Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

31-10-2008 15:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nu 3 dgn last van pijn bij het plassen, telkens naar het toilet moeten, kleine beetjes plassen en drukkend gevoel in de onderbuik. Nou dacht ik zelf dat het een blaasontsteking was. Ben daarmee naar de huisarts geweest, maar mijn urine was schoon. Ik drink daarentegen genoeg maar ik blijf er last van houden.

Iemand tips?
Klinkt misschien een beetje raar, maar zit je rond je eisprong? Dan heb ik ook weleens last van die klachten. Duurt dan een dag of 5. Heb er niet elke maand last van, duurde dan ook een tijd tot ik het verband zag.
Lijkt inderdaad wel op blaasontsteking..

Drink veel water en koop een pask granberrysap.. dat is goed voor de blaas en meestal gaat het vanzelf over..

als het niet overgaat gewoon teruggaan naar je dokter.
Extra vitamine C slikken zou ook helpen, heb ik gehoord. Dus veel meer slikken dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Ja zat net even te rekenen, maar zit inderdaad net na mijn eisprong. Ik hoop dat door goed te drinken mijn blaasontsteking overgaat, want het is echt vervelend dat je steeds maar weer naar het toilet moet.

Bedankt voor jullie reacties tot zover.
Hebben ze de urine ook op kweek gezet? Is er ochtendurine gebruikt?
Nee middagurine, hebben ze gestickt. dus niet op kweek gegaan.
Bij beginnende blaasontstekingen zie je het zo soms niet. Ik zou nog een keer teruggaan met ochtendurine als het niet over is. Balen dat het nu net weekend is....
Veel drinken en cranberrypillen, kun je bij de drogist kopen.

Dan kan het vanzelf overgaan.
oh toevallig ik heb nu net hetzelfde probleem. Ben ook naar de dokter geweest, maar er was maar een lichte verhoging van het aantal bacterien te zien.. Het was ook geen ochtendurine en het is ook niet op kweek gezet.

Helaas, ben nu al 5 dagen volop aan de cranberry sap en vitamine c, maar het lijkt niet te helpen :( In de loop van de dag neemt de pijn bij het plassen af, maar 's ochtends, na een nacht slapen en dus niks gedronken te hebben, begin ik weer van voor af aan.

Dus ben ook benieuwd naar tips, gezien de arts zegt dat het vanzelf over moet gaan..
Gaat echt niet vanzelf over. Inderdaad 's morgens begin je weer van voor af aan. Je krijgt er koude rillingen van. Cranberry sap en vitamine C werkt preventief tegen blaasontsteking. Maar zodra je de ontsteking eenmaal te pakken hebt is er naar mijn idee geen weg terug.:-( Denk dat ik de huisartsenpost ga bellen hoor!
laat even weten hoe het afgelopen is.. Ik wil eigenlijk ook wel terug naar de huisarts, maar vind het een beetje vervelend om helemaal naar de huisartsenpost te moeten en dan weer voor 'niets' weggestuurd te worden..
Hmm, ik heb er al maanden last van.

Eerst scheen er heel veel bloed in te zitten en was het een nierbekkenontsteking (geen pijn bij het plassen). Heb 2 zware antibioticakuren gehad, maar ik plas nog steeds als een stier.

Het is inmiddels op kweek gezet, maar dat was negatief. Ik weet het dus ook niet meer, ik word alleen gek van het plassen 's nachts.
Ken het probleem. Net mijn derde blaasontsteking van dit jaar achter de rug. 3 keer antibiotica. Het is ook op kweek gezet, twee keer maar daar komt dan niets uit. Dit snapte ik niet, maar op kweek volgen ze de bacterien een paar dagen en die blijken dus niet te groeien, dus niet te vangen, dus niet ernstig.

Maar het blijft heel vervelend, want het lijkt wel steeds terug te komen als ik even minder weerstand heb!

Mijn tips:

- veel drinken ( 2 liter op een dag, is veel hoor als het bij gaat houden)

- cranberrie pillen en in de avond 1000mg vitamine c (ik haal ze bij apotheek) nemen

- na seks meteen plassen,

- als je wel antibiotica moet slikken daarbij probiotica slikken voor je darmen (verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkel o.a. van Solgar).
Nou heb toch maar de huisartsenpost gebeld en kon meteen een kuurtje krijgen. Verteld dat de huisarts geen ochtendurine heeft getest, en zij dachten ook dat de test daarom waarschijnlijk te laag is uitgevallen.

pfff wat een opluchting, vorige keer was ik er met een kuur zoweer vanaf, dus zit nu te wachten tot ik me beter ga voelen ;)
Hey goed zeg dat je gebeld hebt. Ik heb de gok niet durven wagen. Zag op de folder staan alleen voor spoedeisende hulp, alleen als het echt niet anders kan. En ik denk dan gelijk dat er wel mensen zijn die wat ergers hebben dan ik. En ook wat jij zei, dat er straks weer niets te zien is in mijn urine. Mijn urine ruikt wel sterker nu. Wat voor kuurtje heb je gekregen?

En moet ik als nog bellen? Kan dat nog wel?
Even tussendoor hoor:

Palientje, er zitten een paar mensen op jouw reactie te wachten op het topic wat je een paar dagen geleden hebt geopend, over je ex die 's nachts voor het raam stond. Kom je nog even terug?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
HOi Felicity,

heb net toch maar gebeld, kan zo mijn kuur ophalen.

beterschap he
Goed dat je gebeld hebt! Bij mij stond er ook alleen voor spoedeisende hulp, maar had toch maar gebeld, ik dacht: kan op zijn minst even vragen of ze me kunnen helpen en die mevrouw was echt heel vriendelijk.

Heb nu 4 pillen gehad en echt, de pijn is bijna weg!

Beterschap verder!
Ik heb 4 x dgs nitrofurantoine 50 mg gekregen. Nu 3 pillen gehad, nog wel iets lichtelijke pijn bij het plassen

De doktersassistente die ik gisteren aan de telefoon kreeg zei inderdaad dat je urine niet wordt nagekeken, als je al eens blaasontsteking had gehad, en je de klachten herkende.

Ben toch wel blij dat ik gegaan ben, bedankt!
Potver, ik heb er ook één te pakken

Sinds vrijdag pijn bij plassen en hele dag gevoel dat je moet, kleine beetjes plassen. Nou las ik gister dit topic en heb vanochtend toch maar ff wat ingeleverd bij de weekenddok. Blaasontsteking dus idd.

Heb een drie daagse kuur van drie pilletjes meegekregen.

Trimethoprim 300mg per stuk. Ik vind dat zo weinig!

In de bijsluiter staat ook dat het een kuur van 7 dagen twee maal daags twee pillen betreft.

Ligt dat nou aan mij of is dat raar?

(Tis toch juist bij AB belangrijk om je kuur volledig af te maken?)

Ik bel sowieso dinsdag, wanneer de klachten nog hetzelfde zijn, even onze eigen huisarts.
Hoi Sarah,

Ik heb gisteren al wat onderzoek verricht naar de verschillende antibiotica bij blaasontsteking.

Bij een ongecompliceerde urineweginfectie wordt meestal nitrofurantoïne voorgeschreven. Een ander vaak gegeven antibioticum bij een ongecompliceerde urineweg infectie is trimethoprim.

Bij een gecompliceerde urineweginfectie wordt vaak amoxicilline of cotrimoxazol gegeven.

Wanneer nitiofurantoine en trimethoprim niet het gewenste effect bereikt dan wordt dus overgegaan op amoxilline of cotrimoxazol.

Over je vraag dat je trimethoprim maar kort hoeft te gebruiken ligt denk ik aan het soort en de ernst van de infectie, en dan bepaalt de arts de duur van de AB.

Normaal gesproken duurt een kuur trimethoprim drie tot tien dagen. Zie bijsluiter op www.apotheek.nl

En als je er na gebruik nog last van hebt, inderdaad gewoon terug gaan naar je eigen huisarts.

SUcces!
Ah, da's helder, dank je Palientje!
Hoi...

Ik ben een meid van 21 jaar en heb al 3 jaar last van regelmatig blaasontsteking....

Wat ik geleerd heb om het zo veel mogelijk te voorkomen is:

Goed rechtop zitten bij het plassen en helemaal uitplassen al denk je soms dat je klaar ben dan is dat niet zo....

verder elke dag cranberrypillen slikken met vitamine c zodat je blaas sterker wordt... dit kan je al van het goedkoopste merk kopen.

verder is he tniet goed om je vagina continue te gaan wassen omdat je bang bent voor blaasontsteking want omdat je het zo schoonhoudt krijg je juist een schimmel infectie.....

verder moet je altijd zo snel mogelijk je urine laten testen....

succes.
Hoi hoi,

Ik zelf heb goede ervaring met d-mannose.. Een deel van de cranberry.. Is best duur.. maar bij mij hielp het onwijs goed! Had namelijk ook vaak het idee dat ik een ontsteking had.. en dan toch weer niet. Met dit spul heb ik nergens meer last van.

Verder merkte ik dat veel meiden het krijgen van het gebruik met lactacyd of zo...

Nou ja succes! hoop dat het snel over is!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven