Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Ja benieuwd women!

@ mevrouw X we gaan in februari starten, maar mocht het allemaal lang duren denk ik dat ik een tussen maand zou nemen van het proberen als ik anders zou gaan bevallen in juni 2017. (als ik dat kan haha)

Maar idd mijn vriend zegt steeds kan dat wel met je studie enzo! Maar gelukkig beseft hij wel dat er vooral goede argumenten zijn om te starten haha

@bloempje, over die thee weet ik echt niet, denk dat je even naar de ingrediënten zou moeten kijken of er (veel) theine in zit.

Ik kreeg net tijdens het werken aan mijn project een telefoontje van mijn schoonzus: ze Is zwanger! Zo leuk, ik kon helaas niet bij de familie dag zijn omdat ik eerst moest werken en toen nog aan de opleiding moest werken. Maar ergens achter in mijn hoofd denk ik dan weer, hè jammer ik moet nog zolang wachten haha. (zeker omdat ze eerst eigenlijk nooit kinderen wilde) maar wel heel leuk nieuws natuurlijk. Alleen heel jammer dat ik er niet bij kon zijn maar via de telefoon
Ik ben ook benieuwd Women!

@ bloempje: ik merk dus eigenlijk niks van het stoppen met de pil, behalve dat ik iets minder moe ben. Had er eigenlijk meer van verwacht, dus vraag me dan eerlijk gezegd af of alles wel goed is enzo, maar probeer het maar van me af te zetten en te hopen dat ik eind januari mijn ms heb, dan weet ik iig dat het werkt allemaal.

Bij jou dus heel anders! Ik ben benieuwd of jouw ms komt eind vd maand..
@ women: hoe was het bij je schoonouders?

@bloempje: denk dat de mannen er gewoon allemaal aan moeten wennen en dan zal het vanzelf wel komen.

@valkgezicht: proficiat met je schoonzus. Snap dat je dan ook weer even baalt. Ik heb dat ook wel eens als ik dan weer hoor of op fb zie dat iemand zwanger is dan denk ik , grrrr ik wil ooook! Haha maar goed onze tijd komt ook wel.

@salacia.: tot nu toe merk ik ook weinig. Hoelang ben jij nu gestopt? Ik een kleine 2 weken nu. Merkte in het begin dat me darmen wat op hol waren. En nu merk ik vrij weinig.

Wel had ik vorige nacht heel erg hoofdpijn. Soort migraine leek et wel. Et was zo erg dat ik de nightcare heb gebeld. Zij gaf aan dat het te maken kon hebben met het stoppen met de pil? gelukkig is het nu weg.
Goedemorgen meiden,

Wij hebben gister besloten het toch te vertellen. Wij hebben een goede band met ze en ze doen veel voor ons. Dus heb ik smiddags nog cupcakes staan bakken. Via de cupcakes werd de boodschap verteld. Verder hadden we nog een slabbetje gekocht met erop: jullie worden oma en opa.

Mijn schoonmoeder begon te huilen en vroeg maar echt is het echt waar? Word ik echt oma? Dolgelukkig is ze. Het slabbetje heeft ze wel 10x vastgepakt.

Mijn schoonvader is niet de echte vader van mijn man dus voor hem is het misschien ietsjes anders maar ook bij hem zag ik paar traantjes van geluk.

Ook mijn schoonbroertje was erbij en kan zijn geluk niet op dat hij oom wordt.

We zijn blij dat we het verteld hebben. Over twee weekjes komen mijn ouders logeren en dan mag ik het hun ook eindelijk vertellen
Valkgezicht gefeliciteerd met je schoonzus! Wel jammer dat je het over de telefoon moest horen.
Aaaaah super leuk Women!

@ hakunamatata: ik heb 28 dec laatste pil geslikt, begin januari ongesteld geworden en nu is alles 1 groot vraagteken in ronde 1 😁 vind het allemaal heel onzeker eigenlijk,...
Oh leuk Women! De reactie van je schoonmoeder zegt alles hè. Stond het dan op de cupcake geschreven ofzo?

Wij hebben gisteren een zalige dag gehad. We zijn af en toe een babywinkel in gelopen, maar dat voelde niet vervelend ofzo, we vonden het leuk om al die spulletjes te bekijken en te beseffen dat we die binnenkort zullen mogen aankopen. En er zijn zoveel mooie, leuke spulletjes!

Dikwijls een cafetje bezocht ook... Gisteren voor het eerst eens gesproken over hoe wij opvoeding zien, wat we belangrijk vinden, wat we vooral niet willen, enz. Gelukkig zaten we bij alles op één lijn.

Nu zijn we hier druk bezig met het verwijderen van alles wat erop wijst dat we met onze kinderwens bezig zijn (en dat is nogal wat: foldertjes van het ziekenhuis, boeken over de zwangerschap,...) want mijn moeder komt straks op bezoek.
@women: oohh wat leuk ! Geloof dat mijn schoonmoeder ook zou moeten huilen haha. Of een traantje wegpinken. Nog even wachten tot je het jou ouders kan vertellen, hoe ga je dat doen? Ook met cupcakes?

@salacia: snap je onzekerheid. Dat is het hier ook... Hoe wat en wanneer haha. Geloof dat ik nog nooit zo blij ga zijn als ik ongesteld wordt haha dan weet ik zeker dat alles nog functioneert.

@teja: aaah een hele leuke dag gehad dus ! Leuk he om even die babgwinkels in te gaan. Even neuzen daar. Dinsdag horen jullie of et allemaal door mag gaan toch? De tijd vliegt!
Dag ladies!

Eerst en vooral dikke knuffel voor uilenkopje. Sterkte in deze moeilijke tijden!

Mevrouw X : hoera spannende tijden staan je te wachten! Geniet van elkaar en dan komt het allemaal van zelf

Women: oh zo blij voor je! Dat maakt het alweer een stukje echter.. Ik zou het mijn ouders en schoonouders tegelijk moeten zeggen.. Ik ben bang dat de een zich benadeeld gaat voelen als de ander t al langer weet. Maar ben benieuwd wnnr dat gaat zijn..

Net zoals jullie salacia en hakuna.. Eerste ronde, gekke tijden. Zit nu op dag 33 zonder ms.. Rond dag 28 voelde ik ze opkomen nu amper nog iets.. Hoop er binnen de norm van 35 dagen te krijgen..

Zal nog nooit zo blij zijn om dat rood bloed te zien haha.

Volgende maand vertrouw ik echt op de ovulatietesten.. Hopelijk kan k mezelf een top verjaardagskado geven!

Teja hoe was t in het stad?
Sorry lees t net Teja oeps
Ooh super leuk women hoe je schoonmoeder reageerde!! Echt fijn dat ze er zo blij mee zijn!

@teja fijn dat je even zo lekker weg bent geweest in de stad! Heerlijk zo'n moment met zijn tweeën!

@ stoppen ik heb ook nog niet echt iets gemerkt van het stoppen tot nu toe. Maar het Is nu ook pas twee weken hé, heb wel af en toe wat hoofdpijn, ik lees hier dat het daarmee te maken kan hebben? Ben wel heel benieuwd hoe alles dadelijk verloopt!

Maar inderdaad ik lees hier nu veel dat mensen die moeten wachten gewoon vooral nog genieten van alles wat we straks niet meer mogen! Mijn vriend zegt dat ook nu steeds, ik rijdt wel dan kun jij nog even een wijntje haha het viel even op dit weekend, toen werd er al gevraagd waarom hij nu zoveel rijdt haha dus moesten even snel een smoes verzinnen. Aangezien ik hem regelmatig van een feestje heb opgehaald Is het nu mijn beurt even Was de smoes haha
@salacia. Ik ben ook heel benieuwd wat mijn ms gaat doen! Vandaag voel ik weer niet zo veel, er is echt geen pijl op de trekken en ik ben altijd wel iemand die graag zelf de touwtjes in handen heeft

Ben bij jou en hakunama ook benieuwd!

@Teja. Wat fijn dat het leuk geweest is!!! Er zijn té veel spulletjes he! Ik kan denk ik tegen de tijd niet kiezen!!

@women. Wat leuk dat je schoonouders zo reageerde!!! Geeft een goed gevoel denk ik!

@kiki. Ik duim met je mee!

@valkgezicht. Hihi wat een goede smoes! Hopelijk trappen ze er allemaal in

Hoe gaat het trouwens met jou Ineke??

Hier vanmorgen niet zo gezellig geweest. Ik merk gewoon dat ik duidelijkheid wil en hij doet steeds zo vaag.. mannen
@valkgezicht: omdat ik ook zo een hoofdpijn had, had ik dat eens opgezocht. Maar inderdaad. Bij het ontpillen kun je inderdaad last krijgen van meer hoofdpijn.

@bloempje: jammer dat het even niet zo gezellig was. Kan je ook niet met je vriend erover praten en dan kijken of hij niet een datum kan zeggen dat hij het wel zou willen? Of ongeveer vanaf wanneer. Merkte dat dat bij mij erg veel hielp. Ik wilde gewoon duidelijkheid, (hoewel ik die nu soms ook nog niet heb maar aangezien hij niet meer voor het zingen de kerk uit gaat neem ik aan dat hij het wel wilt).

Misschien dat het voor jou dan ook wat fijner is datje weet waar je aan toe bent.
@ Kiki: Wat vervelend dat het zo lang duurt bij je... Ik hoop voor je dat het nu echt snel start en je ook een nieuwe ronde kan beginnen!

@Teja: Wat leuk he, al die babyspulletjes... Ik durf stiekem nog niet naar binnen bij die winkels, bang dat ik het lot tart Op een bezoeken na, op zoek naar een cadeautje voor een zwangere vriendin na, kijk ik dus nog niet teveel.

@ Bloempje, Hakuna, Valkgezicht en Salacia: Ik vond die eerste maand ook zo spannend met hoe je lichaam reageert! Doordat je er zo mee bezig bent voel je alles nog 10x erger. Ik heb gelukkig mijn eisprong heel goed gevoeld, en was daarna ergens ook wel blij dat ik ongesteld werd --> alles werkt blijkbaar als 'vanouds'. Hier ook hoofdpijn tijdens de eerste ronde! Ik gaf alleen mijn werk de schuld :P

Ik ben er ook achter gekomen dat googlen echt niet goed is! Omdat mijn eerste cyclus maar 21 dagen was, was ik benieuwd wanneer mijn vruchtbare dagen nou precies zijn. Eisprong had ik wel gevoeld, maar 2 dagen lang last van gehad, dus ook dat was niet helemaal een duidelijk moment.

Het is maar goed dat ik mijn eisprong zo goed gevoeld heb, want op internet is vooral vaak te vinden dat je dan soms helemaal geen eisprong hebt, je maar snel naar de dokter moet of dat de eitjes dan niet rijp genoeg zijn... Ook hier op het forum veel tegenstrijdige verhalen.

Nu dus maar gewoon op mijn buik/gevoel vertrouwen en nog een paar dagen wachten op de 2e ronde :-)
Ja ik moet er inderdaad eens goed naar vragen.. maar voel me dan weer opdringerig... Dus weet niet zo goed wat ik moet doen. Hij zei vanmorgen ook dat ik er zn druk op zet.. Aan de ene kant wil ik duidelijkheid en aan de andere kant wil ik het laten rusten, maar vind dat gewoon lastig..

Sorry dat ik hier zo over zeur, maar kan het alleen hier kwijt..
Hoi Dames,

Mijn excuus voor mijn lange afwezigheid.

Was erg druk op mijn werk en daarnaast heb ik een paar medische onderzoeken lopen.

Mijn nichtje is ook bevallen en heeft haar zoontje een naam gegeven die bijna identiek is aan de naam die mijn vriend en ik destijds aan ons zoontje hadden willen geven. Ik was er even twee dagen kapot van, maar ben er nu overheen. Daarnaast hebben een goede vriendin en een kennis van mij ook verteld dat ze in mijn blijde verwachting zijn.

Om eerlijk te zijn was ik er even klaar mee en wilde mij even op mijn werk en vriendinnen storten.

Maar ik ben er weer!

Van harte gefeliciteerd Ineke en Woman!!

Wat een spannende maar vooral ook superleuke tijd breekt er aan voor jullie!

Ik weet nog dat ik echt niet kon wachten op de eerste echo.. Zo leuk! Geniet er van dames!

@Kiki, Superjammer voor je wel, knap dat je zo positief blijft ondanks dat je lichaam je zo voor de gek heeft gehouden. Overigens wel heel handig dat je oom huisarts is en je zo'n goede uitleg heeft kunnen geven.

@Teja, Hopelijk heb je een leuke tijd in Antwerpen gehad? Wat een heerlijke stad. Ook leuk dat jullie samen de babywinkels hebben bezocht. Lekker samen dromen en aftasten bij elkaar wat de smaken zijn qua kleding en babykamers.
Ahh, Bloempje! Ik ken 't maar al te goed.. Wij konden er gelukkig heel goed over praten. Mijn vriend kon ook precies vertellen waarom hij nog wilde wachten. Kan jouw vriend dat ook aangeven??

Mijne wilde er juist wel het eea over horen (gelukkig maar, want ik kon mijn mond er ook niet over houden, mAr voelde me ook opdringerig). We hebben toen ook een boekje gekocht over 'het vaderschap'. Hoe ziet dat er nou uit?! Op internet is zat te vinden voor de moeders in spe, maar mijn vriend kon zich er geen voorstelling van maken wat het voor hem betekende..
@carmen: inderdaad als je ermee bezig bent wat je toch wel bent dan voel je alles nog erger. Terwijl je die "klachten" normaal misschien ook had maar er toen niet bij na dacht. De tijd zal et uitwijzen wanneer de menstruatie komt opzetten ... Geduld geduld geduld.

@ bloempje : knuffel voor jou! Je zeurt zeker niet. Hier kun je dat lekker kwijt.

Ik kon het op gegeven moment niet meer laten rusten en heb er lang over gedaan het te vragen maar uiteindeljjk toch gedaan. Toen kreeg ik duidelijkheid en dat voelde heel goed. Dus ik zou het gewoon nog eens vragen en dat je hem niet wil pushen maar gewoon duidelijkheid wilt omdat je er mee zit ofzo.

Komt goed!
Bedankt voor de lieve berichtjes dames! Wij hebben een heel erg gezellig weekeind gehad, en nu weer lekker thuis :-) mijn zwangere schoonzusje (tevens goede vriendin) was ook mee afgelopen weekeind, en merkte dat ik het echt moeilijk vond om niet te zeggen dat wij ook bezig zijn, ze maakt er natuurlijk wel opmerkingen over mijn kant op..

Welkom terug Sade. Hoe is het met jou? Ms al wat duidelijker op gang?

Kan me voorstellen als er dan veel andere om je heen zwanger zijn/bevallen het moeilijker is en je wat afstand moet nemen, knap dat je dat dan ook doet.

@ bloempje: rot dat je niet met je vriend op 1 lijn ligt. Zelf heeft mijn vriend ook wat langer moest wachten om het gevoel te krijgen er klaar voor te zijn. Hoe moeilijk ook, je moet hem toch de tijd geven zich er op voor te bereiden. Hier werkte het dan juist averechts om er vaak over te beginnen. Misschien een idee om zelf een datum te opperen en er dan 2 weken hem over laten nadenken zonder er zelf over te beginnen? Vaak gebeurd er wel veel in die mannenhoofden, maar zijn het niet van die praters..

Wel en tegen ons mag je natuurlijk wel lekker aan blijven praten!!

@ woman: wat leuk dat je schoonouders het weten, het lijkt me zo fantastisch om dat nieuws te mogen vertellen, kan ik al uren van dromen.

@ teja: klinkt als een heerlijke dag

Deze maand toch begonnen met ov-testen en vanmiddag een dikke streep, dus hopen dat die raak schiet deze maand! Merk dat ik het een fijne bevestiging vind om te zien dat het dus werkt en klopt.
Heej bloempje geen sorry nodig! Allemaal in dat schuitje gezeten! Maar het Is niet eerlijk dat hij zo reageert, want hij Is niet echt duidelijk zo natuurlijk! Misschien hem uitleggen hoe het op je overkomt zo!

@sade nou fijn dat je er weer bij bent!! Toch een heftige periode!
quote:valkgezicht schreef op 25 januari 2016 @ 12:47:

Heej bloempje geen sorry nodig! Allemaal in dat schuitje gezeten! Maar het Is niet eerlijk dat hij zo reageert, want hij Is niet echt duidelijk zo natuurlijk! Misschien hem uitleggen hoe het op je overkomt zo!

@sade nou fijn dat je er weer bij bent!! Toch een heftige periode!
Woeps ging iets fout en nu kan ik het niet weghalen! Sorry!
Hi dames, wat een verhalen weer! Altijd fijn om te lezen. Ik ben de laatste tijd wat afweziger en vanwege privé kwesties blijft dat helaas nog even zo tot begin februari. Ik lees wel mee, en blijf uiteraard de tabel netjes bijhouden. Dus: moet er iets veranderen, graag dikgedrukt zodat ik het meteen zie!
@ Valk: gefeliciteerd met je schoonzus/ goede vriendin. Mocht jij snel zwanger raken dan kunnen we de ervaringen met elkaar delen.

@Women: Wat leuk dat jullie het toch verteld hebben en je schoonmoeder zo schattig heeft gereageerd.

@ Teja: Klinkt echt als een super dagje. Leuk ook dat jullie samen naar babywinkels gaan. Mijn vriend vindt dat nu niks aan, dus krijg hem niet gauw zo'n winkel in. Maar mijn beste vriendin die het bijna allemaal nog leuker vindt dat wij ervoor willen gaan dan ik zelf heeft zich als gewillig "slachtoffer" opgeworpen hihi

@ Kiki: Jaaa.....nog even en ook wij gaan proberen. Aan de ene kant lijkt het zo ver weg, maar aan de andere kant voelt het als of het morgen al zo ver is.

@Bloempje: Ik herken je verhaal wel een beetje hor! Kan me voorstellen dat als je niet weet wanneer je vriend wilt beginnen je dan juist op die datum gaat focussen. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid.

Ik voelde me vorige week ook als een vastlopende grammofoonplaat. Van de spanning praat ik er juist veel over en mijn vriend om dezelfde reden juist minder. Terwijl hij de afgelopen 1,5 jaar juist veel babbels had over zijn wens om samen aan kinderen te beginnen. Nu het ook (bijna) echt gaat gebeuren vindt hij het maar wat eng. Misschien ga ik ook maar eens op bol.com kijken naar dat boek waar Carmen het over had.

@ Carmen: heb je dat boek zelf al beetje doorgebladerd? Is het een aanrader?

@ prof: wil je bij mij maart als startmaand in de tabel zetten? Tnx
Doe eens gek...Wees jezelf!
Wat is hier weer veel geschreven! Wij hebben genoten van een weekendje onder ons, vandaar mijn beperkte aanwezigheid.

Wat is dat toch met die twijfelende mannen? Mijn beste vriendin wil er ook dolgraag aan beginnen maar haar vriend blijft zeggen "misschien wel binnenkort." Altijd die misschien erbij... Moet echt vervelend zijn.

Zou dat echt zijn omdat ze er zich weinig bij kunnen voorstellen? Wel leuk dat jullie een boekje hebben gekocht Carmen! Ik denk dat dit écht wel kan helpen. Mijn vriendin is trouwens naarstig op zoek naar een boek over meemoeder worden, maar tot nu toe geen resultaat. Ze zal er zelf nog één moeten schrijven denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven