liggen.
Fijn dat je nog een half jaar kunt werken. Dan kan je op je gemak uitkijken. Misschien vind je wel heel iets anders dan je nu doet.
maandag 18 januari 2016 om 10:46
Hey dames. Hier is geen nieuws ook goed nieuws. Jammer om te horen dat jullie door zo een zware tijd gaan of net achter de rug hebben.
Hier hielp het idee 'been there, done that' enorm in december. Ik had al die dagen allemaal al een keertje op mijn eentje gedaan. En het is iets dat me nu ook enorm helpt eigenlijk.
Sinds een paar weken is één van mijn Tinderdates blijven hangen. We geven het geen naam, zetten er geen druk achter omdat ik dat absoluut niet wil en dat is best aangenaam eigenlijk. Ik heb vanaf het begin heel duidelijk gemaakt dat het voor mij allemaal met een slakkengang zal gaan, en dat ik geen beloftes maak voor wat er wel of niet kan of zal gaan en hij heeft daar begrip voor. Gisteren met hem en de kleine een wandeling gemaakt in de sneeuw. Het is enorm wennen, maar het is ook wel fijn. Als mijn zoontje iets vraagt of in zijn bedje ligt te roepen, spring ik onmiddellijk recht. Heel gek als dan iemand zegt: blijf zitten, ik ga wel even. Of dat ik aan zijn bedritueel bezig ben, ik beneden kom en er plots gestofzuigd is. Ik ben het niet gewend en het is zoeken en schuiven, op een goede manier. We zien wel. Ik probeer er niet te veel over na te denken en het op zijn beloop te laten gaan. Buiten één vriendin weet ook niemand ervan. Ik hou het voor mezelf, zolang ik niet zeker weet welke kant dit opgaat. En dat kan nog wel even duren.
Hier hielp het idee 'been there, done that' enorm in december. Ik had al die dagen allemaal al een keertje op mijn eentje gedaan. En het is iets dat me nu ook enorm helpt eigenlijk.
Sinds een paar weken is één van mijn Tinderdates blijven hangen. We geven het geen naam, zetten er geen druk achter omdat ik dat absoluut niet wil en dat is best aangenaam eigenlijk. Ik heb vanaf het begin heel duidelijk gemaakt dat het voor mij allemaal met een slakkengang zal gaan, en dat ik geen beloftes maak voor wat er wel of niet kan of zal gaan en hij heeft daar begrip voor. Gisteren met hem en de kleine een wandeling gemaakt in de sneeuw. Het is enorm wennen, maar het is ook wel fijn. Als mijn zoontje iets vraagt of in zijn bedje ligt te roepen, spring ik onmiddellijk recht. Heel gek als dan iemand zegt: blijf zitten, ik ga wel even. Of dat ik aan zijn bedritueel bezig ben, ik beneden kom en er plots gestofzuigd is. Ik ben het niet gewend en het is zoeken en schuiven, op een goede manier. We zien wel. Ik probeer er niet te veel over na te denken en het op zijn beloop te laten gaan. Buiten één vriendin weet ook niemand ervan. Ik hou het voor mezelf, zolang ik niet zeker weet welke kant dit opgaat. En dat kan nog wel even duren.
dinsdag 19 januari 2016 om 08:26
We zien wel. Ik ben niet verliefd met vlinders en weet ik wat. Daar ben ik ook het type niet voor en ik verwacht ook niet dat dat ooit gaat gebeuren. Ik toets alles in mijn leven tegenwoordig af aan de vraag 'maakt het mijn leven aangenamer ja of nee, zo nee, want kan ik er dan aan doen.' Zolang het antwoord op die vraag ja is, stel ik me niet al te veel vragen. Niet meer en niet minder dan dat.
vrijdag 22 januari 2016 om 21:21
Ik vind het heel fijn voor je Aspirientje. Zo te horen is het een fijne man. Misschien maakt het het ook iets makkelijker dat het een man is en geen vrouw. Aan de ene kant zou ik het wel fijn vinden om weer met iemand samen te zijn, aan de andere kant zou het nog steeds aanvoelen als ontrouw. Maar ja, ik ben ook nog maar 9 maanden op weg.
Voel je je al een beetje minder down Fontein? Het helpt wel als de zon schijnt, vind je niet? Ga je vaak naar het strand?
Ik ben strijdlustig, laat me er niet onder krijgen. Ga echt op zoek naar een andere baan. En er zijn ook momenten dat ik het helemaal niet zie zitten, geen perspectief meer zie, partner kwijt, baan kwijt. Dan zie ik er geen gat meer in. Gelukkig duren die momenten geen uren en krijgt mijn strijdlust weer de overhand.
Morgen houdt de oudste van mijn partner zijn verjaardag en wil dan tegelijkertijd zijn vader herdenken. Best heftig.
Fijn weekend!
Voel je je al een beetje minder down Fontein? Het helpt wel als de zon schijnt, vind je niet? Ga je vaak naar het strand?
Ik ben strijdlustig, laat me er niet onder krijgen. Ga echt op zoek naar een andere baan. En er zijn ook momenten dat ik het helemaal niet zie zitten, geen perspectief meer zie, partner kwijt, baan kwijt. Dan zie ik er geen gat meer in. Gelukkig duren die momenten geen uren en krijgt mijn strijdlust weer de overhand.
Morgen houdt de oudste van mijn partner zijn verjaardag en wil dan tegelijkertijd zijn vader herdenken. Best heftig.
Fijn weekend!
zaterdag 23 januari 2016 om 00:42
maandag 25 januari 2016 om 08:15
Hey Fieneke, goed dat je strijdlustig bent en de moed niet laat zakken. En inderdaad, ups en downs zijn er altijd en zullen er waarschijnlijk ook altijd zijn. Hopelijk is de verjaardag goed verlopen en hebben jullie hem ook een plaatsje kunnen geven tijdens de dag.
Ik ben er zeker van dat het voor mij een verschil maakt dat het een man is. Ik kan me niet voorstellen met een andere vrouw. Ik kan me zelfs niet voorstellen op date te gaan met een andere vrouw, dus ja, het maakt zeker een verschil. Ik heb niet al te veel verwachtingen. We zien wel waar het schip strandt. Ik ben nu iets langer dan anderhalf jaar alleen. Het is nog snel om de deur weer open te zetten denk ik, maar ik probeer er niet te veel over na te denken.
Ik ben moe de laatste tijd. Terug maar weer aan een vitaminenkuur beginnen denk ik. De tijd vliegt en de weken zijn voorbij voor je het door hebt, maar ik begin wat energie te missen. Tijd om dat wat proberen op te vangen.
Ik ben er zeker van dat het voor mij een verschil maakt dat het een man is. Ik kan me niet voorstellen met een andere vrouw. Ik kan me zelfs niet voorstellen op date te gaan met een andere vrouw, dus ja, het maakt zeker een verschil. Ik heb niet al te veel verwachtingen. We zien wel waar het schip strandt. Ik ben nu iets langer dan anderhalf jaar alleen. Het is nog snel om de deur weer open te zetten denk ik, maar ik probeer er niet te veel over na te denken.
Ik ben moe de laatste tijd. Terug maar weer aan een vitaminenkuur beginnen denk ik. De tijd vliegt en de weken zijn voorbij voor je het door hebt, maar ik begin wat energie te missen. Tijd om dat wat proberen op te vangen.
maandag 25 januari 2016 om 10:40
Is de verjaardag een beetje meegevallen, Fieneke? Wel goed dat je je werk kunt afronden, dat geeft toch meer voldoening.
Alle alleenstaande moeder met een dreumes moe. Te weinig tijd voor je zelf en s 'avonds op de bankhangen. Dan is iemand die voor je stofzuigt al een geschenk. Over 10 jaar kookt je zoontje voor jou. Moet je hem wel leren.
Hier schijnt de zon, ik ga alle nachtmerries van de laatste nachten er uit lopen aan zee.
Alle alleenstaande moeder met een dreumes moe. Te weinig tijd voor je zelf en s 'avonds op de bankhangen. Dan is iemand die voor je stofzuigt al een geschenk. Over 10 jaar kookt je zoontje voor jou. Moet je hem wel leren.
Hier schijnt de zon, ik ga alle nachtmerries van de laatste nachten er uit lopen aan zee.
dinsdag 2 februari 2016 om 01:31
Lieve dames, ik zit zo in de put. Heb zelfs net een hulpdienst gebeld, waar ik trouwens weinig aan had. Het is zo moeilijk om bezig te zijn met het verlies van werk na 32 jaar terwijl het verlies om partner nog niet is afgerond. Het is een dubbel verlies. Twee belangrijke peilers zijn onder mijn bestaan weggeslagen. Het is zo moeilijk om weer perspectief te zien. Waar doe ik het allemaal nog voor. Ja, ik heb 2 kinderen en mijn moeder leeft nog. Zij zijn de reden dat ik telkens weer probeer om overeind te komen. Ik ben zo intens verdrietig. Ik mis zijn armen om me heen, dat hij zegt: het komt wel goed. Samen sparren over hoe het verder moet. Zoveel dingen die ik zelf moet zien uit te vinden. Sorry, voor deze klaagzang, maar ik ben zo wanhopig. Bedankt voor het luisteren.
dinsdag 2 februari 2016 om 14:57
Dag Fieneke, wat rot om te horen dat het niet goed met je gaat. Je baan verliezen is ook een zware tegenslag met zijn eigen rouw, iets wat je er begrijpelijk niet bij kan hebben. Goed dat je een hulpdienst hebt gebeld. Aarzel niet zelf snel aan de alarmbel te trekken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar een psycholoog of iemand anders die je kan helpen. Grijp naar de steun en ondersteuning die je nodig hebt, draag zorg voor jezelf en laat voor je zorgen. Je krijgt heel wat op je schouders. Dat hoef je niet alleen proberen dragen.
dinsdag 2 februari 2016 om 19:31
Dankjewel Suze en Aspirientje voor jullie lieve woorden. Ik heb me vandaag voor 50% hersteld gemeld en krijg ook veel lieve reacties op mijn werk. In het sociaal plan is een budget opgenomen voor reintegratie. Ik ga met mijn leidinggevende overleggen of ik dit budget mag inzetten voor een psycholoog. Dat helpt immers ook mee aan reintegratie.
dinsdag 2 februari 2016 om 23:42
Ach Fieneke, een dubbel verlies is ook wel heel zwaar. Het een verergert het ander. Goed dat je hulp gaat zoeken. Ook goed dat je een hulpdienst hebt gebeld. Niks mis mee, alleen jammer dat je niet iemand trof die jou goed begreep. Volgende keer beter, dan zit er vast een andere vrijwilliger. Aarzel niet om als je het weer eens benauwd hebt toch weer de telefoon te grijpen of via een chatdienst met iemand te praten. Het is zo laagdrempelig en anoniem. Chatten heeft mij heel vaak wat lucht gegeven. Sterkte.
woensdag 3 februari 2016 om 00:12
Weet je Fontein, veel hulporganisaties zijn 's nachts niet bereikbaar. Ik hoop het ook niet snel weer nodig te hebben. Vanavond een fijne avond gehad met een vriendin. Het werkt soms zo vreemd he, de ene keer strijdlustig en gericht op het zoeken van perspectief en het andere moment stort ik volledig in. Het klopt Fontein, het ene versterkt het andere. Juist nu heb ik zo'n behoefte aan mijn partner, door hem vastgehouden te worden. Heb je dat ook wel eens dat je denkt hoe gelukkig je was en hoe anders het dan ineens is. Vorig jaar om deze tijd was ik zo gelukkig met fijn werk en een hele lieve man. Een jaar later is het allebei weg. Misschien dat ik volgend jaar om deze tijd wel weer heel gelukkig bent. Je weet het nooit. Maar wat er ook gebeurt, mijn partner zal altijd een speciaal plekje houden in mijn hart. Onze relatie is niet beeindigd, maar geeindigd. In formele zin dan, in mijn hart zal er altijd een soort relatie blijven bestaan tussen hem en mij.
Dankjewel Suze voor je lieve woorden.
Dankjewel Suze voor je lieve woorden.
woensdag 3 februari 2016 om 00:57
Mijn partner is nog altijd bij me, hij is deel van mijn zijn, mijn echte ik. Dat gaat nooit meer weg, denk ik, hoop ik. Goed dat je vanavond naar een vriendin bent gegaan. En die stemmingswisselingen, ja, die ken ik ook. Maar ik weet nu dat als alles er heel zwart uitziet het toch weer beter kan worden. Ik zit die donkere perioden maar uit.
De telefonische hulpdienst van Sensoor is dag en nacht bereikbaar. Chatdiensten meestal tot een uur of 10/11
De telefonische hulpdienst van Sensoor is dag en nacht bereikbaar. Chatdiensten meestal tot een uur of 10/11