Nieuwe tablet maar welke?

maandag 28 maart 2016 om 13:37

maandag 28 maart 2016 om 13:48

iPad, hebben er 3 liggen hier en in totaal 6 gehad. Kopen steeds de nieuwste en schuiven de rest door  ik vind de iPad sneller en iets preciezer reageren dan een Samsung tablet. Daarbij heb ik steeds dat ik denk dat ik niet goed geduwt heb, omdat hij wat trager reageert. Duw ik nog een keer, maar verspringt net de pagina en zit ik weer ergens anders. Ik duw ook vaak naast de letter ofzo, ben een iPad gewend en de Samsung is net iets minder precies en ik vind dat heeeeeel irritant. Maar denk dat je daar wel aan went als je geen iPad gewent bent 

maandag 28 maart 2016 om 13:50

quote:retrostar schreef op 28 maart 2016 @ 13:37:
Mooi beeld van ipad maar de Horizon-app van Ziggo verliest vaak de verbinding met internet. Zo vaak dat hij nutteloos is. De rest van de apps hebben daar geen last van; de radio gaat gewoon door en ook de browsers.maar is dat dan niet gewoon een bug in die app? Dat ligt dan toch niet aan de iPad zelf?
                    Mooi beeld van ipad maar de Horizon-app van Ziggo verliest vaak de verbinding met internet. Zo vaak dat hij nutteloos is. De rest van de apps hebben daar geen last van; de radio gaat gewoon door en ook de browsers.maar is dat dan niet gewoon een bug in die app? Dat ligt dan toch niet aan de iPad zelf?

maandag 28 maart 2016 om 13:55

Zelf heb ik eerst een Samsung gehad en nu een Ipad mini (1e generatie).
Voordeel van de Samsung: Je kan gebruik maken van sdkaartjes.
Nadeel bij de Samsung was voor mij het Androidsysteem, en de bijbehorende Apps die je nooit gebruikt en helaas niet kunt verwijderen, omdat ze onderdeel zijn van dit systeem.
Nog een nadeel is het vaak al veroudere besturingssysteem wat niet wordt geupdate. Dit kan uiteraard wel op een minder legale manier, maar dan heb je weer kans op gedoe wanneer je aanspraak moet maken op je garantie.
De Ipadmini heb ik via een dagaanbieding gekocht.
Voordeel van deze: het laatste nieuwe besturingssysteem en niet alle ongevraagde Apps staan geinstalleerd (en degene die ik niet wil gaan erdirect weer af).
Nadeel: geen sd-kaartjes
Mocht de Ipad de geest geven dan hoef ik niet lang na te denken. Dan schaf ik weer een Apple aan
                    Voordeel van de Samsung: Je kan gebruik maken van sdkaartjes.
Nadeel bij de Samsung was voor mij het Androidsysteem, en de bijbehorende Apps die je nooit gebruikt en helaas niet kunt verwijderen, omdat ze onderdeel zijn van dit systeem.
Nog een nadeel is het vaak al veroudere besturingssysteem wat niet wordt geupdate. Dit kan uiteraard wel op een minder legale manier, maar dan heb je weer kans op gedoe wanneer je aanspraak moet maken op je garantie.
De Ipadmini heb ik via een dagaanbieding gekocht.
Voordeel van deze: het laatste nieuwe besturingssysteem en niet alle ongevraagde Apps staan geinstalleerd (en degene die ik niet wil gaan erdirect weer af).
Nadeel: geen sd-kaartjes
Mocht de Ipad de geest geven dan hoef ik niet lang na te denken. Dan schaf ik weer een Apple aan
                                    Rock and Roll, Sent Us Insane

maandag 28 maart 2016 om 14:04

Ik heb een iPad en ben daar na jaren (dit is mijn tweede) nog steeds heel blij mee. Mijn ouders hebben een Samsung; persoonlijk vind ik een iPad gebruiksvriendelijker/logischer in gebruik. 
Ook wordt een iPad nooit trager.
Voordeel van een Samsung is weer dat je er makkelijker bestanden op kunt zetten en flash kunt afspelen. Bij Apple is het wat minder 'open', waardoor sommige dingen met een omweg moeten.
Het enige dat ik mis bij Apple ten opzichte van Android is het gebruik van USB, waardoor je bestanden kunt overzetten.
Voor de rest ga ik voor Apple.
Maar het zijn allebei goede merken, het is grotendeels een persoonlijke voorkeur denk ik.
Mijn vader heeft overigens een nieuwe Samsung telefoon. Daarvan vind ik de beeldkwaliteit wel heel erg helder en mooi.
                    Ook wordt een iPad nooit trager.
Voordeel van een Samsung is weer dat je er makkelijker bestanden op kunt zetten en flash kunt afspelen. Bij Apple is het wat minder 'open', waardoor sommige dingen met een omweg moeten.
Het enige dat ik mis bij Apple ten opzichte van Android is het gebruik van USB, waardoor je bestanden kunt overzetten.
Voor de rest ga ik voor Apple.
Maar het zijn allebei goede merken, het is grotendeels een persoonlijke voorkeur denk ik.
Mijn vader heeft overigens een nieuwe Samsung telefoon. Daarvan vind ik de beeldkwaliteit wel heel erg helder en mooi.

maandag 28 maart 2016 om 14:07

Ik heb een Google Nexus, formaat groot notitieboekje. Ideaal ding, kan overal mee naar toe. Prima kwaliteit om in bed een filmpje te kijken en anders stream ik naar de tv.
Heb ook een ipad van het werk liggen, wat een onding. Gebruik die alleen om mn mail te lezen en verder leg ik hem weer terug op de kast.
                    Heb ook een ipad van het werk liggen, wat een onding. Gebruik die alleen om mn mail te lezen en verder leg ik hem weer terug op de kast.

maandag 28 maart 2016 om 14:10

Een Android gebruiker zal je Android aanraden, een Apple gebruiker zal je ws Apple aanraden 
Ligt er een beetje aan waarvoor je hem wilt gebruiken en hoe gebruiksvriendelijk je hem wilt.
Wij hebben zowel een iPad als Samsung in huis. Samsung voor zoon omdat je daar makkelijk films op sd kaart in kan doen, handig voor onderweg op vakantie bijvoorbeeld.
Ikzelf ben echt Apple fan, vooral om het gebruiksgemak, simpel in bediening. Heb ook een iPhone en de communicatie tussen phone en iPad is handig. Bijvoorbeeld foto's die ik met phone maak staan dan ook op mn iPad. (Weet niet of dat met Android ook zo is)
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar Apple wel erg duur.
Een Samsung galaxy is ook een prima apparaat maar een stuk goedkoper
                    Ligt er een beetje aan waarvoor je hem wilt gebruiken en hoe gebruiksvriendelijk je hem wilt.
Wij hebben zowel een iPad als Samsung in huis. Samsung voor zoon omdat je daar makkelijk films op sd kaart in kan doen, handig voor onderweg op vakantie bijvoorbeeld.
Ikzelf ben echt Apple fan, vooral om het gebruiksgemak, simpel in bediening. Heb ook een iPhone en de communicatie tussen phone en iPad is handig. Bijvoorbeeld foto's die ik met phone maak staan dan ook op mn iPad. (Weet niet of dat met Android ook zo is)
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar Apple wel erg duur.
Een Samsung galaxy is ook een prima apparaat maar een stuk goedkoper
                                    Wie wind zaait zal storm oogsten

maandag 28 maart 2016 om 14:15

Ik ben super blij met mijn Samsung tablet, ik heb de galaxy tab pro. Ik heb bewust niet voor een iPad gekozen omdat bij Apple alles via/van Apple moet, of je moet dingen illegaal via een omweg regelen (jailbreaken). Bovendien hebben Samsung en andere merken een universele ingang voor de oplader (ik geloof micro-usb), bij Apple heb je een ander type ingang waardoor je weer een aparte oplader nodig hebt (tenzij je ook een iphone en ipod etc. hebt).

maandag 28 maart 2016 om 14:17

quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 maart 2016 @ 13:50:
[...]
maar is dat dan niet gewoon een bug in die app? Dat ligt dan toch niet aan de iPad zelf?
Vermoedelijk de wifi-verbinding (storing) en door de grote hoeveelheid data luistert dat erg nauw.
Ik denk dus idd dat het de app is. Een goede app moet zich zonder interventie van de gebruiker kunnen herstellen en de weergave hervatten maar dat doet hij niet: je moet er dus met deeghanden of met zeepsop-handen elke paar minuten weer heenlopen en dan moet je diverse handelingen verrichten, vaak de app herstarten, om weer twee minuten te kunnen kijken. Echt ontzettend irritant en ik wil me niet ergeren aan een heel stom ontworpen app.
Ik weet overigens niet of de Horizon apps voor andere bestuurssystemen beter zijn.
                    [...]
maar is dat dan niet gewoon een bug in die app? Dat ligt dan toch niet aan de iPad zelf?
Vermoedelijk de wifi-verbinding (storing) en door de grote hoeveelheid data luistert dat erg nauw.
Ik denk dus idd dat het de app is. Een goede app moet zich zonder interventie van de gebruiker kunnen herstellen en de weergave hervatten maar dat doet hij niet: je moet er dus met deeghanden of met zeepsop-handen elke paar minuten weer heenlopen en dan moet je diverse handelingen verrichten, vaak de app herstarten, om weer twee minuten te kunnen kijken. Echt ontzettend irritant en ik wil me niet ergeren aan een heel stom ontworpen app.
Ik weet overigens niet of de Horizon apps voor andere bestuurssystemen beter zijn.
                                    En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 28 maart 2016 om 15:05

quote:retrostar schreef op 28 maart 2016 @ 13:37:
Mooi beeld van ipad maar de Horizon-app van Ziggo verliest vaak de verbinding met internet. Zo vaak dat hij nutteloos is. De rest van de apps hebben daar geen last van; de radio gaat gewoon door en ook de browsers.
Hier ook iPad en horizon, nooit problemen.
Heb je misschien de eerste (oudere en dus langzamere) iPad, of een slechte internet verbinding?
                    Mooi beeld van ipad maar de Horizon-app van Ziggo verliest vaak de verbinding met internet. Zo vaak dat hij nutteloos is. De rest van de apps hebben daar geen last van; de radio gaat gewoon door en ook de browsers.
Heb je misschien de eerste (oudere en dus langzamere) iPad, of een slechte internet verbinding?

maandag 28 maart 2016 om 15:08

De apps die je op je telefoon hebt staan kun je ook op je tablet gebruiken als je hetzelfde systeem hebt. Ik heb een Android telefoon en een iPad. Dat betekent dat ik bijvoorbeeld buienradar twee keer moet kopen. Dat is zooo irritant. Partner heeft een Android telefoon en tablet en die kan alle apps op beide gebruiken zonder extra kosten.

maandag 28 maart 2016 om 15:11

quote:janneke44 schreef op 28 maart 2016 @ 15:05:
[...]
Nee, de nieuwste is de 5 maar aangezien de oudere niet kapot gingen ben ik gestopt.
Na aanschaf van een nieuwe router werd het wat beter maar alleen dichtbij de router.
TV via wifi is echt een teleurstelling en dat was toch de voornaamste reden van aanschaf.
                    [...]
Nee, de nieuwste is de 5 maar aangezien de oudere niet kapot gingen ben ik gestopt.
Na aanschaf van een nieuwe router werd het wat beter maar alleen dichtbij de router.
TV via wifi is echt een teleurstelling en dat was toch de voornaamste reden van aanschaf.
                                    En als het vuur gedoofd is komen er wolven