Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
Alle reacties Link kopieren
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 februari 2016 @ 21:31:

[...]

Als dat niet lukt, kun je ook een speciale kroegnick maken. Zolang je daarmee niet in dezelfde topics als je vaste nick reageert, mag dat volgens mij.

Ik vind het wel fijn dat oude topics hervindbaar zijn. Lees bijvoorbeeld net over de stomme handtekening die Leo moest zetten vandaag, dus dan kan ik haar nu nog een hart onder de riem steken.

Alsjeblieft Leo: voor onder je riem!Dat is helemaal waar GG. Was vandaag in een 'ik doe niets' modus, maar mijn geest gaat dan op een bepaald moment willen om iets te initiëren terwijl ik het rustig wil houden. Mijn geest kreeg even de overhand
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2016 @ 21:41:

[...]

Dat is helemaal waar GG. Was vandaag in een 'ik doe niets' modus, maar mijn geest gaat dan op een bepaald moment willen om iets te initiëren terwijl ik het rustig wil houden. Mijn geest kreeg even de overhand Terug in de fles dan die geest
I like being a mess. It's who I am.
quote:barbaracartland schreef op 26 februari 2016 @ 21:41:

[...]

Heb ik ook wel eens. Had ik vandaag nog tijdens het lesgeven, toen ik iets zei wat net op het randje was. Niet kwetsend ofzo, maar ik had het niet gezegd als ik in mijn gewone doen was geweest.

Vandaag komt het vooral door mijn klas Ze waren gisteren en vandaag echt ondoenlijk.

Ik flap er ook wel eens iets uit wat niet zo handig is. Vinden mijn leerlingen het weer leuk om me daar op te corrigeren, dus prachtige pedagogiek
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 februari 2016 @ 21:41:

[...]

Ik heb daar ook gewoond, hoor. En toen ik vorig jaar voor een conferentie in dat hoge noorden moest zijn overviel een diepe melancholie mij: Hier wil ik oud worden. Nog sterker dan toen ik in december in Groningen was. Die tijd dat ik daar in kilte en efficientie gewoond heb, heb ik blijkbaar wortel geschoten.Mmm. Ik had het er in het vorig cafe nog met Leo over: ik ben een ouderwetse Veenkoloniaal, vol zelfhaat en behoorlijk honkvast. De enige andere plek waar ik mezelf nog zou kunnen zien wonen is de omgeving van Nijmegen of een of andere suffe streek in Duitsland. Iets in de buurt van Trier of Koblenz. Of lekker in de Alpen, maar alleen als het niet sneeuwt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 februari 2016 @ 21:32:

Ik heb er ook geen moeite mee. Ik deel hier niks wat mensen IRL niet mogen weten.Net als ik. Maar ik krijg stomme dingen in mijn Viva inbox over dingen die ik in het eerst cafe zei. Heel flauw, niet belangrijk, reageer er ook niet op, maar vandaar mijn hersenspinsel.
Dat is wel naar Oud. Steeds dezelfde? Anders eens de Mod mailen.
*schrapt mailtje aan oud*
Ik kwam vandaag serieus een collegadocent tegen op het Internet die leerlingen voor de voorzetsels met de vierde naamval het ezelsbruggetje 'Goudbef' leert: want dan kunnen je beelddenkers een rechter voor zich zien, in vol ornaat, maar dan met een goudkleurige bef. Mijn leerlingen zien vast een hoop voor zich bij dat woord, maar ik vraag me af of het om juridische zaken gaat.
quote:barbaracartland schreef op 26 februari 2016 @ 21:46:

Ik kwam vandaag serieus een collegadocent tegen op het Internet die leerlingen voor de voorzetsels met de vierde naamval het ezelsbruggetje 'Goudbef' leert: want dan kunnen je beelddenkers een rechter voor zich zien, in vol ornaat, maar dan met een goudkleurige bef. Mijn leerlingen zien vast een hoop voor zich bij dat woord, maar ik vraag me af of het om juridische zaken gaat.

Wat schattig naïef
Leiderschapskwaliteit verraadt zich altijd, Oudblond - ook als je zelf even niet hoeft.

We hebben zondag housewarming. Ik ga nu eens een keer niets maken maar gewoon kant en klaar lekkers van de markt op tafel zetten.

Olijven. Paprika, komkommer en cherrytomaten. Verschillende soorten vers brood. Kaasjes. Honing en zoete smeerseltjes. Hardgekookte eieren.

Net zoveel succes als met uren in de keuken staan.
IMHO
quote:feow schreef op 26 februari 2016 @ 21:37:

Potdandulleme. En mens kan niet rustig onder de biljart even in slaap tuffen.

Ik dacht dat het een nachtmerrie was. Naakte dame die op me af kwam sloopschommelen.

Ah! Raksi geproefd zeker?

Ik ben immuun voor de griep. Mijn vriend heeft echt heel erg de griep en ligt naast me kei- en keihard te snurken. Het virus gooit hij bij elke snurk mijn kant op en nog geen snuffel, niks. Vind het bijna teleurstellend, alsof ik er niet bij hoor ofzo! En ik heb echt totaal geen conditie en weerstand hoor. Nou misschien nog een potje raksi dan maar. Word je ook lamlendig van.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Is er nog een leuk, rellerig topic ergens? Of moet ik dat op de napraat vragen?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 februari 2016 @ 21:47:

Leiderschapskwaliteit verraadt zich altijd, Oudblond - ook als je zelf even niet hoeft.

We hebben zondag housewarming. Ik ga nu eens een keer niets maken maar gewoon kant en klaar lekkers van de markt op tafel zetten.

Olijven. Paprika, komkommer en cherrytomaten. Verschillende soorten vers brood. Kaasjes. Honing en zoete smeerseltjes. Hardgekookte eieren.

Net zoveel succes als met uren in de keuken staan.Dat is hier het zaterdag voer. Goede keuze
quote:Moiren_ schreef op 26 februari 2016 @ 21:38:

[...]

Ik hou van stoofpeertjes!Waren ze lekker? En je kan nu zo je lekkere verse logeerbedje induiken *king staat nog op de uitkijk* terwijl ik naar man in eigen bedje ga. Slaap lekker lieverds! Morgenochtend broodjes ei maken, in de auto stappen en rondje BE. Naar moeder en schoonvader.
quote:Oudblond schreef op 26 februari 2016 @ 21:44:

[...]

Net als ik. Maar ik krijg stomme dingen in mijn Viva inbox over dingen die ik in het eerst cafe zei. Heel flauw, niet belangrijk, reageer er ook niet op, maar vandaar mijn hersenspinsel.

Nou ja zeg, dat is stom.

Van mensen die hier schrijven of juist niet?
Slaap lekker Oud en sterkte maar weer voor morgen.
Truste Blond, sterkte weer dit weekend.
quote:barbaracartland schreef op 26 februari 2016 @ 21:41:

[...]

Heb ik ook wel eens. Had ik vandaag nog tijdens het lesgeven, toen ik iets zei wat net op het randje was. Niet kwetsend ofzo, maar ik had het niet gezegd als ik in mijn gewone doen was geweest.

Heel herkenbaar. Ik ga dan doordrukken waar ik anders zou denken: laat maar.

En gisteren maakte ik, om een kunstfilosofisch punt te maken, een vergelijking tussen het gedrag van toeristen bij de Mona Lisa en de bedevaart naar Mekka. Dan wéét je hier dat je je op heel glad ijs begeeft en daar zou ik in een minder recalcitrante bui geen zin in gehad hebben. Maar ik ben er heelhuids uitgekomen. Een devote dame zei nog dat ze vond dat ik die vergelijking niet kon maken, maar ze werd door haar medestudenten kordaat terecht gewezen.
IMHO
quote:AllyMcBeal schreef op 26 februari 2016 @ 21:43:

[...]

Terug in de fles dan die geest Jij bent zo leuk!
Dat herken ik nou helemaal niet hè, in de lessen iets tegen mijn studenten zeggen dat op het randje is.
quote:GrimbleGrumble schreef op 26 februari 2016 @ 21:53:

[...]

Heel herkenbaar. Ik ga dan doordrukken waar ik anders zou denken: laat maar.

En gisteren maakte ik, om een kunstfilosofisch punt te maken, een vergelijking tussen het gedrag van toeristen bij de Mona Lisa en de bedevaart naar Mekka. Dan wéét je hier dat je je op heel glad ijs begeeft en daar zou ik in een minder recalcitrante bui geen zin in gehad hebben. Maar ik ben er heelhuids uitgekomen. Een devote dame zei nog dat ze vond dat ik die vergelijking niet kon maken, maar ze werd door haar medestudenten kordaat terecht gewezen.Juist dat soort incorrecte dingen zetten vaak aan tot nadenken. Ik doe het soms echt expres.
Ik heb dit jaar een eindexamengroep Havo die nadenkt over de wereld. Ik vind het zo bijzonder en het zijn zulke leuke kinderen. En de klas eronder is weer gewoon standaard, als ik het zo grof mag zeggen. Net alsof deze groep en ik heel goed bij elkaar passen.

Dus ik praat gerust over van alles met die kinderen.

Ik shockeer ook wel eens. Ik heb een paar stokpaardjes (racisme, feminisme, maar vooral homo-discriminatie). Dat weten de leerlingen wel.

GG: maar waar jij zit, is de culturele gevoeligheid natuurlijk nog veel sterker. Lijkt me lastig: ik ben nogal een flapuit.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 26 februari 2016 @ 21:52:

[...]

Nou ja zeg, dat is stom.

Van mensen die hier schrijven of juist niet?Heel stom! Stuur maar naar mij, Blond, ik scheld ze de huid vol. En sterkte morgen in het zuiden.
IMHO
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 26 februari 2016 @ 21:55:

Dat herken ik nou helemaal niet hè, in de lessen iets tegen mijn studenten zeggen dat op het randje is.Zeg je nooit zoiets, of zijn er geen randjes?
IMHO
quote:barbaracartland schreef op 26 februari 2016 @ 22:00:

Ik heb dit jaar een eindexamengroep Havo die nadenkt over de wereld. Ik vind het zo bijzonder en het zijn zulke leuke kinderen. En de klas eronder is weer gewoon standaard, als ik het zo grof mag zeggen. Net alsof deze groep en ik heel goed bij elkaar passen.Leuk is dat toch? Zo'n dynamiek vind ik echt genieten. Ik heb dat met mijn huidige klas, natuurlijk een totaal ander niveau dan jouw klas, maar het past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven