Schelden

07-02-2016 23:17 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik vraag mij af hoe de gemiddelde forumlezer denkt over schelden. Doe je dat thuis? Wat zijn de thuisregels naar kinderen? Wordt er gecorrigeerd? En zo ja, op wat? Vloeken, ziektes, etc.? Zo ja, hebben actuele zaken daar invloed op gehad? En zo nee, waardoor geen restricties?

Geen waarde oordeel van mijn kant, gewoon nieuwsgierig.

Groetjes, Mieke
ik heb godverdomme wel zo'n tyfushekel aan schelden.
very metal
quote:-KING- schreef op 07 februari 2016 @ 23:20:

Life is short. Eat dessert first.
quote:-KING- schreef op 07 februari 2016 @ 23:20:

Bij mij word er niet gescholden! Door niemand! Vind het ordinair gedrag. Als de kinderen ergens een woord oppikken volgt daar meteen een straf op en uitleg waarom het niet gedaan mag worden.
Schelden mag, mits je het een beetje creatief doet.

Dus geen " krijg een angststoornis " maar wel iemand eeuwigdurende jeuk op zijn rug wensen en veels te korte armpjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schelden doe je alleen als je woorden tekort komt. In mijn ogen een teken van zwakte dus ongeacht wat er aan de hand is.

Expres enorm grof taalgebruik hanteren als een lolletje kan hier wel gebeuren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik noem vriend wel eens eikol als ik pissig ben.

Is dat heel vreselijk?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-05-2018 01:59
Reden: privacy
99.27% gewijzigd
quote:Enn schreef op 07 februari 2016 @ 23:26:

Schelden doe je alleen als je woorden tekort komt. In mijn ogen een teken van zwakte dus.

Expres enorm grof taalgebruik hanteren als een lolletje kan hier wel gebeuren.

Schelden doe je alleen als je woorden tekort komt. In mijn ogen een teken van zwakte dus.

Expres enorm grof taalgebruik hanteren als een lolletje kan hier wel gebeuren.Vind jij schelden woorden te kort komen? Sommige mensen kunnen zo prachtig schelden, dat is geen onmacht of zwakte, vind ik. Dat is creatief met taal zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
niet alle vormen van schelden zijn verkeerd hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2016 @ 23:28:

[...]

Vind jij schelden woorden te kort komen? Sommige mensen kunnen zo prachtig schelden, dat is geen onmacht of zwakte, vind ik. Dat is creatief met taal zijn.Maar dan wordt het dus een lolletje en dat bedoelde ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2016 @ 23:28:

niet alle vormen van schelden zijn verkeerd hoor.

Eens.

Maar plat gaan schelden omdat men woorden tekort komt zie ik als een teken van onmacht.

Hoe creatief het er ook uitkomt.
Tuurlijk vloek ik ook wel eens, als iets écht eens tegen zit. Maar al het gefuck, gekut, en tering wat je tegenwoordig overal hoort staat me wel wat tegen. Op tv zie je in ieder spel of reality programma BNners continue maar vloeken. Ik vind dat zn afknapper. Als iemand in mijn omgeving dat doet vraag ik meestal of het ook ff een tandje minder mag.
Vind schelden zo af en toe best fijn, even ontladen. Zolang ik niemand uitscheld of met ziektes strooi zie ik niet zo'n probleem.

Maar soms heb ik gewoon een k*t dag bijvoorbeeld en dan laat ik dat even weten.

Of wanneer ik mijn teen stoot, is ook zo'n moment dat ik niet zo zachtzinnig praat.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:Enn schreef op 07 februari 2016 @ 23:30:

[...]

Eens.

Maar plat gaan schelden omdat men woorden tekort komt zie ik als een teken van onmacht.

Hoe creatief het er ook uitkomt.ik bedoelde meer: iemand iets kwijt schelden bijvoorbeeld
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2016 @ 23:33:

[...]

ik bedoelde meer: iemand iets kwijt schelden bijvoorbeeld

Kan ook!
Zoveel vragen? Geen zin om te beantwoorden.
Is schelden hetzelfde als vloeken?
quote:foeksia72 schreef op 08 februari 2016 @ 00:05:

Is schelden hetzelfde als vloeken?Ik vloek best vaak, ben dan ook erg onhandig ingesteld en laat regelmatig iets vallen of doe mezelf vaak pijn. Schelden doe ik nooit en ik kan erg boos worden wanneer er gescholden wordt met ziektes...

Schelden doe je alleen als je woorden tekort komt. In mijn ogen een teken van zwakte dus ongeacht wat er aan de hand is.

Expres enorm grof taalgebruik hanteren als een lolletje kan hier wel gebeuren.En jij bent nooit machteloos boos?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
En nou je pestpleurismuil houwe en vreten koken!
quote:ChuckTaylor schreef op 08 februari 2016 @ 00:17:

En nou je pestpleurismuil houwe en vreten koken!Dan wel met die afbeelding erbij. Ook met kerstmus heel leuk
Ik heb net het filmpje over de vishengel er nog ff bijgepakt. 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven