Oneens met schoonzus

17-03-2016 12:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vieren mijn schoonouders hun huwelijksjubileum. De kinderen en schoonkinderen geven dan een mooi kado. Inmiddels is er al een lang weekend stedentrip ingekocht en een magnetron (de oude is stuk).

Klaar dachten we.

Maar nu wil schoonzus haar ouders ook nog een schilderij kado geven. En die wordt dan door een vriendin van haar gemaakt.

Maar ik en mijn man vooral, denken dat mijn schoonouders dat niet mooi gaan vinden. Schoonouders zijn ruim in de 70 en het gaat om abstracte, vrij grove kunst. Met over het algemeen erg felle kleuren (hoewel je dat wellicht mag sturen als opdrachtgever?)

Leuk in een modern huis, maar mijn schoonouders hebben nog een bruin-beige interieur (is dat alweer hip?) Bovendien is bijna elke cm2 bedekt met lijstjes, prullen, spreuken enz. Zo'n doek is al gauw een vierkante meter. Dus het past nooit.

Op zich niet zo'n punt allemaal, alleen dat doekje moet vanaf 500 euro gaan kosten. Of we even minimaal 250 euro willen overboeken want dan kan die vriendin aan de slag.

En mijn schoonouders gaan ook nooit zeggen als ze er niet blij mee zijn hun kennende.

En blijkbaar heeft schoonzus dit al helemaal geregeld en werden wij hier pas gisteren bij betrokken op het moment dat er betaald moet worden.

Dat is toch wel raar...

Wat zouden jullie doen?
Ik zou 't niet doen. Ze geeft 'm zelf maar, een weekend weg en een magnetron is een prima cadeau.
Ik zou het niet betalen. Dit zou in overleg moeten gebeuren. Als schoonzus dit zo graag wilt geven, kan ze dit ook zelf doen. Jullie hebben toch al kado's?
Als schoonzus dat echt heel leuk vindt, dan doet ze dat op persoonlijke titel. Dus ze betaalt en geeft het zelf.

Als je er niet achter staat, hoef je niet mee te doen aan haar nukken. Ze kan wel bedenken dat er een vakantie van 6 weken naar de Malediven gegeven moet worden, maar dat betaal je dan toch ook niet?
Aan het typen...............
Lekker zelf laten betalen als ze het zo nodig moet geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als zij een schilderij wil geven dan gaat ze haar gang. Maar om jullie mee te laten betalen? .. eh, nee, ik zou daar niet mee akkoord gaan.
Niet betalen,had ze maar eerst moeten overleggen. En buiten dat vind ik een stedentrip en een magnetron al cadeaus genoeg.
Zeggen dat je er nog een nachtje over geslapen hebt, en dat je het geen goed idee vindt.

Met alle argumenten die je nu noemt, die zijn heel reeel.

Genoeg is genoeg.
Ozo.
Ik zou er niet aan meedoen als jullie dat allebei vinden. Genoeg is genoeg, toch?
Ja, raar en ik zou niet betalen. Heel duidelijk over zijn.
Vooraf hebben jullie afgesproken wat jullie zouden geven. Dat is geregeld en betaald, klaar. Dat schoonzus op haar eigen houtje nog een andere dure grap aan dit geheel wil plakken, is haar probleem. Als zij dit wil, mag zij het betalen. Maar ga er niet in mee. En laat je man de boodschap overbrengen, lijkt me handiger.
No way dat ik mee zou doen. Zeker niet met zo'n bedrag!
Oh dear, how sad, never mind.
Oh en het slimste zou denk ik zijn om het je man met zijn zus te laten oplossen...
Sjonge wat een bedrag omdat zo maar even voor iemand anders te beslissen.
wat raar.... gewoon bedanken voor het aanbod zou ik zeggen
Lorem Ipsum
Niet mee doen. Jullie hebben al twee super cadeaus en als zij het graag wil zou ik zeggen: dan doe je het maar alleen.

Beetje raar dat ze jullie alleen laat betalen en niet mee laat beslissen.

En 250 euro vind ik heel veel geld
Wat zijn we het toch heerlijk met elkaar eens!
Eens met alle bovenstaande reacties!
Het is wel toevallig dat dat dure ding moet worden gemaakt door haar vriendin

Kun je niet als tegenvoorstel een cadeau opdringen voor dezelfde waarde dat door een vriendin van jou wordt gemaakt, kijken wat schoonzus daarvan vindt
Probleem van je partner. Laat deze het oplossen met zus. Zo is et bij ons bijna een 3de wereld oorlog ontstaan. Hier zou ik als koude kant een stap terug doen.
Haha ja hè wat een eensgezindheid. Vooral fijn dat je man het met je eens is.

Ben wel benieuwd of je schoonzus gewoon een beetje een warhoofd is, of misschien heel zenuwachtig voor het feest?
Even een cadeau van 500 er extra bij verzinnen zonder voorafgaande communicatie?

Als je schoonzus die zo graag wil geven om haar vriendin een plezier te doen, dat ze die dan lekker zelf betaald.
Wat raar dat ze dat allemaal achter jullie rug om beslist. Sowieso kun je mensen niet op die manier voor een voldongen feit stellen, of je nu een schilderij geeft, een staafmixer of een weekend weg.

Ik zou (in overleg met mijn man natuurlijk) zeggen dat we zelf wel een cadeau regelen, ik zou zeker niet 'even' 250 euro betalen voor een cadeau waar ik helemaal niet achtersta. Jammer dan dat het al geregeld is, dan had ze maar even moeten overleggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:heartlove schreef op 17 maart 2016 @ 12:26:

Niet mee doen. Jullie hebben al twee super cadeaus en als zij het graag wil zou ik zeggen: dan doe je het maar alleen.

Beetje raar dat ze jullie alleen laat betalen en niet mee laat beslissen.

En 250 euro vind ik heel veel geld

Precies! Ikzelf leg niet 'even' 250 euro op tafel, terwijl je waarschijnlijk al honderden euro's hebt uitgegeven aan de andere cadeaus.

Gewoon laten bij de cadeaus die je hebt, plus een bloemetje en knutsels van de kleinkinderen en je hebt heel gelukkige schoonouders gok ik zo.

En inderdaad zou ik ook je man het laten oplossen met zus.
quote:Nouschi schreef op 17 maart 2016 @ 12:24:

Lekker zelf laten betalen als ze het zo nodig moet geven.

Ditte.

Als schoonzus het een leuk cadeau vindt mag zíj het geven en betalen.

Jullie doen al mee met de andere cadeaus.

Gewoon nee zeggen.

Beleefd doch beslist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven