Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Bloempje, jouw vriend lijkt een twijfelaar, maar hij is er stiekem wel klaar voor.

Ik ben een dagje thuis. Ik slaap de laatste tijd slecht, ik worstel me door de dagen heen. Het enige wat ik kan doen is denken, denken, denken. Al drie dagen aan een stuk hoofdpijn. Vanmorgen heb ik beslist het werk een dagje te skippen en te rusten. En nu voel ik me al heel de dag schuldig dat ik niet aan het werk ben... Zucht.
Hoef je je toch helemaal niet schuldig over te voelen Teja! Door goed voor jezelf te zorgen, zorg je ook goed voor de mensen om je heen. Ik vind het een goede beslissing, maar begrijp ook dat je je wat schuldig voelt. Probeer je rust te pakken, misschien sporten en sauna een idee? Werkt bij mij altijd goed om mijn hoofd leeg te krijgen. Succes vandaag

@ bloempje: klinkt of je vriend gewoon rustig wil mee varen in de situatie en er (nog) geen al te grote beslissing van wil maken. Linksom of rechtsom maakt voor jou niet uit, als je maar zwanger mag worden hehe
Niet schuldig voelen hoor Teja! Mental heatlh days kunnen heel goed voor je zijn, en uiteindelijk ook voor je productiviteit en dus voor je werk.

Bloempje: ik denk (net als uilenkopje) dat je vriend stiekem wel wil, maar de beslissing niet zelf wil nemen. Als het gewoon gebeurt, hoeft hij er niet over na te denken en geen knopen door te hakken. Is soms makkelijker

Hakuna, ik heb de datum aangepast!

Ben benieuwd hoe het met belle gaat op de piste... En volgende week spannend voor Carmen en Jaim!
Hallo meiden, sinds vanavond terug van wintersport en helaas ongesteld geworden.. Ik was er heilig van overtuigd dat het raak was, alle symptomen wezen in die richting. Heb er een klein traantje om moeten laten, ook al weet ik dat het bijna onmogelijk is om direct zwanger te raken. Helaas, op naar ronde 2, nieuwe NOD is 30 maart.

Gefeliciteerd Elle, ben blij voor je!

Fijn weekend voor iedereen!
Hi belle! Dikke knuffel! Ik voel met je mee, die teleurstelling is heel naar, zeker als het raak voelt zeg maar.

Leuke wintersport gehad?
Wat jammer belle!

Hoe is het bij jou professor, nu in je vruchtbare dagen toch? Ben je deze maand aan het testen?
Ik ben alweer voor mijn vruchtbare dagen! Getest met sensitest dipsticks en hele duidelijke lijn afgelopen maandagmiddag/avond en dinsdag. Dus nod van 15e klopt (tot nu toe 3x precies 2 weken na eisprong ongesteld geworden). Merk echt dat meteen na de eisprong gevoelige tepels krijg. Een soort eindsein haha
Knuffel voor Belle!
Thanks meiden! Lief van jullie..

Ik heb in ieder geval wel een fijne vakantie gehad. Maar nu gaan we de alcohol weer laten staan.

Professor, welke ovulatietest heb jij?

Dikke knuffel terug voor iedereen!
Sensitest dipsticks belle!
Balen Belle!! Al die gekke symptomen he....

Voor mij worden de komende dagen weer spannend. Kan nu eigenlijk al weer niet wachten, het is dat testen nog geen zin heeft... Moet nog even oefenen met mijn 'geduld', die 9 maanden duren straks ook eindeloos! haha

Ik weet niet welke dag precies mijn NOD valt, het zou ook maandag of dinsdag al kunnen zijn, woensdag is voor mijn idee een beetje de 'laatste dag'.. Nog weer even afwachten dus!

Fijn weekend!
Goedemorgen dames.

Wat balen Belle! Hopelijk heb je wel een leuke vakantie gehad?!

Spannend Carmen! Span dat het tegenvalt dat wachten , maar je weet ook dat het nog geen zin heeft om te testen..

Ik heb vrijdag vertelt aan me moeder dat we gestopt zijn met de pil. (Het hele verhaal over vriend ook enzo..) Ik merkte dat ik het er met iemand over moest hebben, 'live'. Ik deel altijd veel met me moeder en dit zou ik dan verzwijgen... Voelde raar voor mij, waardoor ik dus ook onbewust haar iets ging ontwijken, want toch voelde ik dat ze het wist.

Bleek dus niet het geval! Ze was verbaast, én ze moest een klein traantje laten!!!! Vond het zo lief!!

Aan de ene kant dus wel jammer dat ze het nu weet, want mocht ik toch stiekem snel zwanger zijn had het wel als verrassing geweest! Maar ik kan nu niet meer terug :-) en het lucht toch ook wel heel erg op!

Fijne zondag allemaal!
@belle Ja hoe was je vakantie? Balen dat je ms toch is gekomen! Ik moet zeggen dat ik het ook best moeilijk vond hoor. Ik schrok er een beetje van dat ik me toch zo verheugd had, want nu ben ik een beetje bang dat ik heel snel teleurgesteld zal zijn als het een tijdje zal duren.

@carmen ik zou ook nog even wachten. Het lijkt me wel het beste om te wachten tot je de ms eigenlijk gehad zou moeten hebben. Dat is moeilijk, maar dan weet je wel zeker of de test gelijk had!

@bloempje lijkt me inderdaad een opluchting! Elke keer als ik mijn moeder zie denk ik ook ooh ik wil het zeggen! Maar toch maar niet, we wachten het gewoon nog even af vind het veelste leuk om haar te verassen!

Vrijdag met vriendinnen wezen stappen, maar ik en mijn vriend hadden toch besloten om op de momenten dat het eventueel raak zou zijn dat ik niet ga drinken. Ik zei al tegen hem, mocht er ooit iets zijn dan zou ik mezelf daar alleen maar de schuld van geven! Dus ik kon mezelf meteen even testen voor als het echt zo was! Maar is nog best moeilijk om niet te laten merken dat je niet drinkt!

Geniet nog even lekker van jullie zondag!
@valkgezicht. Het is inderdaad wel een opluchting, maar merk wel een soort van druk bij mij. Komt miss ook omdat ik het nog maar net gezegd heb.. Vind het nu toch wel heel erg spannend en ga dan toch ergens weer twijfelen (ben echt een twijfelkont wat dat betreft!!)

En achteraf heb ik miss een klein beetje spijt, omdat ze het echt nog niet verwacht had, maar verrassen doen we haar zeker wel, maar toch anders nu ze het weet dat we gestopt zijn.. Beetje dubbel dus
Hallo dames,

@bloempje: ik snap dat je het wilde vertellen. Zelf heb ik aan 1 vriendin verteld dat ik gestopt ben met de pil. En een maand geleden ook aan mijn moeder. Ik ben ook heel close met haar en we hadden et over kinderen enz en toen heb ik het haar verteld. Wel erbij gezegd dat we het voorlopig nog even soort van 'veilig' doen omdat vriendlief nog even wilde wachten. Maar gewoon gestopt met de pil om echt even te ontpillen. Dat weet ze wel. Verder praten we er weinig over maar et luchte al op dat ik het even kwijt kon aan haar. Juist omdat er zo een goede band is en ik veel met haar deel..

@teja: dikke knuffel voor jou. Voel je niet schuldig. Logisch dat je er op sommige momenten even helemaal door heen zit.

@belle: jammer, zeker als je alle symptomen hebt en dan toch ongesteld wordt. Maar nu op naar de volgende ronde !

@carmen: heeel spannend. Al iets van symptomen??

Hier flink in de ms. Brrr had toch wel last van krampen de eerste dag. Veel erger als met de pil. Gelukkig dag erna was het weg ! Nu hopen dat ik snel van mijn ms af ben
@Hakuna: nee, geen bijzonderheden... Maar de vorige keer had ik wel het gevoel dat m'n lichaam 'anders' deed en toen klopte het ook niet. Nu weet ik dus niet of symptomen wel of niet te herkennen zijn!

Ik merk wel dat ik er zelf iets relaxter onder ben, hopelijk blijft dat de komende dagen nog zo

@Bloempje: ik heb daar ook regelmatig mijn twijfels over.. Wel of niet aan m'n moeder vertellen.. Nu komen er wel eens wat hints uit de familie, waar ik maar gewoon grappig aan mee doe.. "Ja ja, druk bezig" of "nou, lijkt mij ook leuk" ofzo. Het is nog waar ook, maar ik zeg het dan alsof het nog wel even zal duren :-) daar kunnen we dan samen wel weer lol om hebben! Ons geheimpje!
@carmen : jaa je lichaam kan je echt heel erg voor de gek houden.

Ik probeer er ook wat nuchterder onder te zijn. Alhoewel dit zo moeilijk is. Ik ben echt elke dag dingen op aan het zoeken en vandaag zijn me de ovulatietesten van de action aan de vingers blijven plakken. Ik wil ze gewoon eens proberen.

Moet dit ook eigelijk niet doen want dan ben je er nog meer mee bezig.

Ga nu met mezelf afspreken niet meer te googlen en alleen nog maar naar dit topic te kijken !!!

@kiki hoe is et met jou? Wanneer kon je eigenlijk terecht bij de gynaecoloog?
Goedemorgen!

Carmen ik herken het dat je lichaam je voor de gek kan houden. Ik heb er in januari ook veel last van gehad en dit hoort echt wel bij ontpillen.

Nu gaat het bij mij goed, geen kwaaltjes meer of gekke gevoelens. Enkel het uitblijven van de menstruatie maar ik heb er geen moeite mee :-)

Hoe langer het duurt hoe minder het mij stoort. Vandaag zit ik op 76 dagen maar volgende week maandag moet ik toch naar de gynaecoloog dus denk dat hij er sowieso wel iets aan gaat doen. Maar wij hebben totaal geen haast om zwanger te worden.. Hopelijk ben ik het ergens in de zomer dat zou ik leuk vinden.

Ik heb het trouwens ook aan mijn mama verteld in december. Maar ik zei dan dat wij nog wat gingen wachten en eerst ontpillen.. Eigenlijk was dat niet de bedoeling maar nu zie ik het toch zo. Er zijn best veel mensen die het weten in mijn entourage.

Hoe is het met de zwangere meisjes? Women hoe voel jij je? Al beter? En Elle?

Teja al iets gehoord over je donor?

Fijne werk/dag!
Fijn om weer even bij te hebben gelezen hoe het met jullie is meiden. Het vrouwelijk lichaam is maar een vreemd iets! Gelukkig gaan we er allemaal redelijk relaxt mee om tot nu toe met tussendoor wat periodes van ongeduld, wat volgens mij heel logisch is. Hopelijk kunnen er snel wat hartjes aan de tabel toegevoegd worden.

Ik merk zelf dat ik ook wat relaxter ben. Deze 'vruchtbare' dagen ook geen ovulatietesten gebruikt. Heb nu 2x een redelijk gelijkwaardige cyclus gehad (25 en 26 dagen), dat ik er eigenlijk gewoon vanuit ben gegaan dat het nu weer hetzelfde is. Wil het ook gewoon wat meer op z'n beloop laten eigenlijk. We zijn immers pas net gestopt! Al heb ik zelf soms ook wel vlagen dat ik bang ben dat het heel lang gaat duren of dat het niet lukt of weet ik veel wat... Leef nu van ongesteldheid naar ongesteldheid en merk dat de weken eigenlijk wel voorbij vliegen met veel afleiding.
@salacia: identiek gevoel hier! Net gestart en ben veel relaxter als in het begin. Toen kon het precies niet snel genoeg gaan.. En nu ben ik echt zo rustig en hou ook wel van de periode dat in kan vrijen met mijn partner zonder anticonceptie. Trouwens geen ms krijgen is wel fijn hoor haha.. Geen pijnen etc. Nu wil ik wel snel een keertje de bevestiging krijgen dat ik heel normaal ben en eisprongen heb maar dat weet ik jullie binnen een week te melden.
Wij hebben gisteren het heuglijke nieuws gekregen dat ons donorzaad gearriveerd is!
Jeej!!!

Wat fijn Teja!! Ben echt heel blij voor jullie!! Wanneer heb je een afspraak? Net nog voor je eisprong toch??
16 maart hebben nog een afspraak bij de dokter, mijn eisprong zou op 20 maart zijn.
Super leuk nieuws teja!!! Spannend, nu is het wachten ook nog moeilijker want nu is er echt al verandering!

@kiki knap hoor van je! Ik denk dat ik al helemaal in paniek was omdat ik dan zo onzeker zou worden van dat wachten!! Fijn dat je bijna een onderzoekje hebt! Succes!
Wat een super nieuws Teja! Kunnen jullie ook deze maand beginnen

Misschien gekke vraag, maar brengt de huisarts/gynaecoloog het dan in of krijg je een spuit (ofzo..?) mee naar huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven