Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
@kiki: hoelang heb je de nuvaring gehad als ik vragen mag? Ik hoorde dat dat ook een van de betere anticoncepties was omdat dan die hormonen niet je hele lichaam door moeten maar gewoon meteen op "plaats bestemming" zijn. Heb er ook een tijdje over gedacht maar toen toch maar aan de pil gebleven omdat ik toch toen binnekort zou stoppen ermee.

Hopelijk krijg je snel je menstruatie! Dan blijf je inderdaad binnen die 40 dagen!

@teja: leuk antwerpen! Ben er nog nooit geweest maar hoor leuke dingen erover ! Veel plezier! Even aan iets anders denken.

@mevrouw x: proficiat met je vriends vaste contract! Wat een heerlijk gevoel he !

Klopt et trouwens als je zwanger bent dat je ook moet oppassen met het drinken van thee? Dit hoorde ik van een collega! Niet teveel thee drinken! Daar zou ook een verslaving in zitten net als bv cafeine..?

Ik drink namelijk nogal graag thee ...
@hakuna: ik denk dat ik nu een jaar of 6 de nuvaring neem.. Ervoor nam ik de pil. Ja idd je lichaam ontwent sneller. Ik heb dan ook vooral last van mijn hormonen omdat ik blijkbaar wel een bevrucht eitje had.. En niet echt zou moeten ontwennen volgens de dok.

Ja thee.. Heb ik ook graag mag idd niet meer zoveel. Best beperken tot 1 à 2 kopjes per dag.

Ik eet ook super graag sushi dat mag dan ook niet meer...
Rooibos thee maakt niet uit dat mag zo veel als je wil.

groene thee e.d zit theïne in en dat is ook een stofje wat niet goed is voor de baby.

Ik nu verplicht rooibos thee drinken.... Ben zo dol op groene thee!!
Oh mevrouw X, dat is leuk nieuws van je vriend! Vier dat vanavond maar!

In thee zit theïne en daar moet je inderdaad ook mee opletten. Volledig stoppen is niet nodig, wel beperken. Er bestaat trouwens ook theïnevrije thee. Moet je eens opzoeken.
Wat een hoop leuke verhalen weer van iedereen, leuk om allemaal te lezen.

Ik hoop ook idd nog steeds op 2016, maar moeten we wel snel raak schieten.. in tegenstelling tot vele andere heb ik juist altijd het idee gehad dat ik snel zwanger ben, omdat mijn ms ook heel erg sterk is. In mijn omgeving ook 2 dames die in de eerste cyclus zwanger zijn geworden, waardoor ik mijn 3 maanden nu al lang vind (onterecht I know..)

@ mevrouw x: gefeliciteerd! Gaan jullie nu vanaf volgende maand proberen?

Witte thee is volgens mij ook al beter, en kruidenthee mag ook zoals verse munt, citroengras en gember als je gewoon verse ingrediënten gebruikt :-) dat is mijn verslaving Haha.

Hier vanochtend de begrafenis gehad van de tante van mijn vriend en daarna langs mijn zieke schoonvader die helaas te ziek is om mee te kunnen gaan, dus met een redelijke knoop in mijn buik gelopen vannoctend. Nu gelukkig tijd voor leuke dingen en gaan we een weekeindje weg met 10 goede vrienden, lekker in het bos! Dinsdag pas ovulatie dus mag gelukkig nog een wijntje drinken Haha.

@ teja: veel plezier in Antwerpen, lekker even tot rust komen.

Alle andere dames ook alvast fijn weekeind
Hallo allemaal!

Zo ik ben even zo druk bezig met alles dat ik heel veel heb gemist! Gisteren avond begonnen met bijlezen en nu pas alles gelezen haha!

@ studeren: ik ben ook net weer begonnen met een studie naast mijn werk en dat samen met werken en stage Is wel zwaar! Maar ik wilde niet nog langer moeten wachten en aangezien ik als alles goed gaat gewoon juli 2017 klaar ben moet dat allemaal te regelen zijn! Misschien alleen als ik half juni beval heb ik misschien wat problemen met afstuderen, maar ik hoop dat of ik gewoon al meteen zwanger ben (wie niet haha) of dat er gewoon iets te regelen valt! Mevrouw X en salacia hebben jullie dit niet als extra spanning bij het proberen?

Ik heb ook echt allemaal verhalen van mensen die nauwelijks gestopt waren met de pil en al zwanger waren! Dus dan komt bij mij meteen de angst dat ergens procentueel gezien een keer iets fout moet gaan natuurlijk! Heel erg ik weet het, maar ik hou me maar aan het positief denken! Voor dit hele topic: ik sta voor iedereen er positief in! Iedereen zal lekker snel zwanger worden! Zodat we hier allemaal kunnen kletsen over alle rare dingen die we gaan meemaken haha

Hebben jullie eigenlijk voorkeuren voor geslacht? Ik heb dat al heel erg van kleins af aan, ik weet het heel erg, maar ik zag mezelf gewoon altijd als een mama voor een klein meisje. Maar daar hebben we helemaal niets over te zeggen natuurlijk!

@ kiki wel fijn dat je nu een hele uitleg hebt gehad! Wel vervelend van de uitslag natuurlijk, maar nu ken je je lichaam wel wat beter!
Heel raar ik Had dat bericht vanmiddag al getypt, maar ik zie nu dat hij net pas Is geplaatst! Heel vreemd!

Maar even over thee, het is inderdaad dat stofje theine. Maar niet zo slecht als cafeïne gelukkig haha. Maar Max 2 koppen op een dag (afkicken!) als je inderdaad kruiden 'thee' drinkt mag je meer. Maar dat mag ook eigenlijk geen thee heten (juridisch dan) dus daarom mag je kruidenmix wel hebben (bijv sterrenmix , lust ik helaas niet)

Maarja er is best veel wat je niet of minder mag!
Zooo ook ik moet een hoop bijlezen, ben ook een paar dagen weggeweest voor werk, dus ook weinig tijd gehad om te lezen/te reageren op iedereen. Kom nu net thuis, dus eerlijk gezegd ook niet zoveel tijd om op iedereen te reageren, maar heb wel alles gelezen.

@ Teja: wil jou in ieder geval veel plezier wensen in Antwerpen. Ik vind het altijd een heerlijke stad.

@ Mevrouw X: fijn dat er een vast contract is voor je vriend, dubbel blij nu natuurlijk haha! Gaan jullie nu ook direct beginnen of wachten jullie toch nog even?

@ uilenkopje: bah nare ochtend geweest denk ik! Nogmaals veel sterkte

@ Thee drinken: ik ben ook een enorme theeleut en schrok dus ook wel toen ik dat las... val gelijk door de mand op het werk denk ik haha. Gelukkig alleen maar mannen in mijn directe team, dus die zijn wat minder oplettend met dit soort dingen. Ik heb wel ergens gelezen dat rooibosthee wel mag. Maar heb het nog niet echt goed uitgezocht. Ik probeer nu in ieder geval soms al rooibosthee te nemen op het werk om te wennen haha.

@ studie: het lijkt mij wel zwaar om het gelijktijdig te doen, maar ik denk er eigenlijk niet echt over na. Moet eerlijk zeggen dat toen mijn vriend en ik besloten er voor te gaan, ik niet eens aan die opleiding gedacht had :D. Ik zie het tegen die tijd wel hoe het loopt, wil proberen niets te missen in ieder geval en houd er rekening mee dat het pittig zal zijn.
Hallo Dames,

@Hakunama. Ja mijn vriend wilt ook nog wachten. Die van jou ook? (miss heb je het al gezegd.. Sorry dan)

@Teja, Leuk, Antwerpen! Veel plezier en vooral, geniet

@Uilenkopje, Pff snap dat je een knoop in je maag had vandaag! Veel sterkte nog!

@ Thee drinken. Ik drink ook koffie, maar op me werk meestal thee. Denk dat ik als het zo ver is, ik 's ochtends en 's avonds een bakje koffie drink thuis en op het werk 1 bakje thee??! Of juist 's avonds nog een bakje thee. Gelukkig vind ik rooibos erg lekker!

@ Mevrouw x. Wow!!! Wat goed! Gefeliciteerd! En nu?? Gelijk beginnen????

@Valkgezicht. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat we een meisje krijgen. (het liefst van allebei 1 natuurlijk Maar dat hebben we niet voor het zeggen nee..

Hier gisteren een leuke avond gehad. Eerst lekker met zijn 2e op de bank gehangen en vervolgens vroeg naar bed

Hij durfde niet in me te komen, dat zei hij gelijk! Hij is er voor mijn gevoel wel meer mee bezig, hij heeft dit nog nooit gezegd.. (wel raar om dit zo te vertellen, niemand weet verder wanneer wij 'het' doen ) Verder hebben we het er niet over gehad. Wel vroeg hij wanneer ik nou ongesteld moet worden, waarop reageerde, niet...

Verder nog steeds wat krampen en zere tepels. Geen pijl op te trekken....

Verder een rustig weekend! Lekker, want vorig weekend was druk!

Fijn weekend lieve dames.
(Ik dacht verander even mijn plaatje, omdat miss meer mensen Salacia en mij door elkaar halen..)
Haha bloempje ik herken het wel hoor. Mijn vriend vind het allemaal nog een beetje eng en Is in eens een stuk minder geïnteresseerd haha nu op dit moment vind ik dat niet erg omdat ik zelf ook nog een maandje wil wachten, maar straks zal hij er toch aan moeten geloven! Maar ik begrijp ook wat je bedoelt met over 'het' praten. Wij doen dat eigenlijk ook nooit, tuurlijk heeft mijn vriend wel eens van die stoere praat als hij wat heeft gedronken, maar meestal ben ik redelijk stil en luister ik vooral als het gesprek daarover gaat.
Hahaha herkenbaar Valkgezicht! Die grote praat komt altijd... En dan draai ik al met me ogen en denk ik, moet dat???? Maar ben het ondertussen wel gewend..
Proficiat mevrouw X! Geniet van jullie weekend. Kan je onmiddellijk beginnen 🙈

@bloempje: je bent zo grappig haha... Wanneer krijg je je regels.... Niet haha.

Over het doen, net terug van zakenreis en we hebben even het weekend goed in gezet (whoeps) lang leven geen menstruatie 😁
Hahaha. Dankje

Alhoewel mijn vriend het wel serieus bedoelde...!
Ja dat menen onze mannen altijd redelijk serieus tenzij ze vader willen worden :-) klopt..

Het gaat niet meer lang duren bij jou, wacht maar af. Hij zal weldra smelten voor jou
Ik drink voornamelijk aardbeienthee. Maar ook wel andere. Dat scheelt wel weer!

@uilenkopje: niet zo een leuke dag vandaag dus... Hopelijk heb je wel een leuk weekend ! Veel plezier!

@bloempje: ja vriend hier wilt ook nog wachten! Wegens verbouwing. Maar hij heeft het de laatste tijd er weer meer over. En tijdens onze laatste "gezellige" avondje om het maar zo te zeggen ging hij niet voor het zingen de kerk uit?! Ik schrok er zelf van. Haha. Maar blijkbaar wil hij het dan toch nu al lijkt me ?

Moeilijk he die mannen. Hopelijk geeft jou vriend ook snel groen licht! Waarom wilde hij ook weer wachten? Hopelijk duurt het niet lang meer !
Uilenkopje knuffel voor jou, zal een zware dag zijn geweest.

@teja heel veel plezier in Antwerpen. Is een leuke stad

@mevrouw x gefeliciteerd wat een leuk en goed nieuws!

@mannen ik hoor het al ze zijn er stiekem bij jullie wel al klaar voor.

@thee ik drink op m'n werk altijd 2 kopjes en thuis soms nog 1. Op zich niet veel maar zal er toch maar op letten dan.

@ineke fijn dat je je goed voelt. Ik heb ook wel last van opgeblazen buik.

Met hoeveel weken zouden jullie het de ouders en schoonouders vertellen?

Merk dat ik het moeilijk vind. Morgen gaan we naar mijn schoonouders en daar gaat het eigenlijk altijd over baby's.

Zou het jammer vinden als ze het zelf raden want willen het wel ff op een speciale manier doen. Maar ben dan bijna 6 weken morgen. Dus what to do?
Hihi snap dat je schrok! Zou ik ook hebben, zeker als je het onverwachtst gebeurd! Wanneer willen jullie er officieel voor gaan? Althans wat hadden jullie in gedachte?

Hoop dat je gelijk hebt Kiki!

Hij wilt teneersted zijn contract afwachten,die verloopt in mei, maar doordat het nu een beetje zootje is wilt hij nog even wachten met naar kantoor gaan

Denk eind van de maand begin feb. En hoop dan eigenlijk dat hij in feb of maart zegt we gaan er voor. Ben in maart jarig, en hij heeft wel eens gezegd, miss geef ik je wel een mooi verjaardagscadeautje

Dus wie weet, hoop natuurlijk toch stiekem eerder!

En ten tweede, hij zegt het gevoel nog niet te hebben.. maar wat voor gevoel hij dan zou moetem hebben weet hij niet...
Moeilijk women!

Denk dat je je gevoel moet volgen..

Kan je goed liegen??

En als je het toch als een verrassing wilt doen, zou ik het voor zijn dan dat ze gaan raden en je niet meer uit je woorden komt.

maar dat is mijn mening :-)

Ik denk dat ik het mijn ouders al snel zal vertellen, ik kan echt niet liegen en mijn moeder zal zo iets gelijk aan me zien, dus wil dat voor zijn..

Mijn schoonouders zie ik niet zo vaak, dus dat ligt er dan aan wat mijn vriend wil..
@ women: ik zou het zeggen zodra ik de eerste echo heb gehad. Denk ik ... Lijkt me ook moeilijk dit voor me te houden en mijn moeder zou het meteen merken! Dus misschien aan mijn ouders wat eerder. Mijn schoonouders merken dat niet haha!

Ik zou ook doen wat je gevoel zegt. Wat zegt je vriend?

@bloempje : officieel moest ik echt gewoon wachten op hem voor we zouden starten. En denk dat dat pas in april of mei zou zijn. Helaas ... Maar ja aangezien hij laatst niet voor het zingen de kerk uit ging weet ik het dus niet zo... Heb toen ook niks meer gevraagd eigenlijk haha. Was zelf beetje overrompeld erdoor. We zullen zien wat ie de komende tijd doet haha!

Snap dat je vriend even wilt afwachten met het contract.. Wij hebben nu beide een vast contract maar dat had ik eerst ook niet. Heb dit vorig jaar gekregen. Ik wilde daar toen zowjezo ook op wachten.

Gevoel ja hmm. Welk gevoel inderdaad haha. Ik denk dat het wel komt ! Merk dat bij mijn vriend ook soms. Zij zullen het heel anders ervaren als ons..
Ja lastig. Mijn man zit ook in dubio.

Hij vindt het moeilijk om niks te mogen zeggen...en hij kan moeilijk liegen dan.

Zou wel mooi verjaardagscadeau zijn haha ze was woensdag jarig.
@ woman ik denk dat ik het mijn ouders redelijk snel vertel want die wil ik ook bij me hebben als het fout zou gaan! De schoonouders waarschijnlijk als ik de eerste ego heb gehad, want ik heb altijd het idee dat ze nooit hun mond houden, dus dan weten mijn schoonzuster het ook meteen. Terwijl ik het een van de schoonzussen ook echt zelf wil vertellen omdat dat ook een vriendin van mij Is.

Maar ik denk dat het voor ieder gezin anders Is! Ik vind het zo leuk dat ik en mijn vriend straks ook echt een gezin zijn! Dan ben je niet alleen maar vriend /vriendin maar ook gezin.

@ wachten ik krijg een beetje het idee dat jullie mannen eigenlijk gewoon er klaar voor zijn, maar het niet durven uitspreken en als het dan toch gebeurt dan Is er gewoon voor hun gekozen haha! Mannen en beslissingen hé

@uilenkopje heel veel sterkte met al die rot dingen!
Ik zou doen waar je je goed bij voelt. Verschilt denk ik inderdaad per gezin en hoe vaak je elkaar ziet. Ik zou het denk ik na de eerste echo zeggen tegen (schoon)ouders en 2 of 3 goede vriendinnen, de rest pas na 12/13 weken. Maatvoer vind het nu al moeilijk om het er (buiten jullie) met niemand over te hebben 😁
Thanks ladies! Ben er zo blij mee. Geeft veel rust nu we die zekerheid hebben. We hebben vanochtend besproken wanneer we nu willen gaan starten. Ik wil nog niet direct,want wil in ieder geval tot dec 2016 alle vakken op de universiteit kunnen volgen om te voorkomen dat mijn studie uitloop onnodig groot wordt. Hoewel ik niet verwacht dat het direct raak zal zijn wil ik voorkomen dat mocht dat wel het geval zijn ik met mijn studie in de knoei kom. Dus we (gaan proberen te) wachten tot 15/3,want dan is mijn ms van maart achter de rug. Ik probeer het maar positief te bekijken...dat zijn nog 52 dagen waarin ik nog zorgeloos kan genieten van wijnen, franse kaasjes, medium burger en sushi

Fijn om te lezen dat er nog meer mom's to be het aandurven met de combi van werk en studie! Dat sterkt mij weer in mijn gemaakte keuze! Ik denk wel dat het te doen moet zijn,maar vind het best spannend. Ik hou er, zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen, wel rekening mee qua planning. Maar mijn studie vond ik geen reden om het tot 2017 uit te stellen. Vind maart al lang zat :/ als ik het niet kan volhouden tot maart dan wordt het 14/2. Na mn ms van feb. Mooie datum om te starten hihi

@ Valkengezicht: jij hebt het over bevallen in juni (2017 neem ik aan, want anders loop je achter op schema haha). Wanneer gaan jullie dan starten met proberen?

Ik zou mijn ouders en schoonouders denk ik na de eerste echo zeggen. Misschien ook wel gelijk tegen mijn dinnies....weet ik eigenlijk niet. Lijkt me zooooo lastig om voor me te houden. Ik vind het nu al lastig

Goed om weten van de thee, want ik drink dat echt veel. Maar gezien ik met nsme groene thee drink kan dat weinig kwaad toch?

@Women: hoe ging het bij je schoonouders vandaag?
Doe eens gek...Wees jezelf!
@hakunama. Snap dat je het nu even niet meer weet.. En ik denk dat valkgezicht gelijk heeft wat betreft de mannen. Ik denk heel sterk dat dat hier wel een beetje het geval is.. De ene keer vraagt hij meer en de andere keer zegt hij we wachten nog maar even hoor.. Moeilijk. Ik zie ook wel hoe het verder loopt. En wat mevrouw X zegt, vind ik eigenlijk wel een goede! Nu nog lekker genieten van de dingen die je straks moet laten, dat vergeet ik wel eens

@thee. Ik vind rooibosaardbeien thee ook erg lekker. Mag dat dan wel gewoon meer als 2 per dag..?! Omdat het wel rooibos is.. iemand een idee?? Volgens mij mag je van groene thee ook niet zo veel..

@Salacia ,hoe voel jij je? Aangezien wij een dag schelen. Ben vandaag wat misselijk, raar gevoel in me buik.. En nog steeds gevoelige/zere tepels... Kwa afscheiding niet veel, nagenoeg niks..

@ women. Heb je het overleefd?? Of toch vertelt? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven