Borneo en Bali?!
maandag 8 februari 2016 om 12:25
Deze zomervakantie hebben wij plannen om naar Borneo en Bali te gaan. We hebben in totaal 3 weken vrij, die we zo goed mogelijk willen benutten natuurlijk. We gaan met gezin (2 dochters van 13 en 16 en wij als ouders). Het idee is om in Borneo 1,5/2 wkn actieve uitstapjes/rondreis te maken en op Bali max. 1 week een relaxte afsluiting te hebben (liefst op één locatie van waaruit we wat leuke dingen nog kunnen ondernemen). Wie is hier al geweest en heeft dé tips om er een geweldige vakantie van te maken? Hoor het graag!
maandag 8 februari 2016 om 18:39
Bedoel je Maleisisch Borneo of misschien toch Kalimantan? Indien de eerste: anderhalf/twee weken is erg kort, dan moet je een keuze maken tussen Sabah (oost) of Sarawak (west).
In Sarawak is Bako NP erg leuk. Mooie wandelingen, ook prima te doen voor de kinderen, tussen de neusapen door. Wel slecht eten (alles zat onder de mieren toen wij er waren, was nogal ranzig)), dus dan zelf wat meenemen.
Voor veel andere mooie dingen daar ben je best veel reistijd kwijt (Mulu NP, met een boot over de rivier).
Op Sabah vond ik het reizen wat gemakkelijker. Heb je naast parken ook mooie snorkel- en duikplaatsen, Kijk eens naar Mabul, kunnen de kinderen al snorkelend schildpadden zien.
In Sarawak is Bako NP erg leuk. Mooie wandelingen, ook prima te doen voor de kinderen, tussen de neusapen door. Wel slecht eten (alles zat onder de mieren toen wij er waren, was nogal ranzig)), dus dan zelf wat meenemen.
Voor veel andere mooie dingen daar ben je best veel reistijd kwijt (Mulu NP, met een boot over de rivier).
Op Sabah vond ik het reizen wat gemakkelijker. Heb je naast parken ook mooie snorkel- en duikplaatsen, Kijk eens naar Mabul, kunnen de kinderen al snorkelend schildpadden zien.
donderdag 11 februari 2016 om 14:29
Ikzelf heb een week een snelle rondreis door bali gedaan en een week aan het strand doorgebracht. Je hebt in Bali eigenlijk 2 badplaatsen Kuta aan de westkant, druk en voornamelijk leuk als je aan watersporten wilt doen. Sanur aan de oostkant, rustiger en vond ik persoonlijk een hele leuke plek met veel leuke restaurants. Vanuit Sanur kun je veel dagstrips regelen. Wij hebben bijvoorbeeld een dag fietsen op de vulkaan en een kookcursus geregeld. Niet vanuit het hotel dat is meestal 2x zo duur, maar genoeg lokale bedrijfjes die dit ook voor je kunnen regelen.