Onzekerheid en neuscorrectie

10-02-2016 19:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal mijn naam is Ksenia en 20 jaar oud.

Al lange tijd ben ik onzeker betreft mijn uiterlijk en met name mijn neus. (Ik heb een grote bobbel in mijn neus en hij staat erg krom.) Nu heeft het recent een hoogtepunt bereikt, ik werd wakker op een dag waarbij ik mezelf niet meer kom uitstaan en er helemaal doorheen was en moest huilen. Het speelt daarbuiten al heel lang maar heb er me nooit wat van aangetrokken maar nu kan ik er niet meer tegen.

Nu heb ik al langere tijd zitten lezen over een neuscorrectie het geld heb ik er "stiekem" al voor gespaard. Nu zit ik er alleen mee, ik ben enorm bang om dit aan mijn ouders te vertellen dat ik dit wil ik durf het simpelweg gewoon niet (ben tevens bang voor reacties in mijn omgeving), ook omdat ik hier altijd mijn mond over heb gehouden, en redelijk zeker van mezelf overkom maar diep binnen ben ik dit helemaal niet. Een neppe glimlach dus. Heeft iemand misschien tips?
quote:Ano20165 schreef op 10 februari 2016 @ 23:18:

Even een andere Nick aangemaakt i.v.m. Herkenning.

Als je het zo graag wil, doe het!

Ik ben 2 jaar geleden ook onder het mes gegaan en heb er nooit spijt van gehad! Het heeft mij zoveel zekerder gemaakt, ik was er dag in dag uit mee bezig. Ik hield mijn hand vaak voor mijn gezicht als ik langs een terras liep, deed mijn haar ervoor, ik heb altijd het idee gehad dat iedereen die ik op straat tegen kwam naar mijn neus keken.

Mijn ouders reageerden erg begripvol en vonden dat als ik mij er beter bij zou voelen ik het zou moeten doen.

Ik had net als jij een flinke bobbel op mijn neus, deze is nu helemaal weg ik heb nu een "normale" neus, niet meer zo groot.

Het kost wat, maar het wat het me zo waard!

Ik wil het zeker ook graag, wat mensen er ook van vinden ik doe het, het is voor mezelf en niet voor anderen. Ik heb precies hetzelfde altijd gaat er door me hoofd van wat zullen ze van me neus vinden, en/of kijken ze er naar? En het is inderdaad een flinke bobbel en ik ben blij als ik er van af ben en een "normale" neus heb. Het kost inderdaad wat maar ben wel van plan om het in België te laten doen!

Blij om te horen dat er weer iemand is met deze ervaring, en hoe het zo goed heeft geholpen.
,
quote:Lady112 schreef op 10 februari 2016 @ 19:23:

Als je er echt mee zit zou ik het doen. Niks is zo erger dan onzeker door t leven gaan.
quote:Ano20165 schreef op 10 februari 2016 @ 23:20:

Ik heb de operatie voor mijn omgeving geheim gehouden, hadden ze er na gevraagd was ik eerlijk geweest. Maar de enige reactie die ik kreeg na de operatie was :" goh wat zie jij er goed uit na jouw vakantie, je bent flink bijgekomen hè? "

Niemand heeft gezien dat ik naar de plastische chirurg was geweest.Wat goed! Dat sommige mensen het niet eens in de gaten hadden. Ik zou het liefst precies hetzelfde doen als jij deed! En inderdaad als iemand het vraagt dan zou ik gewoon de waarheid vertellen.
quote:Ano20165 schreef op 10 februari 2016 @ 23:20:

Ik heb de operatie voor mijn omgeving geheim gehouden, hadden ze er na gevraagd was ik eerlijk geweest. Maar de enige reactie die ik kreeg na de operatie was :" goh wat zie jij er goed uit na jouw vakantie, je bent flink bijgekomen hè? "

Niemand heeft gezien dat ik naar de plastische chirurg was geweest.Maar dan was het waarschijnlijk ook niet zo erg gesteld met je neus. Zo zie je maar dat het toch vaak tussen de oren zit.
quote:Vivaneesje schreef op 10 februari 2016 @ 23:43:

[...]

Maar dan was het waarschijnlijk ook niet zo erg gesteld met je neus. Zo zie je maar dat het toch vaak tussen de oren zit.

Dat zou je inderdaad verwachten. Maar ik had echt een flinke neus! Het verschil van toen en nu is erg groot.

De artsen vertellen je ook van te voren dat je geen reacties van mensen moet verwachten over je neus omdat de buitenwereld het vaak niet ziet.
quote:Ano20165 schreef op 10 februari 2016 @ 23:56:

[...]

Dat zou je inderdaad verwachten. Maar ik had echt een flinke neus! Het verschil van toen en nu is erg groot.

De artsen vertellen je ook van te voren dat je geen reacties van mensen moet verwachten over je neus omdat de buitenwereld het vaak niet ziet.

Apart.

Als iemand opeens grotere borsten laat zetten en eerst niks had zie je dat toch ook meteen? Ik althans wel maar ik ben blij dat jij je nu iig wel beter in je vel voelt
Ik snap je gedachte, ik kon het mij ook niet voorstellen. Volgens de artsen zien mensen wel iets anders maar kunnen ze niet plaatsen wat.

TO; woon je in België dat je het daar wil laten doen? Ik vond het nog best moeilijk om een goede plastische chrirug te vinden.
Een vriendin van mij heeft t ook rond haar 20 ste laten doen. In de zomervakantie i.v.m. de genezing, en ze had als plan om haar bruine haren blond te verven, zodat waneer school weer begon en mensen zouden opmerken dat er iets anders aan haar was, ze kon zeggen dat t door haar nieuwe haarkleur kwam;).

Dat blond verven heeft ze overigens niet gedaan, maar het is mss wel een geinig trucje voor als je niet wilt dat mensen t weten. Van kapsel veranderen of andere make up ofzo, iets anders aan jezelf doen. Dan denken mensen dat dat de verandering is die ze zien;). Haar neus was overigens erg mooi geworden:).
quote:Ano20165 schreef op 11 februari 2016 @ 00:09:

Ik snap je gedachte, ik kon het mij ook niet voorstellen. Volgens de artsen zien mensen wel iets anders maar kunnen ze niet plaatsen wat.

TO; woon je in België dat je het daar wil laten doen? Ik vond het nog best moeilijk om een goede plastische chrirug te vinden.Nee ik ben niet woonzaam in België ,gelukkig niet al te ver er vandaan in ieder geval, ongeveer 1,5 uur met de auto waar ik het wil laten doen. En het is inderdaad lastig om een goede te vinden die prijstechnisch ook goed zit, maar denk toch dat ik er een in België heb gevonden waar ik een goed gevoel bij heb en die niet een enorme aanslag is op mijn spaargeld.
quote:richelle1 schreef op 11 februari 2016 @ 01:20:

Een vriendin van mij heeft t ook rond haar 20 ste laten doen. In de zomervakantie i.v.m. de genezing, en ze had als plan om haar bruine haren blond te verven, zodat waneer school weer begon en mensen zouden opmerken dat er iets anders aan haar was, ze kon zeggen dat t door haar nieuwe haarkleur kwam;).

Dat blond verven heeft ze overigens niet gedaan, maar het is mss wel een geinig trucje voor als je niet wilt dat mensen t weten. Van kapsel veranderen of andere make up ofzo, iets anders aan jezelf doen. Dan denken mensen dat dat de verandering is die ze zien;). Haar neus was overigens erg mooi geworden:).Inderdaad zou een optie kunnen zijn, alhoewel het mij het niet echt uitmaakt wat mensen er achteraf van denken waarom ik het gedaan heb. Maar mocht ik er mee zitten uiteindelijk dan kan ik dit natuurlijk doen, ik ben van nature ook een brunette en als ik op een dag met blond haar rondloop zullen ze zich daar eerder op focussen natuurlijk
Nou ik heb het aan mijn ouders als eerst mijn vader durven vertellen, en mijn moeder weet er inmiddels ook van.

Mijn vader reageerde verassend en tegen al mijn verwachtingen in, momenteel ben ik op vakantie in het buitenland

dus heb het per berichtje naar mijn vader gestuurd. Dat ik het helemaal zat was en er iets aan wilde doen. Me vader belde me

direct en reageerde heel heel aardig en begripvol en wilde zelfs wellicht de helft voor mij betalen wanneer ik terugkom ga ik het

er over hebben met hem. Ik ben benieuwd dus

Ik ben van plan om hier al mijn ervaringen te plaatsen en wanneer het zover is het over de resultaten te hebben of wellicht zelfs

foto's te plaatsen van before and after. Al met al een hele opluchting voor mij dat het hoge woord er eindelijk uit is.
Wat goed dat je het verteld hebt! En wat een fijne reactie van je ouders.

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je het nu verteld hebt.
quote:KseniaGSMV schreef op 16 februari 2016 @ 11:42:

Nou ik heb het aan mijn ouders als eerst mijn vader durven vertellen, en mijn moeder weet er inmiddels ook van.

Mijn vader reageerde verassend en tegen al mijn verwachtingen in, momenteel ben ik op vakantie in het buitenland

dus heb het per berichtje naar mijn vader gestuurd. Dat ik het helemaal zat was en er iets aan wilde doen. Me vader belde me

direct en reageerde heel heel aardig en begripvol en wilde zelfs wellicht de helft voor mij betalen wanneer ik terugkom ga ik het

er over hebben met hem. Ik ben benieuwd dus

Ik ben van plan om hier al mijn ervaringen te plaatsen en wanneer het zover is het over de resultaten te hebben of wellicht zelfs

foto's te plaatsen van before and after. Al met al een hele opluchting voor mij dat het hoge woord er eindelijk uit is.

Succes ermee dan maar.

Hoop dat je ookal bedacht hebt wat je gaat doen als je neus nog erger dan voorheen eruit komt te zien. Meestal wordt het er niet mooier op na zo vaak onder het mes te zijn geweest namelijk.
Volgens mij is ze van plan om maar 1 keer onder het mes te gaan hoor?
quote:Ano20165 schreef op 19 februari 2016 @ 13:42:

Volgens mij is ze van plan om maar 1 keer onder het mes te gaan hoor?

Sorry verkeerde topic.

Succes met de ingreep, to!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven